Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR307342
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR307342/2
Reglement voor de adviescommissie Agro&Food 2021-2023
Geldend van 16-03-2021 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-02-2021
Intitulé
Reglement voor de adviescommissie Agro&Food 2021-2023Hoofdstuk 1. Instelling, taken en samenstelling
Artikel 1. Instelling adviescommissie
Gedeputeerde Staten stellen de adviescommissie in.
Artikel 2. Taken
De adviescommissie heeft de volgende taak:
- 1.
het uitbrengen van een inhoudelijk advies aan Gedeputeerde Staten over een subsidieaanvraag in het kader van het ‘Investeringsvoorstel Agro&Food: kringlopen sluiten 2020-2023’ van de provincie Overijssel;
- 2.
het uitbrengen van een inhoudelijk advies aan Gedeputeerde Staten over een aanvraag in het kader van de subsidieregeling ‘Stimulering toekomstbestendige verduurzaming AgroFood sector’.
Artikel 3. Samenstelling
-
1. De adviescommissie bestaat uit maximaal 8 leden.
-
2. Voor de beoordeling van aanvragen dienen minimaal 3 leden ter vergadering aanwezig te zijn. Voor de beoordeling van aanvragen kan een fysieke, digitale of telefonische vergadering worden belegd.
-
3. Gedeputeerde Staten (her) benoemen de leden.
Artikel 4. Zittingsduur en vacatures
-
1. De zittingsduur van een lid is drie jaar.
-
2. Indien een lid tussentijds zijn/haar functie neerlegt, wordt hij/zij door een nieuw benoemd lid vervangen.
Artikel 5. Commissiesecretariaat
-
1. Ter ondersteuning van de adviescommissie fungeert één commissiesecretaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van Gedeputeerde Staten.
-
2. Het commissiesecretariaat zorgt voor:
- a.
het organiseren van de bijeenkomst van de adviescommissie en de tijdige verzending van de te beoordelen aanvragen voor de regeling ‘Stimulering toekomstbestendige verduurzaming Agro&Food sector’;
- b.
de verslaglegging van de vergadering van de adviescommissie;
- c.
het op verzoek van de adviescommissie uitnodigen van aanvragers om een toelichting in de vergadering van de adviescommissie te kunnen geven;
- d.
inhoudelijke ondersteuning van de adviescommissie.
- a.
Hoofdstuk 2 Vergaderingen
Artikel 6. Vergoedingen
-
1. De commissieleden ontvangen voor het voorbereiden en bijwonen van een vergadering een vergoeding die gelijk staat aan driemaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.
-
2. Voor een telefonische of digitale vergadering wordt een vergoeding verstrekt die gelijk staat aan één- of tweemaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.
-
3. De commissieleden kunnen gemaakte reiskosten voor het bijwonen van een vergadering of het bezoeken van projecten, die door de commissie zijn beoordeeld, declareren bij de provincie Overijssel. Daarbij wordt uitgegaan van reizen per openbaar vervoer (1e klas). Indien reizen per openbaar vervoer niet mogelijk is, kan € 0,37 per kilometer gedeclareerd worden.
Artikel 7. Toelichting door de aanvrager
De adviescommissie kan, via het commissiesecretariaat, een aanvrager uitnodigen om toelichting in haar vergadering te geven.
Hoofdstuk 3 Slotbepalingen
Artikel 8. Uitleg reglement
In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit reglement beslist de meerderheid der leden.
Artikel 9. Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op 1 februari 2021.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl