Regeling vervallen per 01-01-2011

Ondermandaat teamleiders afdelingen

Geldend van 13-02-2009 t/m 16-04-2009 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2009

Aanhef

Ondermandaat teamleiders afdelingen Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie

DE HOOFDEN VAN DE AFDELINGEN WATER, DIJKEN EN WEGEN, PLANNEN, VERGUNNINGEN, HANDHAVING, MUSKUS- EN BEVERRATTENBESTRIJDING, TECHNISCHE PROJECTEN, WEG- EN WATERBOUW, TECHNISCHE INSTALLATIES, ONDERHOUD EN PEILBEHEER, FINANCIEN, FACILITAIRE ONDERSTEUNING, BESTUURSZAKEN, LABORATORIUM EN PERSONEEL, ORGANISATIE & INFORMATIE VAN WATERSCHAP RIVIERENLAND;

overwegende dat,

het algemeen bestuur in zijn vergadering van 28 november 2008 een delegatiebesluit heeft genomen en een mandaatregeling heeft vastgesteld, waarin de randvoorwaarden voor het mandaat worden gegeven;

het uit oogpunt van efficiency wenselijk is om diverse bevoegdheden die zijn neergelegd bij het college van dijkgraaf en heemraden uit te laten oefenen door een aan het college ondergeschikte medewerker, voor zover dat in overeenstemming is met de aard en inhoud van die bevoegdheden;

het college van dijkgraaf en heemraden in zijn vergadering van 18 december 2008 een mandaatbesluit heeft vastgesteld voor de secretaris-directeur;

de secretaris-directeur bij besluit van 2 februari 2009 ondermandaat heeft verleend aan de overige leden van de Directieraad ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden behorende tot hun taakgebied;

de secretaris-directeur en de overige leden van de Directieraad bij besluit van 2 februari 2009 ondermandaat hebben verleend aan de afdelingshoofden Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden behorende tot hun taakgebied;

Het wenselijk is, dat de afdelingshoofden Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie ondermandaat verlenen aan de teamleiders van de betreffende afdelingen ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden behorende tot hun taakgebied;

dit besluit uitvoering geeft aan artikel 5, derde lid sub b, van de Algemene mandaatregeling Waterschap Rivierenland 2009;

gelet op de Algemene wet bestuursrecht (Awb), de Waterschapswet en het Reglement voor waterschap Rivierenland,

Besluit:

I aan de teamleiders van de afdelingen Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie mandaat, volmacht en machtiging te verlenen voor:                    

Het verrichten van (privaatrechtelijke) (rechts)handelingen

  • 1. het ondertekenen van overeenkomsten inzake het verkrijgen en vervreemden van onroerende zaken met een waarde groter dan € 50.000,--;

  • 2. het vestigen, wijzigen en beëindigen van zakelijke rechten;

  • 3. het nemen van besluiten en verrichten van (privaatrechtelijke) (rechts)handelingen inzake het huren, verhuren, verpachten of op andere wijze in gebruik geven van roerende en onroerende zaken;

  • 4. het aangaan, wijzigen of beëindigen van overeenkomsten inzake werken, leveringen of

    diensten;

  • 5. het nemen van besluiten en verrichten van (privaatrechtelijke) (rechts)handelingen, met inbegrip van de correspondentie daarover.

Aanbestedingen

  • 6. het doen van aanbestedingen en het nemen van beslissingen in een aanbestedingsprocedure, zoals het vaststellen van projectdocumenten en het gunnen, op basis van het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid en specifiek voor het gunnen met inachtneming van de Uitvoeringsregels financieel beheer voor Waterschap Rivierenland. 

Het voeren van (buiten)gerechtelijke procedures

  • 7. het gebruik maken van inspraakmogelijkheden, zoals het indienen van zienswijzen conform de uniforme openbare voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht;

  • 8. het ondertekenen van verweerschriften, waarin het bestreden besluit wordt toegelicht en waarin wordt ingegaan op de gronden van het bezwaar, voorzover het bestreden besluit werd ondertekend door de gemandateerde.

Verkeersbesluiten

  • 9. het nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 18 Wegenverkeerswet 1994;

  • 10. het verlenen, weigeren, wijzigen en intrekken van ontheffingen op grond van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

Vergunningverlening

  • 11. het verlenen, weigeren, wijzigen en intrekken van ontheffingen en vergunningen, met uitzondering van ontheffingen en vergunningen aan het waterschap zelf, alsmede het al dan niet accepteren van meldingen.

Rechtspositionele besluiten

  • 12. het nemen van besluiten over de toepassing van regelingen inzake decentrale secundaire arbeidsvoorwaarden op de direct en indirect onder zijn verantwoordelijkheid vallende medewerkers; Hieronder vallen onder andere: bedrijfsautobeleid, carpoolregeling, flexibele werktijden, functioneren en beoordelen, huldeblijken, integriteit en privacy, telewerken, vergoedingen, verzekeringen, wachtdienstregeling, werkkleding, dienstkleding en persoonlijke beschermingsmiddelen en ziekte: spelregels.       

Bestuurlijk

  • 13. de voorbereiding en uitvoering van bestuursbesluiten, met inbegrip van de correspondentie daarover;

  • 14. het voeren van overleg in het kader van artikel 3.1.1 van het Besluit ruimtelijke ordening.

Overig

  • 15. het aansprakelijk stellen van derden;

  • 16. het aanvragen van subsidies en sponsorgelden;

  • 17. het verlenen van onafhankelijke waterkwaliteitsverklaringen in het kader van toezicht en opsporing.

II Inwerkingtreding:

  • a.

    dit besluit treedt met terugwerkende kracht in werking met ingang van 1 januari 2009, met uitzondering van het ondermandaat dat betrekking heeft op de teamleiders van de afdeling Technische Installaties. Voor de afdeling Technische Installaties zal dit  ondermandaatbesluit medio 2009 in werking treden;

  • b.

    met de inwerkingtreding van dit besluit worden de volgende besluiten ingetrokken:

  • het ondermandaatbesluit van de onderafdelingshoofden, coördinatoren en projectleiders van de afdelingen Handhaving, Planvorming, Operationele Taken, Wegen en Muskus- en beverrattenbestrijding van de directie Veiligheid van 13 augustus 2008;

  • het ondermandaatbesluit van de onderafdelingshoofden, projectleiders en coördinatoren van de afdelingen Plannen, Kennis & Beleid, Projecten, Onderhoud, Vergunningen en Laboratorium van de directie Watersystemen van 13 augustus 2008;

  • het ondermandaatbesluit van de coördinatoren, projectleiders en onderafdelingshoofden van de afdelingen Beleid & Advies, Bouwzaken en Operationele Zuivering van de directie Zuivering van 23 januari 2007;

  • het ondermandaatbesluit van de onderafdelingshoofden, projectleiders en coördinatoren van de afdelingen Facilitaire Zaken en Financiën van de directie Middelen van 9 oktober 2008;

  • het ondermandaatbesluit van de coördinatoren van de stafafdeling Bestuurs- en Managementondersteuning van 23 januari 2007;

  • het mandaatbesluit van de coördinator van het cluster Vastgoed voor de ondertekening van overeenkomsten met betrekking tot grondgebruik van 13 maart 2008;

  • het mandaatbesluit van de projectleider nieuwbouw kantoor en laboratorium van 7 januari 2006;

  • het ondermandaatbesluit gecombineerde ontheffingen van 31 januari 2006.  

III De volgende voorwaarden vast te stellen waaronder de bevoegdheden gemandateerd worden:

  • a.

    de gemandateerde oefent zijn bevoegdheden uit met inachtneming van de Algemene mandaat-regeling Waterschap Rivierenland 2009;

  • b.

    de gemandateerde oefent zijn bevoegdheden slechts uit voor zover hierdoor de (onder)mandaten van andere medewerkers niet worden aangetast.

IV Plaatsvervanging:

bij afwezigheid van een teamleider worden diens bevoegdheden uitgeoefend door één van de andere teamleiders binnen de betreffende afdeling.

Tiel, 2 februari 2009

het hoofd van de afdeling Water, dr. ir. J.F.M. Spieksma

het hoofd van de afdeling Dijken en Wegen, ir. J.M. van Bavel

het hoofd van de afdeling Plannen, drs. B. Brink

het hoofd van de afdeling Vergunningen, ing. M. Wierda

het hoofd van de afdeling Handhaving, P. Schakel

het hoofd van de afdeling Muskus- en beverrattenbestrijding, J.A. van Poelwijk,

het hoofd van de afdeling Technische projecten, ing. R.W. Buis

het hoofd van de afdeling Weg- en Waterbouw, ing. G.J. Macleane

het hoofd van de afdeling Technische Installaties, ing. E.J. Steenbergen

het hoofd van de afdeling Onderhoud en Peilbeheer, A. van Aken

het hoofd van de afdeling Financiën, H.A.M. Arnts

het hoofd van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, H.C. van Vessem

het hoofd van de afdeling Personeel, Organisatie en Informatie, ing. D.H. Verbeek

het hoofd van de afdeling Bestuurszaken, H.T.M. Peterse MBA

het hoofd van de afdeling Laboratorium, drs. ing. J. van Rooy

* De concrete invulling van de formatie van de afdeling Technische Installaties zal in de loop van 2009 zijn beslag krijgen.

i188024.pdf [Klik hier om het document te downloaden]