Regeling vervallen per 01-01-2020

Huishoudelijk reglement Personeelsfonds

Geldend van 04-06-2013 t/m 31-12-2019

Intitulé

Huishoudelijk reglement Personeelsfonds

Samenstelling commissie personeelsfonds is als volgt:

  • -

    wethouder P&O (voorzitter)

  • -

    medewerker P&O (penningmeester/secretaris)

  • -

    GO-lid

Op aanvragen tot het verlenen van bijstand wordt beslist door de commissie. De commissie kan, alvorens op een aanvraag om bijstand te beslissen

  • -

    de aanvrager uitnodigen de redenen van zijn verzoek nader toe te lichten;

  • -

    zich doen bijstaan of laten adviseren door anderen.

  • -

    Aanvragen tot het verlenen van bijstand kunnen mondeling of schriftelijk worden ingediend bij de commissie.

  • -

    Bijstand kan als geldlening, al dan niet tegen een matige rente, of als gift worden verleend.

  • -

    In voorkomende gevallen wordt een verzoek om bijstand door de commissie alleen in behandeling genomen, als de aanvrager instemt met een door het bestuur nodig geacht onderzoek.

  • -

    De op een aanvraag te nemen beslissing wordt zo spoedig mogelijk ter kennis van de aanvrager gebracht.

De commissieleden zijn gehouden tot strikte geheimhouding van alles wat hun in vertrouwen in hun hoedanigheid bekend wordt omtrent de persoonlijke en familieomstandigheden van de ambtenaren of hun nagelaten betrekkingen, die bijstand verzoeken.

De secretaris ontwerpt de notulen van de vergaderingen en de uitgaande brieven, houdt aante-kening van de genomen besluiten en beheert het archief.

  • -

    Het beheer van de geldmiddelen van het personeelsfonds vindt plaats conform de regels voor de overige geldmiddelen van de gemeente Harderwijk.

  • -

    Uitgaven dienen tevoren door de commissie te zijn goedgekeurd.

  • -

    De commissie kan voor bepaalde geregeld terugkerende uitgaven een algemene machtiging aan de secretaris verlenen tot een maximumbedrag van € 500.

  • -

    Jaarlijks wordt, ten behoeve van het sociaal jaarverslag, een overzicht van de financiële gang van zaken over het afgelopen kalenderjaar gemaakt.

  • -

    De commissie verleent de penningmeester décharge, nadat diens rekening en verantwoording is gecontroleerd en juist bevonden door een tweetal door het bestuur aangewezen personen.

Medewerkers kunnen vrijwillige bijdrage van € 1 per jaar betalen (wordt in de maand mei ingehouden op het salaris). De bijdrage van de gemeente is gelijk aan de totale bijdrage van de medewerkers doch bedraagt minimaal € 50.

  • -

    De commissie stelt een huishoudelijk reglement op / wijzigt het huishoudelijk reglement dat ter goedkeuring aan het college van burgemeester en wethouders wordt voorgelegd.

  • -

    Het reglement alsmede de wijzigingen worden ter kennisneming toegezonden aan de ondernemingsraad en het georganiseerd overleg.

  • -

    Het reglement wordt opgenomen in de Arbeidsvoorwaardenregeling Harderwijk.

In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de commissie. Dit reglement is van kracht vanaf 1 april 2005.

Huishoudelijk reglement Personeelsfonds

Artikel 1 Samenstelling commissie personeelsfonds

Artikel 2 Beslissing op aanvraag

Artikel 3 Beslissing op aanvraag

Artikel 4 Geheimhouding

Artikel 5 Secretariaat

Artikel 6 Beheer, rekening en verantwoording

Artikel 7 Vrijwillige bijdrage

Artikel 8 Huishoudelijk reglement

Artikel 9 Slotartikel