Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR270927
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR270927/1
Regeling vervallen per 11-04-2014
Mandateringsbesluit 2013-1
Geldend van 15-02-2013 t/m 10-04-2014
Intitulé
MANDATERINGSBESLUIT 2013-1Het dagelijks bestuur van de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân;
Overwegende dat het wenselijk wordt geacht om een aantal zaken te mandateren aan een portefeuillehouder van het bestuur dan wel aan de directie van de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân;
Gelet op de gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht, de regelgeving gemeentelijke sociale zekerheid en de gemeenschappelijke regeling van de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân,
BESLUIT:
- I.
De bevoegdheid tot afdoening van zaken, vermeld op de bij dit besluit behorende bijlage, inhoudende het beslissen omtrent die zaken en het ondertekenen van op die zaken betrekking hebbende uitgaande stukken bij mandaat op te dragen aan de op die bijlage bij de betreffende bevoegdheden vermelde leden van het bestuur en onder verantwoordelijkheid van dan wel in opdracht van de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân werkzame personen.
- II.
Te bepalen dat op de onder I bedoelde opdracht de volgende regels van toepassing zullen zijn:
- a.
De beslissing wordt voorbehouden aan het bestuur, respectievelijk de voorzitter indien de bevoegdheid zou moeten worden uitgeoefend ten aanzien van zichzelf of ten aanzien van boven hem geplaatste functionarissen:
- b.
Een in mandaatverhouding te nemen besluit dient vooraf aan het bestuur
of de voorzitter te worden voorgelegd in de volgende gevallen:
- 1.
Het een onderwerp betreft waaromtrent nog geen beleidslijn aanwezig is;
- 2.
Het besluit strijdig zou zijn met een bestaande beleidslijn;
- 3.
Indien uit het besluit belangrijke financiële, juridische, organisatorische, politieke of publicitaire consequenties kunnen voortvloeien;
- 4.
Indien het bestuur, de voorzitter of de verantwoordelijke portefeuillehouder dit kenbaar heeft gemaakt;
- 5.
Bij voorbaat vast staat dat de visie van de mandans en de mandataris uiteenlopen.
- 1.
- c.
De directeur of diens plaatsvervanger, die als mandataris is aangewezen, is bevoegd om -voor zover dit in het mandateringsbesluit niet is geregeld- een ondermandaat te verlenen aan een hem/haar ondergeschikte.
De mandans en – indien dit ondermandaat tevens het aangaan van financiële verplichtingen omvat- het hoofd Bedrijfsvoering worden hiervan vooraf in kennis gesteld.
- d.
Bij afwezigheid van de mandataris treedt zijn/haar vervanger als zodanig op. Vervanging van de ondermandataris is slechts mogelijk door de leidinggevende van de mandataris.
- e.
Uit het krachtens mandaat genomen besluit en correspondentie, dient te blijken dat deze voortvloeit uit een gemandateerde bevoegdheid. Ondertekening krachtens mandaat geschiedt namens het bestuur of de voorzitter van de dienst met aanduiding van naam en functie van de mandataris.
- III.
Te bepalen dat op de onder I bedoelde opdracht – indien dat mandaat tevens de bevoegdheid omvat tot het mogen aangaan van financiële verplichtingen – bovendien de volgende regels van toepassing zullen zijn:
- a.
Financiële verplichtingen mogen slechts worden aangegaan nadat de mandataris heeft geconstateerd dat het budget toereikend is en dat het aangaan van de verplichtingen direct verband houdt met de realisering van de budget-taakstelling,
- b.
De mandataris laat de verplichtingen zodanig door het hoofd Bedrijfsvoering van de dienst vastleggen, dat de actuele stand van het totale toegekende budget steeds in de administratie zichtbaar is.
- c.
Het hoofd Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor een adequate registratie van de budgetten en draagt er zorg voor, dat de mandataris op elk gewenst moment inzicht kan hebben in de uitgaven, inkomsten en verplichtingen aangaande het aan hem/ haar toegewezen budget.
- d.
Bestedingen ten laste van een budget kunnen alleen plaatsvinden met toestemming van de aangewezen mandataris. Het hoofd Bedrijfsvoering van de dienst laat geen betaaldocumenten vervaardigen, indien de daaraan ten grondslag liggende documenten niet van een akkoordverklaring van de mandataris zijn voorzien.
- e.
De mandataris verstrekt het hoofd Bedrijfsvoering alle gegevens en stukken, die ten behoeve van een juiste verzorging van de financiële administratie van de dienst nodig zijn.
- IV.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van de bekendmaking.
- V.
Het mandateringsbesluit d.d. 27 juni 2012 wordt per gelijke datum ingetrokken.
- VI.
Aan dit besluit zal openbare bekendheid worden gegeven door middel van aankondiging in de provinciale pers en op de website van de Dienst dat dit besluit ter inzage ligt bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân te Franeker.
Franeker, 4 februari 2013
Het dagelijks bestuur van de Dienst Sociale Zaken en
Werkgelegenheid Noardwest Fryslân,
mevrouw B.Tol,
voorzitter
G.Olijerhoek,
secretaris/ directeur a.i.
MANDATERINGSBESLUIT 20 1 3 - 1 Omschrijving bevoegdheid |
Bevoegdheid van |
Gemanda-teerd aan |
Ondermandaat verleend aan |
Bijzonderheden |
1.Uitvoering van taken van de dienst |
||||
1-A. Het verstrekken van schriftelijke en mondelinge informatie |
Bestuur |
Directeur |
Overige medewerkers |
Voor zover passend binnen de functieomschrijving |
1-B1.1 Het nemen van besluiten tot het verstrekken, afwijzen, opschorten, wijzigen dan wel afstemmen en beëindigen van uitkeringen dan wel inkomensvoorzieningen, voorzieningen en hulpmiddelen in het kader van de Wet werk en bijstand (WWB) - daarbij inbegrepen borgstellingen, De Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW) en De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie/ Rechtmatigheid / Wmo, Senior medewerker Juridisch beleids-medewerker, Casemanager/ claimbeoordelaar en Junior case-manager |
Het (onder) mandaat geldt ook voor het verstrekken van een aanvul- dan wel een hersteltermijn voor het verstrekken van gegevens in het kader van de Awb (art. 4:5 lid 1 sub c) en de WWB (art.54 lid 2). Wanneer het een toekenning betreft van een woon-voorziening op grond van de Wmo, waarvan de kosten meer bedragen dan € 50.000,-- dan wordt voorafgaande aan het nemen van een besluit de betreffende gemeente op de hoogte gesteld van het voornemen een besluit te nemen. Ondermandaat casemanager/ claimbeoordelaar geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn Ondermandaat junior casemanager geldt alleen voor aanvragen voor een langdurigheidstoeslag, bijzondere bijstand en aanvragen op grond van de Bijdrageregeling duurzame gebruiksgoederen en voor zover medewerkers daartoe geautoriseerd zijn. |
1-B1.2Het nemen van besluiten met betrekking tot de deelname aan de collectieve ziektekostenverzekering |
Bestuur |
Directeur |
Administrateur Uitkeringsadmini-stratie en Teamleider Admin.& ondersteuning |
|
1-B1.3 Het nemen van besluiten tot het verstrekken, afwijzen of wijzigen van een bijdrage op grond van de ‘Bijdrageregeling duurzame gebruiksgoederen ‘ |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie/ Rechtmatigheid Seniormedewerker en Casemanager/ claimbeoordelaar Dienstverlening en Junior casemanager |
Ondermandaat casemanager/ Claimbeoordelaar/ junior casemanager geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-B1. 4 Het nemen van besluiten tot het verstrekken, afwijzen of wijzigen van een bijdrage op grond van de ‘Bijdrageregeling Meedoen met de samenleving’ |
Bestuur |
Directeur |
Administrateur Uitkeringsadmini-stratie en Teamleider Admin.& ondersteuning |
|
1-B2. Het ondertekenen van besluiten ingevolge de WWB m.b.t. aanmelding reïntegratiebedrijven en opleidingsinstellingen |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Doelmatigheid, Seniormedewerker Casemanager/ claimbeoordelaar Dienstverlening en Werkcoach |
Ondermandaat casemanager/ claimbeoordelaar/ werkcoach geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-B3. Het nemen van besluiten tot het verstrekken, wijzigen en beëindigen van voorzieningen in het kader van de Wet inburgering (WI) |
Bestuur |
Directeur |
Seniormedewerker en casemanager/ claimbeoordelaar |
Ondermandaat casemanager/ claimbeoordelaar/ geldt alleen voor medewerkers die geautoriseerd zijn voor het nemen van besluiten |
1-C. Het nemen van besluiten met betrekking tot het verstrekken, wijzigen en beëindigen van subsidies, premies dan wel vergoedingen op grond van de WWB |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie / Rechtmatigheid/ Seniormedewerker Juridisch beleids-medewerker en Casemanager/ claimbeoordelaar Dienstverlening en werkcoach |
Het betreft hier subsidies, premies en onkostenvergoedingen aan natuurlijke en aan rechtspersonen zoals geregeld in de Verordening Re-integratie WWB, IOAW en IOAZ 2013 Ondermandaat casemanager/ Claimbeoordelaar/ werkcoach geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-D.Het nemen van besluiten tot het doen van een aanbod of het weigeren van integrale schuldhulpverlening , dan wel het buiten behandeling stellen van een aanvraag om schuldhulpverlening, alsmede het uitvoeren en beëindigen van de schuldhulpverlening, op basis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, voor zover het betreft besluiten in de zin van artikel 1:3 lid 1 Awb. |
Bestuur |
Directeur |
Seniormedewerker en casemanager/ claimbeoordelaar |
Ondermandaat casemanager/ claimbeoordelaar geldt alleen voor medewerkers die geautoriseerd zijn voor het nemen van besluiten |
1-E. Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voortvloeiend uit of samenhangend met de uitvoering van de onder 1-B1.1 genoemde taken (bijv. overeenkomst leenbijstand of opdracht verstrekking rolstoel) |
Voorzitter |
Directeur |
Teamleider Participatie/ Rechtmatigheid/ Wmo, Seniormedewerker Juridisch beleids-medewerker en Casemanager/ claimbeoordelaar Dienstverlening |
Ondermandaat casemanager/ claimbeoordelaar geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-F. Het nemen van besluiten met betrekking tot het vaststellen en wijzigen van de hoogte van betalingsverplichtingen bij terugvorderingen in het kader van de Abw, WWB, WIJ en IOAW |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Admin.& ondersteuning, en Medewerker Debiteurenadmin. |
Ondermandaat Medewerker Debiteurenadministratie geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn en alleen voor vordering tot € 10.000,-- |
1-G. Het nemen van besluiten tot het buiten invordering stellen van vorderingen uit de Abw, WWB, WIJ, IOAW, Wmo en uit onverschuldigde betaling |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Rechtmatigheid/ Wmo/ Admin.& ondersteuning, Seniormedewerker en Juridisch beleidsmedewerker |
|
1.H. Opleggen van een boete in het kader van de Wet aanscherping handhaving en sanctiebeleid SZW-wetgeving |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Admin.& ondersteuning en Medewerker Terugvordering en verhaal |
|
1-I. Het nemen van een besluit inzake paragraaf 4.1.3.2 Awb (Dwangsom bij niet tijdig beslissen) |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie/ Rechtmatigheid / Wmo, Senior medewerker |
Betreft besluiten omtrent verschuldigd zijn van een dwangsom en de hoogte daarvan, voor zover niet van rechtswege geregeld. |
1-J. Het nemen van besluiten m.b.t. herziening, intrekking, terugvordering en verhaal op grond van de WWB, de IOAW en de Wmo |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Rechtmatigheid/ Wmo, Senior medewerker Juridisch beleidsmedewerker Medewerker Terugvordering en verhaal |
Ondermandaat medewerker terugvordering en verhaal geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn en alleen voor vordering tot € 10.000,-- |
1-J.1 . Het ondertekenen van een dwangbevel bij het niet nakomen van een betalingsverplichting voortvloeiend uit een besluit onder 1-J. |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Admin.& ondersteuning en Medewerker Debiteurenadmin. |
Ondermandaat Medewerker Debiteurenadmin. geldt alleen voor de medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-K. Het nemen van besluiten tot het indienen van verzoekschriften m.b.t. verhaal in rechte en tot wijziging van een rechterlijke verhaalsuitspraak op grond van de WWB en WIJ |
Bestuur |
Directeur |
||
1-L. Opstarten van procedures voortvloeiende uit onverschuldigde betaling voor zover dit niet valt onder 1-J. |
Voorzitter |
Directeur |
Juridisch beleids-medewerker, Senior medewerker en Medewerker Terugvordering en Verhaal |
|
1-M. Vertegenwoordiging van de dienst in en buiten rechte m.b.t. terugvordering en verhaal in het kader van de WWB, WIJ, Bbz 2004, IOAW, IOAZ en Wmo, alsmede m.b.t. zaken die voortvloeien uit onverschuldigde betaling |
Voorzitter |
Directeur |
Juridisch beleids-medewerker, Medewerker Terugvordering en verhaal en Medewerker bezwaar en beroep |
Het gaat hier om een vertegenwoordigings-bevoegdheid in ruime zin, zoals het voeren van verweer, verzoeken om uitstel, ver-snelde behandeling en vertegenwoordiging. De bevoegdheid omvat tevens de bevoegdheid tot het wijzigen of intrekken van het bestreden besluit en het intrekken van het hoger beroep. |
1-N. Het indienen van verweerschriften bij bestuursrechtelijke procedures in het kader van de uitvoering van de taken van de dienst zoals genoemd onder hoofdstuk I van dit besluit, hierbij inbegrepen de uitvoering van de Bbz 2004 en de Ioaz |
Bestuur |
Voorzitter |
||
1-O. Vertegenwoordiging van het bestuur bij bestuursrechtelijke procedures in het kader van de uitvoering van de taken van de dienst zoals genoemd onder hoofdstuk I van dit besluit, hierbij inbegrepen de uitvoering van de Bbz 2004 en de Ioaz |
Bestuur |
Directeur |
Juridisch beleidsmedewerker en Medewerker bezwaar en beroep |
De vertegenwoordigings-bevoegdheid omvat behalve de vertegenwoordiging ter zitting ook het verzoeken om uitstel en versnelde behandeling. De bevoegdheid omvat tevens de bevoegdheid tot het wijzigen of intrekken van het bestreden besluit en het intrekken van het hoger beroep. |
1-P. Het vertegenwoordigen van de dienst bij het passeren van notariële akten tot vestiging van krediethypotheken en andere hypotheken tot zekerheidstelling ingevolge de Abw en WWB, alsmede het afgeven van vervallenverklaringen aangaande deze hypotheken. |
Voorzitter |
Directeur |
Teamleider Rechtmatigheid, Senior medewerker en Juridisch beleidsmedewerker en medewerker Terugvordering en Verhaal |
|
1-Q. Het nemen van besluiten met betrekking tot persoonlijke trajectplannen dan wel plan van aanpak t.b.v. uitstroom uitkeringsgerechtigden WWB, IOAW en niet-uitkeringsgerechtigden |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie, Seniormedewerker en Werkcoach |
Voor zover passend binnen de kaders van het inkoopcontract Ondermandaat werkcoach geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-R. Het nemen van besluiten (toekennen, wijzigen of beëindigen) op grond van de Wet kinderopvang (Wk) |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie/ Seniormedewerker encasemanager Dienstverlening |
Ondermandaat casemanager geldt alleen voor medewerkers die daartoe geautoriseerd zijn |
1-S. Afsluiten van contracten met natuurlijke en rechtspersonen, in het kader van de reïntegratie en opleiding, incl. het nemen van een besluit tot gunning aan partijen |
Voorzitter |
Directeur |
Hoofd Bedrijfsvoering |
Met inachtneming Budgethoudersregeling enReglement Inkoop en Aanbesteding |
1-T. Het afsluiten van contracten in het kader van de Wmo met betrekking tot het indiceren van voorzieningen, het leveren van hulpmiddelen, het leveren van huishoudelijke hulp en het uitvoeren van een collectief vervoerssysteem incl. het nemen van een besluit tot gunning aan partijen en het opleggen van een boete conform het contract bij het niet nakomen van hetgeen is overeengekomen |
Voorzitter |
Directeur |
Hoofd Bedrijfsvoering |
Met inachtneming budgethoudersregeling enReglement Inkoop en Aanbesteding |
1-U. Het nemen van besluiten omtrent algemene voorzieningen op grond van de Wmo |
Bestuur |
Directeur |
Het betreft hier aanvragen die niet-persoonsgebonden zijn |
|
1-V. Opstellen / wijzigen uitvoeringsrichtlijnen en vaststellen aanvraag- en heronderzoekformulieren |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden, Teamleiders en Seniormedewerker |
Mandaat ten aanzien van uitvoeringsrechtlijnen geldt alleen na voorafgaande behandeling in het MT; na vaststelling richtlijnen t.k.n. naar het bestuur |
1-W. Het nemen van besluiten ten aanzien van verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid bestuur |
Bestuur |
Directeur |
Alle teamleiders Seniormedewerker en Juridisch beleidsmedewerker |
Het ondermandaat geldt niet wanneer het om bestuurlijke of personeels-aangelegenheden gaat |
1- X. Het nemen van besluiten ten aanzien van verzoeken om inzage, correctie of het aantekenen van verzet op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens |
Bestuur |
Directeur |
Teamleider Participatie/ Rechtmatigheid/ Wmo, Admin.& ondersteuning Seniormedewerker en Juridisch beleidsmedewerker |
|
1-IJ. Het afhandelen van klachten ingevolge hoofdstuk 9 Awb |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en Teamleiders |
Met inachtneming interne-klachtenprocedure |
1-Z. Het nemen van besluiten op bezwaarschriften en verzoeken om een proceskostenvergoeding |
Bestuur |
Directeur |
Voor wat betreft bezwaarschriften geldt het mandaat alleen bij dreigende termijnoverschrijding en onder voorwaarde dat de leden van het dagelijks bestuur vooraf op de hoogte zijn gesteld en gebleken is dat deze geen bezwaar hebben tegen het te nemen besluit |
|
1-Z.1 Het nemen van besluiten op verzoeken om schadevergoeding met betrekking tot al dan niet vermeend onrechtmatig handelen in het kader van de uitvoering van de taken van de dienst zoals genoemd onder hoofdstuk I van dit besluit |
Bestuur |
Directeur |
||
1-Z.2 Het afgeven van verklaringen ex artikel 285 lid 1 onder f Faillissementswet |
Bestuur |
directeur GKB |
Betreft verklaring inzake Verzoekschrift toepassen schuldsaneringsregeling |
|
2. Personeelsaangelegenheden |
||||
2-A. Benoeming, schorsing en ontslag van (al dan niet tijdelijke) personeelsleden beneden schaal 12 (incl.verzoeken werk-tijduitbreiding en werktijdvermindering, alsmede het verlenen van toegang tot de gebouwen van de Dienst). Afhandelen van verzoeken om FPU |
Bestuur |
Directeur |
||
2-B. Opdracht tot het waarnemen van een andere functie + eventuele toekenning van een vervangingstoelage |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden |
|
2-C. Het aangaan van overeenkomsten tot het aantrekken van uitzendkrachten |
Voorzitter |
Directeur |
Hoofd Bedrijfs-voering. Teamleider P & O |
Met inachtneming van Budgethoudersregeling en Reglement Inkoop en Aanbesteding |
2-D. Toekenning verlof aan personeels-leden op grond van de Wet Arbeid en zorg |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
Met inachtneming rechtspositieregeling |
2-E. Vaststellen werkroosters |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2-F. Toekennen van verlof, niet zijnde het verlof op grond van de Waz (zie onder 2-d.) |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2-G. Verzoeken om toestemming tot het verrichten van overwerk |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2.H. Vaststellen Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2-I. Vaststellen van beoordelingen van personeelsleden |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2-J. Toekennen vergoedingen o.g.v. de verplaatsingskostenverordening |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
Op grond van rechtspositieregeling |
2-K. Toekennen bijzondere kosten, emolumenten,autokosten,telefoonkosten ed. |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2-L. Afhandeling van verzoeken van schade aan kleding, uitrusting van personeel ontstaan in en door de dienst |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
2-M. Toekennen van gratificaties bij ambtsjubilea of op basis van buitengewone prestaties |
Bestuur |
Directeur |
Op grond van rechtspositieregeling |
|
2-N. Toekenning studiefaciliteiten |
Bestuur |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
Op grond van rechtspositieregeling en op-leidingsplan van de dienst |
2-O. Het afsluiten van contracten in het kader van de salarisadministratie, het arbodienstverleningsplan of reïntegratieactiviteiten |
Voorzitter |
Directeur |
Hoofd Bedrijfs-voering en functionarissen die zijn aangewezen in de Budgethouders-regeling |
Met inachtneming Budgethoudersregeling en Reglement Inkoop en Aanbesteding |
2-P. vervallen |
||||
2-Q. Het vaststellen van reïntegratieplannen in het kader van ontslagprocedures |
Bestuur |
Directeur |
||
2-R. Het indienen van verweerschriften bij bezwaar- en beroepsprocedures inzake personele aangelegenheden. |
Bestuur |
Directeur |
||
2.T. Het afnemen van een eed/belofte bij aanstelling |
Voorzitter |
Directeur |
Afdelingshoofden en alle teamleiders |
|
3.Beheer van de dienst |
||||
3-A. Afsluiten en beheer van contracten . t.b.v. -Algemene centrale inkoop -levering/onderhoud kantoormateriaal- en meubilair |
Voorzitter/ Bestuur |
Directeur |
Hoofd Bedrijfs-voering en functionarissen die zijn aangewezen in de Budgethouders-regeling |
Met inachtneming Budgethoudersregeling en Reglement Inkoop en Aanbesteding |
3-B. WA.Schadegevallen van derden vallende binnen het eigen risico |
Bestuur |
Directeur |
||
3-C. Verkoop afgeschreven materialen |
Bestuur |
Directeur |
Hoofd Bedrijfsvoering |
In overleg met voorzitter van het bestuur |
3-D. Gunning van werken binnen de begroting |
Bestuur |
Directeur |
Hoofd Bedrijfs-voering en functionarissen die zijn aangewezen in de Budgethouders-regeling |
Met inachtneming van de Budgethoudersregeling enReglement Inkoop en Aanbesteding |
3-E. Ondertekening van correspondentie voor zover daarmee uitvoering wordt gegeven aan door het bestuur genomen beslissingen |
Voorzitter |
Directeur |
||
3.F . Ontzeggen toegang tot de locaties van de dienst bij wangedrag |
Voorzitter |
Directeur |
Hoofd Bedrijfs-voering en Hoofd Dienstverlening |
Het betreft hier gedrag zoals bedoeld in het agressie-protocol Ondermandaat geldt wanneer daarvoor een spoedeisend belang is |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl