Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR29975
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR29975/1
Regeling vervallen per 01-01-2018
Werktijdenregeling buitendienst 2010
Geldend van 07-01-2010 t/m 31-12-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2010
Intitulé
Werktijdenregeling buitendienst 2010I Begripsbepalingen
Artikel 1 Begripsbepalingen
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
medewerker: |
de ambtenaar in de zin van de CAR en in dienst van de gemeente Heemstede; |
ADV-uren: |
uren die geen onderdeel zijn van de aanstelling maar die standaard extra worden gewerkt, om later te w orden opgenomen als ADV-verlof; |
Arbeidsduur per jaar bij een formele 36-urige werkweek: |
255 werkdagen x 7,2 uur = 1836 uur gemiddeld per jaar (overeenkomstig de toelichting bij artikel 1.1 van de CAR-UWO); |
Arbeidsduur per jaar bij een feitelijke 38-urige werkweek: |
255 werkdagen x 7,6 uur = 1938 uur gemiddeld per kalenderjaar; |
ADV-opbouw per jaar bij een feitelijke 38-urige werkweek |
102 uur gemiddeld per kalenderjaar (= arbeidsduur p/j 38-urige werkweek minus = arbeidsduur p/j 36-urige werkweek: 1938 minus 1836 = 102. |
II Reikwijdte
Artikel 2 Reikwijdte
Deze regeling is van toepassing op de buitendienstmedewerkers die werkzaam zijn bij de afdeling Uitvoering Openbare Ruimte bij de organisatie-onderdelen begraafplaats, wandelbos, kinderboerderij, Bouwkunde en de serviceteams.
III Serviceteams, Wandelbos , Begraafplaats en Bouwkunde
Artikel 3 Reikwijdte
Hoofdstuk III geldt voor de buitendienstmedewerkers die werkzaam zijn in de serviceteams, het wandelbos, de begraafplaats en Bouwkunde.
Artikel 4 Werktijden
-
1. De werkdag start op maandag tot en met vrijdag om 07.45 uur en eindigt formeel om 16.11 uur.
-
2. De feitelijke werkdag eindigt op maandag tot en met vrijdag om 16.05 uur.
Artikel 5 Pauze
-
1. Een pauze van 20 minuten vindt plaats ’s morgens. In overleg met de leidinggevende wordt de ochtendpauze vastgesteld. De ochtendpauze maakt geen onderdeel uit van de formele werktijd.
-
2. Een lunchpauze vindt plaats tussen 12.00 en 12.30 uur. De lunchpauze maakt geen onderdeel uit van de formele werktijd.
-
3. De medewerkers van de serviceteams en Bouwkunde kunnen, als de werkzaamheden dit toelaten, de ochtendpauze laten plaatsvinden in de kantine op de gemeentewerf.
Artikel 6 Arbeidsduur
-
1. De formele werkweek op jaarbasis bedraagt voor een voltijder 36 uur per week.
-
2. De feitelijke werkweek bedraagt 38 uur per week.
Artikel 7 ADV- opname
-
1. Per kalenderjaar kan een voltijder 91,2 uur ADV opnemen, overeenkomend met twaalf ADV-dagen van 7,6 uur per dag.
-
2. Het restant opgebouwd ADV op jaarbasis, zijnde 10,8 ADV-uren (= 102 minus 91,2), wordt vast aangewezen per werkdag zodat de eindtijd van de werkdag is verminderd van 16.11 uur naar 16.05 uur.
-
3. De opname van ADV-dagen vindt alleen plaats in hele of halve dagen.
-
4. Voor één dag verlof wordt 7,6 uur ADV-/vakantieverlof opgenomen.
-
5. Voor een ochtend verlof wordt 4 uur ADV-/vakantieverlof opgenomen. Voor een middag verlof wordt 3,6 uur ADV-/vakantieverlof opgenomen.
-
6. Op het verzoek om ADV-uren op te nemen zijn dezelfde regels van toepassing als die voor het aanvragen van vakantieverlof. De opname van ADV-uren is alleen mogelijk als de dienst dat toelaat.
-
7. Het ADV wordt apart geregistreerd op de verlofkaart en niet toegevoegd aan het reguliere vakantieverlof.
-
8. De ADV-uren die niet zijn opgenomen of overgeboekt in een kalenderjaar komen per 1 januari van het volgend kalenderjaar te vervallen.
Artikel 8 Overboeken ADV
-
1. Een voltijder kan maximaal 36 uren ADV laten overboeken naar een volgende kalenderjaar. Voor een deeltijder is het maximum over te boeken ADV-uren naar rato. Voor het overboeken dient de medewerker voor 1 november een verzoek in bij zijn leidinggevende. Vanwege dienstbelang kan het verzoek worden geweigerd.
Artikel 9 Dienstbelang en ADV
-
1. Als vanwege dienstbelang al eerder toegekende ADV geen doorgang vindt, worden de niet opgenomen ADV-uren omgezet in vakantieverlof.
Artikel 10 Aangewezen ADV-dagen
De directeur Ruimte en Welzijn kan, na instemming van de ondernemingsraad, voor de aanvang van een kalenderjaar, het college voorstellen maximaal vier verplichte ADV-dagen aan te wijzen.
Artikel 11 Afwezigheid en ADV
-
1. Na een afwezigheid, anders dan vakantieverlof, van meer dan twee weken in een kalenderjaar wordt het jaarsaldo ADV-uren van een voltijder verminderd met 0,4 uur per werkdag vanaf de eerste dag in het kalenderjaar.
-
2. Voor een deeltijder geldt de verrekening van de ADV-opbouw naar rato van het aantal uren van de aanstelling.
-
3. De verrekening van de ADV-opbouw vindt aan het einde van het kalenderjaar plaats.
-
4. Bij ziekte wordt een al eerder toegekende of een ingeroosterde ADV-dag op een ander moment in hetzelfde kalenderjaar opgenomen.
Artikel 12 Aanvullende afspraken werktijden begraafplaats
-
1. Het afdelingshoofd UOR kan vanwege dienstbelang de werktijden op de begraafplaats aanpassen, om bijvoorbeeld op een dag waarop een late bijzetting plaatsvindt, later te beginnen.
-
2. Als zich de omstandigheid voordoet dat er op een bepaalde dag na 16.05 uur gewerkt moet worden, bijvoorbeeld omdat voldaan moet worden aan de wettelijke verplichting om ten minste 60 cm zand op de kist aan te brengen, wordt deze tijd de daarop volgende dag (of zo spoedig mogelijk daarna), voor zover de dienst dit toelaat gecompenseerd.
-
3. De op zaterdag gewerkte uren dienen in de daarop volgende werkweek in overleg met de toezichthouder begraafplaats/wandelbos, voor zover de dienst dit toelaat, gecompenseerd te worden.
IV Kinderboerderij
Artikel 13 Reikwijdte
Hoofdstuk IV geldt voor alle medewerkers van de kinderboerderij “’t Molentje”.
Artikel 14 36-urige werkweek
De werkweek voor een voltijder bedraagt 36 uur per week. De werkweek geldt van maandag tot en met vrijdag en bestaat uit vier dagen van acht uur en één dag van vier uur.
Artikel 15 Werktijden
-
1. De werktijden op de kinderboerderij zijn op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 12.30 uur.
-
2. De lunchpauze is van 12.30 uur tot 13.00 uur.
-
3. ’s Middags wordt gewerkt van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Artikel 16 Verlof en ziekte
Bij verlof of ziekte van een collega dient het vrije dagdeel te worden overgenomen door de werkende collega. Als de dienst het toelaat wordt de hele maandag of vrijdag verlof gegeven totdat de volledige compensatie van de overgenomen uren heeft plaatsgevonden. De overname-uren worden niet beschouwd als overwerk.
Artikel 17 Weekendbeheerders
-
1. De weekendbeheerders werken 6,5 uur per dag.
-
2. Het aantal te werken weekenden wordt voorafgaand aan elk kalenderjaar door het hoofd UOR in een rooster vastgelegd.
V Overige bepalingen
Artikel 18 Bijeenkomsten Personeelsvereniging / Recepties
De bepalingen die opgenomen zijn in de Regeling Glijdende Werktijden zijn van toepassing.
Artikel 19 Onvoorziene gevallen
-
1. Voor gevallen waarin deze regeling niet of niet naar billijkheid voorziet, beslist de directeur Ruimte en Welzijn.
-
2. Als hiervan sprake is wordt zo spoedig mogelijk een melding gedaan aan de ondernemingsraad.
Artikel 20 Slotbepalingen
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2010 en kan worden aangehaald als de ‘Werktijdenregeling buitendienst 2010’. Deze regeling vervangt de Werktijdenregeling Buitendienst sector Ruimte uit 2003.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl