Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR26793
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR26793/1
Regeling vervallen per 01-01-2016
Vergoedingsregeling wacht- en storingsdiensten
Geldend van 17-07-1984 t/m 31-12-2015 met terugwerkende kracht vanaf 01-11-1981
Intitulé
Vergoedingsregeling wacht- en storingsdienstenBurgemeester en wethouders van Almere,
gelet op artikel 15:1:10 juncto artikel 3:3:1 van de Uitwerkingsovereenkomst
gehoord de commissie voor georganiseerd overleg;
BESLUITEN:
vast te stellen de VERGOEDINGSREGELING WACHT- EN STORINGSDIENSTEN
Artikel 1.
In de regeling wordt verstaan onder:
- a.
"wacht- en storingsdienst": het zich buiten de normale diensttijden gedurende door of namens burgemeester en wethouders te bepalen uren verplicht beschikbaar houden voor het verrichten van werkzaamheden;
- b.
"ambtenaar": de ambtenaar in de zin van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en de werknemer met wie een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht is aangegaan; uitgezonderd personeel werkzaam bij de beroepsbrandweer;
- c.
"zondag": zondagen en daarmee gelijkgestelde dagen als genoemd in artikel 4:1:1, lid 3, van de Uitwerkingsovereenkomst.
Artikel 2.
-
1. De ambtenaar die wordt aangewezen voor het verrichten van wacht- en storingsdiensten ontvangt daarvoor een vergoeding.
-
2. De in lid 1 genoemde vergoeding bedraagt op zondagen 16% en op overige dagen 10% van het 1/173 gedeelte van het salaris per maand voor elk uur waarin de ambtenaar wacht- en storingsdiensten heeft verricht.
-
3. Op verzoek van de ambtenaar kan de vergoeding ook in verlof gegeven worden. Hievoor gelden de onder lid 2 genoemde percentages
Artikel 3.
Aan ambtenaren die tijdens de wacht- en storingsdienstperiode werkzaamheden moeten verrichten, wordt hiervoor een overwerkvergoeding verleend overeenkomstig de bepalingen van artikel 3:2 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en artikel 3:2:1 van de Uitwerkingsovereenkomst.
Artikel 4.
Bij arbeidsongeschiktheid heeft de ambtenaar geen recht op vergoeding.
Artikel 5.
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslissen burgemeester en wethouders.
Artikel 6
-
1. Deze regeling kan worden aangehaald als "vergoedingsregeling wacht- en storingsdiensten".
-
2. Deze regeling treedt in werking met ingang van 17 juli 1984 en werkt terug tot 1 november 1981.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl