Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR25734
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR25734/1
Regeling vervallen per 01-01-2011
Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp
Geldend van 05-02-2009 t/m 08-04-2009 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2009
Nr. 2009.00351
De directeuren en afdelingshoofden van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op het Mandaatbesluit 2009 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 27 januari 2009;
gelet op de Organisatieregeling 2006;
besluiten:
ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.
Ondertekening
Pijnacker, 27 januari 2009.
De directeuren en afdelingshoofden voornoemd,
Voor dezen,
De secretaris, Drs. J.P.R. Woudstra
Bijlage I Alle afdelingen.
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Ten aanzien van de onder verantwoordelijkheid van directeuren vallende afdelingen: de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid op grond van VM10, VM11 en VM12 |
afdelingshoofden/ projectleiders |
|
Besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige aanbesteding |
prestatiehouders binnen de afdelingen |
|
Procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure zoals genoemd in de Nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid en aanzien van besluiten tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken bij onderhandse meervoudige aanbesteding en besluiten tot het verlenen van opdrachten tot leveringen en diensten bij onderhandse meervoudige aanbesteding |
medewerkers van de afdelingen |
|
Vertegenwoordiging van het gemeentebestuur ter zitting bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepszaken tot in alle instanties en de Nationale Ombudsman |
medewerkers van de afdelingen |
|
In de gelegenheid stellen van belanghebbenden om zienswijzen naar voren te brengen bij inspraak- en bezwarenprocedures |
medewerkers van de afdelingen |
|
Indienen van declaraties en aanvragen van bijdragen / subsidies / voorschotten aan provincie, rijk en andere instanties |
medewerkers van de afdelingen |
Informatieplicht aan directeur |
Afwikkelen van administratieve procedures binnen het kader van reeds genomen besluiten |
medewerkers van de afdelingen |
|
Het ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben (louter informatieverstrekking) |
medewerkers van de afdelingen |
|
Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Afgifte bewijs van in leven zijn |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Uitoefenen bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer |
|
Het verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer |
|
Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke zaken |
|
Verstrekken van kiezerspas en volmacht |
Medewerkers Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer |
|
Alle beslissingen ter uitvoering van wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering |
Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op aanvragen om een vervoersvoorziening / leefvoorziening / woningaanpassing |
Senior/teamleider Frontoffcice 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken en senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Verstrekken van een urgentieverklaring woningzoekende |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Afgeven indicatiebeschikking |
Senior/teamleider Backoffice , team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen en afsluiten overeenkomsten in het kader van Wet inburgering nieuwkomers |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissingen op aanvragen om ontheffing van de inburgeringplicht en het verstrekken van een inburgeringvoorziening. Handhaven van de inburgeringsplicht. |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Verzoekschriften in het kader van de Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen e n verklaringen in het kader van Wet schuldhulpsanering natuurlijke personen |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op aanvragen om een vergoeding voor leerlingenvervoer |
senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissingen omtrent leerplichtzaken |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Beslissen op een aanvraag om een gehandicaptenparkeerkaart |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Het verlenen en vaststellen van budgetsubsidies |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
|
Het vaststellen van waarderingssubsidies |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
Het verdagen van beslissingen op aanvragen voor het verlenen en/of vaststellen van een budgetsubsidie, een waarderingssubsidie of een eenmalige subsidie |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken en kwaliteitsmedewerker/toetser Maatschappelijke Zaken |
Beslissen op een aanvraag voor indicatie voor een aanleunwoning |
Senior/teamleider Backoffice, team Maatschappelijke Zaken |
Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Onderdeel Algemeen |
|
|
Beslissen op aanvragen om ontheffing van een bestemmingsplan of beheersverordening |
Senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
|
Verstrekken van een huisvestingsvergunning aan particulieren |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Correspondentie inzake ingediende principeverzoeken en planologische processen |
Senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
|
Het verlenen van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Onderdeel APV |
|
|
Optochten |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Feest, muziek en wedstrijd e.d. |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Dienstverlening |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Straatartiest |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Bijzonder gebruik van de weg |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Vergunning sluitingsuur tot 2.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing sluitingsuur tot 2.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Vergunning sluitingsuur terras tot 24.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing sluitingsuur terras tot 24.00 uur |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Speelgelegenheid |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Alarminstallatie |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Waarmerken verkoopregister |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing gebruik vuurwerk |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Het verlenen van een kapvergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontsierende, hinderlijke of gevaarlijke reclame |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Caravans e.d. |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Parkeren van reclamevoertuigen |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Collectevergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ventvergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Standplaatsvergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Snuffelmarkten |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Kansspel |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Klein kansspel (loterij) |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Economische en Maatschappelijke Zaken |
|
Onderdeel Milieu |
|
|
Correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Goedkeuring van rapporten in het kader van vergunningverlening en -procedure |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Onderdeel Bouw- en woningtoezicht |
|
|
Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase nadat de beslissing op grond van één van de artikelen 50 tot en met 55 en 56b van de Woningwet is aangehouden of die aanhouding is doorbroken. |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase nadat ontheffing of vrijstelling is verleend |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Afgeven wijzigingsvergunning reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase zonder ontheffing of vrijstelling |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het geheel of gedeeltelijk intrekken op verzoek van vergunninghouder van een reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het meedelen aan aanvrager van een reguliere of lichte bouwvergunning of reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase dat de beslissing op grond van één van de artikelen 50 tot en met 55 en 56b van de Woningwet moet worden aangehouden |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het meedelen aan aanvrager dat het bouwwerk vergunningsvrij, licht- of regulier bouwvergunningplichtig is |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het verzenden van een verzoek om aanvullende gegevens |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het vragen van agrarisch advies aan een terzake deskundige |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het controleren en afdoen van constructieberekeningen |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het gelasten dat beheersmaatregelen ter voorkoming van gevaar voor de gezondheid of veiligheid worden getroffen waaronder het direct staken van het gebruik van een bouwwerk, het staken van de bewoning en het slopen van een bouwwerk |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken en medewerkers belast met bouw- en woningtoezicht |
Informatieplicht aan portefeuillehouder. |
Het afgeven van een sloopvergunning |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het afgeven van een positieve mededeling op een melding sloopvoornemen |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Het verdagen van de beslissing omtrent een aanvraag om een reguliere bouwvergunning of een aanvraag om een reguliere bouwvergunning eerste of tweede fase |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Afgeven reguliere of lichte bouwvergunning eerste of tweede fase nadat de beslissing aanvankelijk is aangehouden of die aanhouding is doorbroken |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Bijlage IV Afdeling Wijkbeheer
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Uitvoering van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp |
marktmeester |
Voor de volgende bevoegdheden zoals genoemd in de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002 wordt ondermandaat verleend: • Artikel 1.2 lid 3 • Artikel 2.11 • Artikel 2.12 • Artikel 3.4 • Artikel 5.4 |
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingen |
medewerkers van de afdeling Wijkbeer |
|
Besluiten tot verhuur van (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken |
medewerker verhuur accommodaties van de afdeling Wijkbeheer |
|
Bijlage V Afdeling Beheer Openbare Ruimte
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Correspondentie inzake milieuhandhaving, met uitzondering van een beschikking |
teamleider Handhaving |
|
Besluiten tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb |
teamleider Handhaving. |
|
Besluit inzake bestuursdwang met spoedeisend milieu- en gezondheidsbelang en ten uitvoer brengen daarvan |
teamleider Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
Correspondentie over illegale (afval)stort buiten bedrijven, met uitzondering van een beschikking |
teamleider Handhaving |
|
Correspondentie inzake handhaving openbare ruimte, met uitzondering van niet spoedeisende beschikking op grond van de artikelen 2.2.1 tot en met 2.3.3.2 en 3.1.1 tot en met 3.5.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening |
teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving |
Correspondentie inzake handhaving wegens strijdig gebruik, inclusief beschikking in spoedeisend geval en bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000,--, met uitzondering van overige beschikkingen |
teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving |
Correspondentie inzake handhaving Woningwet, inclusief beschikking in spoedeisend geval en bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000,--, met uitzondering van overige beschikkingen |
teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving |
Staken van bouwen, gebruik of slopen, dan wel het gelasten dat voorzieningen worden getroffen, gericht op het tegengaan of beëindigen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid |
teamleider Handhaving en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan portefeuillehouder Handhaving |
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingen |
medewerkers van de afdeling Beheer Openbare Ruimte |
|
Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering in het buitengebied |
Senior beleidsmedewerker riool- en waterhuishouding van de afdeling Beheer Openbare Ruimte |
|
Bijlage VI Afdeling Ontwikkeling;
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Het namens de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een bouw-, sloop- en kapvergunning en overige vergunningen en het doen van meldingen |
Medewerkers afdeling Ontwikkeling |
|
Bijlage VII Afdeling Dienstverlening, Informatievoorziening en Automatisering
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening |
1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl