Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR335880
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR335880/1
Regeling vervallen per 01-01-2015
Ondermandaatbesluit cluster Intern Advies
Geldend van 20-06-2014 t/m 31-12-2014
Intitulé
Ondermandaatbesluit cluster Intern AdviesOndermandaatbesluit cluster Intern Advies
De clustermanager Intern Advies van de gemeente Arnhem;
Gelet op het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2014 van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van 27 mei 2014, zaaknummer 2014-05-00996, documentnummer 2014.0.051.300;
Besluit:
- 1.
Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van het cluster Intern Advies op te dragen:
- A.
De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;
- B.
De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheden.
- A.
- 2.
Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2014.
- 3.
Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).
- 4.
Te bepalen dat afdelingshoofden binnen het cluster Intern Advies bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te vervangen.
- 5.
Te bepalen:
- a.
dat dit besluit kan worden aangehaald als “Ondermandaatbesluit cluster Intern Advies”.
- b.
Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop deze wordt bekendgemaakt.
- c.
Het ‘Ondermandaatbesluit cluster Intern Advies’ d.d. 26 augustus 2013, zaaknummer 2013-02-00884, documentnummer 2013.0.084.962 wordt ingetrokken.
- a.
De clustermanager Intern Advies,
mr. drs. A.W. Bekamp
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Omschrijving bevoegdheid |
Ondermandaat afdelingsniveau |
Ondermandaat medewerkersniveau |
Specifieke bepalingen/ opmerkingen |
|
Algemeen |
||||
1 |
Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorberei-ding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken. |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers |
|
2 |
Het ondertekenen van correspondentie ter voor-bereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeen-tewet. NB: betreft niet het doen van voorstellen aan de raad, noch het ondertekenen van raadsbesluiten. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
3 |
Het verstrekken van beves-tigingen en bewijzen van ontvangst. |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers |
|
4 |
Het doorzenden van ge-schriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Hoofden van de afdelingen Business Control, Financial Control, Informatiemanagement en Functioneel beheer, Informatievoorziening, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Alle medewerkers van de afdelingen Business Control, Financial Control, Informatiemanage-ment en Functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
|
5 |
Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorge-nomen en genomen beslis-singen en van voorgenomen en verrichte andere hande-lingen. |
Hoofden van de afdelingen Business Control, Financial Control, Informatiemanagement en Functioneel beheer, Informatievoorziening, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Alle medewerkers van de afdelingen Business Control, Financial Control, Informatiemanage-ment en Functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
|
6 |
Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor het betreffende cluster zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
7 |
Het aanvragen van bijdra-gen, subsidies en vergoe-dingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
8 |
Het nemen van besluiten inzake het uitlenen, het geven van inzage en het overdragen van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
Met in achtneming van het bepaalde in het Besluit Informatiebeheer (BIB). |
9 |
Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toe-gang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werk-zaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente. |
Hoofden van alle afdelingen |
Medewerkers voor zover het betreft de eigen werkplek/exclusief het ontzeggen van de toegang tot de ruimten van de dienst |
|
10 |
a.Het vaststellen van de vergoedingen aan leden van adviescommissies aan het college en de burgemeester. b.Het aanwijzen van de secretaris van de advies-commissie aan het college en de burgemeester. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
11 |
Het aanwijzen van medewerkers als secretaris van de Algemene bezwaarschriftencommissie, van de bezwaarschriftencommissie Sociale Zekerheid of van de Bezwaarschriftencommissie Personele aangelegenheden |
Geen doormandatering |
||
12 |
Het aanwijzen van medewerkers als klachtencoördinator |
Geen doormandatering |
||
Geschillen en geschilbeslechting |
||||
1 |
Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit. |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers van de afdeling Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Ook voor zover het aangelegenheden betreft die niet aan het cluster Intern Advies zijn opgedragen. |
2 |
Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voorzover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
Hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial control, Informatiemanage-ment en Functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control, Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
Ook voor zover het aangelegenheden betreft die niet aan het cluster Intern Advies zijn opgedragen. |
3 |
a.Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures. b.Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden. |
Hoofden van de afdelingen Bestuursondersteu-ning, Businesscontrol, Financial control, Informatiemanage-ment en Functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control, Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
alle medewerkers van de afdeling Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht, (senior) juridisch adviseurs van de afdeling Juridisch Advies en Control |
Ook voor zover het aangelegenheden betreft die niet aan het cluster Intern Advies zijn opgedragen. |
4 |
Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (instemmen rechtstreeks beroep rechtbank). |
Hoofden van de afdelingen Juridisch advies en control en Sociaal Zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
Ook voor zover het aangelegenheden betreft die niet aan het cluster Intern Advies zijn opgedragen. |
5 |
a.Het nemen van een besluit op een bezwaarschrift als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, voor zover de bezwaarprocedure is gevoerd door een functionaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van de clustermanager, en tevens voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het advies van de desbetreffende bezwaarschriftencommissie. b.Het beslissen op verzoeken van belanghebbenden om vergoeding van de kosten die zij in verband met de behandeling van het bezwaar redelijkerwijs hebben moeten maken als bedoeld in artikel 7:15 van de Algemene wet bestuursrecht. |
a.Hoofden van alle afdelingen b.Hoofden van alle afdelingen |
a.De (senior) juridisch adviseurs van de afdelingen Sociaal Zekerheidsrecht en Omgevingsrecht en Juridisch Advies en Control b.De (senior) juridisch adviseurs van de afdelingen Sociaal Zekerheidsrecht en Omgevingsrecht en Juridisch Advies en Control |
Ook voor zover het aangelegenheden betreft die niet aan het cluster Intern Advies zijn opgedragen. |
6 |
Het nemen van een besluit tot het verdagen van de beslissing op bezwaar als bedoeld in artikel 7:10, lid 3, 4 en 5 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Hoofden van de afdelingen Bestuursondersteu-ning, Businesscontrol, Financial control, Informatiemanage-ment en Functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control, Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
(Senior) juridisch adviseur bezwaar, administratief juridisch medewerker bezwaar A en B, de (senior) juridisch adviseurs van de afdeling Juridisch Advies en Control |
Ook voor zover het aangelegenheden betreft die niet aan het cluster Intern Advies zijn opgedragen. |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
||||
1 |
Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen, met dien verstande dat de concerndirecteur, de clustermanagers, de programmamanagers, de concerncontroller en de chief information officer deze bevoegdheid slechts hebben voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van één miljoen euro niet te boven gaat. Hierop zijn uitgezonderd de rechtshandelingen als bedoeld in artikel 3, lid 1 onder 1 tot en met 3 en het bepaalde in bijlage 2 onder ‘verzekeringen’ en het bepaalde in bijlage 4 onder 2 van ‘Stadsbank’ van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2014. |
De hoofden van alle afdelingen, met dien verstande dat het afdelingshoofd slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt. |
Geen doormandatering |
|
2 |
a.Het aansprakelijk stellen van derden. b.Het besluiten op het aan-sprakelijk stellen van de gemeente door derden. |
De hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
|
3 |
Het besluiten tot het aan-vaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro. |
Hoofden van de alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
4 |
a.Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders. b.Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid. |
a.Hoofden van alle afdelingen b.Hoofden van alle afdelingen |
a.Geen doormandatering b.Geen doormandatering |
|
Bestuursrechtelijke rechtshandelingen |
||||
1 |
Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescom-missie of de adviseur. |
De hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
|
2 |
Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur. |
Hoofden van alle afdelingen |
(Senior) juridisch adviseur omgevingsrecht, (Senior) juridisch adviseur sociaal zekerheidsrecht, (Senior) juridisch adviseur publiek. |
|
3 |
Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krach-tens een gemeentelijke subsidieverordening, met uitzondering van het vast-stellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vast-gesteld). |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
4 |
Het aanwijzen van gemeen-teambtenaren jegens welke de inlichtingenverplichtingen zoals vastgelegd in de arti-kelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijks-belastingen gelden, voor zover aan deze ambtenaren reeds bevoegdheden in het kader van het opleggen, heffen of invorderen van belastingen als bedoeld in de artikelen 231 en 232 Gemeentewet zijn geman-dateerd. |
De hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
|
5 |
De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan in het kader van de klachtbehandeling op grond van hoofdstuk 9 van de Al-gemene wet bestuursrecht. |
Klachtencoördinator |
Niet ondergemandateerd is het nemen van de formele beslissing op ingediende klachten zoals bedoeld in artikel 9:12 van de Algemene wet bestuursrecht |
|
6 |
Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuurs-recht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoog-beschikkingen. |
Hoofd van de afdeling Bestuurs-ondersteuning |
Geen doormandatering |
|
7 |
Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algeme-ne wet bestuursrecht. |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers van de afdeling Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht, (senior) juridisch adviseur publiek van de afdeling Juridisch advies en control |
|
8 |
Het besluiten tot het toepas-sen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuurs-recht. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
9 |
Het vaststellen van formu-lieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indie-nen van aanvragen en het verstrekken van gegevens. |
Hoofden van alle afdelingen |
Geen doormandatering |
|
10 |
Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algeme-ne wet bestuursrecht. |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers van de afdeling Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
|
11 |
Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuurs-recht. |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers van de afdelingen Businesscontrol, Financial Control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
|
12 |
Het horen van een aanvra-ger en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet be-stuursrecht (De voorberei-ding). |
Hoofden van alle afdelingen |
Alle medewerkers van de afdelingen Businesscontrol, Financial Control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
|
13 |
De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuurs-rechtelijke geldschulden). |
Hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial Control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Alle medewerkers van de afdeling Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
|
14 |
De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens afde-ling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslis-termijn). |
Hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial Control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
|
15 |
Het vaststellen van beleids-regels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden. |
Hoofden van de afdelingen Businesscontrol, Financial Control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
|
16 |
Het nemen van besluiten en het verrichten van werk-zaamheden voortvloeiende uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), behoudens: a.de aanmelding aan het College bescherming persoonsgegevens als bedoeld in artikel 27 van deze wet; b.de benoeming van een functionaris voor de gegevensbescherming als bedoeld in hoofdstuk 9 paragraaf 2 van deze wet. |
Hoofden van de afdelingen Bestuursondersteu-ning, Businesscontrol, Communicatie, Financial Control, Informatiemanage-ment en functioneel beheer, Informatievoorzie-ning, Juridisch advies en control, Personeel en organisatie en Sociaal zekerheids- en omgevingsrecht |
Geen doormandatering |
|
Overig |
||||
Het goedkeuren van documenten opgesteld in het kader van het Certificatieschema Opsporen Conventionele explosieven. |
Hoofd afdeling bestuursondersteu-ning |
Senior medewerker rampenbestrijding |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl