Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR299924
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR299924/1
Regeling vervallen per 04-03-2016
Voorschriften voor het registreren van de begraven lijken en de bezorgde as
Geldend van 11-07-2013 t/m 03-03-2016
Intitulé
Voorschriften voor het registreren van de begraven lijken en de bezorgde asBurgemeester en wethouders van Bunschoten,
besluiten
gezien het advies B&W-13-02674 d.d. 10 juni 2013;
gelet op artikel 30, eerste lid Beheersverordening Gemeentelijke Begraafplaatsen Bunschoten 2013;
vast te stellen de volgende ‘voorschriften voor het registreren van de begraven lijken en de bezorgde as’
Artikel 1 - Inleiding
- 1.
De beheersverordening verstaat onder het register: het register dat de begravingen en rechthebbenden vastlegt.
- 2.
Het register wordt bij gehouden door de administratief beheerder.
Artikel 2 - Register
- 1.
Het register legt de volgende gegevens van de overledene vast:
- a.
de locatie waar de overledene is begraven dan wel de as is bezorgd en de datum waarop dit heeft plaatsgevonden;
- b.
de geboortedatum en de geboorteplaats;
- c.
het geslacht, de burgerlijke staat en het Burgerservicenummer;
- d.
de overlijdensdatum en de overlijdensplaats.
- a.
- 2.
Het register legt de volgende gegevens vast van de rechthebbende:
- a.
de naam, het adres en de woonplaats;
- b
de geboortedatum en geboorteplaats;
- c.
het geslacht en het Burgerservicenummer.
- a.
- 3.
De volgende algemene gegevens worden verder vastgelegd:
- a.
datum van uitgifte van het graf;
- b.
datum van eventuele verlengingen van de termijnen;
- c.
datum van aanvraag grafbedekking;
- d.
financiële gegevens welke betrekking hebben op het graf.
- a.
Artikel 3 - Slotbepalingen
- 1.
Deze voorschriften treden in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking en kan worden aangehaald als Voorschriften voor het registreren van de begraven lijken en de bezorgde as Gemeente Bunschoten 2013.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl