Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR31639
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR31639/2
Regeling vervallen per 01-01-2015
Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge
Geldend van 01-01-2012 t/m 31-05-2012 met terugwerkende kracht vanaf 01-04-2011
RAADSBESLUIT
De raad van de gemeente Halderberge;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 8 november 2011;
gelet op artikel 255 van de Gemeentewet;
gelet op de Invorderingswet 1990 en de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990;
B E S L U I T :
Vast te stellen de volgende Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge.
Artikel 1 Heffingen waarvoor kwijtschelding kan worden verleend
Voor kwijtschelding komen de volgende heffingen in aanmerking:
- a.
onroerende zaakbelasting;
- b.
afvalstoffenheffing, met uitzondering van heffingen voor de tweede en iedere volgende container;
- c.
rioolheffing, voor kalenderjaren tot en met 2011 tot een verbruik van 300 m3 per jaar.
- d.
rioolheffing, vanaf het kalenderjaar 2012 tot een verbruik van 500 m3.
Artikel 2 Heffingen waarvoor geen kwijtschelding kan worden verleend
Geen kwijtschelding wordt verleend voor andere heffingen dan genoemd in artikel 1.
Artikel 3 Natuurlijke personen die een bedrijf of zelfstandig een beroep uitoefenen
Natuurlijke personen die een bedrijf of zelfstandig een beroep uitoefenen kunnen in aanmerking komen voor kwijtschelding van privébelastingen. Kwijtschelding van belastingen die geheel of gedeeltelijk verband houden met de uitoefening van het bedrijf of beroep is niet mogelijk.
Artikel 4 Termijn indienen verzoek tot kwijtschelding
-
1. Een verzoek tot kwijtschelding met betrekking tot betaalde aanslagen moet worden ingediend binnen drie maanden nadat de (laatste) betaling op de belastingaanslag heeft plaatsgevonden.
-
2. Voor een verzoek tot kwijtschelding met betrekking tot niet (volledig) betaalde aanslagen geldt geen termijn.
-
3. Verzoeken zoals vermeld in het eerste lid die later worden ontvangen dan de in dat lid vermelde termijn worden niet-ontvankelijk verklaard.
Artikel 5 Kosten van bestaan
Voor de beoordeling van de kosten van bestaan zoals aangegeven in artikel 16 van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 wordt een percentage gehanteerd van 100% van de bijstandnorm.
Artikel 6 Nadere regels
Met inachtneming van de Invorderingswet 1990 en deze verordening kan het college van burgemeester en wethouders nadere regels stellen omtrent de wijze waarop het verzoek tot kwijtschelding moet worden ingediend en omtrent de wijze van afhandeling.
Artikel 7 Citeertitel
Deze verordening kan worden aangehaald als “Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge”.
Artikel 8 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2012 en heeft een terugwerkende kracht tot en met 1 april 2011.
Met ingang van 1 januari 2012 vervalt de Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderbege, zoals vastgesteld door de raad in zijn vergadering van 18 december 2008.
Aldus vastgesteld in de vergadering van de raad
van de gemeente Halderberge d.d. 15 december 2011,
de griffier, A. Koenen
de voorzitter, G.A.A.J. Janssen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl