Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR253178
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR253178/1
Regeling vervallen per 12-04-2013
Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren
Geldend van 01-01-2011 t/m 31-12-2010
Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren
Interne richtlijnen bij overlijden (ex-) bestuursleden en (ex-) ambtenaren
- a
Bij overlijden van raadsleden die op het tijdstip van overlijden nog raadslid zijn:
- 1
een overlijdensannonce
- 2
een bloemstuk
- 3
een condoléance-brief c.q. bezoek aan de familie
- 4
een herdenking in de raad.
- 1
- b
Bij overlijden van ex-raadsleden:
- 1
een condoléance-brief
- 2
een herdenking in de raad.
- 1
- c
Bij overlijden van een lid van een raadscommissie, niet zijnde raadslid, op een tijdstip dat hij/zij commissielid is:
- 1
Een annonce in de krant
- 2
Een condoléance-brief aan de familie.
- 1
- d
Bij overlijden van een ex-commissielid:
- 1
een annonce in de krant.
- 1
- e
Bij overlijden van een ambtenaar in actieve dienst:
- 1
een overlijdensannonce
- 2
een bloemstuk
- 3
een condoléance-brief c.q. bezoek aan de familie.
- 1
- f
Bij overlijden van een ambtenaar, die met pensioen of de VUT is en de laatste 15 jaar voor het pensioen of VUT werkzaam was bij de gemeente Maastricht:
- 1
een overlijdensannonce (goedkeuring nabestaanden is vereist);
- 2
een condoléance-brief aan de familie.
- 1
- g
Bij overlijden van een (ex-)burgemeester, wethouder of gemeentesecretaris ware incidenteel een beslissing te nemen.
Uiteraard kan alleen gereageerd worden als een kennisgeving van overlijden ontvangen wordt of de afdeling Burgerzaken erop attendeert.
Het coördinatiepunt voor:
- a
(ex-)ambtenaar ligt bij de decentrale PenO-eenheden;
- b
ex-secretarie-medewerkers ligt bij PenO-B.D.;
- c
(ex-)raadsleden, burgemeesters, wethouders en secretarissen ligt bij Kabinet van de burgemeester.
De kosten verbonden aan de overlijdensannonce en bloemstukken komen t.a.v.:
- -
ex-ambtenaren t.l.v. de dienst waar de overledene heeft gewerkt;
- -
(ex-)raadsleden, burgemeesters, wethouders en secretarissen t.l.v. het representatiebudget bestuur van de B.D.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl