Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR30029
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR30029/1
Reglement inzake openbaar maken functies van leden van de gemeenteraad
Geldend van 11-02-2010 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-03-1989
Intitulé
REGLEMENT INZAKE OPENBAAR MAKEN FUNCTIES VAN LEDEN VAN DE GEMEENTERAADArtikel 1
De burgemeester draagt er zorg voor dat in een register voor elk lid van de gemeenteraad worden aangetekend zijn of haar hoofdbetrekking en alle nevenfuncties met vermelding per functie:
- -
sedert wanneer deze wordt uitgeoefend;
- -
hoeveel tijd hiermee bij benadering gemiddeld per jaar gemoeid is;
- -
of deze al of niet bezoldigd is.
Onder nevenfunctie wordt verstaan elke werkzaamheid die niet geacht kan worden te behoren tot het samenstel van werkzaamheden dat de hoofdbetrekking vormt, met uitzondering van het raadslidmaatschap, maar met inbegrip van elke functie welke hieruit rechtstreeks voortvloeit.
Artikel 2
Ten behoeve van de aantekening in het register zenden zitting hebbende raadsleden vóór 1 april 1989 de in artikel 1 bedoelde gegevens aan de burgemeester.
Nieuw benoemde raadsleden zenden bedoelde gegevens aan de burgemeester binnen 14 dagen na het onherroepelijk worden van hun benoeming.
De raadsleden geven eventuele wijzigingen in de in het register vermelde gegevens, alsmede eventuele aanvullingen daarop zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk op 30 juni van elk jaar aan de burgemeester schriftelijk op.
Artikel 3
Het register is openbaar en ligt tijdens kantooruren in het raadhuis voor een ieder ter inzage.
Artikel 4
De burgemeester draagt er zorg voor dat elk jaar tenminste éénmaal bekend wordt gemaakt dat het register voor een ieder tijdens kantooruren ter inzage ligt in het raadhuis.
Artikel 5
-
1. Voor zover een raadslid een vergoeding ontvangt voor het vervullen van een nevenfunctie uit hoofde van zijn lidmaatschap van de raad, mag een raadslid deze vergoeding behouden.
-
2. Indien bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven, kan de raad bepalen dat de vergoeding als bedoeld in het eerste lid dient te worden gestort in de gemeentekas.
Artikel 6
Dit reglement treedt in werking met ingang van 1 maart 1989.
Ondertekening
Vastgesteld bij raadsbesluit van 23 februari 1989, nr. 19; gewijzigd bij raadsbesluit van 30 juni 1994, nr. 54.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl