Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR304239
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR304239/1
Regeling vervallen per 28-12-2016
MANDAATBESLUIT AFHANDELING BESLUITVORMING SOCIALE ZAKEN DE GEMEENTE OOSTZAAN
Geldend van 02-10-2013 t/m 27-12-2016 met terugwerkende kracht vanaf 01-09-2013
Intitulé
MANDAATBESLUIT AFHANDELING BESLUITVORMING SOCIALE ZAKEN DE GEMEENTE OOSTZAANHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oostzaan
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
overwegende dat:
de gemeente Oostzaan en de gemeente Zaanstad de overeenkomst “Overeenkomst 2013-2016 Oostzaan – Zaanstad” hebben gesloten tot de volledige afhandeling van aanvragen uit hoofde van de Wet werk en bijstand, de Wet bundeling van uitkeringen inkomensvoorziening, de Wet inkomensvoorziening oudere werkloze werknemers, de Wet inburgering, het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 en de schulddienstverlening voor inwoners van de gemeente Oostzaan, door de gemeente Zaanstad, waarbij zij overeengekomen zijn de bevoegdheden met betrekking tot deze dienstverlening te mandateren;
besluiten:
-Mandaat tot de volledige afhandeling (beslissings- en ondertekeningsmandaat) van aanvragen uit hoofde van de Wet werk en bijstand, de Wet bundeling van uitkeringen inkomensvoorziening, de Wet inkomensvoorziening oudere werkloze werknemers, de Wet inburgering, het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 en de schulddienstverlening voor inwoners van de gemeente Oostzaan te verlenen aan:
de gemeentesecretaris/algemeen directeur van de gemeente Zaanstad met de mogelijkheid van ondermandaat;
-Mandaat tot de volledige afhandeling van bezwaar-en beroepsprocedures tegen besluiten uit hoofde van de Wet werk en bijstand, de Wet bundeling van uitkeringen inkomensvoorziening, de Wet inkomensvoorziening oudere werkloze werknemers, de Wet inburgering, het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 en de schulddienstverlening voor inwoners van de gemeente Oostzaan te verlenen aan:
-
de gemeentesecretaris/algemeen directeur van de gemeente Zaanstad met de mogelijkheid van ondermandaat waarbij niet verder ondergemandateerd zal worden dan aan het afdelingshoofd van de afdeling Juridische Zaken van de gemeente Zaanstad, met inachtneming van in artikel 10:3 lid 3 Awb bepaalde.
Bij afwezigheid van de gemeentesecretaris/algemeen directeur zal diens plaatsvervanger deze taak waarnemen.
Het mandaat betreft een algemeen mandaat op functie.
- 1.
Het college kan het mandaat te allen tijde intrekken. Dit dient schriftelijk te gebeuren. In geval van intrekking van het mandaat eindigt de eerder genoemde overeenkomst.
- 2.
De uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden zal geschieden conform het daaromtrent in de overeenkomst bepaalde.
- 3.
Het college van de gemeente Oostzaan blijft bevoegd de gemandateerde bevoegdheid zelf uit te oefenen zonder dat daarvoor het verleende mandaat ingetrokken behoeft te worden.
- 4.
Het verleende mandaat is niet van toepassing op:
- a)
Zaken die politiek of bestuurlijk gevoelig liggen;
- b)
Zaken die een beslissing vergen die zou afwijken van een advies waarvan het inwinnen ingevolge wettelijk voorschift danwel ingevolge een gemeentelijke richtlijn verplicht is;
- c)
Zaken waarvan een lid van het college van burgemeester en wethouder te kennen heeft gegeven dat hij op grond van politieke of bestuurlijke overwegingen van oordeel is dat hij het nemen van een besluit daarover aan zich dient te trekken;
- a)
Het overige in voormelde overeenkomst bepaalde blijft onverkort van kracht.
Dit besluit wordt aangehaald als “Mandaatbesluit Sociale Zaken”.
Dit besluit treedt in werking 1 dag na publicatie in het Kompas en werkt terug tot 1 september 2013.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl