Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR302334
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR302334/2
Regeling vervallen per 01-06-2016
Beleidsregel Niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de Algemene nabestaandenwet
Geldend van 01-06-2016 t/m 31-05-2016
Intitulé
Beleidsregel Niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de Algemene nabestaandenwetNUG’ers woonachtig in Amersfoort en die zich melden bij het UWV WERKbedrijf als werkloos werkzoekende voor tenminste 16 uur per week, kunnen in aanmerking komen voor een voorziening of traject gericht op het verkrijgen van algemeen geaccepteerde arbeid.
Toekenningscriteria
Maximale vergoeding
Burgemeester en wethouders vergoeden maximaal € 4.000,- per traject. In individuele gevallen kan worden besloten tot een hoger bedrag dan € 4.000,- per traject.
Inkomensgrens
Een traject is kosteloos voor een NUG’ger met een gezinsinkomen tot en met 150% van het wettelijk minimumloon. Bij een gezinsinkomen boven 150% van het wettelijk minimumloon betaalt de NUG’ger het traject zelf, met dien verstande dat maximaal zes gesprekken met de trajectleider van Arbeidsintegratie kosteloos zijn. Wanneer sprake is van een echtscheidingsprocedure, wordt het inkomen van de partner buiten beschouwing gelaten.
Artikel 5 Geen tweede toekenning binnen twee jaar
Burgemeester en wethouders wijzen een aanvraag af, indien een NUG’ger aan wie een vergoeding op grond van deze beleidsregel is toegekend, binnen twee jaar na afloop van een traject een nieuwe aanvraag indient.
Artikel 6 Budgetplafond
Per jaar vergoeden burgemeester en wethouders maximaal € 100.000,- voor re-integratietrajecten ter uitvoering van deze beleidsregel.
Artikel 7 Terugvordering bij onvoldoende of niet meewerken
Burgemeester en wethouders behouden zich het recht voor om bij het niet of onvoldoende meewerken de gemaakte kosten afhankelijk van de mate van niet meewerken geheel of gedeeltelijk terug te vorderen.
DE AANVRAAG
Artikel 8 Gemeentelijk aanvraagformulier
De NUG’ger maakt uitsluitend gebruik van het gemeentelijke aanvraagformulier. Onvolledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen. Aanvragen worden ingediend bij burgemeester en wethouders, ter attentie van het hoofd van de afdeling Arbeidsintegratie (MO/SZ/AI), Postbus 3000,
3800 DA Amersfoort.
Artikel 9 Behandeling van de aanvraag
Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Een inkomenstoets maakt deel uit van de behandeling. De aanvrager ontvangt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 6 weken na de aanvraag een gemotiveerde beslissing op de aanvraag.
SLOTBEPALINGEN
Artikel 10 Hardheidsclausule
Het college kan in bijzondere gevallen van de bepalingen in deze beleidsregel afwijken, indien toepassing van de beleidsregel tot onbillijkheden van overwegende aard leidt.
Artikel 11 Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking op 1 september 2013. De Beleidsregel niet-uitkeringsgerechtigden en personen met een uitkering op grond van de algemene nabestaandenwet 2007, vastgesteld d.d. 13 november 2007 wordt gelijktijdig ingetrokken.
Artikel 12 Citeertitel
Deze regeling kan worden aangehaald als Beleidsregel NUG’gers.
Vastgesteld in de vergadering van .
De secretaris, De burgemeester,
PUBLICATIEDATUM:
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl