Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR29404
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR29404/1
Regeling vervallen per 10-03-2011
Mandaatbesluit 2010
Geldend van 17-06-2010 t/m 30-09-2010
Het college en de burgemeester van Dronten,
elk voor zover het hun bevoegdheden betreft,
gelet op artikel 171 van de Gemeentewet en de artikelen 10:3 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
B E S L U I T E N:
I. de bevoegdheid tot het afdoen van aangelegenheden, met inbegrip van het ondertekenen van daarop betrekking hebbende stukken, bij mandaat op te dragen aan de ambtelijke functionarissen, zoals vermeld op de bij dit besluit behorende bijlage;
II. bij de toepassing van het mandaat worden door de gemandateerden de aanwijzingen als opgenomen in de toelichting en de lijst gemandateerde bevoegdheden en volmachten in acht genomen;
III. de gemandateerden op te dragen de gemeente buiten rechte te vertegenwoordigen, voorzover dat ter uitvoering van de gemandateerde bevoegdheid nodig is;
IV. de bevoegdheid tot het verrichten van eenvoudige correspondentie bij mandaat op te dragen aan alle ambtelijke functionarissen, voorzover een relatie hebbend met hun functie;
V. indien niet in diens vervanging is voorzien, wordt de functionaris vervangen door de naasthogere ambtenaar;
VI. besluiten die in mandaat namens een gemeentelijke orgaan worden genomen, worden als volgt ondertekend:namens het college van Dronten / de burgemeester van Dronten,handtekening,naam mandataris,(manager) afdeling …
VII. stukken waarin de gemeente als rechtspersoon wordt vertegenwoordigd, worden als volgt ondertekend:Gemeente Dronten,naam gemandateerde;
VIII.dit besluit wordt aangehaald als Mandaatbesluit 2010;
IX. dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking
X. het Mandaatbesluit vastgesteld op 14 januari 2006 wordt ingetrokken;
XI. alle andere besluiten tot het mandateren van bevoegdheden worden ingetrokken, uitgezonderd procesmachtigingen.
Dronten, 4 mei 2010
Het college van Dronten,
R. Kool
secretaris
mr. A.B.L. de Jonge
burgemeester
De burgemeester van Dronten,
mr. A.B.L. de Jonge
Toelichting
Algemeen
Voor het gebruik van het mandaat is het van belang om aandacht te hebben voor de volgende onderscheidingen.
Publiekrecht-privaatrecht
Rechtshandelingen (handelingen met een beoogd rechtsgevolg) kunnen worden onderscheiden in publiekrechtelijk en privaatrechtelijk handelingen. Publiekrechtelijk zijn rechtshandelingen die zijn gebaseerd op een wettelijke bevoegdheid; anders gezegd handelingen waarbij het gemeentebestuur als overheid optreedt. Dit soort handelingen wordt verricht door een publiekrechtelijk orgaan van de gemeente (het college of de burgemeester).
Privaatrechtelijke handelingen kunnen worden verricht door natuurlijke personen of rechtspersonen. Hier treedt de gemeente op, niet op basis van een bijzondere bevoegdheid, maar op dezelfde wijze als andere rechtspersonen.
Er kan een verschil bestaan tussen bevoegdheid om een beslissing te nemen en de bevoegdheid daarover een stuk te ondertekenen. Met betrekking tot publiekrechtelijke besluiten legt het mandaat die bevoegdheden (afdoening en ondertekening) in een hand. Aangaande privaatrechtelijke handelingen bepaalt artikel 171 van de Gemeentewet dat de burgemeester ondertekent (hij vertegenwoordigt de gemeente buiten rechte). Hij kan die bevoegdheid aan anderen opdragen. Daarvoor is onderdeel II in het besluit opgenomen.
Mandaat-attributie
De heffingsambtenaar, de invorderingsambtenaar, de heffingsambtenaar, de (bijzondere) ambtenaar burgelijke stand en de leerplichtambtenaar ontlenen hun bevoegdheden (deels) rechstreeks aan de wet. In een dergelijk geval is sprake van attributie. Voor die bevoegdheden zijn zij dan ook niet opgenomen in het mandaatbesluit. Overigens zijn zij voor de toepassing van die bevoegdheden wel verantwoording verschuldigd aan het college.
Mandaat
Overeenkomstig het bepaalde in artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht wordt onder mandaat verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (in casu het college of de burgemeester) besluiten te nemen.
Bij mandaat worden de bevoegdheden die een mandaatgever (college of burgemeester) heeft, opgedragen aan een gemandateerde. De mandaatgever blijft zelf bevoegd om te beslissen en om de gemandateerde aanwijzingen te geven over de wijze waarop deze zijn bevoegdheden uitoefent. Dit onderdeel heeft betrekking op publiekrechtelijke bevoegdheden. De gemandateerde treedt dus op namens een gemeentelijk orgaan. Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.
Ondermandaat is niet toegestaan, tenzij een medewerker expliciet schriftelijk door de manager, die het mandaat heeft, wordt aangewezen. In dat geval is er sprake van een persoonsgebonden en aan de functie gerelateerd ondermandaat, waarvan het mandaat bij zijn manager berust.
Het bestuursorgaan blijft te allen tijde bevoegd de gemandateerde bevoegdheid uit te oefenen. De mandaatgever kan de gemandateerde per geval of in het algemeen instructies geven ter uitvoering van de gemandateerde bevoegdheid.
Een gemandateerde bevoegdheid omvat uiteraard ook de daarbij behorende uitvoering, zoals het inwinnen van de nodige inlichtingen, het doen van mededelingen over bestaand beleid, correspondentie over de uitvoering van een contract enzovoorts. Ook kan gedacht worden aan correspondentie die voorafgaat aan de uitoefening van een gemandateerde bevoegdheid, zoals het treffen van maatregelen voor een woningaanpassing of het bieden van hulp aan cliënten. Tenzij dit afzonderlijk is vermeld, valt de uitoefening van bestuursdwang, het opleggen van dwangsommen of de tussentijdse beëindiging van contracten niet onder de uitvoering.
Uiteraard is het ook zonder dat dit in het mandaat is vermeld, nimmer de bedoeling dat een ambtenaar van zijn bevoegdheid gebruik maakt in strijd met de wet of in afwijking van (al dan niet beschreven) gemeentelijk beleid. Ook in bestuurlijke of politiek gevoelige aangelegenheden blijft gebruik van het mandaat achterwege. Tenslotte mag het mandaat niet worden toegepast in gevallen waarin geen of onvoldoende budget voorhanden is voor de uitvoering van het besluit. Gebruik van het mandaat in deze gevallen kan leiden tot intrekking van het mandaat en in ernstige gevallen ambtenaarrechterlijke sancties.
Vervanging
Mandaat wordt verleend over de lijn. Dit betekent dat bij afwezigheid van de gemandateerde de naasthogere ambtenaar altijd bevoegd is de gemandateerde bevoegdheid uit te oefenen. Met de naasthogere ambtenaar wordt bedoeld de ambtenaar die aan de gemandateerde feitelijk leiding geeft. De directie geeft in deze betekenis leiding aan de managers; die geven leiding aan de medewerkers.
Van vervanging is sprake bij vakantie of ziekte, maar tevens indien het noodzakelijk is dat de gemandateerde tijdelijk van zijn mandaat wordt ontheven.
Ondertekening
Publiekrechtelijke besluiten (vergunningen en andere beschikkingen) gaan uit van een orgaan van de gemeente (het college of de burgemeester). In mandaat genomen besluiten worden door de gemandateerde ondertekend. Bij de ondertekening wordt altijd vermeld namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Daarbij gelden de voorschriften zoals aangegeven in onderdelen VI en VII van het mandaatbesluit waar deze toelichting op slaat. Bij afwezigheid van een gemandateerde, kan om praktische redenen b/a (bij afwezigheid) worden getekend door een andere functionaris, die dan wel zelf ook gemandateerde moet zijn.
Ondertekening privaatrechtelijke stukken
Privaatrechtelijke stukken (zoals overeenkomsten) gaan uit van de rechtspersoon “gemeente Dronten”. Zij vermelden in de aanhef:
De gemeente Dronten, ten deze vertegenwoordigd door (naam ondertekenaar)
daartoe bij Mandaatbesluit aangewezen op grond van artikel 171 van de Gemeentewet, …..
Eenvoudige uitvoeringscorrespondentie
In de mandatenlijst wordt een groot aantal besluiten opgedragen aan ambtenaren. Het is echter niet mogelijk om alle handelingen die ambtenaren namens het gemeentebestuur of de gemeente verrichten, uitputtend te beschrijven. Met dit mandaat is bedoeld de mogelijkheid te scheppen om uitvoering te geven aan besluiten die door het bestuur zijn genomen. Met een aantal voorbeelden wordt dit verduidelijkt. Ook zijn enkele begrenzingen aan te geven.
Het uitgangspunt bij eenvoudige uitvoeringscorrespondentie is dat geen nieuwe rechtsverhoudingen worden geschapen. Dit mandaat kan dus niet worden gebruikt voor het vaststellen van beschikkingen (andere publiekrechtelijke besluiten worden geheel niet gemandateerd) en het aangaan van overeenkomsten (bestellingen).
Ook dit mandaat geldt niet voor gevallen:
- -
waarin afwijking van bestaande regels nodig is;
- -
waarin verwacht kan worden dat toepassing van de regels in een concreet geval bestuurlijke of politieke repercussie zal hebben;
- -
waarin geen budget (meer) voorhanden is voor de uitvoering van het besluit;
Het gaat hier niet om een ondertekeningsmandaat, maar om de bevoegdheid om namens het college (of namens de burgemeester) zaken af te doen.
Let op! Het mandaat is een besluit van deze organen en niet van de gemeenteraad. Het mandaat geldt dus niet voor afdoening van zaken waartoe de raad bevoegd is. Eenvoudige correspondentie aan de raad wordt afgedaan via de lijst ingekomen stukken.
Voorbeelden
Bepaalde besluiten dienen na vaststelling aan anderen te worden meegedeeld (bijvoorbeeld verordeningen die strafrechtelijke bepalingen bevatten aan het arrondissementsparket). De toezending van zo’n besluit schept geen nieuwe rechtsverhouding en kan derhalve als uitvoering worden beschouwd.
Ook valt te denken aan gevallen waarin een briefkaart gebruikt kan worden zoals:
- -
ontvangstbevestigingen (niet van meldingen van bouwvoornemens of op grond van de Wet milieubeheer) en
- -
het toezenden van voorhanden informatie (folders, kaarten, drukwerk);
- -
het retourneren van stukken etc.
- -
verzoeken om nadere informatie aan aanvrager om de aanvraag te completeren teneinde op de aanvraag te kunnen beslissen.
Omdat in deze gevallen geen rechtsverhouding tot stand komt, bestaat er geen bezwaar tegen de stukken met een eigen ondertekening (dus niet: namens …) te verzenden.
Procesvertegenwoordiging
Voor procesvertegenwoordiging bestaat een afzonderlijke procesmachtiging.
Gemandateerde bevoegdheden en volmachten
OVEREENKOMSTEN ALGEMEEN |
|||
nr. |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
privaatrechtelijke overeenkomsten |
|||
1. |
aangaan van overeenkomsten waaronder uitbesteden van werkzaamheden, aanbesteden, plaatsen van orders en gunnen van opdrachten |
Directieleden. (Zij tekenen primair de stukken die behoren tot het tussen hen afgesproken werkgebied. Secundair nemen zij elkaar waar. Bij afwezigheid van alle directieleden tekent een loco-secretaris.) |
a.voor diensten met een contractsbelang onder € 100.000,00 b.voor werken met een contractsbelang onder € 500.000,00 |
2. |
aangaan van overeenkomsten waaronder uitbesteden van werkzaamheden, aanbesteden, plaatsen van orders en gunnen van opdrachten |
manager |
met een contractsbelang van ten hoogste € 50.000,00 |
MANDATEN ALGEMEEN |
|||
nr. |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
1. |
Ontzegging toegang |
||
a. |
De bevoegdheid tot het direct ontzeggen van de toegang tot gemeentelijke gebouwen en/of terreinen aan personen die in die gebouwen of op die terreinen de orde verstoren of een directe bedreiging vormen voor de veiligheid of gezondheid van de aanwezige ambtenaren, bestuurders of gasten/bezoekers van de gemeente. Deze bevoegdheid sluit in de bevoegdheid om personen op te dragen om het pand of perceel te verlaten en zich daarvan verwijderd te houden. Zo nodig wordt dit bevel gehandhaafd met behulp van de sterke arm. |
De onder a. en b. beschreven bevoegdheden berusten bij de collegeleden, de directieleden en afdelings-managers. Zoveel als mogelijk wordt in de praktijk de volgende primaatvolgorde aangehouden. 1.Manager afdeling O&A 2.Manager afdeling PZ 3.Manager afdeling SZ 4.De eerst beschikbare functionaris onder de overige bevoegd verklaarde collegeleden, afdelings-managers en directieleden. In geval van publieksbijeen-komsten of vergaderingen buiten de normale kantooruren en indien dan geen directielid of afdelingsmanager aanwezig is, kan de gemeentebode van dienst de onder a. beschreven bevoegdheid uitoefenen, maar alleen als de voorzitter van één van de vergaderingen of de organisator van de publieks-bijeenkomst met de ontzegging en directe verwijdering instemt. |
|
b. |
De bevoegdheid om personen schriftelijk aan te zeggen dat zij gedurende bepaalde tijd geen toegang hebben tot evt. nader bepaalde gemeentelijke gebouwen en/of terreinen, om reden van voorkoming van agressief gedrag, verstoring van de orde, de veiligheid of bedreiging van de veiligheid van personen in die gebouwen of op terreinen. Zo nodig wordt deze aanzegging gehandhaafd met behulp van de sterke arm. |
ALGEMEEN MANDAAT 2 Wet openbaarheid van bestuur |
|||
2. |
Afhandelen verdagingsbesluiten en overige Wob-verzoeken |
Burgemeester en secretaris in samenspraak, blijkend uit de gezamenlijke ondertekening van de besluiten op grond van dit mandaat. |
Betrokken wethouders en afdelingsmanagers worden geïnformeerd over besluiten die hun uitvoeringspraktijk raken. |
PERSONEEL ALGEMEEN |
|||
nr. bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|
Gemeentelijke arbeidsvoorwaardenregeling |
|||
1. benoemen van personeel |
Directieleden, manager (Directieleden tekenen primair de stukken die behoren tot het tussen hen afgesproken werkgebied. Secundair nemen zij elkaar waar. Bij afwezigheid van alle directieleden tekent een loco-secretaris.) |
a.met uitzondering van besluiten ten aanzien van de secretaris en de directeuren b.besluiten ten aanzien van managers uitsluitend gemandateerd aan secretaris c.managers zijn slechts bevoegd voor wat betreft hun eigen afdeling d.managers oefenen hun bevoegdheid slechts uit in overeenstemming met de personeelsadviseur e.mandaat geldt binnen de voorgestelde concernregels en voor zover het budget toereikend is. Voor zover afwijking van het concernbeleid wenselijk en juridisch mogelijk is, beslist de secretaris. |
|
2. aangaan van arbeidsovereenkomsten |
|||
3. vaststellen salaris |
|||
4. toekennen extra salarisverhoging, toelage of gratificatie |
|||
5. achterwege laten van salarisverhoging bij onvoldoende bekwaamheid, geschiktheid of functioneren |
|||
6. verlenen ontslag op eigen verzoek |
|||
7.verlenen van ontslag op grond van blijvende invaliditeit voorzover herplaatsbaarverklaring achterwege blijft |
|||
8.verlenen van ontslag wegens pensionering of vervroegde pensionering |
|||
9. overplaatsen medewerker op vrijwillige basis |
|||
10. uitvoeren 56-jarigenmaatregel |
|||
11. openstellen vacature |
|||
12. toekennen verhuiskostenvergoeding |
|||
13. toekennen vergoeding woon- werkverkeer |
|||
14. toekennen vergoeding telefoonkosten |
|||
15. toekennen kledingtoelage |
|||
16. koop, verkoop en overschrijven van verlof |
|||
17. verlenen zwangerschaps- en bevallingsverlof |
|||
18. verlenen ouderschapsverlof |
|||
19. verlenen zorgverlof |
|||
20. verlenen verlof in kader levensloopregeling |
|||
21. beslissen omtrent arbeidsduur en werktijden |
|||
22. beslissen omtrent overwerk |
|||
23. toekennen VTO-faciliteiten (cursussen en symposia) |
|||
24. aantrekken uitzendkrachten |
|||
25. Het opleggen van disciplinaire straffen, inclusief schorsing, voorwaardelijk ontslag en strafontslag en de handelingen die nodig zijn om tot de disciplinaire straf te komen. |
f.Bevoegdheid sub 25 is voorbehouden aan de gemeentesecretaris, voor alle aan hem ondergeschikt personeel onder navolgende voorwaarden: I.van deze bevoegdheid kan alleen gebruik worden gemaakt in overleg met een HRM-adviseur en de direct leidinggevende van degene die het besluit rechtstreeks aangaat en voorzover de bedrijfsvoeringsmiddelen toereikend zijn om de voorzienbare financiële gevolgen van het besluit op te vangen. II.dat in elk geval de portefeuillehouder personeelszaken over gebruikmaking van deze bevoegdheid wordt geïnformeerd. |
AFVALINZAMELING EN ACCOMODATIEBEHEER |
|||
nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
privaatrechtelijke bevoegdheden |
|||
1. |
aansprakelijkheidsstelling voor schade aan gemeentelijke eigendommen |
manager |
|
2. |
beoordeling en afhandeling van schade aan gemeentelijke eigendommen |
manager |
|
3. |
aanschaf klein materiaal |
beheerder materiaal en logistiek |
tot een bedrag van € 4.500,00 |
4. |
aanschaf klein materiaal |
monteur |
tot een bedrag van € 2.500,00 |
5. |
aanschaf klein materiaal |
allround opzichter bouwkunde, opzichter afvalinzameling en reiniging |
tot een bedrag van € 1.000,00 |
subsidie oud papier |
|||
6. |
vaststelling subsidie |
manager |
CONCERNDIENSTEN |
|||||
Nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||
algemeen |
|||||
1. |
waarmerken dat besluiten door het college zijn genomen |
medewerker bestuursondersteuning |
|||
2. |
In ontvangst nemen van stukken met betrekking tot loonbeslag |
medewerker personeelsadministratie, medewerker salarisadministratie |
|||
financiële zaken |
|||||
3. |
oninbaar verklaren van publieke en private vorderingen belastingen |
invorderingsambtenaar |
|||
4. |
waarmerken legitimatiebewijzen gemeentelijke deurwaarders |
manager |
|||
5. |
vaststellen van belastingcohieren |
manager |
|||
6. |
vaststellen van borderellen |
manager |
|||
7. |
benoemen onbezoldigd ambtenaar der gemeentelijke belastingen en deze aan te wijzen als belastingdeurwaarder |
invorderingsambtenaar |
|||
8. |
uitbesteden taxaties OZB inzake aan-, nieuw- en verbouw |
coördinator WOZ/belastingen |
|||
9. |
afsluiten van CAR-verzekeringen bij de uitvoering van (bouw)werken, inclusief taxatieopdrachten |
ondersteunend medewerker financieel beleid |
|||
10. |
afwikkelen van schade aan gemeentelijke eigendommen en aan derden |
||||
11. |
benoemen van onbezoldigd ambtenaren parkeerbelasting |
invorderingsambtenaar |
|||
12. |
uitvoering financieringsregeling huisvesting ambtenaren |
medewerker invordering belastingen |
|||
13. |
aangaan overeenkomsten tot geldlening |
coördinator financieel beleid |
zowel aantrekken als uitzetten van gelden, na advies treasurycommissie |
||
gemeentelijke arbeidsvoorwaardenregeling |
|||||
14. |
verlenen van voorschot op salaris in de maand waarin het betaalbaar wordt gesteld |
manager |
|||
15. |
verstrekken werkgeversverklaring |
medewerker personeelsadministratie, medewerker salarisadministratie |
|||
16. |
UWV melding (na overleg met bedrijfsarts) |
medewerker personeelsadministratie, medewerker salarisadministratie, coördinator personeels- en salarisadministratie/rechtspositie |
|||
17. |
afdrachten IZA, ABP, loonbelasting |
||||
Algemeen Burgerlijk Pensioenwet |
|||||
18. |
aanvragen P 1 keuringen |
manager |
na overleg met bedrijfsarts |
||
personeelszaken algemeen |
|||||
19. |
Verstrekken van legitimatiebewijzen aan medewerkers |
coördinator personeels- en salarisadministratie/rechtspositie |
|||
aansprakelijkheidsstelling |
|||||
20. |
beoordeling en afhandeling van bij de gemeente ingediende schadeclaims behalve planschadeclaims op basis van artikel 6.1 Wro. |
senior juridisch beleidsmedewerker, juridisch beleidsmedewerker |
MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELING |
|||
Nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
Leerplichtwet |
|||
1. |
besluiten omtrent vervangende leerplicht |
leerplichtambtenaar/RMC-consulent |
|
2. |
besluiten omtrent vervangende leerplicht laatste schooljaar |
leerplichtambtenaar/RMC-consulent |
|
3. |
vrijstelling van inschrijving |
||
4. |
vrijstelling van inschrijving in verband met trekkend bestaan |
||
5. |
vrijstelling van inschrijving wegens lichamelijke of psychische ongeschiktheid |
||
6. |
vrijstelling voor het volgen van ander onderwijs |
||
Verordening leerlingenvervoer gemeente Dronten |
|||
7. |
besluiten omtrent toekenning vergoeding leerlingenvervoer |
beleidsmedewerker MO, uitvoerend medewerker MO |
|
Wet inburgering |
|||
8. |
beslissen op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht niet-uitkeringsgerechtigde wegens handicap |
beleidsmedewerker MO |
|
9. |
vaststellen inburgeringsvoorziening niet-uitkeringsgerechtigde |
||
10. |
vaststellen datum waarbinnen niet-uitkeringsgerechtigde inburgeringsexamen gehaald moet hebben |
beleidsondersteuner MO |
|
Wet kinderopvang |
|||
11. |
bijhouden van het register en het doen van mededelingen, bedoeld in artikel 46 |
beleidsmedewerker MO |
|
Verordening peuterspeelzaalwerk |
|||
12. |
wijzigen van het gemeentelijk register peuterspeelzaalwerk (artikel 6) |
beleidsmedewerker MO |
|
13. |
geven van een schriftelijke aanwijzing aan houders die de voorschriften niet naleven (artikel 20 leden 1 en 2) |
beleidsmedewerker MO |
|
Algemene subsidieverordening 2010 |
|||
14. |
beslissen op subsidieaanvragen |
beleidsmedewerker MO |
indien de aangevraagde subsidie niet meer dan € 1000 bedraagt |
15. |
stellen van een termijn voor het aanvullen van de aanvraag |
beleidsmedewerker MO |
|
16. |
buiten behandeling stellen van een aanvraag |
beleidsmedewerker MO |
|
17. |
verlenen van uitstel van de verplichting om voor een bepaalde datum rekening en verantwoording af te leggen |
beleidsmedewerker MO |
|
18. |
verlengen of opschorten van een beslistermijn |
beleidsmedewerker MO |
|
19. |
vaststellen van een aanvraagformulier |
beleidsmedewerker MO |
ONDERSTEUNING EN ADVISERING |
|||||
Nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||
privaatrechtelijke overeenkomsten |
|||||
1. |
toestaan gebruik ruimten gemeentehuis, daaronder begrepen de archiefruimte |
manager |
|||
2. |
in ontvangst nemen aangetekende stukken, pakketten, poststukken, cheques en postwissels |
bode |
|||
3 |
aanschaf klein materiaal |
managementcoördinator, communicatieadviseur, communicatiemedewerker, bode |
tot een bedrag van € 500,00 |
||
4. |
aanschaf klein materiaal |
service en contract coordinator ICT |
tot een bedrag van € 10.000 |
||
Wet openbaarheid van bestuur |
|||||
5. |
afhandeling licht Wob-verzoek (zie voor overige Wob-zaken de ALGEMENE MANDATEN) |
communicatieadviseur |
er is sprake van een licht Wob-verzoek indien: het niet gaat om een bestuurlijke of politiek gevoelige zaak, er een vermoeden bestaat dat er een aansprakelijkheidsclaim uit voort kan vloeien, het een juridische kwestie betreft waarbij de vermogenspositie van de gemeente in het geding is danwel de gemeente rechten of bezit kan verliezen |
PUBLIEKSZAKEN |
|||||||
Nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||||
algemeen |
|||||||
1. |
in ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten, poststukken, cheques en postwissels |
senior receptioniste, medewerker receptie/telefoon, centrale balie |
uitgezonderd stukken met betrekking tot loonbeslag |
||||
2. |
waarmerken van kopieën |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
3. |
legalisatie van handtekeningen |
||||||
Wet op de Lijkbezorging |
|||||||
4. |
verlenen van verlof tot begraven, verbranding of ontleding |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
verlenen uitstel verlof tot begraven, verbranding of ontleding |
|||||||
Successiewet |
|||||||
5. |
besluiten en afgifte van stukken ter uitvoering van deze wet |
frontoffice medewerker burgerzaken |
|||||
Paspoortwet |
|||||||
6. |
het in behandeling nemen van aanvragen en de afgifte van reisdocumenten |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
7. |
besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag van reisdocumenten |
manager |
|||||
Wet Gemeentelijke basisadministratie |
|||||||
8. |
verstrekken van inlichtingen en afschriften uit en het bijhouden van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
9. |
besluit tot ambtshalve in- en uitschrijving, besluit tot weigering een aangifte of verzoek in behandeling te nemen |
manager |
|||||
Wegenverkeerswet |
|||||||
10. |
in behandeling nemen van aanvragen en de afgifte van rijbewijzen |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
besluit tot het niet in behandeling nemen van aanvragen en de afgifte van rijbewijzen |
manager |
||||||
Rijkswet op het Nederlanderschap |
|||||||
11. |
in behandeling nemen van en adviseren op verzoeken om naturalisatie tot Nederlander en het in behandeling nemen van en beslissen op verzoeken om optieverlening |
backofficemedewerker publiekszaken, managementcoördinator publiekszaken |
|||||
Wet bescherming persoonsgegevens |
|||||||
12. |
besluiten in het kader van de uitvoering van deze wet |
frontoffice medewerpubliekszaken |
|||||
Vreemdelingenwet 2000 |
|||||||
13. |
vaststellen rechtmatig verblijf |
frontoffice medewerker publiekszaken |
betreft door de minister aan de burgemeester gemandateerde bevoegdheden; ondertekening luidt: namens de Minister van Vreemdelingenzaken en integratie, de burgemeester, namens hem, (naam ambtenaar), afdeling Publiekszaken |
||||
14. |
vaststellen en innen verschuldigde rijksleges |
||||||
15. |
uitreiken verblijfdocumenten |
||||||
Wet algemene bepalingen burgerservicenummer |
|||||||
16. |
toekennen burgerservicenummer |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
Wet op de verklaring omtrent het gedrag |
|||||||
17. |
het in ontvangst nemen van aanvragen en de afgifte van de verklaring omtrent het gedrag |
frontoffice medewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken, applicatie- / gegevensbeheerder publiekszaken |
|||||
Wet justitiële documentatie |
|||||||
18. |
aanvraag inlichtingen uit de registers justitiële documentatiedienst en de politieadministratie |
backofficemedewerker publiekszaken |
|||||
KB 18-10-1933, nr. 32 |
|||||||
19. |
afgifte van kennisgeving van overlijden aan Inspecteur der registratie en successie (Belastingdienst) |
frontofficemedewerker publiekszaken, backofficemedewerker publiekszaken |
|||||
Burgerlijk Wetboek |
|||||||
20. |
naamswijziging: het in behandeling nemen van en adviseren op verzoeken om naamswijziging |
backoffice medewerker publiekszaken, managementcoördinator |
|||||
21. |
Benoeming van buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand |
||||||
RUIMTELIJKE EN ECONOMISCHE ONTWIKKELING |
|||||||
nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||||
1. |
beslissen inzake ontheffingen als bedoeld in artikel 3.6 |
manager |
indien geen zienswijzen zijn ingediend |
||||
2. |
beslissen inzake verzoeken als bedoeld in artikel 3.22 en 3.23 |
||||||
Besluit ruimtelijke ordening |
|||||||
3. |
waarmerken en publiceren van digitale ruimtelijke plannen als bedoeld in artikel 1.2.1. |
beleidsmedewerker RO |
|||||
4. |
Waarmerken en publiceren manifest |
beleidsmedewerker RO |
|||||
Woningwet en Besluit woninggebonden subsidies |
|||||||
5. |
toekennen van woninggebonden subsidies |
manager |
|||||
woonwagenkamp Ganzendreef |
|||||||
6. |
aangaan huurovereenkomsten |
beleidsmedewerker volkshuisvesting |
|||||
Grondtransacties |
|||||||
7. |
verkoop grond woningbouw |
planeconoom, economisch juridisch beleidsmedewerker |
|||||
8. |
reservering / optieverlening bedrijfsterrein |
||||||
9. |
verkoop bedrijfsterrein |
||||||
10. |
verkoop overhoeken / tuinuitbreiding, bijzondere bebouwing |
planeconoom, economisch juridisch beleidsmedewerker |
Van deze bevoegdheden wordt alleen gebruik gemaakt na overleg met de portefeuillehouder grondzaken. |
||||
11. |
verhuur, verpachting grond |
||||||
12. |
verhuur gebouwen en opstallen |
||||||
privaatrechtelijke verplichtingen |
|||||||
13. |
verlenen van toestemming respectievelijk ontheffing van privaatrechtelijke verplichtingen die bij de verkoop van grond zijn opgelegd |
planeconoom, economisch juridisch beleidsmedewerker |
RUIMTELIJKE INRICHTING EN BEHEER |
||||||
nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
|||
privaatrechtelijke bevoegdheden |
||||||
1. |
aanschaf klein materiaal |
toezichthouders, management-coördinatoren |
tot een bedrag van € 1000,00 |
|||
2. |
verlenen toestemming gebruik grond |
manager |
met inbegrip van het leggen van kabels en leidingen anders dan op grond van de Telecommunicatieverordening |
|||
3. |
vaststellen kosten na herstel na aanleg van kabels en leidingen |
manager |
||||
Wet personenvervoer |
||||||
4. |
verstrekken van adviezen aan gedeputeerde staten inzake aanvragen om vergunning |
manager |
||||
Telecommunicatiewet en Telecommunicatieverordening |
||||||
5. |
nemen instemmingsbesluit artikel 2, tweede lid, verordening |
manager |
||||
6. |
stellen redelijke termijn voor nemen instemmingsbesluit artikel 2, derde lid, verordening |
|||||
7. |
verbinden voorschriften en beperkingen instemmingsbesluit artikel 4 verordening |
|||||
8. |
stellen nadere regels te verstrekken gegevens artikel 3, vierde lid, verordening |
|||||
9. |
aanpassen meldingsformulier, artikel 3, eerste lid, verordening |
|||||
10. |
vaststellen kosten na herstel na aanleg kabels en leidingen |
|||||
Wet basisadministraties adressen en gebouwen |
||||||
11. |
vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten (artikel 8) |
coördinator vastgoed en geo-informatie, medewerker vastgoed en geo-informatie |
||||
vastgoed- en geo-informatie |
||||||
12. |
vertegenwoordigen gemeente bij aanwijzen van grenzen bij aan- en verkoop van grond |
landmeter |
SOCIALE ZAKEN |
|||||
Nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||
1. |
opvragen van medische adviezen |
juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent, WMO consulent |
|||
2. |
aangifte belastingen en premies |
manager |
|||
3. |
niet-beleidsmatige aanpassingen van de handboeken WWB en WMO |
juridisch kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker |
|||
4. |
autoriseren van verantwoordingen aan ministerie van Sociale Zaken |
managementcoördinator |
|||
Wet inburgering |
|||||
5. |
Beslissen op aanvraag ontheffing inburgeringsplicht uitkeringsgerechtigde wegens handicap |
Reïntegratieconsulent, inkomensconsulent en juridisch kwaliteitsmedewerker |
|||
6. |
vaststellen inburgeringsvoorziening uitkeringsgerechtigde |
||||
7. |
beslissen omtrent verlenging termijn waarbinnen uitkeringsgerechtigde inburgeringsexamen gehaald moet hebben |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratoeconsulent |
|||
8. |
beslissen omtrent ontheffing inburgeringsplicht |
juridisch kwaliteitsmedewerker |
|||
9. |
opleggen bestuurlijke boete |
||||
Wet werk en bijstand en de op deze wet gebaseerde verordeningen |
|||||
10. |
verstrekkingen, wijzigingen, herzieningen, beëindigingen en buiten behandeling laten van uitkering uitkeringen |
managementcoördinator, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent |
|||
11. |
uitvoering van de WWB betreffende de algemene bijstand aan 65+’ers die in de gemeente Dronten woonachtig zijn of die zich als adresloze in de gemeente bevinden. Het mandaat strekt zich tevens uit tot: ·de afhandeling van eventuele bezwaar- en beroepsprocedure; ·de toestemming tot het verlenen van ondermandaat; ·de bevoegdheid tot het stellen van beleidsregels in overleg met de gemeente Dronten |
Raad van Bestuur van de SVB; ondermandaat aan ondergeschikten van de Raad van Bestuur van de SVB |
mandaat Raad van Bestuur SVB aangenomen in Regeling mandaatverstrekking, machtiging en volmachtverlening aan de SVB |
||
12. |
Verstrekken voorschotten |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent |
|||
13. |
terugvorderen en incasso van teveel verstrekte uitkering, verhaal op derden |
||||
14. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn ex artikel 54 van de wet |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent, medewerkers CWI |
mandaat medewerkers CWI aangenomen in Serviceniveauovereenkomst CWI Emmeloord |
||
Verordening activering en reïntegratie |
|||||
15. |
beslissen aangaande loonkostensubsidies als bedoeld in artikel 6 |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, coördinator reïntegratie |
|||
BBZ 2004 |
|||||
16. |
verstrekkingen, wijzigingen, herzieningen, beëindigingen en buiten behandeling laten van uitkeringen |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent, medewerkers ZLF |
mandaat medewerkers ZLF aangenomen in bestuursovereenkomst |
||
17. |
verstrekken voorschotten |
||||
18. |
terugvordering en incasso van teveel verstrekte uitkering |
||||
19. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn ex artikel 54 van de wet |
||||
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW) en Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ) |
|||||
20. |
verstrekken, wijzigen, herzien, beëindigen en buiten behandeling stellen van uitkering |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent, medewerkers ZLF |
mandaat medewerkers Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) aangenomen in bestuursovereenkomst |
||
21. |
verstrekken van voorschotten |
||||
22. |
terugvordering en incasso teveel verstrekte uitkering |
||||
23. |
opleggen van boeten ex artikel 20a van beide wetten |
||||
24. |
opschorting van de uitkering en het geven van een hersteltermijn ex artikel 17, eerste en tweede lid, van beide wetten |
coördinator sociale zaken en WMO, juridisch kwaliteitsmedewerker, reïntegratieconsulent, inkomensconsulent, medewerkers CWI, medewerkers ZLF |
mandaat medewerkers CWI aangenomen in Serviceniveauovereenkomst CWI Emmeloord. mandaat medewerkers Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) aangenomen in bestuursovereenkomst |
||
minimabeleid (Verordening gemeentelijk minimabeleid ouderen, Verordening toegankelijkheidsbijdrage) |
|||||
25. |
beslissen op aanvragen |
juridische kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent, medewerker bijzondere regelingen |
|||
Wet maatschappelijke ondersteuning en de daarop gebaseerde besluiten en verordeningen |
|||||
26. |
verlenen, wijzigen, beëindigen individuele vergoedingen en verstrekkingen |
coördinator sociale zaken en WMO, juridische kwaliteitsmedewerker, WMO consulent |
|||
27. |
terugvorderen te veel verstrekte vergoedingen |
juridisch kwaliteitsmedewerker, inkomensconsulent |
|||
Verordening tegemoetkoming kinderopvang |
|||||
28. |
verlenen en vaststellen van de tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang |
juridische kwaliteitsmedewerker, medewerker incasso/debiteuren |
|||
29. |
opleggen van een bestuurlijke boete wegens het niet nakomen van de inlichtingenplicht |
VERGUNNINGEN, HANDHAVING EN VEILIGHEID |
|||||
Nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||
Algemene plaatselijke verordening |
|||||
1. |
beslissen op aanvragen om vergunning |
manager |
|||
2. |
accepteren melding uitwegen |
manager |
|||
3. |
weigeren melding uitwegen |
manager |
na advies RIB |
||
4. |
accepteren melding incidentele festiviteiten |
manager |
|||
5. |
beslissen op aanvragen om vergunning ingevolge hoofdstuk 4, afdeling 2 |
||||
6. |
accepteren van de melding voor inzamelen kleding |
||||
7. |
accepteren melding ventvergunning |
||||
8. |
beslissen op aanvragen standplaatsvergunning |
manager |
conform standplaatsenbeleid 2009 |
||
9. |
beslissen op aanvragen vergunning c.q. ontheffing aangaande ligplaatsen |
manager |
|||
10. |
ontheffing verbranden snoeihout |
administratief medewerker |
|||
11. |
beslissen op aanvragen kapvergunning/aanlegvergunning |
manager |
na overleg met manager RIB |
||
Marktverordening gemeente Dronten 1999 |
|||||
12. |
beslissen op aanvragen standplaatsvergunning weekmarkten |
manager |
|||
Drank- en Horecawet |
|||||
13. |
beslissen op aanvragen om vergunning |
manager |
|||
Wet op de Kansspelen en Speelautomatenhallenverordening |
|||||
14. |
beslissen op aanvragen om vergunning |
manager |
|||
Besluit inrichting en gebruik niet aangewezen luchtvaartterreinen |
|||||
15. |
beslissen op aanvragen om verklaringen van geen bezwaar |
manager |
|||
Vuurwerkbesluit |
|||||
16. |
adviseren omtrent verklaringen van geen bezwaar tegen verlenen toestemming tot ontbranding brengen professioneel vuurwerk |
manager |
voorzover vuurwerk niet wordt afgestoken tijdens evenement als bedoeld in artikelen 143 en 144 APV |
||
Wegenverkeerswet 1994 |
|||||
17. |
nemen van besluiten aangaande het wegverkeer, verkeersbesluiten daaronder begrepen |
manager |
in overleg manager RIB |
||
18. |
beslissen op aanvragen om ontheffing voor het houden van wedstrijden met voertuigen op de openbare weg |
manager |
|||
19. |
beslissen op aanvragen om vergunning of ontheffing |
manager |
|||
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|||||
20. |
beslissen op aanvragen om gehandicaptenparkeerkaart |
manager |
|||
Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
|||||
21. |
beslissen op aanvragen om vergunning c.q. ontheffing |
manager |
|||
Rioolverordening |
|||||
22. |
verlenen vergunning aansluiting |
manager |
in overleg manager RIB |
||
23. |
beslissen op aanvragen |
||||
Wet ruimtelijke ordening |
|||||
24. |
beslissen inzake ontheffingen als bedoeld in artikel 3.6 |
manager |
indien geen zienswijzen zijn ingediend |
||
25. |
beslissen inzake publicatie van verzoeken als bedoeld in artikel 3.22 en 3.23 |
manager |
in overeenstemming met manager REO |
||
Woningwet |
|||||
26. |
beslissen op aanvragen tot intrekking van bouwaanvragen |
technisch medewerker BWT |
|||
27. |
berichten inzake bouwaanvragen c.q. meldingen op grond van het hebben van een formele aanhoudingsgrond |
||||
28. |
beslissen om bouwaanvragen niet in behandeling te nemen |
technisch medewerker BWT |
als aanvraag niet binnen de gestelde termijn wordt aangevuld |
||
29. |
positief beslissen op bouwaanvragen |
technisch medewerker BWT |
als bouwsom minder is dan € 150.000,00 |
||
30. |
positief beslissen op bouwaanvragen |
manager |
als bouwsom meer is dan € 150.000 |
||
31. |
negatief beslissen op bouwaanvraag |
manager |
|||
32. |
stilleggen van de bouw |
technisch medewerker BWT |
in geval van constructieve gebreken in overeenstemming met constructeur bouw- en woningtoezicht |
||
33. |
beoordelen of wijzigingen van een bouwplan vallen binnen de verleende vergunning |
manager |
|||
34. |
verdagen van de beslissing omtrent aanvraag om een reguliere bouwvergunning, dan wel een bouwaanvraag in twee fasen (artikel 46, tweede lid) |
manager |
om aanvrager in gelegenheid te stellen plan aan te passen |
||
35. |
intrekken bouwvergunning |
manager |
indien daarvan twee jaar geen gebruik is gemaakt |
||
Bouwverordening |
|||||
36. |
beslissen op meldingen sloopvoornemen, aanvragen sloopvergunning |
technisch medewerker BWT |
|||
37. |
beslissen inzake het verlenen van vrijstellingen, stellen van voorschriften en voorwaarden, intrekken, verdagen, intrekken, horen en niet van toepassing verklaren |
manager |
|||
38. |
beslissen op aanvragen om gebruiksvergunningen als bedoeld in artikel 6.1.1 en volgende |
manager |
|||
Brandbeveiligingsverordening |
|||||
39. |
beslissen op aanvragen om gebruiksvergunningen |
manager |
|||
Wet Milieubeheer |
|||||
40. |
beslissen op aanvragen om ontheffing van het verbod afvalstoffen te verbranden (artikel 10.63) |
manager |
|||
41. |
beslissen op meldingen ex artikel 8.19 en 8.40 van de wet: berichten dat de inrichting onder het besluit valt |
||||
42. |
beslissen om extra exemplaren van, aanvullende gegevens, bodem-, energie-, afval- of geluidsonderzoek ten behoeve van aanvragen om vergunning te verlangen |
||||
43. |
vaststellen van ontwerpbeschikkingen en het bekendmaken van de aanvraag en ontwerpbeschikking |
||||
44. |
vaststellen van de beschikking |
manager |
indien geen zienswijzen zijn ingekomen |
||
45. |
beslissen om een aanvraag niet in behandeling te nemen |
manager |
indien aanvraag niet binnen de gestelde termijn is aangevuld |
||
46. |
bekendmaken van het voornemen tot het wijzigen c.q. aanvullen van voorschriften van een vergunning, het beslissen op zienswijzen en bekendmaking van de ontwerpbeschikking, het vaststellen van de beschikking |
manager |
indien geen zienswijzen zijn ingekomen |
||
47. |
horen van zienswijzen ten aanzien van ontwerpbeschikkingen, het voornemen een aanvraag niet in behandeling te nemen wegens het niet aanvullen van de aanvraag binnen de gestelde termijn, het voornemen tot het wijzigen c.q. aanvullen van voorschriften |
technisch medewerker milieu, juridisch medewerker VHV, |
|||
48. |
verzenden van ontvangstbevestigingen inzake verzoeken om verlenging van de begunstigingstermijn c.q. uitstel inning dwangsom, artikel 8.19 en 8.40 meldingen |
administratief medewerker |
|||
49. |
bekendmaking van beschikkingen |
||||
Wet Bodembescherming |
|||||
50. |
beslissen op aanvragen om ontheffing |
manager |
|||
Bouwstoffenbesluit |
|||||
51 |
beslissen op meldingen |
manager |
werken tot 1.000 ton secundaire bouwstoffen |
||
52. |
verzenden van ontvangstbevestigingen inzake meldingen |
technisch medewerker milieu, algemeen beleidsmedewerker, |
|||
Handhaving |
|||||
53. |
opleggen van dwangsommen |
manager |
tot een bedrag van € 25.000,00 |
||
54. |
besluiten tot bestuursdwang |
manager |
voor zover de kosten ten hoogste € 25.000,00 bedragen |
||
55. |
horen van zienswijzen aangaande voornemens tot opleggen van dwangsommen of besluiten tot bestuursdwang |
technisch medewerker milieu, juridisch medewerker VHV |
|||
56. |
intrekken last onder dwangsom |
manager |
dwangsommen tot in totaal maximaal € 25.000,00 per beschikking |
||
57. |
besluiten tot het meevoeren en opslaan van zaken zoals bedoeld in artikel 5:29 Awb |
manager |
|||
58. |
het ondertekenen van een procesverbaal van meevoeren en opslaan van zaken (inbeslagname) |
manager |
tot een totale kostenpost van € 25.000 |
||
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
|||||
59. |
inschrijven van beperkingenbesluiten, de daarop betrekking hebbende uitspraken in beroep of rechterlijke uitspraken alsmede andere dan daaruit voortvloeiende verklaringen van verval van beperkingen (artikel 7) |
BAG gegevensbeheerder, functioneel applicatiebeheerder |
|||
60. |
het aanbrengen van wijzigingen in de beperkingenregistratie anders dan door inschrijven van besluiten of verklaringen dan wel herstel van fouten (artikel 8) |
BAG gegevensbeheerde, functioneel applicatiebeheerder |
|||
61. |
het verlenen van inzage in het register en het verstrekken van afschriften uit de beperkingenregistratie alsmede het afgeven van verklaringen dat ten aanzien van een onroerende zaak geen beperking van kracht is (artikel 9) |
||||
62. |
besluiten omtrent herstel van fouten in de beperkingenregistratie (artikel 11) |
||||
63. |
besluiten omtrent de afscherming van persoonsgegevens in de beperkingenregistratie (artikel 12) |
||||
Monumentenwet |
|||||
64. |
beslissen op aanvraag om vergunning op basis van de monumentenwet |
manager |
|||
Gemeentewet |
|||||
65. |
huisnummerbesluiten |
manager |
|||
Wet basisadministraties adressen en gebouwen |
|||||
66. |
inschrijven van de aangewezen brondocumenten in het adressen- of gebouwenregister (artikel 10, eerste en tweede lid) |
BAG gegevensbeheerder, functioneel applicatiebeheerder |
|||
67. |
op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenadministratie en de gebouwenregistratie (artikelen 14a en 15) |
||||
68. |
ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen en verzoeken (artikelen 37 en 38) inclusief de verwerking daarvan (artikelen 31, 39, 40 en 41) |
||||
69. |
het onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen (artikel 31) |
||||
70. |
opmaken van een proces-verbaal van constatering (artikel 10, eerste lid, onder b) |
||||
71. |
Opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de wet aangewezen brondocument zijn opgenomen |
WIJKBEHEER |
|||||
nr |
bevoegdheid |
verleend aan |
voorwaarden en beperkingen |
||
privaatrechtelijke bevoegdheden |
|||||
1. |
aanschaf klein materiaal en inhuur personeel |
teamleider bovenwijkse taken, specialist civiel |
tot een bedrag van € 5.000,00 |
||
wijkbeheerder, beheerder bossen, beheerder begraafplaats |
tot een bedrag van € 2.500,00 |
||||
Beheersverordening algemene begraafplaats 1998 |
|||||
2. |
toewijzen graven en vergunningen grafmonumenten |
manager |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl