Regeling vervallen per 25-04-2018

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014

Geldend van 25-06-2014 t/m 05-10-2015

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

besluit:

gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college 2014;

vast te stellen het volgende Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder: het collegelid aan wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.

Artikel 2 Portefeuilleverdeling (1 juli 2014)

Portefeuillehouder Burgemeester F. Ravestein

Portefeuillehouder 1e loco- burgemeester P. W.M.M. van Haagen

Portefeuillehouder 2e loco- burgemeester J.S. van Egmond

Portefeuillehouder 3e loco- burgemeester J.A. van Staalduine

Portefeuillehouder 4e loco- burgemeester B.A. Minderhoud

Bestuurszaken:

Financiën:

Glastuinbouw en duurzaamheid:

Ruimtelijke ordening:

Welzijn, sociale zaken en zorg:

Bestuurlijke samenwerking Burgerzaken

Planning en control Financieel beleid

Agro- economie Greenport (duurzaamheid, innovatie)

Ruimtelijke ordening Structuurvisie

Welzijnsbeleid en -voorzieningen

Bezwaar en beroep

Financiële administratie

Grondzaken:

Bouw- en woningtoezicht

Gezondheidsbeleid en -zorg

Ombudsfunctie

Treasury

Beheer grondexploitaties

Bouwvergunningen

Kunst & cultuur

Communicatie

Deelnemingen

Mobiliteit:

Wonen:

Monumentenzorg

Haaglanden

Belastingen

Mobiliteitsplan

Volkshuisvestingsbeleid Woonvisie

Vrijwilligersbeleid

Veiligheid:

Inkoop en aanbesteding

Aanleg van wegen

Woonkwaliteit

Mantelzorg

Brandweer

Welzijn, sociale zaken en zorg

Openbaar vervoer

Bouwprogramma’s

Sociale voorzieningen

Politie

GGD Zuid-Holland-West

Alternatieve vervoermiddelen

Duurzaam bouwen

Uitkeringen en levensonderhoud

Rampenbestrijding

Beheer openbare ruimte:

Parkeerbeleid

Woonruimteverdeling (beleid)

Ontwikkelingssamenwerking

Openbare orde

Lid AB en DB Avalex

Onderwijs:

Groen, water en recreatie:

Ouderenbeleid:

Handhaving vergunningen

Economie en Participatie

Onderwijsbeleid

Recreatiebeleid

Ouderenbeleid algemeen

Milieuhandhaving

Werkgelegenheid (algemeen)

Basis- en voortgezet onderwijs

Recreatieve voorzieningen Toerisme

Seniorenhuisvesting

Integrale veiligheid

Economische zaken

Speciaal onderwijs

Waterhuishouding

Wozoco’s

 

Bedrijvenloket

Volwassenenonderwijs

Wijkgericht werken:

Woonservicezones

 

Participatiebeleid

Leerlingenvervoer

Wijkgericht werken

Welzijn en participatie

 

Sport:

Leerplicht (handhaving)

Brede school (in de wijk)

Toegankelijkheid openb. ruimte

 

Sportbeleid

Onderwijsaccommodaties

Beheer openbare ruimte:

Ouderenzorg

 

Sportaccommodaties

Zorgnetwerken

Beheerplannen

Bedrijfsvoering:

 

Breedtesport

Kinderopvang:

Openbare ruimte

Personeel en organisatie

 

Sportstimulering Zwembad

Kinderopvang Peuterspeelzalen

Begraafplaatsen

Interne dienstverlening

 

Projecten:

Jeugd en jongeren:

Beheer en onderhoud gemeentelijke gebouwen

Huisvesting organisatie

 

AckersWoude, Pijnacker-Zuid

Jeugdzorg Jeugd- en jongerenbeleid, -werk en Voorzieningen

Reiniging en afvalstoffenbeleid

Digitalisereing, informatisering, automatisering en geo-informatie

 

Jozefhuis, De Groene Wijdte, Oranjepark, Klavertje 3

 

Gladheidbestrijding

Publiekszaken:

 

Bedrijventerreinen:

Projecten:

Projecten:

Burgerparticipatie Dienstverlening front- en backoffice

 

Oostambacht

Komkommerweg

Energieneutrale gemeente ISV Delfgauw

Regeldruk- en administratieve lastenverlichting

 

Boezem I en II Emerald

Oostelijke randweg Pijnacker Alcoholbeleid

Gebiedsvisie Delfgauw Groenzone

Natuur en milieu:

 

Heron

 

Ruyven-Zuidpolder Balijbos en Dobbeplas Ruimte voor Ruimte (Katwijker-laan, Oude Leede) P & R terrein Pijnacker

Natuur- en milieubeleid Milieuprojecten Milieukwaliteit lucht en geluid Milieuvergunningen Omgevingsdienst Haaglanden Dierenwelzijn

 

Kernwethouder voor:

Kernwethouder voor:

Kernwethouder voor:

Kernwethouder voor:

 

Nootdorp

Pijnacker (ten zuiden van de Oostlaan/Westlaan)

Delfgauw/ Overgauw/Oude Leede

Pijnacker (ten noorden van de Oostlaan/Westlaan)

Artikel 3 Vervanging van de burgemeester

  • 1.

    Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder P.W.M.M. van Haagen.

  • 2.

    Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:

    • a.

      wethouder J.S. van Egmond;

    • b.

      wethouder J.A. van Staalduine;

    • c.

      wethouder B.A. Minderhoud.

Artikel 4 Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid

De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:

  • a.

    burgemeester F. Ravestein wordt vervangen door wethouder P.W.M.M. van Haagen;

  • b.

    wethouder P.W.M.M. van Haagen wordt vervangen door wethouder J.S. van Egmond;

  • c.

    wethouder J.S. van Egmond wordt vervangen door wethouder J.A. van Staalduine;

  • d.

    wethouder J.A. van Staalduine wordt vervangen door wethouder B.A. Minderhoud;

  • e.

    wethouder B.A. Minderhoud wordt vervangen door burgemeester F. Ravestein.

Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders

  • 1.

    De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:

    • a.

      de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;

    • b.

      het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;

    • c.

      de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;

    • d.

      de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.

  • 2.

    De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;

    • b.

      het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;

    • c.

      de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille.

    • d.

      het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester;

  • 3.

    De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.

  • 4.

    Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.

  • 5.

    De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.

Artikel 6 Inwerkintreding en citeertitel

  • 1.

    Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling. Op dat moment vervalt het op 8 januari 2013 vastgestelde Uitvoeringsbesluit.

  • 2.

    Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014”.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 10 juni 2014.