Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR286026
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR286026/1
Regeling vervallen per 13-02-2021
Mandaatbesluit griffiepersoneel
Geldend van 29-03-2013 t/m 12-02-2021
Intitulé
Mandaatbesluit griffiepersoneelDe werkgeverscommissie van de gemeente Smallingerland;
gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 1, derde lid van de Verordening werkgeverscommissie;
B E S L U I T:
I
- 1.
de bevoegdheid tot het nemen van personele besluiten ten aanzien van de op de griffie werkzame ambtenaren, met uitzondering van de griffier, te mandateren aan de griffier;
- 2.
tot het mandaat behoort mede het afdoen en voeren van correspondentie ter zake van de toegekende bevoegdheden, alsmede het (doen) treffen van de voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.
II
- 1.
de in mandaat te nemen besluiten dienen in overeenstemming te zijn met alle ter zake geldende regelingen, het door de raad en werkgeverscommissie gevoerde beleid en mogen niet leiden tot een budgetoverschrijding;
- 2.
indien redelijkerwijs te verwachten is dat een in mandaat te nemen besluit bestuurlijke of politieke implicaties kan hebben, wordt de mandaatgever in de gelegenheid gesteld zijn wensen of bedenkingen over een ontwerp van het te nemen besluit, vergezeld van een advies van de gemandateerde, naar voren te brengen.
III
bij afwezigheid van de giffier oefent de plaatsvervangend griffier de in dit mandaatbesluit verleende bevoegdheden uit.
IV
- 1.
alle stukken verband houdende met de uitoefening van dit mandaat worden als volgt ondertekend:
De werkgeverscommissie van de gemeente Smallingerland
namens deze,
(handtekening),
Griffier
- 2.
dit besluit kan worden aangehaald als 'Mandaatbesluit griffiepersoneel' en treedt in werking op de dag volgende op die van zijn bekendmaking.
V
- 1.
op dit mandaatbesluit zijn de in de bijlage genoemde bijzonderheden van toepassing;
- 2.
de in de bijlage genoemde bijzonderheden zijn afgeleid van de door het college van B&W vastgestelde mandaatregeling voor directie en afdelingshoofden en worden automatisch aangepast, voor zover van toepassing op de griffier, nadat aanpassing van de regeling door B&W heeft plaatsgevonden.
Ondertekening
BIJLAGE
Op deze mandaatregeling de volgende bijzonderheden van toepassing te laten zijn:
d.d. 19-03-2013
Bevoegdheid |
Bijzondere instructie |
|
1. |
Uitvoering geven aan Ambtenaren Reglement Smallingerland (ARS) |
Na overleg/ advies P&O T.a.v. griffier door voorzitter werkgeverscommissie m.u.v. onderstaande uitzonderingen: |
2. |
Het aanstellen van medewerkers (ARS hoofdstuk 2) m.u.v. de griffier |
Na vrijgeven vacature door Werkgeverscommissie |
3. |
Verlenen van (gedeeltelijk) ontslag (ARS hoofdstuk 8) m.u.v. griffier |
M.u.v. 8:3, 8:6, 8:7, 8:13 en 8:15 (schorsing) |
4. |
Toekennen schadevergoeding (ARS 15:1:23) |
Conform schadevergoedingsregeling ambtelijke organisatie Smallingerland |
5. |
Toekennen gratificaties |
Na toetsing werkgeverscommissie |
6. |
Toekennen (tijdelijke) toelage |
Tot maximaal 12% na toetsing werkgeverscommissie |
7. |
Niet of extra toekennen van periodiek |
Op basis van beoordeling en na toetsing werkgeverscommissie |
8. |
Verlenen/ weigeren toestemming voor nevenactiviteiten |
Na overleg met voorzitter werkgeverscommissie |
9. |
Uitvoering ARS hoofdstuk 10a en 11a (bovenwettelijk ww en suppletie) |
Beoordeling recht en uitvoering via Ban PD |
de voorzitter,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl