Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR299528
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR299528/1
Regeling vervallen per 08-01-2020
Mandaat- en Volmachtbesluit 2013
Geldend van 03-07-2013 t/m 08-10-2013
MANDAAT– en VOLMACHTBESLUIT
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Westerveld, elk voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelezen het voorstel van het team Bestuurs- en Management Ondersteuning van 6 juni 2013;
overwegende dat het uit het oogpunt van doelmatig bestuur wenselijk is om bevoegdheden tot het nemen van besluiten en de ondertekening van stukken te mandateren en voor het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen volmacht te verlenen;
overwegende, dat het mandaatbesluit van 19 oktober 2011 aan herziening toe is;
gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
B E S L U I T:
- 1.
in te stemmen met de mandatering van bevoegdheden en het verlenen van volmacht overeenkomstig de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte Mandaat – en Volmachtregister, aan de in dit Mandaat –en Volmacht register aangewezen ambtenaren; wijzigingen in het register zijn mogelijk bij separaat besluit;
- 2.
te bepalen dat daar waar bij mandataris een algemene functieomschrijving staat vermeld het geacht moet worden te zijn de functionaris(sen) belast met het desbetreffende taakveld op de afdeling;
- 3.
te bepalen dat op dit Mandaatbesluit naast de bepalingen in afdeling 10.1.1. van de Awb de volgende algemene regels gelden:
- a.
de beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid wordt voorbehouden aan het college respectievelijk de burgemeester indien:
- §
voor de beoordeling van een verzoek een beleidskader of een gangbare praktijk ontbreekt;
- §
de afdoening niet als routinematig kan worden aangeduid, waardoor een aparte beoordeling en besluitvorming door het bestuursorgaan noodzakelijk is;
- §
inwilliging van het verzoek zal leiden tot strijdigheid met of afwijking van het beleid dan wel overschrijding van het toegekende budget;
- §
naar redelijkheid mag worden aangenomen, dat de afdoening politieke consequenties heeft dan wel zal oproepen;
- §
- b.
onder het nemen van besluiten wordt (voor zover niet anders aangegeven) naast het verlenen tevens verstaan het wijzigen of weigeren van een besluit;
- a.
- 4.
het voeren en ondertekenen van eenvoudige, routinematige correspondentie waaraan geen financiële of rechtsgevolgen verbonden zijn te mandateren aan de met de uitvoering van de desbetreffende taakvelden belaste medewerkers;
- 5.
dat het verstrekte mandaat aangegeven moet worden door de navolgende ondertekening:
burgemeester en wethouders,
namens deze,
(naam, functie – en team medewerker)
of
de burgemeester,
namens deze,
(naam, functie – en team medewerker)
6.dat in geval van afwezigheid van de mandataris zijn vervanging is geregeld in deVervangingsregeling 2013;
- 7.
dat aan een verleend mandaat, volmacht het uitgangspunt ten grondslag ligt dat dit ook
betrekking heeft op de bevoegdheid om te beschikken over de daarvoor benodigde financiële
middelen. De Budgethoudersregeling gemeente Westerveld is daarvoor het aangewezen
kader;
- 8.
dat naast dit mandaat- en volmacht besluit nog tevens de volgende specifieke mandaatbesluiten gelden:
- -
mandaatbesluit Wet BAG;
- -
- 9.
in te trekken het Mandaatbesluit en het bijbehorend register van 19 oktober 2011 alsmede het Mandaatbesluit en -register Handhaving op de datum van inwerkingtreden van onderhavig besluit met dien verstande dat besluiten genomen op grond van deze mandaatbesluiten hun gelding blijven behouden;
- 10.
dat dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaat en Volmachtbesluit 2013’;
- 11.
dit besluit de dag na bekendmaking in werking te laten treden,
Diever, 25 juni 2013
Burgemeester en wethouders van de gemeente Westerveld,
de secretaris, de burgemeester,
N.L.J.J. Dusink H. Jager
MANDAAT- en VOLMACHTREGISTER GEMEENTE WESTERVELD
Vastgesteld op: 25 juni 2013
Gepubliceerd op: 2 juli 2013
Inwerking getreden op: 3 juli 2013
INHOUDSOPGAVE PAGINA
AFDELING DIENSTVERLENING 2
TEAM LEEFOMGEVING 2
TEAM MAATSCHAPPELIJK WELZIJN EN FRONTOFFICE10
TEAM OPENBARE WERKEN 14
AFDELING ONDERSTEUNING 19
TEAM BESTUURS- EN MANAGEMENTONDERSTEUNING 19
TEAM FACILITEITEN 23
TEAM FINANCIEN EN belastingen 25
GROEP VEILIGHEID 27
AFDELING DIENSTVERLENING
TEAM LEEFOMGEVING
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
V |
Bijzonderheden |
1 |
Besluiten tot het niet behandelen van een aanvraag omgevingsvergunning voor één activiteit op grond van artikel 4:5 Awb |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
2 |
Besluiten tot het niet behandelen van een aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten op grond van artikel 4:5 Awb |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II |
||
3 |
Besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag omgevingsvergunning op grond van artikel 3.18 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
4 |
Besluiten tot aanhouden beslissing op aanvraag omgevingsvergunning op grond van artikel 3.3 tot en met 3.5 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
5 |
Besluiten tot verlenging beslistermijn in de reguliere voorbereidingsprocedure op grond van artikel 3.9 lid 2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
6 |
Besluiten tot verlenging beslistermijn in de uitgebreide voorbereidingsprocedure op grond van 3.11 lid 4 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II |
||
7 |
Schriftelijke verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit (artikel 4:5 Awb) en het in dit verband op schorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
8 |
Schriftelijke verzoek tot aanvulling gegevens aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten (artikel 4:5 Awb) en het in dit verband op schorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II |
||
9 |
Het voeren van vooroverleg en opstellen verslag m.b.t. een aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
10 |
Het voeren van vooroverleg en opstellen verslag m.b.t. een aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II |
||
11 |
Nemen van een positief (ontwerp-) besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit op grond van artikel 2.4 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
Mits binnen geldende regelgeving. |
|
12 |
Nemen van een negatief (ontwerp-)besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit op grond van artikel 2.4 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
Mits binnen geldende regelgeving. |
|
13 |
Nemen van een positief (ontwerp-)besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten op grond van artikel 2.4 en 2.5 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
14 |
Nemen van een negatief (ontwerp-)besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten op grond van artikel 2.4 en 2.5 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
15 |
Nemen van een (ontwerp-)besluit op een aanvraag als bedoeld in artikel 2.6 Wabo (revisievergunning) |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
16 |
Het in de gelegenheid stellen tot dan wel het vragen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo en H6 Bor |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
17 |
Het uitbrengen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo en H6 Bor |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
18 |
Vragen van een verklaring van geen bedenkingen als bedoeld in artikel 2.27 Wabo en Paragraaf 6.2 Bor |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II |
||
19 |
Nemen van besluit tot voeren procedure artikel 3.3 lid 3 en 6 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
20 |
Bekendmaking van rechtswege verleende omgevingsvergunning, artikel 3.9 Wabo jo artikel 4:20c Awb |
B&W |
Manager II |
||
21 |
Besluiten tot intrekken omgevingsvergunning op verzoek van vergunninghouder, artikel 2.33 lid 2 sub b Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
22 |
Besluiten tot intrekken omgevingsvergunning op grond van artikel 5.19 Wabo |
B&W |
Manager II, medewerker beleiduitvoering I |
||
23 |
Nemen van besluit tot bepalen subsidiabele kosten restauratieplannen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
24 |
Nemen van besluit op aanvraag subsidie restauratie beeldbepalende panden, gemeentelijke monumenten en rieten daken |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
25 |
Aanvragen en beoordelen offertes van stedenbouwkundige bureaus |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
26 |
Verstrekken van opdracht tot plaatsen van advertenties |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
Mits voldoende budget |
|
27 |
Sluiten van planschadeovereenkomsten |
B&W |
Strategisch Manager II |
||
28 |
Ondertekenen van standaardplanschadeovereenkomsten |
B |
Strategisch Manager II |
V |
|
29 |
Nemen van besluiten inzake uitvoering Winkeltijdenwet en –verordening |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
30 |
Nemen van besluiten inzake uitvoeren van de Marktverordening |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
31 |
Nemen van besluiten inzake tijdelijke afsluiting van wegen bij evenementen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
In overleg met team Openbare Werken, wegbeheerder |
|
32 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing artikel 10 jo. artikel 148 WVW (wedstrijden op openbare weg) |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
33 |
Nemen van besluiten inzake verlening loterijvergunning op grond van Artikel 3 lid 1 Wet op de kansspelen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
34 |
Nemen van besluiten inzake verlening kansspel- en behendigheidsautomaten ogv artikel 30b Wet op de kansspelen |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
35 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing artikel 4 lid 1 Zondagswet |
B |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
36 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing aanbieden geschreven en gedrukte stukken |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
37 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing optreden als straatartiest, -fotograaf, filmoperateur, gids |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
38 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing gebruik weg anders dan overeenkomstig publieke functie. |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
39 |
Nemen van besluiten inzake vergunning voor evenementen |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
40 |
Nemen van besluiten inzake kennisgeving incidentele festiviteiten |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
41 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing geluidhinder ogv APV |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
42 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing te koop aanbieden voertuigen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV. |
||
43 |
Nemen van besluiten inzake ont-heffing parkeren reclamevoertuigen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
44 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing parkeren grote voertuigen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
45 |
Nemen van besluiten inzake collectevergunning |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
Conform lijst CBF |
|
46 |
Nemen van besluiten inzake standplaatsvergunningen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
47 |
Nemen van besluiten inzake vergunning snuffelmarkten |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
48 |
Nemen van besluiten inzake vergunning voor houden van kledinginzameling |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
49 |
Nemen van besluiten inzake stellen nadere regels en aanwijzingen mbt ligplaatsen vaartuigen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
50 |
Nemen van besluiten op aanvragen om een vergunning voor een inrit c.q. vergunning voor het veranderen van een inrit, en voor dammen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III |
||
51 |
Nemen van besluiten op aanvragen om een omgevingsvergunning voor het vellen van houtopstanden (kapvergunning) |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, III |
Weigeren kapvergunning alleen door Medewerker beleiduitvoering I, III |
|
52 |
Nemen van besluiten op grond van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Westerveld 2012 |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
53 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing voor stoken van vuur |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
In overleg met brandweer |
|
54 |
Nemen van besluiten inzake Drank- en horecavergunning |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, IV |
||
55 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing artikel 35 lid 2 D&Hwet |
B |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
56 |
Mededeling dat omgevingsvergunning voor activiteiten vereist is c.q. vergunningvrij is of melding moet worden gedaan |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
57 |
Verzoek tot aanvulling gegevens met betrekking tot ingediende melding, op grond van artikel 8.40 Wm |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III |
||
58 |
Buiten behandeling laten van een melding |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III |
||
59 |
Het wijzigen van de voorschriften van de omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.31 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II |
||
60 |
Het intrekken van de omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.33 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
61 |
Nemen van besluiten op grond van een melding ex artikel 2.1, lid 1, onder e jo artikel 3.10 lid 3 Wabo |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
62 |
Nemen van besluiten op grond van een melding ex artikel 8.41 a lid 1 en 8.42 lid 7 Wet milieubeheer |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III |
||
63 |
Het nemen van hogere grenswaarde-besluiten in het kader van de Wet Geluidhinder, op grond van artikel 110 a Wet geluidhinder |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
64 |
Intrekken van een beschikking eerste of tweede fase op grond van artikel 2.5 lid 5 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
65 |
Verlengen omgevingsvergunning op grond van artikel 3.23 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
66 |
Het nemen van een besluit dat terstond na haar bekendmaking in werking treedt op grond van artikel 6.2 Wabo |
B&W |
Manager II, Medewerker beleiduitvoering I |
||
67 |
Nemen van besluiten inzake verlening optie op en verkoop bouwkavel |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I |
||
68 |
Onderhandelen over minnelijke grondverwerving |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I |
||
69 |
Nemen van besluiten inzake verhuur van woonwagens en standplaatsen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I |
||
70 |
Nemen van besluiten inzake verhuur, pacht en verkoop van gemeentegrond, waaronder overhoeken |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I |
||
71 |
Nemen van besluiten inzake verhuur van gemeentelijke gebouwen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I |
||
72 |
Vertegenwoordigen van gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen (vwb aan- en verkoop onroerende goed) |
B |
Medewerker beleiduitvoering I |
V |
|
73 |
Vertegenwoordigen van gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen voor wat betreft verhuur en verpachting van gemeentelijke grond |
B |
Medewerker beleiduitvoering I |
V |
|
74 |
Nemen van besluiten op aanvragen om incidentele subsidie het taakveld van het team betreffend |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I |
||
75 |
Buiten behandeling laten van subsidieaanvragen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I |
||
76 |
Opdracht geven voor incidentele accountantcontroles |
B&W |
Manager II |
||
77 |
Nemen van besluit tot externe advisering bij bezwaarschriften |
B&W |
Manager II |
||
78 |
Het bevestigen van de ontvangst van een Awb-bezwaarschrift |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling I, II, medewerker beleiduitvoering I, II, medewerker handhaving I |
||
79 |
Het opstellen van verweerschriften en/of pleitnota’s in bezwaar- en beroepsprocedures en voorlopige voorzieningprocedures |
B&W |
Medewerker ontwikkeling II, medewerker beleiduitvoering I, II, medewerker handhaving I, II |
||
80 |
Nemen van besluiten inzake verdagen beslissing op bezwaarschrift |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling I, II, medewerker beleiduitvoering I, II, medewerker handhaving I |
||
81 |
Het verlenen van een vergunning op grond van artikel 15 Leegstandswet |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, III |
||
82 |
Het nemen van een beslissing op een verzoek tot verlenging van de vergunning als bedoeld in artikel 15 Leegstandswet |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, III |
||
83 |
Het verdagen van de beslistermijn op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur met maximaal 4 weken. |
B&W |
Manager II |
||
84 |
Het positief beslissen op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
B&W |
Manager II |
||
85 |
Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
86 |
Het bekendmaken van een beschikking van rechtswege- artikel 4:20c Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
87 |
Het vaststellen van de verplichting tot betaling van een geldsom- artikel 4:86 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
88 |
Het verlenen van een voorschot op grond van artikel 4:95 Awb |
B&W |
Manager II |
||
89 |
Het intrekken of wijzigen van een beschikking tot verlening van een voorschot op grond van artikel 4:96 |
B&W |
Manager II |
||
90 |
Het vaststellen van het bedrag van de verschuldigde wettelijke rente op grond van artikel 4:99 Awb |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling I, II, medewerker beleiduitvoering I, II, medewerker handhaving I |
||
91 |
Digitaal waarmerken van ruimtelijke plannen, waaronder structuurvisies, bestemmingsplannen, projectbesluiten en voorbereidingsbesluiten (artikel 1.2.1 Besluit ruimtelijke ordening) |
B&W |
Medewerker ontwikkeling II, medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
92 |
Digitaal waarmerken van het Manifest (artikel 1.2.2. lid 2 Besluit ruimtelijke ordening) |
B&W |
Medewerker ontwikkeling II, medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
93 |
Het verdagen van de termijn voor het geven van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
94 |
Schriftelijke verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag (geen omgevingsvergunning) op grond van artikel 4:5 Awb en het in dit verband op schorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
95 |
Het nemen van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot de levering van goederen en/ of de verlening van diensten aan en/ of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aangaan van overeenkomsten |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
96 |
De aanneming van werken voor of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aannemen van werken |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
97 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V |
In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
98 |
Eerste aanschrijving tot het indienen van een aanvraag omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) |
B&W |
Medewerker handhaving I en II |
Na collegiale toetsing |
|
99 |
Eerste aanschrijving tot het beëindigen van een overtreding van de Wabo, APV, Wet milieubeheeer, Bouwbesluit, Wro, Wet op de kansspelen, Wet bodembescherming, Wet op de kansspelen |
B&W |
Medewerker handhaving I en II |
Na collegiale toetsing |
|
100 |
Tweede aanschrijving met vooraankondiging van sancties |
B&W |
Medewerker handhaving I |
In overeenstemming met Drentse handhavingsstrategie |
|
101 |
Het nemen van een besluit tot het opleggen, intrekken dan wel wijzigen van een last onder dwangsom |
B&W |
Manager II |
Idem |
|
102 |
Het nemen van een besluit tot het opleggen, intrekken dan wel wijzigen van een last onder bestuursdwang |
B&W |
Manager II |
Idem |
|
103 |
Het nemen van een besluit (al dan niet op verzoek van een belanghebbende) om een verbeurde dwangsom in te vorderen (5:37 Awb) |
B&W |
Medewerker handhaving I |
Wanneer geen sprake is van overmacht of andere bijzondere omstandigheden. Het is de mandataris niet toegestaan een verbeurde dwangsom niet in te vorderen. |
|
104 |
Het nemen en mededelen van een besluit tot het onmiddellijk opleggen van een last onder bestuursdwang onder spoedeisende omstandigheden (5:31 Awb) |
B&W |
Medewerker handhaving I en II |
Mits telefonisch ruggespraak is gepleegd met de teamleider en het besluit conform de wet zo spoedig mogelijk op schrift wordt gesteld. |
|
105 |
Het opleggen van een lastgeving onder bestuursdwang met het oog op de veiligheid tijdens bouw/sloop van een bouwwerk (artikel 5.17 Wabo) |
B&W |
Medewerker handhaving I en II |
Zo spoedig mogelijk op schrift stellen |
|
106 |
Het afgeven van een machtiging als bedoeld in artikel 2 van de Algemene wet op het binnentreden |
burgemeester |
|||
107 |
Aanschrijving tot beëindiging van overtredingen van de drank- en horecawet. |
burgemeester |
Medewerker handhaving I en II |
vanaf 1 januari 2013 |
AFDELING DIENSTVERLENING
TEAM MAATSCHAPPELIJK WELZIJN EN FRONTOFFICE
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
V |
Bijzonderheden |
1 |
Nemen van besluiten inzake de regelingen rondom lijkbezorging |
B, B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
muv besluiten op grond van Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Westerveld 2012 |
|
2 |
Nemen van besluiten inzake de wet GBA |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
incl. verstrekken uittreksels en verklaringen |
|
3 |
Nemen van besluiten inzake het internationaal privaatrecht |
B&w |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
4 |
Nemen van besluiten inzake de Kieswet |
B, B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
5 |
Nemen van besluiten inzake reisdocumentenwetgeving en het in ontvangst nemen van gepersonaliseerde reisdocumenten alsmede de verantwoording |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
6 |
Nemen van besluiten inzake nationaliteits- en naturalisatiewetgeving |
B, B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
7 |
Nemen van besluiten inzake naamwetgeving |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
8 |
Nemen van besluiten inzake privacywetgeving |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
9 |
Nemen van besluiten inzake straatnaamgeving |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
10 |
Nemen van besluit op verzoek om verklaring omtrent gedrag |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
11 |
Nemen van besluiten inzake de rijbewijswetgeving, incl. de verantwoording |
B |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
12 |
Nemen van besluiten met betrekking tot het aangaan van contracten betreffende vrije locaties voor huwelijken en registratie partnerschappen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II, III, IV |
||
13 |
Het nemen van besluiten inzake de toekenning, afwijzing, weigering, en beëindiging van woonvoorzieningen, vervoersvoorzieningen, rolstoelen en hulp bij het huishouden |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
14 |
Het intrekken van een besluit tot verlening van een woonvoorziening, vervoersvoorziening, rolstoel en hulp bij het huishouden |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
15 |
Het nemen van besluiten tot terugvordering. |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
16 |
Het nemen van besluiten inzake de toekenning en afwijzing van gehandicaptenparkeerkaarten |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering I, II, III |
||
17 |
17Nemen van besluiten 18inzake vaststelling 19gymnastiekroosters 20basisonderwijs (incl. vervoer) |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, IV |
||
18 |
Nemen van besluiten inzake ingebruikneming (on)overdekte sportaccommodaties |
B&W |
Medewerker beleidvoering III |
||
19 |
Nemen van besluit tot vaststelling gebruiksroosters overdekte sportaccommodaties |
B&W |
Medewerker beleidvoering III |
||
20 |
Nemen van besluit tot vaststelling sluitingsperiode voor (on)overdekte sportaccommodaties |
B&W |
Medewerker beleidvoering III |
In overleg met team Openbare Werken |
|
21 |
Nemen van besluiten op aanvragen om subsidie het taakveld van het team betreffend. Nemen van besluiten op grond van beleidsregels Welzijn, Zorg, Cultuur en Sport 2009-2012. Nemen van besluiten op grond van beleidsregels Dorpskracht. Subsidie regeling ondersteuning Dorpshuizen / Fonds Dorpshuizen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV |
Voor aanvragen tot € 5000,- |
|
22 |
Buiten behandeling laten van subsidieaanvragen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV |
Voor aanvragen tot € 5000,-- |
|
23 |
Nemen van besluiten op verzoeken om incidentele subsidie in kader van cultuurfonds |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
Beperkt tot het jaarlijks toegekende budget |
|
24 |
Nemen van besluiten op aanvragen om reiskostenvergoeding op grond van Verordening Leerlingenvervoer |
B&W |
Medewerker beleidvoering III |
||
25 |
Het afgeven van een beschikking aan de houder van een kindercentrum of gastouderbureau op grond van artikel 1.46 Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen. |
B&W |
Medewerker ontwikkeling IV, medewerker beleidvoering III |
||
26 |
Het inschrijven van het kindercentrum, het gastouderbureau of de voorziening voor gastouderopvang in het register kinderopvang. |
B&W |
Medewerker ontwikkeling IV, medewerker beleidvoering III |
||
27 |
Het meedelen van de inschrijving in het register kinderopvang van het kindercentrum, het gastouderbureau onderscheidenlijk de voorziening voor gastouderopvang aan de houder van het kindercentrum of gastouderbureau. |
B&W |
Medewerker ontwikkeling IV, medewerker beleidvoering III |
||
28 |
Het geven van een schriftelijke aanwijzing op grond van artikel 1.65 Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen. |
B&W |
Medewerker ontwikkeling IV, medewerker beleidvoering III |
||
29 |
Het verlengen van het bevel bedoeld in artikel 1.65 lid 4 Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen. |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, IV |
||
30 |
Het bevestigen van de ontvangst van een Awb-bezwaarschrift |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV, medewerker beleidvoering II, III, IV |
||
31 |
Het opstellen van verweerschriften en/of pleitnota’s in bezwaar- en beroepsprocedures en voorlopige voorzieningprocedures |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV, medewerker beleidvoering II, III, IV |
||
32 |
Nemen van besluiten inzake verdagen beslissing op bezwaarschrift |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV, medewerker beleidvoering II, III, IV |
||
33 |
Opdracht geven voor incidentele accountantscontroles |
B&W |
Manager II |
Niet m.b.t. de gemeenterekening en SISA |
|
34 |
Het verdagen van de beslistermijn op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur met maximaal 4 weken. |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV, medewerker beleidvoering II, III, IV |
||
35 |
Het positief beslissen op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV, medewerker beleidvoering II, III, IV |
||
36 |
Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
37 |
Het bekendmaken van een beschikking van rechtswege- artikel 4:20c Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
38 |
Het vaststellen van de verplichting tot betaling van een geldsom- artikel 4:86 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
39 |
Het verlenen van een voorschot op grond van artikel 4:95 Awb |
B&W |
Manager II |
||
40 |
Het intrekken of wijzigen van een beschikking tot verlening van een voorschot op grond van artikel 4:96 |
B&W |
Manager II |
||
41 |
Het vaststellen van het bedrag van de verschuldigde wettelijke rente op grond van artikel 4:99 Awb |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV, medewerker beleidvoering II, III, IV |
||
42 |
Het verdagen van de termijn voor het geven van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
43 |
Schriftelijke verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag op grond van artikel 4:5 Awb en het in dit verband op schorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
48 |
Het nemen van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot de levering van goederen en/ of de verlening van diensten aan en/ of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aangaan van overeenkomsten. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
49 |
De aanneming van werken voor of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aannemen van werken. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
50 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V |
In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
AFDELING DIENSTVERLENING
TEAM OPENBARE WERKEN
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
V |
Bijzonderheden |
1 |
Nemen van besluit tot aanvragen en afhandelen van offertes, opdrachten voor werken, diensten en leveringen en uitnodigen om op een werk in te schrijven |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV, operationeel leidinggevende III |
||
2 |
Verlenen opdracht tot uitvoering werken diensten en leveringen en inschakeling externe deskundigen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV, operationeel leidinggevende III |
||
3 |
Nemen van besluiten op aanvragen om vergunning voor het leggen van kabels of leidingen |
B&W |
medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, operationeel leidinggevende III |
||
4 |
Afhandelen van klachten |
B&W |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV, operationeel leidinggevende III |
met uitzondering van klachten over gedragingen van medewerkers gemeente |
|
5 |
Indienen van subsidieaanvragen het team betreffende |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
||
6 |
Instemmen met proces-verbaal van aanbesteding/inlichtingen en aanwijs |
B&W |
Manager II |
||
7 |
Nemen van besluiten inzake goedkeuring RAW-bestekshoeveelheden |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
||
8 |
Nemen van besluit tot opdracht-verlening binnen stelposten van een bestek |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
||
9 |
Nemen van besluit tot opdrachtverlening m.b.t. meerwerk binnen een bestek |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
Passend binnen totale krediet. |
|
10 |
Nemen van besluit tot aangaan van afstandsovereenkomst bij aanbesteding van werken |
B&W |
Manager II,, medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III |
||
11 |
Instemmen met/ondertekenen proces-verbaal van oplevering werk |
B&W |
Manager II,, medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III |
||
12 |
Verlenen van opdrachten voor bouwkundige onderhoudswerkzaamheden |
B&W |
Medewerker toezicht IV |
Binnen vastgestelde werkplan. |
|
13 |
Het bevestigen van de ontvangst van een Awb-bezwaarschrift |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
||
14 |
Het opstellen van verweerschriften en/of pleitnota’s in bezwaar- en beroepsprocedures en voorlopige voorzieningprocedures |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
||
15 |
Nemen van besluiten inzake verdagen beslissing op bezwaarschrift |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III , medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
||
16 |
Aanschrijven van particulieren tbv het verrichten van terreinmetingen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
||
17 |
In ontvangst nemen aanwijs uitgezette perceelsgrenzen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
||
18 |
Aanwijzen aan derden en kadaster van nieuw gevormde perceelsgrenzen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
||
19 |
Onderhandelen over minnelijke grondverwerving |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV |
||
20 |
Nemen van besluiten tot tijdelijke verkeersmaatregelen t.a.v. afzetting van wegen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV, operationeel leidinggevende III |
Bij werkzaamheden |
|
21 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing op grond van artikel 87 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 |
B& W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV, operationeel leidinggevende III |
||
22 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing verkeer in natuurgebieden |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
23 |
Het doen van een aanvraag vervanging kentekenbewijs |
Medewerker Beleidvoering II |
|||
24 |
Nemen van besluiten op aanvraag om vergunning voor een rioolaansluitingen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III, medewerker beleiduitvoering II, medewerker ontwerp en voorbereiding IV, medewerker toezicht IV |
||
25 |
Verkopen van oude materialen, hout en hout op stam |
B&W |
Operationeel leidinggevende III, medewerker technische uitvoering II |
Prijzen en voorwaarden door Manager II vast te stellen |
|
26 |
Het nemen van besluiten inzake de toekenning of afwijzing van aanvragen voor een gehandicaptenparkeerplaats. Ook voor oplaadpalen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering II |
||
27 |
Het nemen van besluiten inzake gladheidbestrijding |
B&W |
Operationeel leidinggevende III, medewerker technische uitvoering II, medewerker technische uitvoering III |
piketdienst |
|
28 |
Aanschrijven en/of aanspreken inwoners en bedrijven op oneigenlijk gebruik gemeentegrond en infrastructuur (w.o. wegen en bermen) |
B&W |
Operationeel leidinggevende III, medewerker technische uitvoering II |
||
29 |
Het verlenen van opdracht tot inhuur van personeel en machines in geval van calamiteiten |
B&W |
Operationeel leidinggevende III, medewerker technische uitvoering II, medewerker technische uitvoering III |
Piketdienst; beperkt tot € 1000,- |
|
30 |
Opdracht geven voor incidentele accountantscontroles ten behoeve van de projecten |
B&W |
Manager II, medewerker ontwikkeling III, medewerker ontwerp en voorbereiding III |
Niet m.b.t. de gemeenterekening en SISA |
|
31 |
Het verdagen van de termijn voor het geven van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
32 |
Schriftelijke verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag op grond van artikel 4:5 Awb en het in dit verband op schorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
33 |
Het nemen van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot de levering van goederen en/ of de verlening van diensten aan en/ of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aangaan van overeenkomsten. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
34 |
De aanneming van werken voor of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aannemen van werken. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
35 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V |
In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
AFDELING ONDERSTEUNING
TEAM BESTUURS- EN MANAGEMENTONDERSTEUNING
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
V |
Bijzonderheden |
1 |
Vaststellen van personeelsbeoordelingen |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Met uitzondering van beoordeling van gemeentesecretaris en afdelingshoofden, deze geschieden door B&W |
|
2 |
Nemen van besluiten inzake openstelling vacature |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overeenstemming met MT en na advies met P&O; binnen formatie |
|
3 |
Nemen van besluiten inzake benoeming en ontslag van personeel, incl. vermindering/uitbreiding aantal uren |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Na advies afdelingshoofd en P&O. Indien het leidinggevenden betreft dan in overleg met portefeuillehouder. Met uitzondering van de besluiten tot herplaatsing in het kader van het Sociaal Statuut |
|
4 |
Afwijken Werving en Selectie protocol |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Moet gemotiveerd zijn |
|
5 |
Nemen van besluiten inzake aangaan tijdelijke contracten via derden |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Na advies MT en P&O |
|
6 |
Nemen van besluiten inzake aangaan deteacheringsovereenkomsten |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Na advies MT en P&O |
|
7 |
Nemen van besluiten inzake aangaan stage-overeenkomsten en overeenkomsten werkervaringsplaatsen |
B&W |
Strategisch manager II |
Na advies P&O |
|
8 |
Nemen van besluiten inzake verlenen van voorschotten op salaris |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur; Medewerker bedrijfsvoering III, taakveld P& O |
Na advies afd.hfd.; Medewerker Uitvoering en Ondersteuning en Medewerker Uitvoering en Ondersteuning B&P bij bedragen ≤ 500,-- |
|
9 |
Nemen van besluiten over koop en verkoop van uren |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overleg met afd.hfd, registratie door P&O |
|
10 |
Nemen van besluiten inzake wijziging van de inhoud van een functie |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overeenstemming met MT en na advies van P&O |
|
1 |
Nemen van besluiten inzake overplaatsing van een medewerker |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overeenstemming met MT en na advies van P&O |
|
12 |
Verlenen van toestemming voor nevenwerkzaamheden |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overleg met afd.hfd, registratie door P&O |
|
13 |
Opstellen van voorlopig en volledig re-integratieplan |
B&W |
direct leidinggevende |
Na advies P&O en bedrijfsarts |
|
14 |
Verzorgen van aanvragen arbeids- en ongeschiktheidsadviezen |
B&W |
Adviseur V |
In overleg met gem.secr., desbetreffend afd.hfd en bedrijfsarts |
|
15 |
Aanvragen van loonopgaven en werkgeversverklaringen |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III, taakveld P&O |
||
16 |
Nemen van besluiten inzake schadeloosstelling o.g.v. artikel 15:1:23 lid 1 en 2 UWO |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III |
Tot € 2.500,00 |
|
17 |
Afhandelen toekenningen verhuiskostenvergoeding, vergoeding reiskosten woon-werkverkeer en vergoeding beeldschermbril |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III, taakveld P&O |
In overleg met de direct leidinggevende |
|
18 |
Nemen van besluiten inzake toekennen van studiefaciliteiten volgens Studiekostenregeling alsmede volgen seminars en congressen |
B&W |
Strategisch manager II |
Na advies P&O en Manager II. Voor artikel 2.3 lid 1a en artikel 8 na instemming Gemeentesecretaris |
|
19 |
Afhandelen toekenningen aandachtsregeling |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III, taakveld P&O |
In overleg met desbetreffend afd.hfd. In geval van BABS alsmede in overige gevallen, in overleg en met toestemming Gemeentesecretaris |
|
20 |
Nemen van besluiten inzake verlenen (buitengewoon) verlof, ook bij zwangerschaps-, bevallings-, ouderschapsverlof etc. |
B&W |
direct leidinggevende |
Na advies P&O. Indien geen eenduidig advies beslist Gemeentesecretaris |
|
21 |
Nemen van besluiten inzake werktijden |
B&W |
direct leidinggevende |
Met uitzondering van artikel 10, Gemeentesecretaris. Voor de werking van de artikelen 9, 11 beslist naast-hogere leidinggevende indien geen overeenstemming |
|
22 |
Verstrekken van gegevens inzake statistieken personeel en bezoldiging |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III, medewerker bedrijfsvoering III, taakveld P&O |
||
23 |
Nemen van besluiten inzake Bewust Belonen |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Op basis van gemotiveerd voorstel leidinggevende. Met uitzondering van arbeidsmarkttoelage |
|
24 |
het vaststellen van de wijzigingen van de CAR/UWO ten gevolge van het Landelijk Overleg Gemeentelijke Arbeidsvoorwaarden |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Voor zover het gaat om wijzigingen die zo overgenomen kunnen worden |
|
25 |
Nemen van besluiten inzake aansprakelijkstelling derden |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III |
||
26 |
Nemen van besluiten inzake aansprakelijkstellingen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III |
Tot € 2.500,00 |
|
27 |
Melden poliswijzigingen aan verzekeringsmaatschappijen |
B&W |
Medewerker beleiduitvoering III |
||
28 |
Het bevestigen van de ontvangst van een Awb-bezwaarschrift |
B&W |
Adviseur IV |
||
29 |
Het opstellen van verweerschriften en/of pleitnota’s in bezwaar- en beroepsprocedures en voorlopige voorzieningprocedures |
B&W |
Adviseur IV, Adviseur V |
||
30 |
Nemen van besluiten inzake verdagen beslissing op bezwaarschrift |
B&W |
Adviseur IV |
||
30 |
Het verdagen van de beslistermijn op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur met maximaal 4 weken. |
B&W |
Adviseur IV |
||
31 |
Het positief beslissen op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
B&W |
Adviseur IV |
||
32 |
Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
33 |
Het bekendmaken van een beschikking van rechtswege- artikel 4:20c Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
34 |
Het vaststellen van de verplichting tot betaling van een geldsom- artikel 4:86 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
35 |
Het verlenen van een voorschot op grond van artikel 4:95 Awb |
B&W |
direct leidinggevende |
||
36 |
Het intrekken of wijzigen van een beschikking tot verlening van een voorschot op grond van artikel 4:96 |
B&W |
direct leidinggevende |
||
37 |
Het vaststellen van het bedrag van de verschuldigde wettelijke rente op grond van artikel 4:99 Awb |
B&W |
Adviseur IV |
||
38 |
Het verdagen van de termijn voor het geven van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
39 |
Schriftelijke verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag op grond van artikel 4:5 Awb en het in dit verband op schorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
40 |
Het nemen van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot de levering van goederen en/ of de verlening van diensten aan en/ of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aangaan van overeenkomsten. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
41 |
De aanneming van werken voor of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aannemen van werken. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
42 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V |
In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
43 |
Uitvoering regeling Werkkleding |
B&W |
direct leidinggevende |
Betreft artikel 7.4 en 8 van de regeling |
|
44 |
Het nemen van besluiten ter uitvoering van de Regeling mobiele telefonie |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Op advies van het afdelingshoofd |
AFDELING ONDERSTEUNING
TEAM FACILITEITEN
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
V |
Bijzonderheden |
1 |
Nemen van besluiten inzake centrale inkoop kantoorbenodigdheden in brede zin, kantoormachines, meubilair, benodigdheden huishoudelijke dienst |
B&W |
Manager II |
||
2 |
Nemen van besluiten tot verkoop van oude of overtollige kantoorbenodigdheden, -apparatuur en -meubilair |
B&W |
Medewerker gegevens II |
Inschrijving/verkoop tegen vooraf vastgestelde prijzen |
|
3 |
Nemen van besluiten tot aangaan en beëindiging abonnementen op tijdschriften, losbladige aanvullingen etc. |
B&W |
Medewerker gegevens III |
||
4 |
Doorzenden van onjuist geadresseerde stukken aan bevoegd bestuursorgaan |
B&W |
Medewerker gegevens II |
||
5 |
Nemen van besluiten inzake selectie en vernietiging van archiefbescheiden |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
||
6 |
Nemen van besluiten op verzoeken van archiefonderzoeken / genealogie |
B&W |
Medewerker gegevens IV |
||
7 |
Uitvoeren van dagelijkse taken m.b.t. beheer gemeentehuis |
B&W |
Manager II |
||
8 |
Nemen van besluiten m.b.t. aanvraag van offertes inzake de aanschaf van materiaal en dienstverlening door derden op gebied van automatisering |
B&W |
Manager II |
||
9 |
Nemen van besluiten tot aanschaf van hardware, software, randapparatuur, telecommunicatieapparatuur, supplies, documentatie, aanleg c.q. uitbreiding van technische infrastructuur |
B&W |
Manager II |
||
10 |
Nemen van besluiten tot aangaan van overeenkomsten met leveranciers op gebied van onderhoud, ondersteuning netwerk- en systeembeheer, opleiding I&A medewerkers, advies van derden, ondersteuning bij uitvoering van projectenplan |
B&W |
Manager II |
||
11 |
Opdracht geven voor incidentele accountantscontroles |
B&W |
Manager II |
Niet m.b.t. de gemeenterekening en SISA |
|
12 |
Het nemen van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot de levering van goederen en/ of de verlening van diensten aan en/ of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aangaan van overeenkomsten. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
13 |
De aanneming van werken voor of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aannemen van werken. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
14 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V |
In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
AFDELING ONDERSTEUNING
TEAM FINANCIEN EN belastingen
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
V |
Bijzonderheden |
1 |
Opdracht geven voor incidentele accountantscontroles |
B&W |
Manager II |
Niet m.b.t. de gemeenterekening en SISA |
|
2 |
Nemen van besluiten inzake aangaan van kasgeld- en callgeldleningen, met uitzondering van derivatentransacties |
B&W |
Manager II; |
Binnen voorwaarden raadsbesluit ogv wet FIDO |
|
3 |
Nemen van besluiten inzake verlenen van uitstel van betaling en treffen van betalingsregelingen |
B&W |
Manager II, Medewerker bedrijfsvoering IV, V, Adviseur V |
M.u.v. gemeentelijke belastingen, hiervoor geldt hetgeen is opgenomen in de Invorderingswet |
|
4 |
Nemen van besluiten inzake invorderen van betalingen |
B&W |
Manager II, Medewerker bedrijfsvoering IV, V, Adviseur V |
M.u.v. gemeentelijke belastingen, hiervoor geldt hetgeen is opgenomen in de Invorderingswet |
|
5 |
Nemen van besluiten inzake het uitzetten van liquide middelen voor een periode korter dan een jaar |
B&W |
Manager II |
||
6 |
Het vaststellen van de verplichting tot betaling van een geldsom- artikel 4:86 Awb |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
||
7 |
Het verlenen van een voorschot op grond van artikel 4:95 Awb |
B&W |
Manager II |
||
8 |
Het intrekken of wijzigen van een beschikking tot verlening van een voorschot op grond van artikel 4:96 |
B&W |
Manager II |
||
9 |
Het vaststellen van het bedrag van de verschuldigde wettelijke rente op grond van artikel 4:99 Awb |
B&W |
Manager II |
||
10 |
Het verdagen van de beslistermijn op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur met maximaal 4 weken. |
B&W |
Manager II |
||
11 |
Het positief beslissen op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
B&W |
Manager II |
||
12 |
De bevoegdheid tot het doen van belastingaangiftes (BTW) |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering II, Adviseur V |
||
13 |
Het nemen van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten tot de levering van goederen en/ of de verlening van diensten aan en/ of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aangaan van overeenkomsten. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
14 |
De aanneming van werken voor of door de gemeente Westerveld met inbegrip van alle voorafgaande handelingen en beslissingen die leiden tot het aannemen van werken. |
B&W |
Door college aangewezen budgethouders |
In overeenstemming met Inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
|
15 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V |
In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersregeling |
GROEP VEILIGHEID
Nr. |
Bevoegdheid |
Mandans |
Mandataris |
Bijzonderheden |
|||||
1 |
Voeren van correspondentie inzake openbare orde en veiligheid en crisismanagement |
B, B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl