Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR307342
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR307342/1
Reglement Adviescommissie Agro en Food Overijssel
Geldend van 01-11-2013 t/m 15-03-2021
Intitulé
Reglement Adviescommissie Agro en Food OverijsselReglement Adviescommissie Agro en Food Overijssel
Hoofdstuk 1. Instelling, taken en samenstelling
Artikel 1. Instelling adviescommissie
Gedeputeerde Staten stellen de Adviescommissie Agro & Food Overijssel in.
Artikel 2. Taken
-
De adviescommissie heeft de volgende taken:
-
1. het uitbrengen van een inhoudelijk advies aan Gedeputeerde Staten over een subsidieaanvraag in het kader van het Uitvoeringsprogramma Agro & Food 2013-2015 van de provincie Overijssel;
-
2. het uitbrengen van een inhoudelijk advies aan Gedeputeerde Staten over een aanvraag in het kader van de subsidieregeling kennisondersteuning Agro & Food Overijssel (kennisvoucherregeling).
Artikel 3. Samenstelling
-
1. De adviescommissie bestaat uit tien leden.
-
2. Voor de beoordeling van aanvragen dienen minimaal 3 leden ter vergadering aanwezig te zijn. Voor de beoordeling van kennisvoucheraanvragen kan een telefonische vergadering worden belegd.
-
3. De leden worden door Gedeputeerde Staten benoemd.
Artikel 4. Zittingsduur en vacatures
-
1. De zittingsperiode van een lid is drie jaar.
-
2. Indien een lid tussentijds zijn/haar functie neerlegt, wordt hij/zij door een nieuw te benoemen lid vervangen.
Artikel 5. Commissiesecretariaat
-
1. Ter ondersteuning van de adviescommissie fungeert één commissiesecretaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van Gedeputeerde Staten.
-
2. Het commissiesecretariaat zorgt voor:
- a.
het organiseren van de bijeenkomst van de adviescommissie en de tijdige verzending van de adviesaanvragen;
- b.
de verslaglegging van de vergadering van de adviescommissie;
- c.
het op verzoek van de adviescommissie uitnodigen van aanvragers om een toelichting in de commissie te kunnen geven;
- d.
inhoudelijke ondersteuning van de adviescommissie.
- a.
Hoofdstuk 2. Vergaderingen
Artikel 6. Vergoedingen
-
1. De commissieleden ontvangen voor het voorbereiden en bijwonen van een vergadering een vergoeding die gelijk staat aan driemaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.
-
2. Voor een telefonische vergadering wordt een vergoeding verstrekt die gelijk staat aan éénmaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.
-
3. De commissieleden kunnen gemaakte reiskosten voor het bijwonen van een vergadering of het bezoeken van projecten, die door de commissie zijn beoordeeld, declareren bij de provincie Overijssel. Daarbij wordt uitgegaan van reizen per openbaar vervoer (1e klas). Indien reizen per openbaar vervoer niet mogelijk is, kan € 0,37 per kilometer gedeclareerd worden.
Artikel 7. Toelichting door de aanvrager
De adviescommissie kan, via het commissiesecretariaat, een aanvrager uitnodigen om toelichting in haar vergadering te geven.
Hoofdstuk 3. Slotbepalingen
Artikel 8. Uitleg reglement
In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit reglement beslist de meerderheid der leden.
Artikel 9. Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op 1 november 2013 (na publicatie in het Provinciaal blad).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl