Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR319334
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR319334/1
Regeling vervallen per 08-10-2020
Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen
Geldend van 01-01-2000 t/m 22-01-2014
Enig artikel
Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen
Algemeen:
- -
Onderstaande richtlijnen zijn van toepassing op de ambtenaar in de zin van artikel 1:1, lid 1, sub a van de CAR.
- -
Met leidinggevende wordt bedoeld de functionaris waaraan, volgens de hiërarchische organisatiestructuur, verantwoording verschuldigd is.
- -
Van een gebeurtenis zoals opgenomen in onderstaande richtlijnen wordt, afhankelijk van de gebeurtenis, via het Intranet melding gedaan aan de organisatie, waarbij wensen van de betrokken medewerker hieromtrent worden gerespecteerd.
- -
De verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de richtlijnen en de melding ligt bij de leidinggevende van de medewerker, tenzij anders vermeld.
- -
In de gevallen waarin de richtlijnen niet voorzien, beslist de gemeentesecretaris.
JUBILEA |
|
Ambtsjubileum (25, 40 of 50 jaar) |
1.Ontvangst in het college met symbolische uitreiking van gratificatie en/óf: a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-); b.geen viering. 2.Attentie ter waarde van: € 100,- netto bij 25-jarig jubileum € 200,- netto bij 40-jarig jubileum € 250,- netto bij 50-jarig jubileum 3.(Proportionele) Gratificatie, zie artikel 3:5 en 3:5:1 van de CAR-UWO. |
Dienstjubileum (25, 40 of 50 jaar in dienst, met inbegrip van dienstverbanden uit de voormalige herindelingsgemeenten en de ISD) |
1.Ontvangst in het college met symbolische uitreiking van gratificatie en/óf: a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-); b.geen viering. 2.Gratificatie: € 500,- netto bij 25-jarig jubileum € 750,- netto bij 40-jarig jubileum € 1.000,- netto bij 50-jarig jubileum 3.Proportionele gratificatie conform richtlijnen in art. 3:5:1 CAR-UWO. Berekenings-grondslag zijn de bedragen bij 2. |
Uitzondering: Vallen ambts- en dienstjubileum samen, dan geldt de bijdrage voor een viering buiten werktijd slechts 1 maal. |
|
AFSCHEID |
|
Afscheid in verband met volledige arbeidsongeschiktheid, volledige FPU of bereiken pensioengerechtigde leeftijd |
1.Ontvangst in het college en/óf: a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-); b.geen viering. 2.Attentie ter waarde van € 100,- netto. |
Afscheid bij vrijwillig ontslag |
Attentie ter waarde van € 20,- voor elk jaar in dienst van de gemeente Leudal met een maximum van € 100,- netto. |
HUWELIJK |
|
(25-jarig, 40-jarig) Huwelijk/geregistreerd partnerschap |
Bij melding vooraf aan leidinggevende: attentie ter waarde van € 50,- netto. (Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal.) |
GEBOORTE/ADOPTIE |
|
Geboorte/adoptie |
Attentie ter waarde van € 20,- netto. (Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal.) |
ZIEKTE |
|
Ziekte van de medewerker langer dan 3 weken |
Bloemstuk/fruitmand ter waarde van maximaal € 17,50. |
OVERLIJDEN |
|
Overlijden van een medewerker in dienst van de gemeente Leudal |
1.Schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W; 2.Condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg; 3.Grafstuk/donatie ter waarde van € 75,-. |
Overlijden van de partner van de medewerker of een bloed- of aanverwant in de eerste en tweede graad |
Na schriftelijke kennisgeving: schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W Rouwbegeleiding medewerker (waarbij de wensen van de medewerker zoveel als mogelijk worden gerespecteerd) -Contact met de medewerker (tonen van medeleven en kort overleg over praktische zaken). -Bespreken situatie met team/eenheid (overname werkzaamheden, bezoek uitvaart etc.); -Na de uitvaart: overleg met medewerker over werkhervatting, bedrijfsarts en collega's informeren; -Bij (gedeeltelijke/gehele) werkhervatting: overleg met medewerker over o.a. werktijden, begeleiding, inzetten van verlof etc., bedrijfsarts en collega’s informeren. Follow-up: -Regelmatig contact met medewerker. -Alert op en aandacht voor mogelijke psychische of fysieke reacties op korte of lange termijn. |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) medewerker van de gemeente Leudal |
Na schriftelijke kennisgeving: 1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden; 2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg, beiden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) medewerker van de voormalige herindelingsgemeenten + ISD (uit dienst vóór 1 januari 2007) |
Na schriftelijke kennisgeving: schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) lid van een college van de gemeente Leudal of de voormalige herindelingsgemeenten |
Na schriftelijke kennisgeving: 1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden; 2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg, beiden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Overlijden van een ereburger van de gemeente Leudal of de voormalige herindelings-gemeenten |
Na schriftelijke kennisgeving: 1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden; 2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg, beiden door of namens het college van B&W. Uitvoering: teamleider O, C en J |
Ondertekening
Heythuysen, 17 december 2013,
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN LEUDAL,
De secretaris, De burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl