Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR303508
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR303508/1
Regeling vervallen per 09-01-2015
Mandaatbesluit gemeente Giessenlanden 2012
Geldend van 26-10-2012 t/m 08-01-2015 met terugwerkende kracht vanaf 10-02-2012
Intitulé
Mandaatbesluit gemeente Giessenlanden 2012Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Giessenlanden, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
overwegende dat het wenselijk is een nieuwe mandaatregeling vast te stellen
gelet op het bepaalde in artikel 160 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
BESLUITEN
vast te stellen de:
MANDAATBESLUIT GEMEENTE GIESSENLANDEN 2012
Artikel 1. Begrippen
In dit besluit wordt verstaan onder:
- 1.
Mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen waaronder tevens de voorbereiding en de uitvoering ervan wordt verstaan;
- 2.
Mandaatgever: het bestuursorgaan dat de betreffende bevoegdheid heeft verleend;
- 3.
Gemandateerde: degene die de bevoegdheid namens het bestuursorgaan uitoefent;
- 4.
Volmacht: de bevoegdheid om in naam van het bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten.
Artikel 2. Mandaat
Het college c.q. de burgemeester verlenen, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft, mandaat om de bevoegdheden zoals opgenomen in het mandaatregister uit te oefenen onder de daar genoemde voorwaarden.
Artikel 3. Gevolg mandaat
De bevoegdheden zoals verwoord in de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte register, worden door de gemandateerde uitgeoefend in naam en onder verantwoordelijkheid van het college c.q. de burgemeester. Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit, geldt als een besluit van het college c.q. de burgemeester.
Artikel 4. Relatie regeling budget- en kredietbewaking
Indien de uitoefening van het mandaat financiële consequenties heeft, is de geldende regeling budget- en kredietbewaking mede van toepassing.
Artikel 5. Geen gebruik maken van mandaat
De gemandateerde maakt geen gebruik van het mandaat indien:
- 1.
niet wordt voldaan aan bij mandaatverlening gestelde voorwaarden;
- 2.
overschrijding dreigt van kredieten of begrotingsposten;
- 3.
niet conform regelgeving of niet binnen bestaand beleid wordt besloten;
- 4.
sprake is van politieke of bestuurlijke gevoeligheid;
- 5.
hij bij de te nemen beslissing een persoonlijk belang heeft als bedoeld in artikel 2:4, tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 6. Informatie aan mandaatgever, vooraf en achteraf
-
1. De gemandateerde voert vooroverleg en koppelt terug met de mandaatgever in geval: a. er twijfel bestaat of een aangelegenheid onder het mandaat valt; b. wordt afgeweken van een (wettelijk) verplicht voorgeschreven advies.
-
2. De gemandateerde stelt de mandaatgever achteraf in kennis van die besluiten, waarvan hij redelijkerwijs moet aannemen dat deze voor de mandaatgever van belang zijn om voldoende geïnformeerd te zijn.
Artikel 7. Reikwijdte mandaat
Een verleend mandaat strekt zich niet uit tot:
- 1.
het vaststellen, wijzigen of intrekken van algemeen verbindende voorschriften;
- 2.
het beslissen op een bezwaarschrift of een klacht, zoals bedoeld in titel 9.1. van de Algemene wet bestuursrecht; en,
- 3.
het vaststellen, wijzigen of intrekken van beleidsregels.
Artikel 8. Afwezigheid gemandateerd afdelingshoofd
In geval van afwezigheid van een gemandateerd afdelingshoofd, worden de bevoegdheden door diens plaatsvervanger vervuld. Is de plaatsvervanger eveneens afwezig, oefent een eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde de bevoegdheid uit. Is er in de lijst geen tweede gemandateerde opgenomen of is deze wel opgenomen echter eveneens afwezig, oefent een directielid de bevoegdheid uit.
Artikel 9. Beslissing- en ondertekeningsmandaat
- 1.
Beslissingsmandaat houdt in dat de beslissing inhoudelijk aan de gemandateerde wordt overgelaten.
- 2.
Ondertekeningsmandaat betekent dat de gemandateerde het uiteindelijke besluit namens het college c.q. de burgemeester mag ondertekenen. Daarbij dient de volgende vorm in acht te worden genomen:
Met vriendelijke groet, of Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Giessenlanden, of Burgemeester van Giessenlanden, namens dezen,
……………………………………… naam functie
Artikel 10. Slotbepalingen
- 1.
Dit besluit kan worden aangehaald als “Mandaatregeling gemeente Giessenlanden 2012”.
- 2.
Deze regeling treedt in werking op de dag na de dag van bekendmaking.
- 3.
Per de dag van inwerkingtreding van deze regeling vervallen alle voorgaande mandaatbesluiten van Giessenlanden, zoals sedertdien gewijzigd, voor wat betreft de mandaten die betrekking hebben op de afdelingen van de ambtelijke organisatie.
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Giessenlanden op 7 februari 2012.
de gemeentesecretaris, de burgemeester,
M.Does mevr. E. Boot
Aldus besloten door de burgemeester van de gemeente Giessenlanden op 7 februari 2012
de burgemeester,
mevr. E. Boot
Wijzigingenlijst
Besluit kenmerk |
Datum besluit |
Datum bekendmaking |
Wijziging betreft (verwijzen naar nrs. in mandaatregeling) |
12-10639-1313 |
9 oktober 2012 |
25 oktober 2012 |
Afdeling Dienstverlening: 40 |
12-12153-1525 |
13 november 2012 |
22 november 2012 |
Afdeling Beleid en Projecten: 43 |
12-12254-1591 |
18 december 2012 |
24 januari 2013 |
Afdeling Dienstverlening: 41 |
12-12373-1650 |
18 december 2012 |
20 december 2012 |
Afdeling Middelen: 4, 5, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
12-12215- 1655 |
18 december 2012 |
20 december 2012 |
Afdeling WMO GLZ-GEMEENTEN :6, 7, 11 |
MANDAATREGELING; ALGEMENE MANDATEN
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Beslissingsmandaat |
Tekenmandaat (in naam van) |
Bijzonderheden |
|||||
Algemeen: |
|||||||||
1. |
Routinecorrespondentie betreffende de afdeling |
- |
MW |
Geen besluit |
|||||
2. |
Bijzondere informatieverstrekking en correspondentie, die niet in dit overzicht afzonderlijk is vermeld |
AH |
AH |
Met inachtneming van de geldende regelingen e.d. |
|||||
3. |
Opdrachten overeenkomstig offerte en beschikbaar gestelde gelden en routinecorrespondentie ter zake |
AH/budgethouder |
AH/budgethouder |
Conform aanbestedingsbeleid en budgethouderregeling |
|||||
4. |
Besluiten tot het aangaan van of het beëindigen van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het uitvoeren van die besluiten (met inbegrip van de ondertekening van overeenkomsten) |
1.AH 2. Budgethouder |
1.AH 2. Budgethouder |
1.Niet zijnde oprichting of deelneming in een rechtspersoon; 2. Financiële dekking moet aanwezig zijn in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost of beschikbaar gesteld krediet; 3. Het aangaan van de rechtshandeling vloeit voort uit de aan de betreffende de afdeling opgedragen taken en - reikt niet verder dan het maximumbedrag genoemd in de geldende regeling budgetbeheer of - treft geen groter financieel belang dan €100.00,- |
|||||
5. |
Besluiten op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob), voor zover de gevraagde gegevens berusten bij de afdeling |
AH |
AH |
||||||
6. |
Besluiten op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens (art. 30, 35, 36, 38, 40 en 41 Wbp) , voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling |
AH |
AH |
||||||
7. |
Besluiten op grond van paragraaf 4.1.3.2 van de Algemene wet bestuursrecht (dwangsom bij niet tijdig beslissen), voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling |
AH |
AH |
||||||
8. |
Alle bevoegdheden o.g.v. de Wet Kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken (WKPB), voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling |
MW |
MW |
Het mandaat strekt zich niet uit tot het nemen van besluiten in het kader van de WKPB |
|||||
9. |
Het stellen van een termijn voor de aanvulling van een onvolledige aanvraag en het besluiten om een aanvraag niet in behandeling te nemen wanneer deze onvolledig blijft of deze niet binnen de gestelde termijn is aangevuld, zoals bedoeld in artikel 4:5 van de Awb, voor zover deze bevoegdheid betrekking heeft op het werkterrein van de afdeling |
MW |
MW |
Ook al betreft het een mandaat dat in de mandaatlijst aan AH is gemandateerd of een niet-gemandateerde B&W-bevoegdheid, is de MW gemandateerd tot deze voorbereidings/ uitvoeringshandeling o.g.v. de Awb |
|||||
10. |
Het beslissen dat een aanvrager of derde belanghebbende niet in de gelegenheid wordt gesteld zijn zienswijze naar voren te brengen op grond van artikel 4:11 van de Awb, voor zover deze bevoegdheid betrekking heeft op het werkterrein van de afdeling |
MW |
MW |
Ook al betreft het een mandaat dat in de mandaatlijst aan AH is gemandateerd of een niet-gemandateerde B&W-bevoegdheid, is de MW gemandateerd tot deze voorbereidings/ uitvoeringshandeling o.g.v. de Awb |
|||||
11. |
Het verlangen van een machtiging, artikel 2:1 Awb, voor zover deze bevoegdheid betrekking heeft op het werkterrein van de afdeling |
MW |
MW |
Ook al betreft het een mandaat dat in de mandaatlijst aan AH is gemandateerd of een niet-gemandateerde B&W-bevoegdheid, is de MW gemandateerd tot deze voorbereidings/ uitvoeringshandeling o.g.v. de Awb |
|||||
12. |
Het door- en terugzenden van brieven, artikel 2:3 Awb, voor zover deze bevoegdheid betrekking heeft op het werkterrein van de afdeling |
MW |
MW |
Ook al betreft het een mandaat dat in de mandaatlijst aan AH is gemandateerd of een niet-gemandateerde B&W-bevoegdheid, is de MW gemandateerd tot deze voorbereidings/ uitvoeringshandeling o.g.v. de Awb |
|||||
13. |
Bezwaarschriftprocedure – Algemene wet bestuursrecht. Voorbereiding, vertegenwoordiging en uitvoering (zoals opschorten en verdagen beslistermijn) van de bezwaarschriftprocedure overeenkomstig de hoofdstukken 6 en 7 Awb |
MW |
MW |
||||||
14. |
Bezwaarschriftprocedure – Algemene wet bestuursrecht. Voorbereiding en uitvoering (zoals opschorten en verdagen beslistermijn) van de bezwaarschriftprocedure overeenkomstig de hoofdstukken 6 en 7 Awb |
Secretaris cie. Bezwaarschriften GLZ |
Secretaris cie. Bezwaarschriften GLZ |
Tot moment van uitbrengen advies cie. Bezwaarschriften GLZ |
|||||
15. |
Klachtprocedure – Algemene wet bestuursrecht. Voorbereiding en uitvoering van de klachtprocedure overeenkomstig hoofdstuk 9 Awb en de Klachtenverordening, voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling |
AH/gemeentesecretaris |
AH/gemeentesecretaris |
Het mandaat strekt zich niet uit tot het nemen van een beslissing op de klacht |
Bij afw ezigheid van het gemandateerde AH, ligt het mandaat bij diens plaatsvervanger. Bij afwezigheid van het plv. AH oefent een eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde de bevoegdheid uit. Bij afwezigheid van de eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde, oefent een directielid de bevoegdheid uit.
MANDAATREGELING; COLLEGE B&W NAAR AFDELING BEHEER & ONDERHOUD
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Beslissingsmandaat |
Tekenmandaat (in naam van) |
Bijzonderheden |
Algemeen B&O: |
||||
1. |
Beschikbaar stellen van dranghekken |
MW |
MW (Teus Hoftijzer) |
|
2. |
Kadastrale aanwijzingen namens de gemeente |
MW |
MW |
|
3. |
Correspondentie ter zake de uitvoering van werken |
MW |
MW |
|
4. |
Verzoek om aansluiting op het gemeentelijk riool |
MW |
MW |
|
5. |
Kapvergunningen |
AH |
AH |
|
6. |
Verzoeken om inlichtingen bv Nutsbedrijven |
MW |
MW |
|
7. |
Bewonersinformatie omtrent het uitvoeren van werken |
AH |
AH |
|
8. |
Afhandeling KLIC-meldingen |
MW |
MW |
|
9. |
Opdragen van kleine onderhoudswerkzaamheden aan aannemers |
MW |
MW |
Per bon met inachtneming van afspraken Conform aanbestedingsbeleid |
10. |
Plaatsen van orders t.b.v. aanschaf materiaal en/of materieel voor de uitvoering c.q. het onderhouden van werken in eigen beheer |
AH/budgethouder |
AH/budgethouder |
Conform aanbestedingsbeleid en budgethouderregeling |
11. |
Aanpassen/wijzigen openbaar groen |
B&W |
MW |
Uitvoering besluit B&W |
12. |
Verrichten van werkzaamheden t.b.v. gedogen, graven en opruimen van kabels, leidingen, e.d. in openbare grond op grond van telecommunicatiewet |
MW |
MW |
|
13. |
Verlenen vergunning weg opbrekingen/graven/spitten in de weg |
MW |
MW |
|
Begraafplaatsen: |
||||
14. |
Uitvoering van de Beheersverordening begraafplaatsen Giessenlanden 2007 waaronder beslissen op verzoeken om: 1.uitgifte graf en urnennis 2.verlengen termijn recht op eigen graf 3.overschrijven eigen graf 4.plaatsen grafbedekking op graven 5.aanbrengen van een grafkelder 6.afstand te doen van eigen graf 7.verstrooien van as |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|
Woningwet / Wet RO / Volkshuisvestiging: |
||||
15. |
Verzoek om sloopvergunning |
AH |
AH |
Niet zijnde monumentaal/karakteristiek pand/geen weigering tot gevolg hebbend |
16. |
Mededeling dat geen sloopmelding of sloopvergunning vereist is |
MW |
MW |
|
17. |
Verzoek tot intrekking aanvraag sloopmelding en sloopvergunning |
AH |
AH |
|
18. |
Verzoek tot intrekking positieve reactie op sloopmeldingen verleende sloopvergunning |
AH |
AH |
|
19. |
Verzoek om aanlegvergunning |
AH |
AH |
Conform bestemmingsplan geen weigering tot gevolg hebbend |
20. |
Verzoek om lichte- en reguliere bouwvergunning (met inbegrip van 1e of 2e fase) |
AH |
AH |
Conform de Woningwet en bestemmingsplan geen weigering tot gevolg hebben |
21. |
Weigeren lichte bouwvergunning (met inbegrip van 1e of 2e fase) indien het plan niet voldoet aan de welstand |
AH |
AH |
|
22. |
Mededeling dat geen bouwvergunning vereist is |
MW |
MW |
|
23. |
Mededeling aan aanvrager en omwonende van verlening bouwvergunning van rechtswege |
AH |
AH |
|
24. |
Verzoek tot intrekking aanvraag lichte- en reguliere bouwvergunning (met inbegrip van 1e en 2e fase) |
AH |
AH |
|
25. |
Verzoek tot intrekking verleende lichte- en reguliere bouwvergunning (met inbegrip van 1e en 2e fase) |
AH |
AH |
|
26. |
Verzoek aan GS tot afgifte verklaring van geen bezwaar |
B&W |
MW |
Conform B&W-besluit |
27. |
Verzoek om bouwvergunning met toepassing van ontheffing op grond van het bestemmingplan als bedoelt in artikel 3.6 Wet ruimtelijke ordening |
AH |
AH |
|
28. |
Verzoek tot overdragen van sloop-, bouw- en aanlegvergunningen |
AH |
AH |
|
29. |
Bekendmaking ingekomen en verleende sloopmeldingen, sloop-, bouw- en aanlegvergunningen |
MW |
MW |
|
30. |
Mededeling completeren sloopmeldingen, sloop-, bouw- en aanlegvergunning |
MW |
MW |
|
31. |
Mededeling dat een aanvraag wegens het niet (tijdig) completeren niet verder in behandeling wordt genomen |
MW |
MW |
|
32. |
Aanschrijving tot stilleggen sloop-, bouw- en aanleg activiteiten alsmede het berichten van de mogelijkheid tot het indienen van een aanvraag voor deze activiteiten |
AH |
AH |
|
33. |
Gereedmelding sociale koopwoning |
MW |
MW |
|
34. |
Het aanhouden van (bouw)aanvragen zoals deze zijn geregeld in de Woningwet en de correspondentie hierover (februari 2007) |
MW |
MW |
|
35. |
Verzoek om bouwvergunning met toepassing van ontheffing op grond van de artikelen 3.22 en 3.23 Wet ruimtelijke ordening |
AH |
AH |
|
36. |
Toetsing aanvragen om lichte bouwvergunningen aan de welstandsnota |
MW |
MW |
|
37. |
Voorbereidingswerkzaamheden (waaronder vertegenwoordiging tijdens bezwaarprocedures) t.a.v. beschikkingen betreffende bouwen, sloop en aanleg |
MW |
MW |
|
38. |
Verzoek om gebruiksvergunning en gebruiksmeldingen o.g.v. artikel 2.11 Besluit Brandveilig Gebruik Bouwwerken |
AH |
AH |
|
WABO: |
||||
39. |
Beslissen op verzoek om omgevingsvergunning (enkelvoudige of meervoudige), reguliere voorbereidingsprocedure |
AH |
AH |
Conform wettelijke regelingen en met inachtneming van ontheffingenbeleid |
40. |
Positief beslissen op verzoek om omgevingsvergunning (enkelvoudige of meervoudige), uitgebreide voorbereidingsprocedure |
AH |
AH |
Conform wettelijke regelingen en met inachtneming van ontheffingenbeleid, geen weigering tot gevolg hebbend |
41. |
Intrekken van omgevingsvergunning (incl. gedeeltelijke intrekking), n.a.v. verzoek vergunninghouder |
AH |
AH |
|
42. |
Wijzigen van omgevingsvergunning |
AH |
AH |
|
43. |
Verlengen beslistermijn omgevingsvergunning |
AH |
AH |
|
44. |
Aanhouden beslissing en mededeling hieromtrent |
MW |
MW |
|
45. |
Mededeling completeren aanvraag |
MW |
MW |
|
46. |
Mededeling buiten behandeling laten wegens niet (tijdig) completeren van de aanvraag omgevingsvergunning |
MW |
MW |
|
47. |
Inwinnen en verstrekken adviezen van/aan andere bestuursorganen |
MW |
MW |
|
48. |
Inwinnen verklaring van geen bedenkingen bij andere bestuursorganen |
AH |
AH |
|
49. |
Verstrekken van verklaring van geen bedenkingen |
AH |
AH |
Voor zover het college van B en W bevoegd orgaan is |
50. |
Besluiten dat omgevingsvergunning onmiddellijk in werking treedt |
AH |
AH |
Uitsluitend in uitzonderingsgevallen, na goedkeuring portefeuillehouder |
51. |
Vertegenwoordiging bij bezwaarprocedures |
MW |
MW |
|
Overige aangelegenheden: |
||||
52. |
Afhandeling van opgaven (statische – Cbs) en enquêteformulieren |
MW |
MW |
|
53. |
Verzoek vergunning op grond van Monumentenwet en –verordening |
AH |
AH |
Advies betrokken instanties en indien nodig bij akkoord bouwvergunning |
54. |
Verzoek om beoordeling schetsaanvraag + correspondentie (07-08-07) |
MW |
MW |
Conform bestemmingsplan en positief welstandsadvies / monumentencommissie |
Bij afwezigheid van het gemandateerde AH, ligt het mandaat bij diens plaatsvervanger. Bij afwezigheid van het plv. AH oefent een eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde de bevoegdheid uit. Bij afwezigheid van de eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde, oefent een directielid de bevoegdheid uit.
MANDAATREGELING; COLLEGE B&W NAAR AFDELING BELEID & PROJECTEN
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Beslissingsmandaat |
Tekenmandaat (in naam van) |
Bijzonderheden |
Verkeer en Vervoer: |
||||
1. |
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen en behandeling van verzoeken om ontheffing van verkeersmaatregelen |
AH |
AH |
Op basis van advies beleidsmedewerker verkeer en vervoer, politie/brandweer en wegbeheerder |
Milieuwetgeving: |
||||
2. |
Alle verzoeken om informatie en adviezen etc. en routinecorrespondentie |
MW |
MW |
|
3. |
Besluit verlening mandatering vergunningverlening Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid |
directie MZHZ |
directie MZHZ |
|
4. |
Opleggen dwangsommen milieukwesties |
MZHZ |
MZHZ |
Vorderen dwangsommen blijft in eigen beheer. Max. te verbeuren € 25000,- per dwangsombesluit |
Welzijn: |
||||
5. |
Verlenen van uitstel voor inzenden van een subsidieverzoek |
AH |
AH |
(nieuwe verzoeken) uitvoering subsidieverordening |
6. |
Het vragen van nadere gegevens aangaande een subsidieverzoek |
MW |
MW |
Uitvoering subsidieverordening |
7. |
Verlenen van uitstel tot het inzenden van de stukken voor de vaststelling van de subsidie |
AH |
AH |
Uitvoering subsidieverordening |
8. |
Beschikken op voorlopige en definitieve subsidie aanvragen |
B&W |
AH |
Conform raads- of B&W-besluit |
9. |
Ondertekening van beschikkingen in het kader van de regeling monumentenzorg |
B&W |
AH |
Uitvoering monumentenwet 1988 en conform raads- of B&W-besluit |
Onderwijs: |
||||
10. |
Godsdienstonderwijs |
MW |
MW |
|
11. |
Correspondentie onderwijsbegeleiding |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|
12. |
Correspondentie lokaal onderwijsbeleid |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|
13. |
Correspondentie uitvoering huisvestingsverordening |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|
Kinderopvang: |
||||
14. |
Aanwijzen toezichthouder(s) GGD, conform WKO art. 61 |
Directie GGD |
Directie GGD |
|
15. |
Vaststellen formulier melding, conform Regeling WKO art. 5 lid 4 |
MW |
MW |
|
16. |
Opname in het Landelijk register Kinderopvang, conform WKO art. 46 |
MW |
MW |
|
17. |
Doorvoeren van wijzigingen in het Landelijk register Kinderopvang |
MW |
MW |
|
18. |
Houder in kennis stellen van wijzigingen in het register Kinderopvang |
MW |
MW |
|
19. |
Het verstrekken van uittreksels en inlichtingen over in het register opgenomen gegevens, conform Regeling WKO art. 7 |
MW |
MW |
|
20. |
Schriftelijke aanwijzing, conform WKO art. 65 lid 1 |
MW |
MW |
|
21. |
Schriftelijk bevel, conform WKO art. 65 lid 3 |
Toezichthouder GGD |
Toezichthouder GGD |
Conform WKO art. 65 lid 3 kan, indien het nemen van maatregelen geen uitstel kan lijden, de toezichthouder GGD een schriftelijk bevel geven |
22. |
Verlenging bevel, conform WKO art. 65 lid 3 |
MW |
MW |
|
23. |
Verbod exploitatie voor te zetten, conform WKO art. 66 lid 1 |
Teammanager |
Teammanager |
|
24. |
Verbod om in exploitatie te gaan, conform WKO art. 66 lid 2 |
Teammanager |
Teammanager |
|
25. |
Verwijdering uit het register Kinderopvang, conform Regeling WKO lid 1 |
MW |
MW |
Verwijdering op verzoek houder of wanneer blijkt dat houder het centrum niet langer exploiteert |
26. |
Verwijdering uit het register Kinderopvang, conform Regeling WKO lid 2 |
Teammanager |
Teammanager |
Verwijdering naar aanleiding van handhavingmaatregelen |
27. |
Toepassen bestuursdwang |
Teammanager |
Teammanager |
|
28. |
Opleggen van een dwangsom |
Teammanager |
Teammanager |
|
29. |
Opleggen bestuurlijke boete, conform WKO art. 72 t/m 76 en 78 t/m 86 |
Teammanager |
Teammanager |
Conform WKO art. 77 lid 5. Aan degene die van de overtreding een rapport heeft opgemaakt, wordt geen mandaat verleend tot het opleggen van de bestuurlijke boete |
30. |
Een rapport opmaken van de overtreding |
Toezichthouder GGD en/of MW |
Toezichthouder GGD en/of MW |
|
Handhaving: |
||||
31. |
Voorbereidings- en uitvoeringswerkzaamheden (waaronder vertegenwoordiging tijdens bezwaarprocedures) t.a.v. beschikkingen handhaving |
MW |
MW |
|
Overige aangelegenheden: |
||||
32. |
Opdrachten overeenkomstig offerte en beschikbaar gestelde gelden en routine correspondentie ter zake |
AH |
AH |
|
33. |
Verzoek om subsidie oud-papier |
MW |
MW |
Uitvoering besluit raad |
34. |
Toezending voorlopige koopovereenkomsten en routine correspondentie ter zake |
B&W |
MW |
Overeenkomstig B&W-besluit |
35. |
Mededeling inschrijving gegadigden voor koopwoning en bouwgrond |
MW |
MW |
|
36. |
Verzoek om afgifte van huisvestingsvergunning |
MW |
MW |
Uitvoering besluit raad |
37. |
Nemen van besluiten tot en met het selectiebesluit, e.e.a. in het kader van archeologische onderzoeken |
MW |
MW |
|
38. |
Digitaal waarmerken (authentiek verklaren) van een ruimtelijk plan ingevolge Wet ruimtelijke ordening |
MW |
MW |
|
39. |
Inburgeringscontracten |
AH |
AH |
|
40. |
Aanvragen voor ontheffingverlening van een anti-speculatiebeding |
AH |
AH |
|
41. |
Aanvragen voor vergunning tot tijdelijk verhuur o.g.v. Leegstandswet |
AH |
AH |
|
42. |
Aanvragen voor een urgentieverklaring |
AH |
AH |
|
43. |
De beslissing en ondertekening van het aangaan/vestigen van een recht van opstal, andere beperkt zakelijke rechten en andere bijzondere bedingen voor de gemeente |
AH Beleidsmedewerker Grondzaken |
AH Beleidsmedewerker Grondzaken |
Bij afwezigheid van het gemandateerde AH, ligt het mandaat bij diens plaatsvervanger. Bij afwezigheid van het plv. AH oefent een eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde de bevoegdheid uit. Bij afwezigheid van de eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde, oefent een directielid de bevoegdheid uit.
MANDAATREGELING; COLLEGE B&W NAAR AFDELING DIENSTVERLENING
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Beslissingsmandaat |
Tekenmandaat (in naam van) |
Bijzonderheden |
||||||
Dienstverlening: |
||||||||||
1. |
De uitvoering van de wet GBA, in de zin van het zorgdragen voor het aanleggen, inrichten en bijhouden van een geautomatiseerde basisadministratie van persoons-gegevens en het verstrekken van (elektronische) inlichtingen en uittreksels uit de basisadministratie aan binnen- en/of buitengemeentelijke afnemers, derden en ingezetenen |
1.AH 2.MW * |
1.AH 2.MW * |
* met uitzondering van: 1. het aanwijzen van een ambtenaar belast met het afnemen van verklaringen onder ede (art. 36 lid 2 onder e Wet GBA) 2. een aanwijzing als bedoeld in artikel 67, lid 4 Wet GBA) |
||||||
2. |
Het voorbereiden, ondertekenen en nemen van beslissingen die leiden tot het toekennen, weigeren, intrekken, herzien of herroepen van besluiten in het kader van de Wet GBA |
AH |
AH |
|||||||
3. |
De uitvoering van de Paspoortwet en de Paspoort Uitvoeringsregelingen |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
4. |
De uitvoering van de Rijkswet op het Nederlanderschap. Hieronder wordt ook verstaan: 1.het bevestigen of weigeren van verkrijging van het Nederlanderschap door optie 2.het adviseren van de I.N.D. in naturalisatieverzoeken |
AH |
AH |
|||||||
5. |
Het in ontvangst nemen en bevestigen van Verklaring van afstand van de Nederlandse nationaliteit en doorzenden naar het nationaliteitenregister |
AH |
AH |
|||||||
6. |
Het verstrekken van adviezen aan de minister van justitie inzake naamsveranderingen |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
7. |
De uitvoering van de Wegenverkeerswetgeving, te weten: 1.afgifte van rijbewijzen 2.weigeren van afgifte als aanvrager niet voldoet aan de vereisten ter verkrijging van een rijbewijs 3.ongeldig verklaren van rijbewijzen 4.innemen van rijbewijzen (art. 115 Wvw 1994) |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
8. |
In het kader van de uitvoering van de Wet op de lijkbezorging: 1.afgeven van verlof tot begraven of verbranden; 2.geven van verlof tot ontleding van een lijk; 3.afgeven van een laissez-passer voor lijken (lijkenpas). Tevens het verlenen van uitstel. |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
9. |
Uitvoering van de Kieswet. Naast de (voorbereidende) routinehandelingen wordt ook bedoeld: 1.uitreiken van nieuwe oproepingskaarten (art. J8) 2.verstrekken van een kiezerspas (art. K8) 3.beslissen op een verzoek om te stemmen bij volmacht (art. L11) 4.beslissen op een verzoek tot verbetering van registratie als kiezer (art. D6) 5.beslissen op een verzoek tot registratie als kiezer door onderdaan EU lidstaat (art. Y32) 6.aanwijzen en inrichten van stemlokalen (art. J4) 7.benoemen van de stembureauleden en plaatsvervangers (art. E4) 8.in ontvangst nemen van de kandidatenlijsten t.b.v. gemeentelijke verkiezingen (art. H1) 9.in ontvangst nemen van procesverbaal met de verzegelde pakken als bedoeld in art. N2 en N9 van de Kieswet |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
10. |
Het benoemen van Ambtenaren Burgerlijke Stand en het benoemen van buitengewone ABS voor het (eenmalig) voltrekken van een huwelijk of bevestigen van een partnerschapsrelatie |
AH |
AH |
|||||||
11. |
Legaliseren van handtekeningen en waarmerken van kopieën |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
12. |
Opvragen van gegevens uit de straf- en opsporingsregisters en bij de Justitiële Informatie Dienst |
MW |
MW |
|||||||
13. |
Huwelijk op locatie: 1.gewenste locatie toetsen aan de gestelde eisen van goede smaak, openbare orde, toegankelijkheid, openbaarheid en veiligheid; 2.toestemming verlenen om het huwelijk op gewenste locatie te voltrekken |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
Aanvragen afwijzen na overleg met de burgemeester |
||||||
14. |
De uitvoering van de Wet algemene bepalingen burgerservicenummer |
1.AH 2.MW |
1.AH 2.MW |
|||||||
Drank- en Horecawet: |
||||||||||
15. |
Verzoeken om informatie en adviezen etc. inzake de Drank- en Horecawet |
MW |
MW |
|||||||
16. |
Verzoeken om een drank- en horecavergunning |
AH |
AH |
Alleen bij een verzoek dat volledig voldoet aan de eisen van de Drank- en Horecawet |
||||||
17. |
Verzoeken om een ontheffing artikel 35 Drank- en Horecawet |
MW |
MW |
Alleen bij een verzoek dat volledig voldoet aan de eisen van de Drank- en Horecawet |
||||||
Algemene Plaatselijke Verordening: |
||||||||||
18. |
Verzoek om vergunning om de weg te gebruiken anders dan overeenkomstig de bestemming |
MW |
MW |
|||||||
19. |
Verzoek om vergunning tot het maken en veranderen van een uitweg |
AH |
AH |
|||||||
20. |
Aanschrijving tot verwijdering uitzichtbelemmerende beplanting of voorwerpen |
MW |
MW |
|||||||
21. |
Aanschrijving tot het treffen van maatregelen aan kelderingangen, e.d. t.b.v. verkeersveiligheid |
MW |
MW |
|||||||
22. |
Verzoek om ontheffing tot plaatsen van voorwerpen, niet zijnde bouwwerken, bij hoogspanningslijnen |
MW |
MW |
|||||||
23. |
Verzoek om ontheffing betreden van plantsoenen e.d. |
MW |
MW |
|||||||
24. |
Verzoek om ontheffing verbod uitvliegen van duiven |
MW |
MW |
|||||||
25. |
Verzoek om ontheffing afstandsmaten houden van bijen |
MW |
MW |
|||||||
26. |
Verzoek om vergunning tot het afleveren van vuurwerk |
MW |
MW |
|||||||
27. |
Verzoek om vergunning tot het maken van handels-reclame op onroerende zaak |
AH |
AH |
|||||||
28. |
Verzoek om ontheffing voor parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d. |
MW |
MW |
|||||||
29. |
Verzoek om ontheffing voor parkeren reclamevoertuig |
MW |
MW |
|||||||
30. |
Verzoek om ontheffing voor rijden met/plaatsen van voertuig, fiets of bromfiets op een gemeentelijke groenvoorziening |
MW |
MW |
|||||||
31. |
Verzoek vergunning inzamelingsactie: -instanties vermeld op lijst van Centraal Archief -overige instanties |
MW |
MW |
|||||||
32. |
Verzoek om vergunning tot uitoefening kleinhandel op of aan de weg of aan openbaar water (ventvergunning) |
MW |
MW |
|||||||
33. |
Verzoek om vergunning voor innemen van standplaats |
MW |
MW |
|||||||
34. |
Verzoek om vergunning voor het houden van een snuffelmarkt e.d. |
MW |
MW |
|||||||
35. |
Verzoek om vergunning voor het plaatsen etc. van een voorwerp, niet zijnde een voertuig, op, in of boven openbaar water |
MW |
MW |
|||||||
36. |
Verzoek om ontheffing van stoken van vuur in de open lucht |
MW |
MW |
Advies Buitendienst |
||||||
Wet op de Kansspelen: |
||||||||||
37. |
Verzoeken om loterijvergunning - artikel 3 Wet op de Kansspelen |
MW |
MW |
Met inachtneming van de voorwaarden Wet op de Kansspelen |
||||||
38. |
Verzoek om vergunning voor kansspelautomaat – artikel 30.b Wet op de Kansspelen |
MW |
MW |
Met inachtneming van de voorwaarden Wet op de Kansspelen in samenhang met artikelen 2:39 en 2:40 APV |
||||||
Overige aangelegenheden: |
||||||||||
39. |
Vrijstelling van verbod openingstijden winkels – artikel 4 lid 1 Winkeltijdenwet |
AH |
AH |
Met inachtneming van de voorwaarden Winkeltijdenwet |
||||||
40. |
Het verlenen van standplaatsvergunningen voor de minimarkten op grond van de Standplaatsverordening Giessenlanden (artikel 5) |
MW |
MW |
-- |
||||||
41. |
Het doen van meldingen, doorgeven van wijzigingen, afhandeling van verzoeken om inzage en de correctie van gegevens op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens. |
MW |
MW |
-- |
Bij afwezigheid van het gemandateerde AH, ligt het mandaat bij diens plaatsvervanger. Bij afwezigheid van het plv. AH oefent een eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde de bevoegdheid uit. Bij afwezigheid van de eventueel in de lijst als tweede opgenomen gemandateerde, oefent een directielid de bevoegdheid uit.
MANDAATREGELING; COLLEGE B&W NAAR AFDELING MIDDELEN
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Beslissingsmandaat |
Tekenmandaat (in naam van) |
Bijzonderheden |
||||||
Algemene dienst: |
||||||||||
1. |
Correspondentie m.b.t. geldleningen |
MW |
MW |
Uitvoering besluiten raad en B&W |
||||||
2. |
Betalingsregelingen |
AH |
AH |
|||||||
3. |
BTW-aangiften |
MW |
MW |
Uitvoering wetgeving en eventuele andere richtlijnen |
||||||
Vastgoed: |
||||||||||
4 |
Nummering o.g.v. artikel 3 "Verordening naamgeving en nummering (adressen) Giessenlanden" |
Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); 1e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) en 2e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); 1e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) en 2e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
|||||||
5 |
Uitvoering werkzaamheden "Uitvoeringsbesluit naamgeving en nummering (adressen) Giessenlanden" |
Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); 1e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) en 2e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); 1e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) en 2e plaatsvervanger: Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
|||||||
6. |
Naamgeving o.g.v. artikel 2 ‘Verordening naamgeving en nummering (adressen) Giessenlanden’ |
Voorzitter straatnaamcie. |
Voorzitter straatnaamcie. |
|||||||
Gemeentegaranties: |
||||||||||
7. |
Aanschrijven van wanbetalers woninghypotheken |
MW |
MW |
Binnen 1 week na ontvangst bericht van wanbetaling brief verzenden |
||||||
8. |
Verhalen van vordering i.v.m. de executie van een woning met gemeentegarantie |
B&W |
AH |
Conform B&W-besluit |
||||||
Grondbedrijf: |
||||||||||
9. |
BTW-aangiften |
MW |
MW |
|||||||
10. |
Verrekening i.v.m. afwijkende kavelgrootte |
AH |
AH |
Uitvoering notariële akten en eventuele andere richtlijnen |
||||||
Heffingen: |
||||||||||
11. |
Verminderingen van heffingen |
Heffingsambtenaar |
MW |
|||||||
12. |
Correspondentie over bezwaar en verweer m.u.v. het bezwaarschrift en het verweerschrift |
Heffingsambtenaar |
MW |
|||||||
13. |
Correspondentie over invordering en kwijtscheldingen |
Invorderingsambtenaar |
MW |
|||||||
Basisregistratie adressen en gebouwen (Bag): |
||||||||||
14. |
Als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen (Wet bag, artikel 2) |
Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); |
Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); |
|||||||
15. |
Als plaatsvervangend beheerder(s) van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen (Wet bag, artikel 2) |
Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) en Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) en Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
|||||||
16. |
Aan de beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen wordt mandaat verleend om de volgende taken en bevoegdheden uit te voeren namens burgemeester en wethouders (Wet bag, artikel 2): a.het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder 19 b.het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; c.het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers; d.het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister; e.het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is; f.het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie; g.het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen h.het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; i.het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen j.het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; k.het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders; |
Bag beheerder (=Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); |
Bag beheerder (=Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); |
|||||||
17. |
Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen: |
Senior medewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2) Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
Senior medewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2) Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
|||||||
18. |
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen: |
Senior medewerker bouw- en woningtoezicht (functie 1.1.4) Medewerker bouw- en woningtoezicht (toezichthouder, functie 1.1.6) Medewerker bouw- en woningtoezicht (bouwplantoetser, functie 1.1.7) |
Senior medewerker bouw- en woningtoezicht (functie 1.1.4) Medewerker bouw- en woningtoezicht (toezichthouder, functie 1.1.6) Medewerker bouw- en woningtoezicht (bouwplantoetser, functie 1.1.7) |
|||||||
19. |
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie, die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen (Wet bag, artikel 2): |
Senior medewerker bouw- en woningtoezicht (functie 1.1.4) Medewerker bouw- en woningtoezicht (toezichthouder, functie 1.1.6) Medewerker bouw- en woningtoezicht (bouwplantoetser, functie 1.1.7) Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
Senior medewerker bouw- en woningtoezicht (functie 1.1.4) Medewerker bouw- en woningtoezicht (toezichthouder, functie 1.1.6) Medewerker bouw- en woningtoezicht (bouwplantoetser, functie 1.1.7) Medewerker belastingen 1 (functie 2.1.3) Medewerker belastingen 2 (functie 2.1.4) |
|||||||
20. |
De onder 14 genoemde beheerder heeft de bevoegdheid om, indien de uitvoering van de Wet bag dit noodzakelijk maakt, de onder 16 genoemde taken en bevoegdheden te mandateren aan een andere medewerker |
Bag beheerder (=Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); |
Bag beheerder (=Seniormedewerker vastgoedadministratie (functie 2.1.2); |
|||||||
Bij afwezigheid van het gemandateerde AH ligt het mandaat bij diens plaatsvervanger. Bij afwezigheid plv. AH ligt het mandaat bij een directielid.
MANDAATLIJST; COLLEGE B&W NAAR AFDELING WMO GLZ-GEMEENTEN
Nr |
Bevoegdheid |
Vigerende rechtsgrond |
Bevoegd orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Bijzondere voorwaarden |
6 |
Besluiten op een aanvraag om voorzieningen ingevolge de WMO |
-Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) -Verordening Wet maatschappelijke ondersteuning Giessenlanden -Besluit maatschappelijke ondersteuning gemeente Giessenlanden |
College |
Gemeentesecretaris/ Algemeen directeur Leerdam |
-Afdelingshoofd Wmo GLZ-gemeenten -kwaliteitsmedewerker -beleidsmedewerker voorzieningen |
Mandaat geldt niet voor: • een toekennend besluit voor een woningaanpassing waarvan de kosten hoger zijn dan € 20.420,00; • besluiten waar naar verwachting een precedent werking vanuit zal gaan. |
7 |
Het beslissen op aanvragen om gehandicapten-parkeerkaarten |
-Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, artikel 49; Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, art. 26 |
College |
Gemeentesecretaris/ Algemeen directeur Leerdam |
-Afdelingshoofd Wmo GLZ-gemeenten -kwaliteitsmedewerker -beleidsmedewerker voorzieningen |
|
11 |
De uitoefening van bevoegdheden van het college in het kader van de Verordening leerlingenvervoer gemeente Giessenlanden |
-Verordening Leerlingenvervoer Giessenlanden -Beleidsregels uitvoering aangepast leerlingenvervoer Giessenlanden -Besluit sancties in aangepast leerlingenvervoer Giessenlanden |
College |
Gemeentesecretaris/ Algemeen directeur Leerdam |
-Afdelingshoofd Wmo GLZ-gemeenten -kwaliteitsmedewerker -beleidsmedewerker voorzieningen -administratief medewerker leerlingenvervoer. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl