Regeling vervallen per 01-01-2011

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

Geldend van 16-07-2009 t/m 30-09-2009

 

Nr. 2009.00351

De directeuren en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op het Mandaatbesluit 2009 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 27 januari 2009;

gelet op de Organisatieregeling 2006;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 27 januari 2009.

De directeuren en afdelingshoofden voornoemd,

Voor dezen,

De secretaris, Drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Ten aanzien van de onder verantwoordelijkheid van directeuren vallende afdelingen: de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid op grond van VM10, VM11 en VM12

afdelingshoofden/ projectleiders

 

Besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige aanbesteding

prestatiehouders binnen de afdelingen

 

Procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid en aanzien van besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken bij onderhandse meervoudige aanbesteding en besluiten tot het verlenen van opdrachten tot leveringen en diensten bij onderhandse meervoudige aanbesteding

medewerkers van de afdelingen

 

Vertegenwoordiging van het gemeentebestuur ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken tot in alle instanties en de Nationale Ombudsman

medewerkers van de afdelingen

 

In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en bezwarenprocedures

medewerkers van de afdelingen

 

Indienen van declaraties en aanvragen van bijdragen / subsidies / voorschotten aan provincie, rijk en andere instanties

medewerkers van de afdelingen

Informatieplicht aan directeur

Afwikkelen van administratieve procedures binnen het kader van reeds genomen besluiten

medewerkers van de afdelingen

 

Het ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben (louter informatieverstrekking)

medewerkers van de afdelingen

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Afgifte bewijs van in leven zijn

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Uitoefenen bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

 

Het verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

 

Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken

 

Verstrekken van kiezerspas en volmacht

Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer

 

Alle beslissingen ter uitvoering van wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering

Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op aanvragen om een vervoersvoorziening / leefvoorziening / woningaanpassing

Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

Verstrekken van een urgentieverklaring woningzoekende

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Afgeven indicatiebeschikking

Senior/teamleider Backoffice , team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen en afsluiten overeenkomsten in het kader van Wet inburgering nieuwkomers

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissingen op aanvragen om ontheffing van de inburgeringplicht en het verstrekken van een inburgeringvoorziening. Handhaven van de inburgeringsplicht.

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Verzoekschriften in het kader van de Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen e n verklaringen in het kader van Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op aanvragen om een vergoeding voor leerlingenvervoer

senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissingen omtrent leerplichtzaken

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

 

Beslissen op een aanvraag om een gehandicaptenparkeerkaart

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

Het verlenen en vaststellen van budgetsubsidies

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

Het vaststellen van waarderingssubsidies

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

Het verdagen van beslissingen op aanvragen voor het verlenen en/of vaststellen van een budgetsubsidie, een waarderingssubsidie of een eenmalige subsidie

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken en kwaliteitsmedewerker/toetser Maatschappelijke Zaken

Beslissen op een aanvraag voor indicatie voor een aanleunwoning

Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Onderdeel Algemeen

 

 

Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordening

Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Verstrekken van een huisvestingsvergunning aan particulieren

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processen

Senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Het verlenen van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Onderdeel APV

 

Optochten

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Feest, muziek en wedstrijd e.d.

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Dienstverlening

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Straatartiest

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Bijzonder gebruik van de weg

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Vergunning sluitingsuur tot 2.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing sluitingsuur tot 2.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing sluitingsuur terras tot 24.00 uur

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Speelgelegenheid

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Alarminstallatie

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Waarmerken verkoopregister

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing gebruik vuurwerk

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Het verlenen van een kapvergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontsierende, hinderlijke of gevaarlijke reclame

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Caravans e.d.

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Parkeren van reclamevoertuigen

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Collectevergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ventvergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Standplaatsvergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Snuffelmarkten

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Kansspel

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Klein kansspel (loterij)

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken

 

Onderdeel Milieu

 

 

Correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Goedkeuring van rapporten in het kader van vergunningverlening en -procedure

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Onderdeel Bouw- en woningtoezicht

 

 

Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase nadat de beslissing op grond van één van de artikelen 50 tot en met 55 en 56b van de Woningwet is aangehouden of die aanhouding is doorbroken.

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase nadat ontheffing of vrijstelling is verleend

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Afgeven wijzigingsvergunning reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase zonder ontheffing of vrijstelling

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het geheel of gedeeltelijk intrekken op verzoek van vergunninghouder van een reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het meedelen aan aanvrager van een reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase dat de beslissing op grond van één van de artikelen 50 tot en met 55 en 56b van de Woningwet moet worden aangehouden

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het meedelen aan aanvrager dat het bouwwerk vergunningsvrij, licht- of regulier bouwvergunningplichtig is

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het verzenden van een verzoek om aanvullende gegevens

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht

 

Het vragen van agrarisch advies aan een terzake deskundige

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het controleren en afdoen van constructieberekeningen

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het gelasten dat beheersmaatregelen ter voorkoming van gevaar voor de gezondheid of veiligheid worden getroffen waaronder het direct staken van het gebruik van een bouwwerk, het staken van de bewoning en het slopen van een bouwwerk

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht

Informatieplicht aan portefeuillehouder.

Het afgeven van een sloopvergunning

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het afgeven van een positieve mededeling op een melding sloopvoornemen

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Het verdagen van de beslissing omtrent een aanvraag om een reguliere bouwvergunning of een aanvraag om een reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning eerste of tweede fase nadat de beslissing aanvankelijk is aangehouden of die aanhouding is doorbroken

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Onderdeel Ruimtelijke Zaken

 

 

Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordening

Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processen

Senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Het in behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

Senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage IV Afdeling Backoffice Publiekszaken

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Onderdeel Bouw- en woningtoezicht

 

 

Het verzenden van een verzoek om aanvullende gegevens

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht

 

Onderdeel Ruimtelijke Zaken

 

 

Het plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten, en verordeningen met de daarbij behorende besluiten

Senior beleidsmedewerker Ruimtelijke zake en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken.

 

Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordening

Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processen

Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 

 

Het in behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies 

Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 

 

Bijlage V Afdeling Wijkbeheer

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Uitvoering van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp

marktmeester

Voor de volgende bevoegdheden zoals genoemd in de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002 wordt ondermandaat verleend: • Artikel 1.2 lid 3 • Artikel 2.11 • Artikel 2.12 • Artikel 3.4 • Artikel 5.4

Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingen

medewerkers van de afdeling Wijkbeer

 

Besluiten tot verhuur van (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken

medewerker verhuur accommodaties van de afdeling Wijkbeheer

 

Het verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot”

Wijkmanagers

Met inachtneming van de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot”

Bijlage VI Afdeling Beheer Openbare Ruimte

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Correspondentie inzake milieuhandhaving, met uitzondering van een beschikking

teamleider Handhaving

 

Besluiten tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb

teamleider Handhaving.

 

Besluit inzake bestuursdwang met spoedeisend milieu- en gezondheidsbelang en ten uitvoer brengen daarvan

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

Correspondentie over illegale (afval)stort buiten bedrijven, met uitzondering van een beschikking

teamleider Handhaving

 

Correspondentie inzake handhaving openbare ruimte, met uitzondering van niet spoedeisende beschikking op grond van de artikelen 2.2.1 tot en met 2.3.3.2 en 3.1.1 tot en met 3.5.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening

teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving

Correspondentie inzake handhaving wegens strijdig gebruik, inclusief beschikking in spoedeisend geval en bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000,--, met uitzondering van overige beschikkingen

teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving

Correspondentie inzake handhaving Woningwet, inclusief beschikking in spoedeisend geval en bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000,--, met uitzondering van overige beschikkingen

teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving

Staken van bouwen, gebruik of slopen, dan wel het gelasten dat voorzieningen worden getroffen, gericht op het tegengaan of beëindigen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid

teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving

Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingen

medewerkers van de afdeling Beheer Openbare Ruimte

 

Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering in het buitengebied

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)

 

Bijlage VII Afdeling Ontwikkeling;

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingen

Medewerkers afdeling Ontwikkeling

 

Bijlage VIII Afdeling Dienstverlening, Informatievoorziening en Automatisering

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening

1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.