Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR25734
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR25734/6
Regeling vervallen per 01-01-2011
Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp
Geldend van 01-10-2010 t/m 31-12-2010
Intitulé
Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-NootdorpNr. 2009.00351
De directeuren en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op het Mandaatbesluit 2009 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 27 januari 2009;
gelet op de Organisatieregeling 2006;
besluiten:
ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.
Ondertekening
Bijlage I Alle afdelingen
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Ten aanzien van de onder verantwoordelijkheid van directeuren vallende afdelingen: de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid op grond van VM10, VM11 en VM12 |
afdelingshoofden/ projectleiders |
|
Besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige aanbesteding |
prestatiehouders binnen de afdelingen |
|
Procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid en aanzien van besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken bij onderhandse meervoudige aanbesteding en besluiten tot het verlenen van opdrachten tot leveringen en diensten bij onderhandse meervoudige aanbesteding |
medewerkers van de afdelingen |
|
Vertegenwoordiging van het gemeentebestuur ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken tot in alle instanties en de Nationale Ombudsman |
medewerkers van de afdelingen |
|
In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en bezwarenprocedures |
medewerkers van de afdelingen |
|
Indienen van declaraties en aanvragen van bijdragen / subsidies / voorschotten aan provincie, rijk en andere instanties |
medewerkers van de afdelingen |
Informatieplicht aan directeur |
Afwikkelen van administratieve procedures binnen het kader van reeds genomen besluiten |
medewerkers van de afdelingen |
|
Het ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben (louter informatieverstrekking) |
medewerkers van de afdelingen |
|
Besluit om onvolledige aanvragen niet in behandeling te nemen |
Senioren en teamleiders |
|
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van vergunningen en het doen van meldingen |
Senioren en teamleiders |
|
Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Team Gegevensbeheer |
|
|
Afgifte bewijs van in leven zijn |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Uitoefenen bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer |
|
Het verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer en medewerker Frontoffice Publiekszaken 2e lijn voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken |
|
Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken |
|
Verstrekken van kiezerspas en volmacht |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer |
|
Uitreiking uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap |
medewerker burgerzaken A van de afdeling Frontoffice Publiekszaken |
Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester en het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 31 maart 2010 nr. 2010.04777, waarnaar wordt verwezen. |
Team Maatschappelijke zaken |
|
|
Alle beslissingen ter uitvoering van wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering |
Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op aanvragen om een vervoersvoorziening / leefvoorziening / woningaanpassing |
Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Verstrekken van een urgentieverklaring woningzoekende |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Afgeven indicatiebeschikking |
Senior/teamleider Backoffice , team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen en afsluiten overeenkomsten in het kader van Wet inburgering |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissingen op aanvragen om ontheffing van de inburgeringplicht en het verstrekken van een inburgeringvoorziening. Handhaven van de inburgeringsplicht. |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Verzoekschriften in het kader van de Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen en verklaringen in het kader van Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op aanvragen om een vergoeding voor leerlingenvervoer |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissingen omtrent leerplichtzaken |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op een aanvraag om een gehandicaptenparkeerkaart |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Het verlenen en vaststellen van budgetsubsidies overeenkomstig de door het college vastgestelde subsidielijst en het verstrekken van voorschotten op budgetsubsidies |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Het vaststellen van waarderingssubsidies overeenkomstig de door het college vastgestelde subsidielijst |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Het verdagen van beslissingen op aanvragen voor het verlenen en/of vaststellen van een budgetsubsidie, een waarderingssubsidie of een eenmalige subsidie |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken en kwaliteitsmedewerker/toetser Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op een aanvraag voor indicatie voor een aanleunwoning |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Team Ruimtelijke Zaken en Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
|
Het in behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Verstrekken van een huisvestingsvergunning aan particulieren |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processen |
Senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
|
Het plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten |
Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke zaken en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken |
|
Verstrekken van een vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het verlenen van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel APV
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Onderdeel APV |
|
|
Optochten |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Feest, muziek en wedstrijd e.d. |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Dienstverlening |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Straatartiest |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Bijzonder gebruik van de weg |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Vergunning sluitingsuur tot 2.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing sluitingsuur tot 2.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing sluitingsuur terras tot 24.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Speelgelegenheid |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Alarminstallatie |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Waarmerken verkoopregister |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing gebruik vuurwerk |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontsierende, hinderlijke of gevaarlijke reclame |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Caravans e.d. |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Parkeren van reclamevoertuigen |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Collectevergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ventvergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Standplaatsvergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Snuffelmarkten |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Kansspel |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Klein kansspel (loterij) |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Verlenen van een gebruiksvergunning voor evenementen e.d. |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Het nemen van besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken. |
Met inachtneming van door het college vastgestelde beleidsregels voor afzonderlijke onderwerpen. |
Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken. |
|
Het afgeven van een positieve mededeling op een melding sloopvoornemen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken. |
|
Het toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken. |
|
Bijlage V Afdeling Wijkbeheer
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Uitvoering van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp |
marktmeester |
Voor de volgende bevoegdheden zoals genoemd in de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002 wordt ondermandaat verleend: • Artikel 1.2 lid 3 • Artikel 2.11 • Artikel 2.12 • Artikel 3.4 • Artikel 5.4 |
Besluiten tot verhuur van (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken |
medewerker verhuur accommodaties van de afdeling Wijkbeheer |
|
Het verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot” |
Wijkmanagers |
Met inachtneming van de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot” |
Bijlage VI Afdeling Beheer Openbare Ruimte
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Alle correspondentie inzake handhaving bij of krachtens Wet algemene bepalingen omgevings-recht, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Alle correspondentie inzake milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn - een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb, met uitzondering van de overige besluiten. |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving. |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Besluit inzake bestuursdwang met spoedeisend milieu- en gezondheidsbelang en ten uitvoer brengen daarvan |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Alle correspondentie over illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Alle besluiten en overige correspondentie inzake handhaving openbare ruimte, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de artikelen 2.2.1 tot en met 2.3.3.2 en 3.1.1 tot en met 3.5.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Alle correspondentie inzake handhaving wegens strijdig gebruik, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten. |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Alle correspondentie inzake handhaving Woningwet, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten. |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Een besluit omtrent de toepassing van bestuursdwang. |
Teamleider Handhaving. |
|
Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering in het buitengebied |
Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) |
|
Besluit tot vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang |
Teamleider Handhaving |
|
Beschikking omtrent de invordering van een dwangsom |
Teamleider Handhaving |
|
Alle correspondentie inzake handhaving van de brandveiligheid, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, met uitzondering van de overige besluiten. |
Teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder |
Bijlage VII Afdeling Dienstverlening, Informatievoorziening en Automatisering
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening |
1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl