Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR28741
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR28741/1
Regeling vervallen per 22-06-2009
Mandaatregeling 2006 - bevoegdhedenoverzicht 29 juli 2008
Geldend van 03-09-2008 t/m 21-06-2009
Intitulé
Mandaatregeling 2006 - bevoegdhedenoverzicht 29 juli 2008
Nr. |
Bevoegdheid/taak |
Bestuurs-orgaan |
Gemandateerde(n) OUD |
Voorwaarde |
Nieuw afdeling na 1/7 |
Nieuw functionaris |
|
Algemene bevoegdheden |
|||||||
A |
1 |
Vertegenwoordiging gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures en overige gerechtelijke procedures, inclusief de voorbereidingshandelingen en beroepsschriften, betreffende het werkterrein van de productgroep respectievelijk de afdeling |
B&W; burgemeester |
Medewerkers afdeling |
Binnen het werkterrein van de productgroep |
||
A |
2 |
Indienen van verweerschriften alsmede het instellen van bezwaar en beroep; beslissen op verzoeken tot rechtsreeks beroep |
B&W |
Afdelingshoofden |
Binnen het werkterrein van de productgroep |
||
A |
3 |
Vertegenwoordiging van gemeente bij buitengerechtelijke rechtshandelingen. |
Burgemeester |
Afdelingshoofden |
Binnen het werkterrein van de productgroep |
||
A |
4 |
Openbare bekendmakingen/ kennisgevingen t.a.v. krachtens mandaat genomen c.q. voorgenomen besluiten |
B&W |
Medewerkers afdeling |
|||
A |
5 |
In rekening brengen van kosten verbonden aan verleende diensten voor zover niet elders geregeld. |
B&W |
Afdelingshoofden |
|||
A |
6 |
Het aanvragen van adviezen ten behoeve van de besluitvorming |
B&W |
Medewerkers afdeling |
|||
A |
7 |
Besluiten op verzoeken om subsidie (inclusief subsidievaststelling) |
B&W |
Afdelingshoofden; Directeuren Productgroepen |
Directeuren voor subsidies boven 250.000 euro |
||
A |
8 |
Het aanwijzen van opsporingsambtenaren en toezichthouders en het afgeven van legitimaties ter zake van deze aanwijzing |
B&W; burgemeester |
Directeuren Productgroepen |
Binnen het werkterrein van de productgroep |
||
A |
9 |
Het geven van opdrachten, het doen van aanbestedingen en van gunningen van werken, leveringen en diensten c.a., voor zover niet elders geregeld |
B&W; burgemeester |
Afdelingshoofden; Directeuren Productgroepen |
Directeuren voor opdrachten c.a. met: a.contractwaarde boven 250.000 euro bij werken en b.contractwaarde boven 100.000 euro bij leveringen en diensten (zie handboek inkoop) |
||
A |
10 |
Voeren van correspondentie met betrekking tot de afrekening van specifieke uitkeringen, rijks- en provinciale bijdragen en soortgelijke subsidies, nadat de werken zijn uitgevoerd |
B&W |
Afdelingshoofden |
|||
A |
11 |
In rekening brengen van verleende diensten door de afdelingen, zoals levering van kennis en kunde gericht op algemene advisering inzake beleid en uitvoering op het gebied van de productgroep. |
B&W |
Afdelingshoofden; teamleiders |
|||
A |
12 |
Bevoegdheid om in calamiteuze situaties handelend op te treden i.v.m. de continuïteit van de bedrijfsvoering en/of de veiligheid van de accommodatie en/of bezoekers. |
B & W; burgemeester |
Afdelingshoofden; teamleiders |
Mits zo spoedig mogelijk schriftelijk verantwoording wordt afgelegd aan de directe leidinggevende over de kosten en overwegingen. |
||
A |
13 |
Afdoen van klachten in eerste aanleg |
B & W; |
Directeuren Productgroepen; afdelingshoofden |
|||
A |
14 |
Het indienen van subsidieaanvragen namens de gemeente |
B&W; Burgemeester |
Afdelingshoofden |
|||
Personeel en Organisatie |
|||||||
P |
1 |
Alle (rechtspositionele) besluiten uit CAR/UWO en gemeentelijke regelingen, inclusief stageovereenkomsten en het opleggen van een schriftelijke berisping, uitgezonderd schorsing, strafontslag en overige disciplinaire maatregelen |
B&W; Burgemeester |
Directeuren Productgroepen |
Voor zover in de gemeentelijke regelingen niet anders is vastgelegd. Voorafgaand aan het opleggen van een berisping dient de arbeidsjurist geraadpleegd te worden. |
||
P |
2 |
Verlenen zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en buitengewoon verlof |
B&W |
Afdelingshoofden |
Binnen beleidskaders |
||
P |
3 |
Verlenen van verlof |
B&W |
Direct leidinggevende |
Binnen beleidskaders |
||
P |
4 |
Toestemming doorbrengen ziekteverzuim op ander adres dan woonadres |
B&W |
Direct leidinggevende |
Binnen beleidskaders |
||
P |
5 |
Korting op vakantieverlof en ADV bij (ziekte)verzuim |
B&W |
Direct leidinggevende |
Binnen beleidskaders |
||
P |
6 |
Teruggave van verlofdagen bij ziekte gedurende verlof |
B&W |
Direct leidinggevende |
Binnen beleidskaders |
||
P |
7 |
Afwijzen van kandidaten in selectieprocedures |
B&W |
Voorzitter selectiecommissie |
Binnen beleidskaders |
||
P |
8 |
Voeren van ontwikkelingsgesprekken en opmaken personeelsbeoordeling |
B&W |
Direct leidinggevende |
Binnen beleidskaders |
||
P |
9 |
Toepassing stimulansbudget en beloningsdifferentiatie (o.a. gratificaties) |
B&W |
Directeuren productgroepen; Algemeen directeur |
Directeuren tot max. € 1000,- netto |
||
P |
10 |
Vaststellen van algemene voorwaarden en/of huisregels |
B&W |
Afdelingshoofden |
|||
P |
11 |
Verlenen studiefaciliteiten uit decentrale budgetten |
B&W |
Afdelingshoofden |
Binnen beleidskaders |
||
P |
12 |
Verlenen studiefaciliteiten uit centrale budget |
B&W |
HRM-adviseur |
Binnen beleidskaders |
||
P |
13 |
Ondertekenen van besluiten en brieven, voortvloeiend uit overleg over arbeidsvoorwaarden |
B&W |
Personeelsconsulenten |
Binnen de afspraken op arbeidsvoorwaarden-formulier of andere formulieren, ondertekend door productgroep- of afdelingshoofd |
||
P |
14 |
Vaststellen van het voornemen tot wijziging in de organisatie alsmede besluiten tot wijziging |
B&W |
Algemeen directeur |
advies CMT over voornemen |
||
P |
15 |
Opdracht verstrekken tot individuele werkplekonderzoeken en besluiten op aanvragen voor aangepaste voorzieningen op de werkplek |
B&W |
Hoofd afdeling personeel en organisatie |
|||
P |
16 |
Toepassen verhaalswet ongevallen ambtenaren |
B&W |
Hoofd afdeling personeel en organisatie |
|||
P |
17 |
Besluit op verzoeken om voorschot op bezoldiging |
B&W |
Hoofd afdeling personeel en organisatie |
Op basis van schriftelijk verzoek |
||
P |
18 |
Afhandeling pensioen, VUT en IP-aanvragen en WAO-uitkering |
B&W |
Personeelsconsulent |
Op voorstel betrokken directeur |
||
P |
19 |
Besluiten ten aanzien van medewerkers die uit dienst gaan/zijn, zoals aanvragen FLO-uitkeringen alsmede die op grond van hoofdstuk 10, 10a, 11 en 11a van de CAR en besluiten m.b.t. reintegratie |
B&W |
Personeelsconsulent |
Op voorstel betrokken directeur |
||
P |
20 |
Besluiten over detachering (in- en uitleen) alsmede over dienstverlening door en aan derden |
B&W |
Directeuren productgroepen |
Vastleggen afspraken; vastleggen financiele verplichtingen. Afstemming met PG Middelen. |
||
P |
21 |
Beslissen op aanvragen persoonsgebonden budget |
B&W |
Hoofd afdeling personeelszaken |
|||
Concernstaf/Griffie |
|||||||
Cos |
1 |
Beslissen op aanvraag om informatieverstrekking op grond van de Wet openbaarheid van bestuur voor zover niet elders geregeld |
B&W |
Hoofd concernstaf |
Voor zover het betreft de schriftelijke verstrekking van informatie. |
||
Gr |
1 |
Aangaan van overeenkomsten in het kader van rekenkameronderzoek |
B&W; Burgemeester |
Griffier |
Binnen kaders raad |
||
Wijkgericht werken |
|||||||
W |
1 |
Uitvoering van werkzaamheden in het kader van wijkgericht werken: opdrachtverlening; betalingsopdrachten |
B&W |
Wijkbeheerders; Regisseurs |
Wijkbeheerders in wijkteam: opdrachten tot maximaal € 5.000,- Regisseurs in regieteam: opdrachten boven € 5.000,-. |
||
Publiekszaken |
|||||||
Pu |
1 |
Uitvoering wet Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (wGBA) en bijbehorende uitvoeringsvoorschriften |
B&W |
Hoofd afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
2 |
Verstrekken en weigeren van inlichtingen uit de bevolkingsadministratie |
B&W |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
3 |
Afgifte nationale paspoorten (inclusief het wijzigen daarvan) en afgifte Europese identiteitskaarten |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
4 |
Maandelijkse verantwoording aan minister van Binnenlandse zaken van het aantal aan de voorraad onttrokken reisdocumenten |
Burgemeester |
Hoofd afd Publ.zkn; All round medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
5 |
Afgifte rijbewijzen |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
6 |
Afdracht rijksleges n.a.v. afgegeven rijbewijzen |
Burgemeester |
Hoofd afdeling publiekszaken; Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
7 |
Afhandeling aanvragen om afgifte vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoorten |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
8 |
In behandeling nemen van verzoeken om naturalisatie, optieverklaring, inwinnen van informatie, ontvangen en afdragen van verschuldigde naturalisatiegelden en adviseren IND |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
9 |
Voeren van correspondentie m.b.t. voorbereiding voorstel straatnaamgeving |
Hoofd afdeling publiekszaken |
||||
Pu |
10 |
Kennisgevingen van overlijden aan de inspectie der registratie en successie |
Burgemeester |
Ambtenaar burgelijke stand (Abs) |
|||
Pu |
11 |
Verlenen van uitstel verlof tot begraven of cremeren |
Burgemeester |
Abs |
|||
Pu |
12 |
Uitvoering wettelijke bepalingen van de burgerlijke stand |
B&W |
Abs |
|||
Pu |
13 |
Uitvoering Kieswet |
B&W; |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
14 |
Legalisering handtekening |
Burgemeester |
Hoofd afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
15 |
Afgifte lijkenpas (laissez-passer) |
B&W |
Abs |
|||
Pu |
16 |
Afgifte attestatie de vita |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
17 |
Uitvoering Distributiewet |
Burgemeester |
Hoofd afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
18 |
Uitbrengen van adviezen aan minister van Justitie omtrent geslachtsnaamwijzigingen |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
19 |
Vervallen |
|||||
Pu |
20 |
Vervallen |
|||||
Pu |
21 |
Vervallen |
|||||
Pu |
22 |
Vervallen |
|||||
Pu |
23 |
Vervallen |
|||||
Pu |
24 |
Vervallen |
|||||
Pu |
25 |
Vervallen |
|||||
Pu |
26 |
Vervallen |
|||||
Pu |
27 |
Vervallen |
|||||
Pu |
28 |
Vervallen |
|||||
Pu |
29 |
Beslissen over de genoegzaamheid van de bij een aanvraag om vergunning als bedoeld in de Woningwet, de Wet op de Ruimtelijke Ordening of de bouwverordening over te leggen stukken |
B&W |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
30 |
Doen van mededelingen zoals bedoeld in de Woningwet, de Wet op de Ruimtelijke Ordening en de bouwverordening in het kader van het behandelen van aanvragen om vergunning, inclusief de daarbij behorende correspondentie |
B&W |
Medewerkers van de afdeling Vergunningen/ Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
31 |
Beslissen op aanvragen om huisvestingsvergunning op grond van de Regionale Huisvestingsverordening |
B&W |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
Voor zover het betreft aanvragen voor particuliere huur- en koopwoningen |
||
Pu |
32 |
Vervallen |
|||||
Pu |
33 |
Vervallen |
|||||
Pu |
34 |
Vervallen |
|||||
Pu |
35 |
Ontzeggen toegang tot Publiekshal als ordemaatregel |
B&W |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
|||
Pu |
36 |
Vervallen |
|||||
Pu |
37 |
Vervallen |
|||||
Pu |
38 |
Vervallen |
|||||
Pu |
39 |
Benoeming tot ambtenaar van de burgerlijke stand voor het voltrekken van één huwelijk |
B&W |
Hoofd afdeling Publiekszaken |
Voor zover ze ter zake beëdigd zijn door de rechtbank |
||
Pu |
40 |
Aanmelden van persoonsregistraties en verwerkingen bij het College bescherming persoonsgegevens |
B&W |
Hoofd afdeling Publiekszaken |
|||
Pu |
41 |
Vervallen |
|||||
Pu |
42 |
Vervallen |
|||||
Pu |
43 |
Vervallen |
|||||
Pu |
44 |
Vervallen |
|||||
Pu |
45 |
Klagers informeren over beslissing van college nav rapport van bevindingen Ombudsman |
B&W |
Klant/klachtencoordinator |
|||
Pu |
46 |
Adressen toekennen, wijzigen en intrekken, voor zover daarbij geen nieuw namen aan openbare ruimten worden toegewezen |
B&W |
Teamleider |
|||
Pu |
47 |
Bijhouden van de GBA-persoonsgegevens |
B&W |
Teamleider; kwaliteits-/all round medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
48 |
Afgifte van gewaarmerkte afschriften uit GBA-persoonsgevens/verstrekking van gegevens uit GBA ogv artt. 88 e.v. Wet GBA/GBA privacyreglement |
B&W |
Teamleider; medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
49 |
Afgifte bewijs van Nederlanderschap Wet GBA |
B&W |
Teamleider: medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
50 |
Uitvoering van de artikelen 79 t/m 83 Wet GBA |
B&W |
Teamleider; kwaliteits-/all round medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
51 |
het in ontvangst nemen van reisdocumenten, rijbewijzen en verblijfsdocumenten |
Burgemeester |
Teamleider; kwaliteits-/all round medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
52 |
In ontvangst nemen van verzoek tot verklaring omtrent het gedrag |
Burgemeester |
Medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
53 |
Inwinnen van gegevens uit de algemene documentatieregisters ivm een verzoek tot verkrijgen van het Nederlanderschap |
Burgemeester |
Medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
54 |
Uitvoering naturalisatieceremonie |
Burgemeester |
Teamleider; medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
55 |
Aanvragen, uitreiken en innen van leges verblijfsvergunningen |
Burgemeester |
Medewerkers publiekszaken |
|||
Pu |
56 |
Verklaring onder ede of belofte |
B&W |
Kwaliteits-/all round medewerkers; Abs |
|||
Ruimte |
|||||||
R |
1 |
Uitvoering van voorbereidende werkzaamheden op het terrein van projectontwikkeling, in casu: subsidieaanvragen; inwinnen van informatie; informatieve correspondentie; uitnodigingen voor bijeenkomsten; |
B&W |
medewerkers Projectmanagement-bureau en de afdelingen beleid en Vergunningen en handhaving |
|||
R |
2 |
Uitvoering Besluit Woninggebonden Subsidies en afwikkeling voorgaande rijksregeling (RGHKNS-1988, RGSVH-1987, premie A en premie C |
B&W |
Hoofd afdeling Beleid |
Voor zover het betreft: correspondentie subsidie eigen woningen en correspondentie subsidie huurwoningen |
||
R |
3 |
Advies geven aan de minister VROM voor wat betreft fiattering in het kader van de Huursubsidiewet |
B&W |
Hoofd afdeling Beleid |
|||
R |
4 |
Wijziging bestaande garanties eigen woningen |
B&W |
Hoofd afdeling Beleid |
Mits in overeenstemming met richtlijnen Nationale Hypotheekgarantie |
||
R |
5 |
Uitvoering Regionale huisvestingsverdordening, voor zover het betreft: splitsingsvergunning; vergunning onttrekking woonruimte; vergunning samenvoeging woningen; urgentiebepaling |
B&W |
Hoofd afdeling Beleid |
|||
R |
6 |
Nemen van verkeersbesluiten en treffen van verkeersvoorzieningen |
B&W |
Hoofd afdeling Ontwikkeling en uitvoering |
|||
R |
7 |
Uitvoeren van de marktverordening |
B&W |
Teamleider Stads- en wijkbeheer; Marktmeester |
v.w.b. de marktmeester: mits geldend voor de directe uitvoering van de marktverordening ter plekke |
||
R |
8 |
Beslissen over de genoegzaamheid van de bij een aanvraag om vergunning als bedoeld in de Woningwet, de Wet op de Ruimtelijke Ordening/Wet ruimtelijke ordening of de bouwverordening over te leggen stukken |
B&W |
Medewerkers afdelingen Vergunningen en Beleid |
|||
R |
9 |
Doen van mededelingen zoals bedoeld in de Woningwet, de Wet op de Ruimtelijke Ordening/Wet ruimtelijke ordening en de bouwverordening in het kader van het behandelen van aanvragen om vergunning, inclusief de daarbij behorende correspondentie |
B&W |
Medewerkers afdelingen Vergunningen en Beleid |
|||
R |
10 |
Het nemen van besluiten op grond van de Parkeerverordening 2006 en de Parkeerbelastingverordening 2006 |
B&W |
Medewerkers afdeling publiekszaken |
Met uitzondering van te nemen aanwijzingsbesluit voor tijdstip |
||
R |
11 |
Het verlenen van vrijstellingen c.q. het stellen van nadere eisen als bedoeld in art 15, alsmede het verlenen van vrijstelling als bedoeld in art. 17 en 19, lid 3, van de Wet op de Ruimtelijke Ordening |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
11a |
Het beslissen op aanvragen op grond van de Wet ruimtelijke ordening |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunnningen en handhaving |
|||
R |
12 |
Het verlenen van een vrijstelling ex art. 19, lid 2, van de Wet op de Ruimtelijke Ordening |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen |
* Indien een verklaring van geen bezwaar van Gedeputeerde Staten is vereist en deze is verleend * Indien geen verklaring van geen bezwaar van Gedeputeerde Staten is vereist en geen zienswijzen zijn ingediend tegen het gepubliceerde voornemen om vrijstelling te verlenen (art 19a, lid 4 WRO) |
||
R |
13 |
Het verlenen van een vrijstelling ex art. 19, lid 1, van de Wet op de Ruimtelijke Ordening na ontvangst van de verklaring van geen bezwaar van Gedeputeerde Staten |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen |
* Indien een verklaring van geen bezwaar van Gedeputeerde Staten is vereist en deze is verleend |
||
R |
14 |
Beslissen op aanvragen om vergunning op grond van de Woningwet, Wet op de Ruimtelijke Ordening/Wet ruimtelijke ordening en bouwverordening, inclusief het verlenen van gebruikelijke vrijstellingen en het stellen van gebruikelijke nadere eisen |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
15 |
Intrekken van verleende vergunningen, anders dan als sanctie |
B&W |
Medewerkers van de afdeling Vergunningen en handhaving |
Tenzij rechten van derden in het geding zijn |
||
R |
16 |
Beslissen op verzoeken tot wijziging van verleende vergunningen, inclusief andere tenaamstelling |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving; medewerkers afdeling publiekszaken |
Tenzij rechten van derden in het geding zijn |
||
R |
17 |
Goedkeuren van detail- en constructietekeningen en –berekeningen |
B&W |
Medewerkers van de afdeling Vergunningen |
|||
R |
18 |
Het in het terrein aanwijzen van perceelsgrenzen, rooilijnen en hoogtepeil |
B&W |
Medewerkers FAC/GIV |
|||
R |
19 |
Het in ontvangst nemen van de aanwijs van door het Kadaster uitgezette perceelsgrenzen |
B&W |
Medewerkers FAC/GIV |
|||
R |
20 |
Verkopen van percelen gemeentegrond (Den Dolder e.o, Zeist-West) |
B&W |
Hoofd afdeling Realisatie en Beheer |
Op basis van raadsbesluit |
||
R |
21 |
Ondertekenen van verkoopovereenkomsten (Den Dolder e.o, Zeist-West) |
Burgem. |
Hoofd afdeling Realisatie en Beheer |
Op basis van raadsbesluit |
||
R |
22 |
Opheffen van annexaties |
B&W |
Hoofd afdeling Realisatie en Beheer |
|||
R |
23 |
Beslissen op grond van beheersverordening Algemene begraafplaats c.a. |
B&W |
Hoofd afdeling Realisatie en Beheer |
|||
R |
24 |
Beslissen op aanvraag Monumentenvergunningen |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en Handhaving |
Tenzij de aan het besluit ten grondslag liggende adviezen elkaar tegenspreken |
||
R |
25 |
Beslissen op aanvraag van bouw- en aanlegvergunningen voor werkzaamheden waarvoor een monumentenvergunning nodig is |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en Handhaving |
Tenzij de aan het besluit ten grondslag liggende adviezen elkaar tegenspreken |
||
R |
26 |
Stilleggen van bouwactiviteiten op grond van artikel 100 Woningwet en -in aansluiting daarop- opleggen last onder bestuursdwang/dwangsom |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en Handhaving |
Bestuursdwang en dwangsom melden aan portefeillehouder |
||
R |
27 |
Beslissen over aanvraag van bouw- en aanlegvergunningen voor werkzaamheden waarvoor een monumentenadvies nodig is |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en Handhaving |
|||
R |
28 |
Verkoop van snippergroen |
B&W |
Hoofd Realisatie en Beheer |
|||
R |
28a |
Verkoop van woningen op de lijst af te stoten gemeentelijk woningbezit |
B&W |
Hoofd Realisatie en Beheer |
|||
R |
29 |
Het geven van opdrachten, het doen van aanbestedingen van gunningen van werken, leveringen en diensten c.a. |
B&W |
Teamleiders Realisatie en Beheer; Medewerkers afdeling Realisatie en Beheer |
Teamleiders tot een max. van € 25.000,- .Medewerkers via een bonnenboek, met verantwoording achteraf. Voor stads- en wijkbeheer max. € 1.500,-; voor Ontwikkeling en Uitvoering max. € 2.500,- per bon |
||
R |
30 |
Beoordelen welstand op basis van loketcriteria (bouwverordening) |
B&W |
Plantoetsers |
|||
R |
31 |
Uitvoeren van het beleid ter zake van illegale storting van afval, inclusief het in rekening brengen van daaraan verbonden kosten |
B&W |
Hoofd afdeling Ontwikkeling en Uitvoering |
|||
R |
32 |
Uitoefenen bestuursdwang terzake van illegale bouw- of Apv-vergunningplichtige reclameuitingen |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
33 |
Beslissen tot noodkap |
B&W |
Hoofd afdeling Realisatie en Beheer |
|||
R |
34 |
Het geven van opdrachten, het doen van aanbestedingen van gunningen van werken, leveringen en diensten c.a. |
B&W |
project- en programmamanagers PMB en medewerkers beleid |
binnen toegewezen project en toegekende budget |
||
R |
35 |
Uitoefenen bestuursdwang terzake van illegale kap, illegaal aanbrengen kabels en leidingen, illegaal gebruik van de weg alsmede illegaal geplaatste voertuigen en aanhangers |
B&W |
gemeentelijke opsporingsambtena-ren; opzichter openbare ruimte |
|||
R |
36 |
Besluiten tot aangaan van planschadeovereenkomsten en exploitatieovereenkomsten (inclusief ondertekenen) |
B&W; Burgemeester |
Hoofd afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
37 |
Beslissen ter uitvoering van de Wet op de kansspelen |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
38 |
Beslissen op aanvragen om vergunningen in het kader van de speelautomatenverordening en de speelautomatenhal-verordening |
Burgemeester |
Hoofd afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
39 |
Beslissen op aanvraag om ontheffing en vergunning op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) alsmede de Bomenverordening Zeist, voor zover niet elders in dit besluit geregeld |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
40 |
Beslissen op aanvraag om wijzigingsvergunningen m.b.t. ontheffing en vergunning op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) voor zover niet elders in dit besluit geregeld |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
41 |
Beslissen op aanvragen ex art 148, 1e lid, onder b, Wegenverkeerswet |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
42 |
Beslissen op aanvragen ex art 149, 1e lid, onder d. Wegenverkeerswet 1994, juncto art 87 RVV 1990 |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
43 |
Beslissen op aanvragen om ontheffing sluitingsuur horeca-inrichtingen |
Burgemeester |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
44 |
Beslissen op aanvragen op grond van de Drank- en Horecawet, resp. drank- en horeca artikelen in de APV |
B&W; Burgemeester |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
44a |
Vooraankondiging handhavend optreden (in ruime zin) inzake APV en Drank- en horecawet |
B&W; Burgemeester |
Hoofd afdelingVergunningen en handhaving |
|||
R |
45 |
Besluiten inzake ingebruikgeving van evenementterreinen |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
Voor zover gekoppeld aan een vergunning en -voor zover van toepassing- passend binnen de erfpachtovereenkomst met de Evangelische Broedergemeente |
||
R |
46 |
Beslissen op aanvragen op grond van de Luchtvaartwet |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
47 |
Beslissen over aanvragen van kapvergunningen voor bomen waarvoor ook een monumentenvergunning nodig is |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
48 |
Beslissen over aanvragen van kapvergunningen voor bomen waarvoor ook een monumentenadvies nodig is |
B&W |
Hoofd afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
49 |
Wijzigen en intrekken van verleende vergunningen en ontheffingen, anders dan als sanctie |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
Tenzij rechten van derden in het geding zijn |
||
R |
51 |
Beslissen op verzoeken om ontheffing van de Winkeltijdenwet en de winkeltijdenverordening |
B&W |
Medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
Met uitzondering van het aanwijzen van koopzondagen |
||
R |
52 |
Beslissen over vergunning voor aflevering vuurwerk |
B&W |
medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
R |
53 |
Beslissen op grond van de Telecommunicatieverordening |
B&W |
medewerkers afdeling Vergunningen en handhaving |
|||
Samenleving |
|||||||
S |
1 |
Vervallen |
|||||
S |
2 |
Vervallen |
|||||
S |
3 |
Vervallen |
|||||
S |
4 |
Vervallen |
|||||
S |
5 |
Vervallen |
|||||
S |
6 |
Vervallen |
|||||
S |
7 |
Vervallen |
|||||
S |
8 |
Vervallen |
|||||
S |
9 |
Het tekenen van betaalopdrachten die uit genomen Wmo-besluiten voortvloeien op terrein van de afdeling |
B&W |
Teamleider MO |
|||
S |
10 |
Vervallen |
|||||
S |
11 |
Het verstrekken van informatie aan derden m.b.t. cliënten, m.b.t. voorzieningsgerechtigden of ex-voorzieningsgerechtigden, anders dan inzage in de dossiers |
B&W |
Administratief medewerkers Wmo en financieel administratief medewerker Wmo |
|||
S |
12 |
Het opvragen van informatie bij derden m.b.t. voorzieningsgerechtigden of ex-voorzieningsgerechtigden alsmede m.b.t. degene op wie de kosten van verstrekte voorziening worden verhaald, ten behoeve van de uitvoering van de Wmo. |
B&W |
Administratief medewerkers Wmo en financieel administratief medewerker Wmo |
|||
S |
13 |
Het vaststellen van de hoogte van invorderingsbedragen en mutaties daarin op grond van het ter zake geldende beleid |
B&W |
Administratief medewerkers Wmo en financieel administratief medewerker Wmo |
|||
S |
14 |
Het beslissen op aanvraag om informatieverstrekking, inclusief aanvragen dossierinzage door een onderhoudsplichtige ter zake van de Wmo, op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur. |
B&W |
Consulenten Wmo |
Mededelingen aan onderhoudsplichtigen omtrent de berekeningswijze van de onderhoudsbijdrage vallen onder de vorenstaande bevoegdheid |
||
S |
15 |
Het geven van opdrachten aan derden en het afsluiten van bruikleenovereenkomsten met rechthebbenden m.b.t. noodzakelijke verstrekkingen in het kader van de Wmo |
B&W; Burgemeester |
Administratief medewerkers Wmo en financieel administratief medewerker Wmo |
Uitgezonderd het sluiten van raamovereenkomsten met leveranciers. |
||
S |
16 |
Vervallen |
|||||
S |
17 |
Vervallen |
|||||
S |
18 |
Vervallen |
|||||
S |
19 |
Vervallen |
|||||
S |
20 |
Vervallen |
|||||
S |
21 |
Vervallen |
|||||
S |
22 |
Vervallen |
|||||
S |
23 |
Afsluiten van raamovereenkomsten leerlingenvervoer |
B&W |
Teamleider O&E |
Onverminderd het bepaalde in A9 |
||
S |
24 |
Vervallen |
|||||
S |
25 |
Het uitvoeren van alle administratieve handelingen en rechtshandelingen in het raam van de opvang van asielzoekers |
B&W |
Teamleider ZWC |
|||
S |
26 |
Besluiten op verzoeken om vrijstelling van leerplicht of vervangende leerplicht |
B&W |
Leerplichtambtenaren |
|||
S |
27 |
Uitvoering verordening kinderopvang en verordening Peuterspeelzalen Gemeente Zeist 2005 |
B&W |
Teamleider O&E |
|||
S |
28 |
Het nemen van besluiten op grond van de Verordening leerlingenvervoer Gemeente Zeist |
B&W |
Teamleider O&E |
|||
S |
29 |
Het afwikkelen van juridisch-administratieve kwesties inzake SG Schoonoord |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
Mits passend binnen de geldende CAO voor Voortgezet Onderwijs |
||
S |
30 |
Het vaststellen van de schoolplannen SG Schoonoord |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
|||
S |
31 |
Instellen commissie van beroep t.b.v. eindexamens SG Schoonoord |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
|||
S |
32 |
Imperatief verlof rector SG Schoonoord |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
|||
S |
33 |
Facultatief verlof rector SG Schoonoord |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
|||
S |
34 |
Goedkeuring reis- en verblijfskosten rector SG Schoonoord |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
|||
S |
35 |
Sluiten van overeenkomsten en geven van opdrachten aan derden op het terrein van uitvoering van taken van SG Schoonoord m.n. op het terrein van verzekering, huur en verhuur van gebouwen en terreinen, medegebruik en uitvoering Wet Arbo |
B&W |
Directeur Productgroep Samenleving |
|||
S |
36 |
Sluiten van overeenkomsten en geven van opdrachten aan derden in het kader van beheertaken Accommodaties |
B &W |
Afd. hoofd Accommodaties |
|||
S |
37 |
Ingebruikgeven, verhuur en verhuur onroerende zaken, binnen werkterrein afdeling Accommodaties |
B &W |
Afd. hoofd Accommodaties |
|||
S |
38 |
Contractuele huuraanpassingen van verhuurd onroerende zaken in beheer bij afdeling Accommodaties |
B &W |
Afd. hoofd Accommodaties |
|||
S |
39 |
Uitvoering van de administratieve verplichtingen in het kader van het beheer van onroerende zaken binnen het taakveld |
B&W |
Afd. hoofd Accommodaties |
|||
S |
40 |
Aanbesteding en gunning van werken, leveringen en diensten |
B&W |
Directeur productgroep |
boven 250.000,- euro voor werken; boven 100.000 euro voor leveringen en diensten |
||
S |
41 |
Aanbesteding en gunning van werken, leveringen en diensten |
B&W |
Afd. hoofd Accomodaties |
tot 250.000,- euro voor werken; tot 100.000 euro voor leveringen en diensten |
||
S |
42 |
Aanbesteding en gunning van werken, leveringen en diensten |
B&W |
bedrijfsleiders Accomodaties |
tot 25.000,- euro |
||
S |
43 |
Toezicht en directievoering m.b.t. nieuwbouw /renovatie groot onderhoud |
B &W |
Hoofd Bouwbureau |
Mits de raad heeft ingestemd met de nieuwbouw respectievelijk met renovatie groot onderhoud. |
||
S |
44 |
Het verrichten van alle handelingen en het aangaan van verbintenissen, welke in verband met de dagelijkse exploitatie van het zwembad Dijnselburg, inclusief de horeca, noodzakelijk zijn. |
B&W |
Vestigingsmanager zwembad. |
tot 25.000,- euro |
||
S |
45 |
Het verrichten van alle handelingen en het aangaan van verbintenissen, welke in verband met de dagelijkse exploitatie van het centrum voor Natuur – en Milieucommunicatie noodzakelijk zijn. |
B&W |
Hoofd Natuur-Milieu-Educatief centrum |
tot 25.000,- euro |
||
S |
46 |
Het verrichten van alle handelingen en het aangaan van verbintenissen, welke in verband met de dagelijkse exploitatie van Het Slot Zeist noodzakelijk zijn. |
B&W |
Directeur-bedrijfsleider Het Slot. |
tot 25.000,- euro |
||
S |
47 |
Het verrichten van alle handelingen en het aangaan van verbintenissen, welke in verband met de dagelijkse exploitatie van gemeentelijke sport- en recreatievoorzieningen, zoals sporthallen, sportvelden, gymlokalen, speelvoorzieningen. |
B&W |
Hoofd sport en recreatieve voorzieningen |
tot 25.000,- euro |
||
S |
48 |
Uitvoering activiteiten sportstimulering, w.o. uitleen sport- en spelmateriaal |
B&W |
Hoofd sport en recreatieve voorzieningen |
tot 25.000,- euro |
||
S |
49 |
||||||
S |
50 |
Het tekenen van kwartaaldeclaraties en jaaropgaven op terrein Wmo c.a. |
B&W |
Teamleider Wmo |
|||
S |
51 |
Het nemen van besluiten inzake kwijtschelding van vorderingen i.v.m. Wmo |
B&W |
Teamleider Wmo; Afdelingshoofd MO, indien deze meer bedraagt dan 5000 euro |
|||
S |
52 |
Het nemen van besluiten op grond van de Wmo c.a., voor zover niet elders geregeld |
B&W |
Consulenten Wmo |
|||
S |
53 |
Informatie opvragen en verstrekken over subsidies |
B&W |
Medewerkers afdeling MO |
|||
S |
54 |
Waarschuwingsbrieven of vooraankondigingen Lokaal handhavingsbeleid |
B&W |
Afdelingshoofd MO |
|||
S |
55 |
Ondertekenen van de besluiten genoemd in S 54 |
B&W |
Teamleiders MO |
|||
Middelen |
|||||||
M |
1 |
Geven van opdrachten tot het doen van betalingen (bevelschriften) voor alle betalingen uit de gemeentekas. |
B&W |
Directeur Productgroep Middelen |
Voorzien van akkoordverklaring van het hoofd afdeling financien en betalingsfiatteur |
||
M |
2 |
Uitvoering van BTW-regelingen waarbij de gemeente is betrokken, waaronder onder meer correspondentie met de Inspecteur en indienen bezwaar- en beroepsschriften. |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
|||
M |
3 |
Uitvoering gemeentelijk verzekeringsbeleid, waaronder registratie, behandeling en afdoening van alle correspondentie, afsluiten, wijzigen en opheffen van verzekeringen, registratie, behandeling en afdoening van kleine schadevorderingen en het treffen van maatregelen inzake schadeverhaal |
B&W |
Hoofd afdeling onderzoek en kwaliteit |
|||
M |
4 |
Uitvoering gemeentelijke hypotheekregeling waaronder behandelingen en afdoening van alle correspondentie, het opmaken van de conceptakte en het accepteren van de definitieve akte |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
|||
M |
5 |
Beslissen over toepassing hardheidsclausule op grond van art 63 Algemene wet rijksbelastingen |
B&W |
Hoofd afdeling publiekszaken |
|||
M |
6 |
Beslissen op verzoek om kwijtschelding van administratieve boetes op grond van art 66 Algemene wet rijksbelastingen |
B&W |
Hoofd afdeling publiekszaken |
|||
M |
7 |
Instellen van cassatie bij de Hoge Raad inzake gemeentelijke belastingen en inzake procedures betreffende waardebeschikkingen i.k.v. de Wet waardering onroerende zaken met inbegrip van het indienen van verweerschriften (machtiging) |
B&W |
Hoofd afdeling publiekszaken |
|||
M |
8 |
Het oninbaar verklaren van belastingsvorderingen op grond van art 255 lid 5 Gemeentewet en van de privaatrechtelijke vorderingen |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
|||
M |
9 |
Ondertekening van collegebeschikkingen op beroepsschriften tegen beslissingen op kwijtscheldingsverzoeken, als bedoeld in art 24 van de uitvoeringsregeling invorderingswet 1990. |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
In de kennisgeving van het besluit wordt tot uitdrukking gebracht dat het besluit is genomen door het college. |
||
M |
10 |
Het verlenen van opdrachten in het kader van de inrichting, het beheer, het onderhoud van gemeentelijke kantoren en het leveren van kantoorbenodigdheden, soft- en hardware en drukwerk door derden. |
B&W |
Afd. hoofd facilitaire zaken en ICT |
Met inachtneming van A9 |
||
M |
11 |
Toekennen subsidies personeelsvereniging |
B&W |
Directeur Productgroep Middelen |
|||
M |
12 |
Instellen van ambtelijke Awb hoor- en/of adviescommissie, waaronder begrepen de benoeming van een ambtelijke leden van de interne en de externe Awb hoor- en/of adviescommissie en de adviescommissie bezwaarschriften |
B&W/ Burgem. |
Directeur Productgroep Middelen |
|||
M |
13 |
Het verrichten van handelingen en activiteiten ter voorbereiding van door raad, college, resp. burgemeester, te nemen besluiten op bezwaarschriften in het kader van de Awb |
B&W/ Burgemeester |
Voorzitter en secretaris van de Awb Hoor- en adviescommissie; bij enkelvoudige hoorcommissie: afdelingshoofd van desbetreffende medewerker |
|||
M |
14 |
Beslissen over aantrekken kort geld |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
Overeenkomstig Treasury-statuut |
||
M |
15 |
Uitzetten van gelden |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
Overeenkomstig Treasury-statuut |
||
M |
16 |
Aantrekken langlopende leningen |
B&W |
Directeur Productgroep Middelen |
Overeenkomstig Treasury-statuut en na akkoord portefeuillehouder financien |
||
M |
17 |
Bepaling op basis van offertes van de aan te trekken langlopende leningen |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
Overeenkomstig Treasury-statuut |
||
M |
18 |
Beslissingen ter uitvoering Verordening Stimuleringsfonds Starterslening |
Hoofd afdeling financiën |
||||
M |
19 |
Treffen van maatregelen en vaststellen van regels op het gebied van informatiebeveiliging in de breedste zin van het woord |
B&W |
Afdelingshoofd Facilitaire Zaken en ICT |
|||
M |
20 |
Vaststellen Leidraad invordering gemeentelijke belastingen en reglement automatische incasso gemeentelijke belastingen |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
|||
M |
21 |
Het stuiten van de verjaring van dwangsommen, ondertekenen van dwangbevelen inzake dwangsommen en het leggen van beslag in het vervolgtraject van de dwanginvordering |
B&W |
Hoofd afdeling financiën |
|||
Brandweer |
|||||||
BR |
1 |
Verzoeken om bijstand van brandweereenheden elders |
Burgemeester |
Commandant brandweer |
|||
BR |
2 |
Treffen van tijdelijke voorzieningen i.v.m. opvang ziekte, openstaande vacatures en tijdelijke extra werkzaamheden |
B&W |
Commandant brandweer |
|||
BR |
3 |
Verlenen van ontheffing van het verbod in de open lucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben |
B&W |
Commandant brandweer |
|||
BR |
4 |
Beslissen over vergunning voor het vervoer van gevaarlijke stoffen |
B&W |
Commandant brandweer |
|||
BR |
5 |
Beslissen over gebruiksvergunningen, uitgezonderd risico-objecten |
B&W |
Commandant brandweer |
|||
BR |
6 |
Beslissen tot toepassen van bestuursdwang en dwangsom t.b.v. handhaving brandveiligheidsvoorschriften ingevolge Woningwet, Bouwbesluit, Hoofstuk 5 en 6 van de Bouwverordening gemeente Zeist en de Brandbeveiligingsverordening (inclusief vooraankondiging) |
B&W |
Commandant brandweer |
Bestuursdwang en dwangsom melden aan portefeillehouder |
||
BR |
7 |
Beslissen tot bestuursdwang in acute situatie (art. 5:24, vijfde en zesde lid) |
B&W |
Commandant brandweer |
na overleg met burgemeester |
||
BR |
8 |
Overige correspondentie over gebruiksvergunningen, uitgezonderd intrekken vergunning en bestuurssancties |
B&W |
Hoofd preventie; preventie-inspecteurs |
|||
BR |
9 |
Beslissen over het instellen van een rookverbod ogv art. 2.1.6.6. van de APV |
B&W |
Commandant brandweer |
|||
BR |
10 |
Verlenen van opdracht/goedkeuring voor een vooronderzoek naar conventionele explosieven; opstellen en uitvoeren /verlenen goedkeuring voor projectplan vtbv opsporen en benaderen van conventionele explosieven |
B&W |
Commandant brandweer |
Hanteren van betreffende VNG-handreiking; na advies Hulpofficier van justitie; Milieudienst alsmede afdeling Realisatie en beheer |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl