Regeling vervallen per 01-01-2015

Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf Pot

Geldend van 26-03-2009 t/m 31-12-2014

Intitulé

Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf Pot

 

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

gelet op het ‘Beleidsplan wijkgericht werken Pijnacker-Nootdorp’ en de beleidsnotities ‘Uitwerking beleidsplan voor pilot wijkgericht werken Delfgauw’ en ‘Hoofdlijnen pilot wijkgericht werken Delfgauw’;

besluit:

vast te stellen de volgende 'Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf Pot'.

  • 1.

    De activiteit moet gericht zijn op de verbetering van de leefbaarheid (schoon, heel, veilig, gezellig) in de wijk, buurt of straat en/of de verbetering van de samenwerking en het contact tussen de bewoners.

  • 2.

    De bijdrage wordt alleen verstrekt aan bewoners en bewonersgroepen, die zelf zorgen voor de voorbereiding en uitvoering van de activiteit. Verenigingen en instellingen komen niet voor een bijdrage in aanmerking.

  • 3.

    De activiteit mag niet in strijd zijn met het gemeentelijk beleid en geen deel uit maken van een bestaand activiteitenprogramma van een gesubsidieerde instelling.

  • 4.

    Voor een activiteit wordt slechts eenmaal per jaar een bijdrage verstrekt.

  • 5.

    De activiteit wordt in het betreffende kalenderjaar uitgevoerd.

  • 6.

    De bijdrage dient uitsluitend ter dekking van werkelijk gemaakte kosten en mag niet worden gebruikt voor dekking van de kosten van eten en drinken, attenties en cadeautjes.

  • 7.

    De bijdrage bedraagt maximaal € 1.000 per activiteit.

  • 8.

    Voor buurt- en straatfeesten gelden de volgende aanvullende spelregels:

    • a.

      de bijdrage voor een buurt- of straatfeest bedraagt maximaal € 150;

    • b.

      de bijdrage voor een buurt- of straatfeest, waarbij ook activiteiten worden georganiseerd, bedraagt maximaal € 250;

    • c.

      minimaal 20 adressen doen mee aan het buurt-of straatfeest.

  • 9.

    Aanvragen om bijdragen voor buurt- en straatfeesten moeten minimaal 2 weken vóór de uitvoering van de activiteit worden ingediend. Voor overige aanvragen geldt een termijn van minimaal 4 weken.

  • 10.

    De aanvraag moet in ieder geval bevatten:

    • a.

      naam en adresgegevens van de aanvrager(s)

    • b.

      omschrijving en doel van de activiteit

    • c.

      plaats en datum van de activiteit

    • d.

      het verwachte aantal deelnemers

    • e.

      een overzicht van de verwachte kosten

    • f.

      verwachte bijdragen van andere organisaties

  • 11.

    Op aanvragen om bijdragen voor buurt- en straatfeesten wordt binnen 1 week beslist. Voor overige aanvragen geldt een termijn van 2 weken.

  • 12.

    Binnen 6 weken na de activiteit moet aanvrager een kort verslag indienen van de activiteit, vergezeld van een overzicht van de gemaakte kosten, betalingsbewijzen en foto’s van de activiteit.

  • 13.

    Bijdragen worden verstrekt zolang het jaarlijks beschikbare budget dat toelaat. Aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.

  • 14.

    Aanvrager is zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de vereiste vergunningen voor de activiteit.

  • 15.

    In de publiciteit over de activiteit moet aanvrager melding maken van de bijdrage uit de Doe-het-zelf-pot. De gemeente kan de activiteit vermelden in haar publiciteit over het wijkgericht werken.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 17 maart 2009
de secretaris, de burgemeester,
drs. J.P.R. Woudstra drs. F.H. Buddenberg