Regeling vervallen per 08-10-2020

Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen

Geldend van 01-01-2000 t/m 22-01-2014

Enig artikel

Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen

Algemeen:

  • -

    Onderstaande richtlijnen zijn van toepassing op de ambtenaar in de zin van artikel 1:1, lid 1, sub a van de CAR.

  • -

    Met leidinggevende wordt bedoeld de functionaris waaraan, volgens de hiërarchische organisatiestructuur, verantwoording verschuldigd is.

  • -

    Van een gebeurtenis zoals opgenomen in onderstaande richtlijnen wordt, afhankelijk van de gebeurtenis, via het Intranet melding gedaan aan de organisatie, waarbij wensen van de betrokken medewerker hieromtrent worden gerespecteerd.

  • -

    De verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de richtlijnen en de melding ligt bij de leidinggevende van de medewerker, tenzij anders vermeld.

  • -

    In de gevallen waarin de richtlijnen niet voorzien, beslist de gemeentesecretaris.

JUBILEA

Ambtsjubileum (25, 40 of 50 jaar)

1.Ontvangst in het college met symbolische uitreiking van gratificatie en/óf:

a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-);

b.geen viering.

2.Attentie ter waarde van:

€ 100,- netto bij 25-jarig jubileum

€ 200,- netto bij 40-jarig jubileum

€ 250,- netto bij 50-jarig jubileum

3.(Proportionele) Gratificatie, zie artikel 3:5 en 3:5:1 van de CAR-UWO.

Dienstjubileum (25, 40 of 50 jaar in dienst, met inbegrip van dienstverbanden uit de voormalige herindelingsgemeenten en de ISD)

1.Ontvangst in het college met symbolische uitreiking van gratificatie en/óf:

a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-);

b.geen viering.

2.Gratificatie:

€ 500,- netto bij 25-jarig jubileum

€ 750,- netto bij 40-jarig jubileum

€ 1.000,- netto bij 50-jarig jubileum

3.Proportionele gratificatie conform richtlijnen in art. 3:5:1 CAR-UWO. Berekenings-grondslag zijn de bedragen bij 2.

Uitzondering:

Vallen ambts- en dienstjubileum samen, dan geldt de bijdrage voor een viering buiten werktijd slechts 1 maal.

AFSCHEID

Afscheid in verband met volledige arbeidsongeschiktheid, volledige FPU of bereiken pensioengerechtigde leeftijd

1.Ontvangst in het college en/óf:

a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-);

b.geen viering.

2.Attentie ter waarde van € 100,- netto.

Afscheid bij vrijwillig ontslag

Attentie ter waarde van € 20,- voor elk jaar in dienst van de gemeente Leudal met een maximum van € 100,- netto.

HUWELIJK

(25-jarig, 40-jarig) Huwelijk/geregistreerd partnerschap

Bij melding vooraf aan leidinggevende:

attentie ter waarde van € 50,- netto.

(Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal.)

GEBOORTE/ADOPTIE

Geboorte/adoptie

Attentie ter waarde van € 20,- netto.

(Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal.)

ZIEKTE

Ziekte van de medewerker langer dan 3 weken

Bloemstuk/fruitmand ter waarde van maximaal € 17,50.

OVERLIJDEN

Overlijden van een medewerker in dienst van de gemeente Leudal

1.Schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W;

2.Condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg;

3.Grafstuk/donatie ter waarde van € 75,-.

Overlijden van de partner van de medewerker of een bloed- of aanverwant in de eerste en tweede graad

Na schriftelijke kennisgeving:

schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W

Rouwbegeleiding medewerker (waarbij de wensen van de medewerker zoveel als mogelijk worden gerespecteerd)

-Contact met de medewerker (tonen van medeleven en kort overleg over praktische zaken).

-Bespreken situatie met team/eenheid (overname werkzaamheden, bezoek uitvaart etc.);

-Na de uitvaart:

overleg met medewerker over werkhervatting, bedrijfsarts en collega's informeren;

-Bij (gedeeltelijke/gehele) werkhervatting:

overleg met medewerker over o.a. werktijden, begeleiding, inzetten van verlof etc., bedrijfsarts en collega’s informeren.

Follow-up:

-Regelmatig contact met medewerker.

-Alert op en aandacht voor mogelijke psychische of fysieke reacties op korte of lange termijn.

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) medewerker van de gemeente Leudal

Na schriftelijke kennisgeving:

1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden;

2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg,

beiden door of namens het college van B&W.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) medewerker van de voormalige herindelingsgemeenten + ISD (uit dienst vóór 1 januari 2007)

Na schriftelijke kennisgeving:

schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) lid van een college van de gemeente Leudal of de voormalige herindelingsgemeenten

Na schriftelijke kennisgeving:

1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden;

2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg,

beiden door of namens het college van B&W.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Overlijden van een ereburger van de gemeente Leudal of de voormalige herindelings-gemeenten

Na schriftelijke kennisgeving:

1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden;

2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg,

beiden door of namens het college van B&W.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Ondertekening

Heythuysen, 17 december 2013,

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN LEUDAL,

De secretaris, De burgemeester