Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR336125
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR336125/1
Regeling vervallen per 31-01-2018
Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Zevenaar
Geldend van 25-04-2014 t/m 30-01-2018
Intitulé
Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad ZevenaarDe raad van de gemeente Zevenaar;
gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie d.d. 24 februari 2014;
Gelet op artikel 83, eerste lid, de artikel 107 tot en met 107e, artikel 149 en artikel 156 van de Gemeentewet, artikel 125 van de Ambtenarenwet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
-
vast te stellen de navolgende: Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Zevenaar
Artikel 1. Werkgeverscommissie
Er is een werkgeverscommissie.
Artikel 2. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
- 1.
De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren, zoals die door de raad aan haar zijn gedelegeerd;
- 2.
Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereidingen en uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen;
- 3.
De werkgeverscommissie kan de aan haar overgedragen bevoegdheden ten aanzien van het griffiepersoneel mandateren aan de griffier.
Artikel 3. Samenstelling werkgeverscommissie
- 1.
De werkgeverscommissie bestaat uit een voorzitter en twee andere leden uit de raad, bij voorkeur afkomstig uit de coalitie en de oppositie;De voorzitter wordt door de commissie uit haar midden benoemd.
- 2.
De leden van de werkgeverscommissie worden door de raad uit zijn midden benoemd voor de duur van de zittingsperiode van de raad.
- 3.
Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:
- a.
op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling aan de raad; het ontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd;
- b.
indien het lid aftreedt als lid van de raad;
- c.
indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lid van de werkgeverscommissie te vervullen.
- a.
- 4.
De voorzitter van de raad kan in voorkomende gevallen worden uitgenodigd om in de vergadering van de werkgeverscommissie aanwezig te zijn en haar van advies te dienen.
Artikel 4. Werkwijze commissie
-
1. De commissie komt in vergadering bijeen wanneer de voorzitter of een van de leden dit nodig oordeelt.
-
2. De commissie draagt er zorg voor dat er vanuit haar midden overleg is met de griffier over de personele en organisatorische aangelegenheden als bedoeld in artikel 2.
-
3. De commissie bepaalt voor het overige haar eigen werkwijze.
Artikel 5. Ondersteuning van de commissie
-
1. De griffier staat de werkgeverscommissie terzijde en zorgt voor het secretariaat.
-
2. De commissie krijgt vakinhoudelijke ambtelijke bijstand vanuit de organisatie. De griffier treedt hierover in overleg met de secretaris.
Artikel 6. Uitleg verordening
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 7. Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op die van zijn bekendmaking.
Artikel 8. Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Verordening werkgeverscommissie gemeenteraad Zevenaar’.
Ondertekening
Aldus besloten door de raad in zijn openbare vergadering van 26 maart 2014,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl