Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR29692
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR29692/1
Regeling vervallen per 01-06-2011
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Geldend van 01-02-2002 t/m 31-05-2011 met terugwerkende kracht vanaf 01-09-2001
Intitulé
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevensDe raad van de gemeente Elburg;
Gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 18 december 2001;
gelet op de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en op de Wet bescherming persoonsgegevens;
besluit vast te stellen:
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Artikel 1 Begripsbepalingen
Deze verordening verstaat onder:
- a.
de Wet GBA: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- b.
verordening GBA: de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- c.
GBA: de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
- d.
verantwoordelijke: het college van burgemeester en wethouders;
- e.
beheerder: degene die op grond van de GBA-beheersregeling Gemeente Elburg is aangewezen als beheerder;
- f.
ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente is opgenomen;
- g.
afnemer: Bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht;
- h.
derde: elke andere persoon, instelling of rechtspersoon dan een afnemer en de ingeschrevene.
Artikel 2 Beheer van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
De beheerder van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens is het hoofd van de afdeling Burgerzaken
Artikel 3 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
Op grond van artikel 96 van de Wet GBA, met het oog op het met elkaar in verband brengen, van verwerkingen van persoonsgegevens, worden slechts de gegevens, genoemd in bijlage I, verstrekt aan de in deze bijlage genoemde afdelingen, ten behoeve daarbij vermelde taak. De verwerkingen worden beheerd door het hoofd van de in deze bijlage genoemde afdeling.
Artikel 4 Rechtstreeks toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Rechtstreekse toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben:
- a.
de beheerder;
- b.
de door de beheerder aangewezen ambtenaren werkzaam op de afdeling Burgerzaken;
- c.
met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de Wet GBA de binnengemeentelijke afnemers, genoemd in bijlage II, voorwat betreft de in deze bijlage genoemde gegevens ter uitvoering van de afdelingstaak.
Artikel 5 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers en de gegevens die worden verstrekt
Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de Wet GBA worden aan de binnengemeentelijke afnemers, genoemd in bijlage III de in deze bijlage genoemde gegevens systematisch verstrekt ten behoeve van de daarbij vermelde afdelingstaak.
Artikel 6 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Met inachtneming van artikel 100, tweede lid van de Wet GBA kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98 en 99 van de Wet GBA, aan de in bijlage IV genoemden op verzoek de in deze bijlage genoemde gegevens worden verstrekt, voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
Artikel 7 Beveiliging
De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het krachtens burgemeester en wethouders vastgestelde beveiligingsplan.
Artikel 8 Bevoegdheid verantwoordelijke
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of waarvoor geen regeling is getroffen, beslist de verantwoordelijke met inachtneming van de Wet GBA.
Artikel 9 Slotbepalingen
-
1. Het reglement voor de gemeentelijke bevolkingsadministratie wordt ingetrokken.
-
2. Deze verordening treedt in werking op 1 februari 2002 en werkt terug tot en met 1 september 2001.
-
3. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsge- gevens.
-
4. De verordening ligt ter inzage bij de verantwoordelijke.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 24 januari 2002.
De voorzitter, De secretaris,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl