Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR319372
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR319372/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel 2014
Geldend van 01-01-2014 t/m 31-12-2019
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar gemeente Menameradiel.
De heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel,
Gelet op het besluit van burgemeester en wethouders van 8 maart 2011 tot aanwijzing van het afdelingshoofd Middelen als heffings- en invorderingsambtenaar als bedoeld in artikel 231, lid 2, sub d, van de Gemeentewet;
Overwegende dat hem als bestuursorgaan diverse bevoegdheden zijn toegekend;
Dat het uit een oogpunt van doelmatigheid en slagvaardigheid gewenst is onderstaande bevoegdheden onder zijn verantwoordelijkheid en in zijn naam op te dragen aan andere functionarissen binnen de gemeentelijke organisatie;
Gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en de van toepassing zijnde artikelen van de Gemeentewet;
Besluit:
Artikel 1.
- a.
Het heffen van belastingen en het nemen van besluiten omtrent de invordering van belastingen ingevolge de Verordening onroerendezaakbelastingen, de Verordening forensenbelasting, de Verordening afvalstoffenheffing en de Verordening rioolheffing te mandateren aan de volgende functionarissen:
Medewerker WOZ/Belastingen en inkoop
Medewerker WOZ/Belastingen;
- b.
Voorzover de bevoegdheid tot het nemen van besluiten omtrent kwijtschelding in het kader van de onder a genoemde belastingen gegeven is, deze bevoegdheid niet te mandateren.
Artikel 2
Het heffen van leges en het nemen van besluiten omtrent de invordering van leges ingevolge de Legesverordening onder verwijzing naar de indeling in titels en hoofdstukken van de Tarieventabel als volgt te mandateren:
- a.
Titel 1 (Algemene dienstverlening),
a.1. Hoofdstuk 1: aan de volgende functionarissen:
Medewerker burgerzaken
Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie
Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder
a..2. Hoofdstuk 2: aan de volgende functionarissen:
Medewerker burgerzaken
Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie
Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder
a.3. Hoofdstuk 3: aan de volgende functionarissen:
Medewerker burgerzaken
Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie
Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder
a.4. Hoofdstuk 4: aan de volgende functionarissen:
Medewerker burgerzaken
Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie
Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder
a.5. Hoofdstuk 5: alleen mandaat te verstrekken voor de onderdelen
1.5.3. aan de Juridisch adviseur
1.5.4. aan de Administratief medewerker griffie
a.6. Hoofdstuk 6: aan de volgende functionarissen:
de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht
de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht
de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht
de Beleidsmedewerker Milieu
de BAG Beheerder
a.7. Hoofdstuk 7: aan de volgende functionarissen:
Medewerker burgerzaken
Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie
Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder
a.8. Hoofdstuk 8: aan de volgende functionarissen:
de Eerste medewerker documentaire informatievoorziening
de Medewerker documentaire informatievoorziening
a.9. Hoofdstuk 9 : aan de Beleidsmedewerker APV
a.10. Hoofdstuk 10: aan de Beleidsmedewerker wegen
a.11. Hoofdstuk 11: aan de Beleidsmedewerker verkeer en vervoer
a.12. Hoofdstuk 12: aan de Juridisch adviseur
met uitsluiting van de onderdelen 1.12.1 en 1.12.2, waarvoor geen mandaat wordt
verleend.
- b.
Titel 2 (Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning),
b.1. Hoofdstuk 1: (begripsomschrijvingen) pm
b.2. Hoofdstuk 2: aan de volgende functionarissen:
de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht
de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht
de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht
de Beleidsmedewerker Milieu
b.3. Hoofdstuk 3:
- 1.
indien het betreft om een omgevingsvergunning die meerdere activiteiten
omvat aan de volgende functionarissen:
de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht
de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht
de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht
de Beleidsmedewerker Milieu
- 2.
indien de omgevingvergunning louter planologisch strijdig gebruik (2.3.11)
betreft de volgende functionarissen:
de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht
de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht
de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht
de Beleidsmedewerker Milieu
- 3.
indien de omgevingsvergunning louter het maken van een uitrit (2.3.14)
betreft aan de Beleidsmedewerker Wegen
- 4.
indien de omgevingsvergunning louter het kappen (2.3.15) betreft aan de
Beleidsmedewerker Groen
- 5.
indien het de beoordeling van een bodemrapport (2.3.20) betreft aan de
Beleidsmedewerker Milieu
b.4.Hoofdstuk 4: aan de volgende functionarissen:
de Medewerker RO/Bedrijvencontactfunctionaris
administratief juridisch medewerker
b.5. Hoofdstuk 5: aan de volgende functionarissen:
de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht
de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht
de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht
de Beleidsmedewerker Milieu
b.6. Hoofdstuk 6: geen mandaatverlening
- c.
Titel 3 (Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn)
c.1. Hoofdstuk 1: aan de Beleidsmedewerker APV
c.2. Hoofdstuk 2: aan de Beleidsmedewerker APV
c.3. Hoofdstuk 3: aan de Beleidsmedewerker APV
Artikel 3
De vertegenwoordiging in bezwaarschrift- en beroepsprocedures te mandateren aan de volgende functionarissen:
Medewerker WOZ/Belastingen en inkoop
Medewerker WOZ/Belastingen.
Artikel 4
De opdracht tot de uitoefening van de bevoegdheden omvat zowel het nemen van besluiten en beslissingen als het ondertekenen van documenten alsmede het verrichten van daarmede verband houdende feitelijke handelingen.
Artikel 5
- 1.
Het verlenen van ondermandaat is aan de gemandateerde niet toegestaan.
- 2.
Het bepaalde in lid 1 is van overeenkomstige toepassing voor de machtiging tot het verrichten van feitelijke handelingen.
Artikel 6
- 1.
Dit besluit kan aangehaald worden als “Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Menameradiel 2014”
- 2.
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
- 3.
Op het moment van inwerkingtreding vervallen alle eerder genomen mandaatbesluiten van de heffings- en invorderingsambtenaar.
Artikel 7
Deze regeling treedt in werking de dag na bekendmaking.
Aldus besloten door de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel op 3 december 2013.
De heffings- en invorderingsambtenaar
S. van der Leij, afdelingshoofd Middelen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl