Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR268214
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR268214/1
Regeling vervallen per 10-06-2019
Reglement op de accountantscommissie
Geldend van 15-03-2013 t/m 09-06-2019
Intitulé
Reglement op de accountantscommissieArtikel 1 Taak
- 1.
De accountantscommissie heeft de volgende taken:
- a.
periodiek overleg voeren met de accountant en portefeuillehouder financiën;
- b.
onderlinge afstemming onderzoeks- en controleactiviteiten;
- c.
onderzoek jaarrekening;
- d.
periodieke evaluatie financiële verordening, controleverordening en verordening onderzoeken doelmatigheid en doeltreffendheid;
- e.
advisering omtrent benoeming accountant / verlenging contract accountant (formele benoeming of verlenging behoort tot de taken van de raad).
- a.
- 2.
De commissie fungeert vanuit de raad als direct aanspreekpunt voor de accountant.
- 3.
De commissie evalueert het functioneren van de accountant.
Artikel 2 Samenstelling
- 1.
De commissie bestaat uit maximaal 4 leden, die door de raad zijn benoemd.
- 2.
De verdeling van de leden is als volgt, twee leden zijn afkomstig uit de geleding van deelnemende collegefracties, twee leden zijn afkomstig uit partijen met geen binding in het college.
- 3.
Het lidmaatschap van de commissie eindigt door ontslagname of door een besluit van de raad.
- 4.
De commissie wijst uit haar midden een voorzitter aan.
- 5.
De portefeuillehouder financiën kan uitgenodigd worden voor deelname aan het overleg.
- 6.
De concerncontroller kan optreden als informant van de commissie.
- 7.
De griffier wijst uit de medewerkers van de griffie een secretaris aan.
Artikel 3 Vergaderingen
- 1.
De accountantscommissie vergadert tenminste twee maal per jaar.
- 2.
Op verzoek van de voorzitter kan de commissie ook tussentijds bijeenkomen.
- 3.
De voorzitter kan raadsleden op incidentele basis ter vergadering uitnodigen.
- 4.
De vergaderingen zijn openbaar.
- 5.
De agenda’s en verslagen van de vergaderingen worden ter informatie ter inzage gelegd voor de raad.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 28 februari 2013.
De raad voornoemd,
, voorzitter
, griffier
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl