Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR297076
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR297076/1
Regeling vervallen per 15-05-2020
Verordening werkgeverscommissie Griffie Maasgouw 2013
Geldend van 19-12-2014 t/m 14-05-2020
Intitulé
Verordening werkgeverscommissie Griffie Maasgouw 2013Raadsvergadering 20 juni 2013
BESLUIT
tot het instellen van een werkgeverscommissie Griffie
De raad van de gemeente Maasgouw
gezien het voorstel van het presidium van 21 mei 2013
gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
BESLUIT:
- 1.
het delegatiebesluit “delegatie arbeidsvoorwaarden griffie”d.d. 2 januari 2007 in te trekken;
- 2.
de arbeidsvoorwaardenregelingen van de gemeente Maasgouw zoals deze laatstelijk gewijzigd zijn, tot uiterlijk op de dag van de bekendmaking van het onderhavige raadsbesluit, ten behoeve van de griffier en de medewerkers van de griffie over te nemen en vast te stellen;
- 3.
een Werkgeverscommissie Griffie in te stellen;
- 4.
aan de onder 1 genoemde commissie de bevoegdheden te delegeren die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikelen 107, 107a tweede lid, 107d eerste lid en 107 e, eerste lid van de Gemeentewet, behoudens het vaststellen en wijziging van de arbeidsvoorwaardenregelingen;
- 5.
tot leden van de werkgeverscommissie de fractievoorzitters door en uit de raad te benoemen, telkens voor de duur van de zittingsperiode van de raad;
- 6.
vast te stellen de:
VERORDENING WERKGEVERSCOMMISSIE GRIFFIE Maasgouw 2013
Artikel 1 Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
- 1.
De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren, zoals die door raad aan haar zijn gedelegeerd;
- 2.
Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereiding en uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen;
- 3.
De werkgeverscommissie kan de aan haar overdragen bevoegdheden ten aanzien van het griffiepersoneel mandateren aan de griffier.
Artikel 2 Samenstelling werkgeverscommissie
- 1.
De werkgeverscommissie bestaat uit de fractievoorzitters;
- 2.
De werkgeverscommissie kiest uit haar midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter;
- 3.
De voorzitter van de raad kan in voorkomende gevallen worden uitgenodigd om in de vergadering van de werkgeverscommissie aanwezig te zijn en eventueel optreden als adviseur.
Artikel 3 Taken voorzitter
De voorzitter van de commissie draagt in ieder geval zorg voor:
- a.
het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;
- b.
het leiden van de vergaderingen;
- c.
het doen naleven van deze verordening;
- d.
het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie;
- e.
het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als eerstverantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie.
Artikel 4 Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of met de secretaris afspraken over ondersteuning op het gebied van personeelszaken.
Artikel 5 Besluitvorming
- 1.
Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen, uitgebracht door de leden zoals bedoeld in artikel 2;
- 2.
Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is;
- 3.
Bij het staken van de stemmen heeft de voorzitter een beslissende stem;
Artikel 6 Verslaglegging
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7 Beslotenheid van vergaderingen
- 1.
De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 10, tweede lid, onder e of f van de Wet openbaarheid van bestuur in beslotenheid gehouden.
- 2.
Indien een raadslid de stukken van de werkgeverscommissie lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie.
Artikel 8 Vergaderfrequentie
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter, één van de leden of de griffier nodig wordt geacht.
Artikel 9 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 10 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag volgende op die van zijn bekendmaking.
Artikel 11 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als “Verordening werkgeverscommissie Griffie Maasgouw 2013”.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl