Regeling inzake de openstellingsuren van het bureau Burgerlijke Stand

Geldend van 06-07-2006 t/m heden

Intitulé

Regeling inzake de openstellingsuren van het bureau Burgerlijke Stand

Burgemeester en Wethouders van Nieuwegein

Gelet op artikel 16c van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek

b e s l u i t

vast te stellen de volgende "Regeling inzake de openstellingsuren van het bureau Burgerlijke Stand".

Artikel 1 Openstelling

  • 1. Het bureau van de Burgerlijke Stand is voor het publiek geopend:

    • a.

      voor huwelijksvoltrekkingen op maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 16.00 uur;

    • b.

      voor overige werkzaamheden op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 uur tot 13.00 uur en op woensdag van 8.30 tot 20.00 uur.

  • 2. Het bureau is gesloten indien de in lid 1 vastgestelde openstelling samenvalt met algemeen erkende of daarmee gelijkgestelde feestdagen in de zin van artikel 3 van de Algemene Termijnenwet of andere door Burgemeester en Wethouders aangewezen dagen waarop het bureau niet of slechts gedeeltelijk is geopend.

  • 3. Het bureau van de Burgerlijke Stand kan op zaterdag, zondag en andere dagen dat het bureau regulier gesloten is, voor het publiek beperkt geopend zijn op door of namens Burgemeester en Wethouders, na voorafgaande bekendmaking, te bepalen uren.

  • 4. Het bureau van de Burgerlijke Stand zal op verzoek van een belanghebbende, gedaan aan Burgemeester en Wethouders, worden geopend op zaterdag, zondag en de andere dagen dat het bureau gesloten is, indien belanghebbende aantoont dat met de te verrichten werkzaamheden niet kan worden gewacht tot de eerstvolgende openstelling van het bureau.

  • 5. In bijzondere gevallen kan de chef van het bureau Burgerzaken besluiten tot afwijking van de in het eerste lid genoemde openstellingsuren. Hij maakt deze besluiten tijdig aan het publiek bekend.

Artikel 2 Slotbepaling

Deze regeling treedt in werking op de dag na publicatie van het besluit.

Ondertekening

Nieuwegein, 30 mei 2006.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris, de burgemeester,