Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR27478
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR27478/1
Regeling vervallen per 04-04-2013
Ondermandaat afdeling Dienstverlening aan de frontoffice medewerker burgerzaken
Geldend van 01-01-2008 t/m 03-04-2013
Intitulé
Team Frontoffice Dienstverlening mdw. Burgerlijke StandAfdeling Dienstverlening
Team Frontoffice Dienstverlening
Submandaatbesluit
Het hoofd van de afdeling Dienstverlening, J.A.M. Heesen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit;
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De frontoffice medewerker burgerzaken van het team Frontoffice Dienstverlening heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
- ·
uitoefenen van bij of krachtens de Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens en Besluit GBA aan burgemeester en wethouders opgedragen taken met betrekking tot de basisadministratie persoonsgegevens (art. 82 en 83 GBA)
- ·
uitvoering van de Wet op de Lijkzorging
- ·
het op uitnodiging van de voorzitter van de vaste commissie van advies voor de bezwaar- en beroepschriften vertegenwoordigen van het verwerend orgaan tijdens de hoorzitting en het opstellen van een verweerschrift als bedoeld in de ‘Verordening commissie bezwaarschriften Sittard-Geleen’
- ·
verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);
- ·
doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);
- ·
stellen van een termijn aan een adviseur (art.3:6 Awb);
- ·
vaststellen van een formulier voor het indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (artikel 4:4 Awb)
- ·
besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag (artikel 3:18 leden 1 en 2 Awb juncto artikel 4:5 Awb);
- ·
afwijzen van een herhaalde aanvraag (artikel 4:6 Awb);
- ·
in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);
- ·
stellen van een redelijke termijn waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien (artikel 4:14 Awb);
tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.
- ·
-
2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Regulier overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / frontoffice medewerker burgerzaken
- ·
Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / frontoffice medewerker burgerzaken (bij spoedeisende zaken)
Artikel 4. Intrekking
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde submandaat tussen het afdelingshoofd Stadswinkels en de frontoffice medewerker burgerzaken ingetrokken.
Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.
-
2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl