Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR313728
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR313728/1
Regeling vervallen per 15-10-2018
Besluit overzicht interne ondermandaten en vertegenwoordiging in rechte
Geldend van 01-01-2014 t/m 14-10-2018
Intitulé
Besluit overzicht interne ondermandaten en vertegenwoordiging in rechteBijlage bij besluit d.d. 18 december 2013 van de directie en de concernmanagers van de provincie Drenthe ieder voor zover daartoe bevoegd.
Inhoud
BESLUIT OVERZICHT INTERNE ONDERMANDATEN EN VERTEGENWOORDIGING IN RECHTE
Interne ondermandaten
A. Ondermandaten aan teamleiders
Team |
Functies |
Bevoegdheden |
Alle |
Teamleiders of hun vervangers zoals geregeld in het Organisatiebesluit provincie Drenthe 2014 |
De uitoefening van de bevoegdheden van de concernmanagers voor zover het betreft de operationele taken van het team voortvloeiend uit het bepaalde in artikel 8 van het Organisatiebesluit 2014 met inbegrip van de bevoegdheid om besluiten te nemen over de aan het team toegekende budgetten tot een bedrag van € 1.000.000,-- per aangegane verplichting en over personele aspecten voorzover deze niet voorbehouden zijn aan de directie. |
B. Ondermandaten aan medewerkers
Organisatieonderdeel/team |
Naam c.q. functies |
Bevoegdheden |
Team Projecten |
Projectleiders |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen voor het aanbesteden van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken. |
Team Beleid en Advies |
Projectingenieur geodesie en vastgoed |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voorzover deze betrekking hebben op het verrichten van (rechts)handelingen met betrekking tot roerende en onroerende zaken, zo nodig voor zover de verantwoordelijke budgethouder daarmee heeft ingestemd. |
Team Omgeving en Beheer Wegen Team Omgeving en Beheer Vaarwegen |
Medewerkers projectuitvoering |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager ten behoeve van de uitoefening van bevoegdheden voor het verrichten van de feitelijke handelingen inzake de financiële afhandeling van het operationele beheer en onderhoud van de provinciale (vaar)wegen, voor zover het de werkzaamheden betreft van de teams Omgeving en Beheer Wegen en vaarwegen. |
Team Plattelandsontwikkeling |
Medewerker beleidsresultaten belast met Europese projecten |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager van voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen over Europese Interreg-projecten. |
Team Financiële en Personele Dienstverlening |
Medewerker administratieve informatievoorziening |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen en verzoeken tot aanvullende informatie. |
Team VTH |
Medewerkers die zijn belast met de handhaving en met het toezicht als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen in onvoorziene, spoedeisende gevallen, waarin onverwijld handelen noodzakelijk is, zoals bij onmiddellijk gevaar voor gezondheid en veiligheid en zoals voor de toepassing van bestuursdwang in de gevallen als bedoeld in artikel 5:24, vijfde en zesde lid, van de Algemene wet bestuursrecht. |
Directie |
De Concernmanager verantwoordelijk voor de portefeuille Financiële en Personele Dienstverlening |
De uitoefening van de bevoegdheden van de directie, voor zover deze betrekking hebben op: 1. het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 voor meer dan 20 miljoen na voorafgaande toestemming van de directie; 2. het verlenen van ondermandaat aan een teamleider binnen de ambtelijke portefeuille voor het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 tot maximaal € 5 miljoen, met een maximum looptijd van 1 jaar. |
Team Financiële en Personele Dienstverlening |
Teamleider Financiële en Personele Dienstverlening |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Treasurystatuut provincie Drenthe 2009 tot maximaal € 5 miljoen, met een maximum looptijd van 1 jaar. |
Team Financiële en Personele Dienstverlening |
Medewerkers beleidsondersteuning team Financiële en Personele Dienstverlening |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen, uitnodigingen en afschrijvingen aan sollicitanten. |
Team Financiële en Personele Dienstverlening |
Medewerker ondersteuning Ondernemingsraad (OR) |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor de OR. |
Team Bestuursservice en Gebouwen |
Adviseur huisvestingszaken |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op het beheer en onderhoud van het provinciehuis en de huisvesting van de provinciale medewerker. |
Alle teams |
Secretariële medewerkers |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanagers, voor zover deze betrekking hebben op het waarmerken van stukken die van GS uitgaan. |
Team Bestuur- en Concernzaken |
Medewerkers secretariaat rechtsbescherming |
De uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijke concernmanager, voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen en het nemen van vervangingsbesluiten als bedoeld in de artikelen 6:14, 7:10, 9:6 en 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht. |
C. Vertegenwoordiging in rechte
Tot het vertegenwoordigen van gedeputeerde staten in rechte (inclusief bij de behandeling van bezwaren door de bezwarencommissies) en bij bijeenkomsten inzake mediation zijn de volgende medewerkers bevoegd:
Team |
Naam medewerker |
Team Beleid en Advies |
Dhr. G.J.V. Jansen Mw. H. v.d. Brink Dhr. L.O. Rozema Mw. M.A. Kuipers-Vroling Dhr. A. Zijlstra Mw. J. van Galen |
Team Bestuur- en Concernzaken |
Mw. F. Westerhof Mw. A.M. Wilkens |
Team Economische Culturele Ontwikkeling |
Mw. A. Bouw Mw. J. Lampe Mw. J. Warners mevrouw J.R. Warmelts |
Team Financiële en Personele Dienstverlening |
Dhr. E.E. Bos Dhr H. Stoffers Dhr. D. van Dijken |
Team Milieu, Bodem en Energie |
Dhr. G. Gjaltema Dhr. J. Braam Dhr. W. Huizing Dhr. J. Kramer Dhr. J. Kuiper Dhr. A. Venekamp Mw. D. Wimmers |
Team Natuur en Water |
Dhr. C. Hussels Dhr. E. Blom Dhr. R.A. Bouwer Dhr. J. Grotenhuis Mw. J. Hof Dhr. L.J.J.M. Klijs Dhr. A. Postma Dhr. M.P. Siemonsma Mw. K. Uilhoorn Dhr. R. van Veen Dhr. L.G. de Vree Mw. M. Wimmers |
Team Omgeving en Beheer Vaarwegen |
Dhr. H.F.M.J. van den Eerenbeemt |
Team Omgeving en Beheer Wegen |
Dhr. H.E. Koerts Dhr. A.R Kroeze |
Team Plattelandsontwikkeling |
Mw. J.F.X. Visser Mw. T. Jonker Dhr. B.L.J. van Os Dhr. F. Voogd Mw. G. Pothof |
Team Projecten |
Dhr. A. Klijn Dhr. W. Paas |
Team Ruimtelijke Ontwikkeling |
Dhr. A. Anema Dhr. G. Arkema Mw. K.E. Blanke Dhr. B. Dijkema Mw. B.K. Hendriks Dhr. H.W.A. van der Meer |
Team Sociale Culturele Ontwikkeling |
Mw. F.S. Georgius Dhr. H. Derks Dhr. G. Bosschers Dhr. A. de Jong Mw. W. Schutte Dhr. P.Voerman |
Team Subsidies |
Dhr. R. Kavsek Dhr. S. Bakker Dhr.K. Bertels Mw. A. Bouw Mw. S. Graaf M Mw. J.Hofsteenge Dhr. P. Hofstra Mw. R. Ossel Dhr. B. Streutker Mw. D. Wekema Mw. J. Wildeboer Dhr. A.J. Magermans Mw. A. Eikenaar |
Team Vergunning, Toezicht, Handhaving (VTH) |
Dhr. E. Gosselink Dhr. G. Evers Dhr J. Venema Mevr. J. Blokzijl |
Team Verkeer en Vervoer |
Dhr. S.A.B. de Vries Dhr. S.J. de Jonge Dhr. F.H.T. Koen Dhr. J.P. Waalkens |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl