Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR248672
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR248672/1
Regeling vervallen per 01-01-2014
Mandaatbesluit november 2008
Geldend van 15-11-2008 t/m 23-11-2010
Intitulé
Mandaatbesluit november 2008Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Grave, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
overwegende dat het gewenst is daar waar mogelijk bevoegdheden te mandateren aan daartoe aan te wijzen ambtenaren op basis van een daarvoor op te stellen mandateringslijst;
gelet op de desbetreffende artikelen van de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht en diverse wettelijke regelingen;
gelet op het bepaalde in de Organisatieverordening;
B E S L U I T E N:
I. de uitoefening van de in de bij dit besluit behorende lijst vermelde bevoegdheden op te dragen aan de daarbij genoemde functionarissen met inachtneming van de in deze lijst vermelde specifieke bepalingen, alsmede de in dit besluit onder punt II gestelde algemene bepalingen van toepassing te verklaren;
II. ten aanzien van de uitoefening van het onder punt I van dit besluit bedoelde mandaat de volgende algemene bepalingen vast te stellen:
Artikel 1
-
1. Indien bij een namens het college van burgemeester en wethouders te nemen besluit het beleid van het college is betrokken, legt de functionaris aan wie het afdoeningsmandaat is gegeven - verder te noemen “gemandateerde” - de zaak vooraf aan de betrokken portefeuillehouder voor. Indien deze zulks nodig acht, wordt de zaak ter nadere besluitvorming aan het college voorgelegd.
-
2. Voor de toepassing van het bepaalde in lid 1 wordt het beleid van het college geacht bij een te nemen besluit te zijn betrokken:
a. indien het voornemen bestaat tot aanvulling of afwijking van het tot dan gevoerde beleid;
b. indien er - behoudens in zaken met een routinematig karakter - rekening mee moet worden gehouden dat de betrokken portefeuillehouder en/of het college op zijn verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zal worden aangesproken;
c. indien uit het te nemen besluit financiële of andere consequenties voor het beleid kunnen voortvloeien, waaronder in elk geval uitgaven buiten een functionele begrotingspost of bij overschrijding van een begrotingspost;d. indien de betrokken portefeuillehouder, de burgemeester (als bestuurlijk coördinator) of de secretaris (als ambtelijk coördinator) zulks kenbaar heeft gemaakt.
d. indien de betrokken portefeuillehouder, de burgemeester (als bestuurlijk coördinator) of de secretaris (als ambtelijk coördinator) zulks kenbaar heeft gemaakt.
Artikel 2
-
1. Indien bij een namens de burgemeester te nemen besluit het beleid van deze is betrokken, legt de gemandateerde de zaak vooraf aan de burgemeester voor.
-
2. Voor de toepassing van het bepaalde in lid 1 wordt het beleid van de burgemeester geacht bij een te nemen besluit te zijn betrokken:
a. indien het voornemen bestaat tot aanvulling of afwijking van het tot dan gevoerde beleid;
b. indien er - behoudens in zaken met een routinematig karakter - rekening mee moet worden gehouden dat de burgemeester op zijn verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zal worden aangesproken;
c. indien uit het te nemen besluit financiële of andere consequenties voor het beleid kunnen voortvloeien;d. indien de burgemeester of de secretaris zulks kenbaar heeft gemaakt.
Artikel 3
Indien bij een te nemen besluit een ander gemeentelijk cluster belang heeft of de betreffende zaak een ander gemeentelijk cluster raakt, legt de gemandateerde de zaak vooraf aan de manager van het betrokken cluster voor. Indien geen overeenstemming wordt bereikt wordt de zaak voorgelegd aan het betreffende bestuursorgaan.
Artikel 4
In geval van uitoefening van het afdoeningsmandaat worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
Burgemeester en wethouders van Grave;
namens dezen,
gevolgd door functie-aanduiding, handtekening en naam van de gemandateerde.
De burgemeester van Grave;
namens deze,gevolgd door functie-aanduiding, handtekening en naam van de gemandateerde.
Artikel 5
Behoudens in zaken met een niet-beleidsmatig karakter, geldt het afdoeningsmandaat niet ten aanzien van stukken gericht aan de Kroon, de minister, de Commissaris van de Koningin, Gedeputeerde Staten en de gemeenteraad.
Artikel 6
Tenzij zulks in de bij dit besluit behorende lijst uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn gemandateerden niet bevoegd functionarissen binnen hun afdeling te machtigen tot het geheel of gedeeltelijk uitoefenen van de hen bij dit besluit toegekende bevoegdheden.
Artikel 7
In geval van afwezigheid van functionarissen, aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door de door het afdelingshoofd aan te wijzen plaatsvervanger. De afdelingsmanager is eindverantwoordelijk voor alles wat onder mandaat binnen zijn afdeling geschiedt.
Artikel 8
De gemandateerden leggen aan burgemeester en wethouders en de burgemeester verantwoording af over de wijze waarop zij van hun mandaat gebruik hebben gemaakt. De door de gemandateerden genomen besluiten worden per cluster op besluitenlijsten vastgelegd, die maandelijks aan het bestuurssecretariaat worden verstrekt.
Artikel 9
-
1. Dit besluit treedt in werking op 15 november 2008.
-
2. Op voornoemde datum wordt het “Mandaatbesluit juli 2008” ingetrokken.
Artikel 10
Dit besluit kan worden aangehaald als “Mandaatbesluit november 2008”.
Bijlage |
|||||||
ALGEMEEN |
|||||||
Omschrijving bevoegdheid |
Wettelijke Basis |
Toegekend Aan |
Primaat Bij |
Andere betrok- kenen |
Afdoenings- mandaat |
Opmerkingen/ vorwaarden |
|
1 |
Afdoen van circulaires waarmee de gemeente geen bemoeienis heeft |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
geen actie op nodig |
||
2 |
Afdoen van circulaires waarmee de gemeente wel bemoeienis heeft |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
geen actie op nodig |
||
3 |
Goedkeuring van G.S en andere instanties |
GW e.a. |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
indien ongewijzigd goedgekeurd direct t.k.n. aan raad en B en W |
|
4 |
Doen van statistische opgaven |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
5 |
Toezenden aanvraag vergunning aan adviesinstanties of instanties die moeten worden gehoord |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
6 |
Toezenden en opvragen nadere gegevens aan adviesinstanties of instanties die moeten worden gehoord |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
7 |
Doorzenden van verzoeken (al dan niet voorzien van advies) om vergunning ontheffing, subsidie, informatie |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
8 |
(Herhalings)aanschrijvingen m.b.t. aanvragen vergunning, ontheffing, inleveren vereiste papieren etc. |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
9 |
Toezenden van contracten |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
10 |
Bericht inzake stand van zaken m.b.t. de afhandeling van verzoeken, etc. |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
t.b.v controle op voortgang |
||
11 |
Toezenden van besluiten aan belanghebbenden |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
voor zover openbaar |
||
12 |
Ontvangstbevestigingen verzenden |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
zakelijk, per omgaande |
||
13 |
Uitnodigen c.q. oproepen van belanghebbenden t.b.v. hoorzittingen, vergaderingen, bijeenkomsten |
B en W B |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
14 |
Verzoek om informatie en/of voorlichting |
B en W B |
Afdeling/ cluster |
medewerker |
zakelijk en openbaar m.u.v. de pers |
||
15 |
Verzoek betaling leges |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
geen bevel tot betaling |
||
16 |
Stellen van een termijn voor het indienen van aanvullende gegevens voor het completeren van een aanvraag e.d. |
Awb |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
in het algemeen een termijn van 2 weken aanhouden |
|
17 |
Bij de voorbereiding van een besluit belanghebbende in de gelegenheid stellen zijn zienswijze kenbaar te maken |
Awb 4:7/4:8 |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
||
18 |
Het niet in behandeling nemen van een aanvraag |
Awb 4:5 |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
||
19 |
Het verdagen van een beschikking |
Awb 4:14 9:11, lid 2 |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
||
Het verdagen van een beslissing op een bezwaarschrift |
Awb 7:10 |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
21 |
Aanwijzen van budgethouders |
B en W |
secretaris/ afd.manager |
secretaris/ afd.manager |
conform budgethoudersregeling |
||
22 |
Indienen verweerschriften bij commissie bezwaarschriften |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
|||
23 |
Facilitering van opleidingen zoals opgenomen in het opleidingsplan |
CAR/UWO |
B en W |
afdeling |
PZ |
afd.manager |
binnen budget |
24 |
Plaatsing stagiaires (Afsluiten van stageovereenkomsten leerovereenkomsten) |
CAR/UWO |
B en W |
afdeling |
PZ |
afd.manager |
|
25 |
Contracten soc.werkvoorz., Detacheringsovereenkomsten, contracten met uitzendbureaus |
CAR/UWO |
B en W |
afdeling |
PZ |
afd.manager |
na besluitvorming door secretaris |
26 |
Uitbetaling verplaatsingskosten, reis- en verblijfkosten |
CAR/UWO |
B en W |
afdeling, secretaris, burgemees- ter |
PZ |
-burg. voor weth. en secr. -secr. voor burg. en mana- gers -afd.managers voor medew. |
|
27 |
Toepassing afdeling 3.4 Awb (uniforme openbare voorbereidingsprocedure) |
Awb afd. 3.4 |
B en W |
afdeling/ cluster |
medewerker |
voor zover het besluiten betreft waarvoor aan de betreffende medewerker mandaat is verleend |
|
0 |
GEMEENTESECRETARIS/ALGEMEEN DIRECTEUR |
||||||
1 |
Inhuur tijdelijk personeel |
B en W |
secretaris |
PZ/afd. manager |
secretaris |
||
2 |
Benoeming en ontslag ambtenaren met uitzondering van afdelingsmanagers |
CAR/UWO |
B en W |
secretaris |
PZ/afd. manager |
secretaris |
indien betreffende ambtenaar met college werkt wordt afstemming gezocht met college |
3 |
Beslissen tot het verrichten van overwerk en tijdelijke urenuitbreiding eigen personeel |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
||
4 |
Beslissen inzake waarnemingstoelage |
CAR/UWO |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
dient vóórafgaand aan waarneming te worden besloten |
5 |
Beslissen inzake kopen en verkopen uren |
CAR/UWO |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
|
6 |
Uitbetaling leeftijdsverlofdagen |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
||
7 |
Klachtbehandeling, horen van klager |
Art. 9:10 Awb |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
|
8 |
Vergoeding aan ambtenaren van schade kleding en uitrusting |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
tot € 250,-- medew. PZ € 250,00 tot € 1.000,00 secretaris |
|
9 |
Vaststellen/wijzigen werktijden |
CAR/UWO Art. 4.2 |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
|
10 |
Vaststellen nazorg functiewaardering |
CAR/UWO |
B en W |
secretaris |
PZ |
secretaris |
|
A |
cluster Personeelszaken (PZ) |
||||||
1 |
Afwijzen open sollicitaties |
B en W |
PZ |
afd. managers |
medewerker |
in overleg met betreffende afd.manager |
|
2 |
Oproepen personeel voor Periodiek Geneeskundig Onderzoek (PAGO) |
B en W |
PZ |
medewerker |
|||
Toestemming voor mailing personeel aan ABP, UWV, Loyalis |
B en W |
PZ |
medewerker |
||||
4 |
Aangiften loonbelasting |
B en W |
PZ |
medewerker |
|||
5 |
Verhaalswet ongevallen ambtenaren |
B en W |
PZ |
medewerker |
|||
6 |
Beslissen op verzoeken om toestemming gelden uit het depot te verkrijgen/mutaties op lopende gemeentegaranties: -ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid -afsluiten 2e hypotheek -verzoek tot wijziging van het plan van betaling van rente en aflossing -opvolgend garantiebesluit waarbij sprake is van een hogere lening dan de renteschuld op het moment van oversluiting |
B en W |
PZ |
medewerker |
|||
7 |
a Openstellen vacature b Opstellen advertentie c Plaatsen advertentie en ontvangstbevestiging, oproepen sollicitanten en afschrijven sollicitanten |
B en W |
PZ |
afdeling |
a secretaris b afd.manager c medew. PZ |
i.s.m. afd.manager i.s.m. PZ |
|
8 |
Vakantieverlof -toekennen vakantieuren -overschrijven vakantieuren |
B en W |
PZ |
afd. managers |
medewerker |
binnen door college vastgestelde richtlijnen |
|
9 |
Werknemer gerelateerde subsi- dies en tegemoetkomingen (arbeidsongeschiktheid, inva- liditeit, leeftijd, arbeidsverleden etc.) tegen behoeve van de werkgever |
B en W |
PZ |
medewerker |
|||
10 |
Afwikkelen van jubilea en gebeurtenissen betrekking hebbende op het personeel (o.a uitnodigen personeel) |
B en W |
PZ |
medewerker |
conform regeling inzake het van gemeentewege vieren van bepaalde jubilea en gebeurtenissen |
||
11 |
Vergoeding aan ambtenaren van schade kleding en uitrusting |
B en W |
PZ |
medewerker secretaris |
tot € 250,-- medew. € 250,00 tot € 1.000,00 secretaris |
||
12 |
Aanvragen reïntegratieplan |
B en W |
PZ |
managers |
medewerker |
||
13 |
Aanvragen IP/FPU/ Ouderdomspensioen/ WAO/ Herplaatsingstoelage |
B en W |
PZ |
medewerker |
|||
14 |
Aanpassing bezoldiging t.b.v. aangewezen bestedingsmogelijkheden en uitruilmogelijkheden |
CAR/UWO |
B en W |
PZ |
medewerker |
||
15 |
Verlenen van buitengewoon verlof (o.a. kortdurend en langdurend zorgverlof, calamiteitenverlof) |
CAR/UWO Art. 6:4 tot en met 6:9 incl. artikel 5:1 Wet arbeid en zorg |
B en W |
PZ |
PZ/mana-gers |
medewerker |
|
B |
Cluster Veiligheidsbureau (VB) |
||||||
1 |
Gebruiksvergunning gebouwen, inclusief weigeringen |
Bouwveror-dening |
B en W |
VB |
ROW |
coördinator |
mits bouwvergunning is afgegeven |
2 |
Toestemmingen of verklaringen dat wel of geen gebruiksvergunning is vereist |
Bouwveror-dening |
B en W |
VB |
ROW |
coördinator |
i.o.m. brw.cdt |
3 |
Vooraankondiging handhaving inzake gebruiksvergunning |
Bouwveror-dening |
B en W |
VB |
ROW |
coördinator |
|
4 |
Wijziging van een verleende gebruiksvergunning |
Bouwveror-dening/ Woningwet |
B en W |
VB |
ROW |
coördinator |
i.o.m. brw.cdt. |
5 |
Tijdelijke verkeersmaatregelen |
RVV/ BABW |
B en W |
VB PBZ |
ROW MIL CCT |
medewerker |
alleen die tijdelijke verkeersmaatregelen die verband houden met evenementen waarvoor vergunning is verleend |
6 |
Diverse vergunningen, ontheffingen, meldingen e.d. (inclusief afwijzingen voor kledinginzamelingen circussen en het plaatsen van driehoeks- reclameborden) volgens door B en W vastgesteld beleid |
APV |
B en W B |
VB/PBZ |
div. afdelingen/clusters |
medewerker |
zo nodig na advies van politie, CCT, Brandweer e.d. en mits geen problemen verwacht worden |
7 |
Beslissen op de melding voor het houden van een klein kansspel als bedoeld in artikel 7c van de Wet op de Kansspelen |
Wet op de Kansspelen |
B en W |
VB/PBZ |
medewerker |
||
8 |
Collectevergunningen tevens weigeringen collectevergunningen |
APV |
B en W |
VB/PBZ |
medewerker |
passend in het landelijke collecteplan weigering gemandateerd aan coördinator |
|
9 |
Verklaring van geen bezwaar luchtevenementen |
Stbl. 88-511 |
B |
VB |
Politie |
medewerker |
|
10 |
Verlenen drank- en horecawetvergunning, tevens weigering |
Drank- en Horecawet |
B en W |
VB/PBZ |
medewerker |
||
11 |
Ontheffing ex art. 35 Drank- en Horecawet |
Drank- en Horecawet |
B |
VB/PBZ |
medewerker |
mits horecaondernemer |
|
12 |
Vergunning speelautomaten, tevens weigering |
Wet op de Kansspelen |
B |
VB/PBZ |
medewerker |
weigering gemandateerd aan coördinator |
|
13 |
Loterijvergunning |
Wet op de Kansspelen |
B en W |
VB/PBZ |
medewerker |
||
14 |
Ontheffingen, vergunningen aanwijzen vrijstellingsdagen Winkeltijdenwet en aanwijzing koopzondagen |
Winkel- tijdenwet |
B en W |
VB |
medewerker |
||
15 |
Tagrijnregister |
art. 437 Wetboek van Strafrecht |
B |
VB |
medewerker |
afgifte en tekenen register |
|
16 |
Kampvuur-/stookvergunningen |
APV/Wet milieube- heer |
B en W |
VB/PBZ |
BRW |
medewerker |
na advies Brandweer |
17 |
Opgraven en vervoer stoffelijke resten |
Wet op de Lijkbezor-ging |
B |
VB |
medewerker |
||
18 |
Verlenen vergunning honden- en kattenpension |
Wet op de dierenbeschHonden- en katten-besluit1981 |
B en W |
VB/PBZ |
medewerker |
verlengen bestaande vergunningen; verlenen nieuwe vergunningen voorbehouden aan college |
|
19 |
Verlenen van toestemming voor het bevaren van de Raam en de Hertogswetering met kano’s |
privaat- rechtelijke toestem- ming waterschap |
B en W |
VB |
medewerker |
indien nodig afstemmen met Waterschap |
|
20 |
Waarschuwen bevolking d.m.v. sirenenetwerk en alarmeren conform "Grip-regeling Brabant-Noord" |
Rampenwet |
B en W |
VB |
medewerker |
in overleg met coördinator |
|
21 |
Uitvoeren "Regeling Operationele Leiding" |
Regeling Operatio-nele Leiding |
B en W |
VB |
brandweer- commandant |
||
22 |
Weekmarkt (correspondentie en informatie plaatsing op wachtlijst en verstrekken en intrekken vergunningen) |
Markt- verordening Art. 2.7, 2.4, 2.5, 2.11 |
B en W |
VB |
medewerker |
toewijzing standplaatsen in overeenstemming met de wachtlijst |
|
23 |
Toe- en afwijzen van verzoeken om standplaats kermis |
B en W |
VB |
medewerker |
|||
24 |
Instellen en opheffen rookverbod in bossen e.d. |
APV, artikel 5.5.2 |
B en W |
VB |
coördinator |
||
25 |
Vooraankondiging handhaving |
APV en bijzondere wetten |
B en W |
VB |
coördinator |
Na overleg met portefeuillehouder |
|
1 |
Afdeling BeDRIJFSVOERING (BV) |
||||||
A |
Cluster Communicatie en Bestuursondersteuning (CBO) |
||||||
1 |
Beslissen op verzoeken tot het voeren van het gemeentewapen |
B en W |
CBO |
medewerker |
|||
2 |
Beslissen op verzoeken om informatie o.g.v. de WOB inclusief verdaging verzoek |
Wet open- baarheid van bestuur |
B en W |
CBO |
betreffen- de afd./ cluster |
medewerker juridische en bestuurlijke zaken |
|
B |
cluster Interne Zaken en ICT (IZ/ICT) |
||||||
1 |
Afsluiten onderhoudsovereenkomsten ICT |
B en W |
IZ/ICT |
coördinator |
|||
C |
cluster Financieel Beleid en Beheer (FBB) |
||||||
1 |
Toezenden (kosteloze verstrekking) van begrotings-stukken aan derden |
Legesver- ordening |
B en W |
FBB |
medewerker |
||
2 |
Aangiften Rijksbelastingen |
Alg. Wet inz. Rijks- belast. |
B en W |
FBB |
medewerker |
||
3 |
a.Besluiten tot het uitlenen van overtollige kasgelden b.Het uitzetten van overtollige kasgelden |
B en W |
FBB |
a.manager b.beleids- medewerker fin. en ao/ic |
|||
4 |
Saldobevestiging in het kader van de hypotheek regeling gemeenteambtenaren |
Hypotheek- regeling gemeente Grave |
B en W |
FBB |
medewerker |
||
5 |
a.Besluiten tot het aangaan van (kas)geldleningen b.Het aangaan van een kasgeld- lening |
B en W B |
FBB |
a.manager b.beleids- medewerker fin. en ao/ic |
|||
6 |
Verklaring Iv3 aan Centraal Bureau voor Statistiek |
Besluit begroting en verant- woording prov. en gem. |
B en W |
FBB |
medewerker |
eén keer per kwartaal en één keer per jaar |
|
D |
cluster Woz en Belastingen (WZB) |
||||||
1 |
Aangaan van nieuwe verzekeringscontracten en herziening voorwaarden van ge- sloten contracten |
B en W |
WZB |
afd.manager |
|||
2 |
Mutaties van verzekerde objecten en aanmeldingen van schadegevallen |
B en W |
WZB |
medewerker |
|||
3 |
Afhandelen aansprakelijk-stellingen in verband met toegebrachte schade door of aan de gemeente |
BW |
B en W |
WZB |
medewerker |
||
4 |
Uitvoering Wet woz |
Wet woz |
B en W |
WZB |
heffingsambt. |
||
5 |
Verweerschriften belastingen en Wet woz |
B en W |
WZB |
afd.manager |
voor zover de heffingsambtenaar niet bevoegd is |
||
6 |
Uitgifte grafruimte en verg. gedenkteken |
verorde- ning lijk- bezorgings- rechten Grave 1998/ Beheersver-ordening algemene begraaf-plaatsen |
B en W |
WZB |
BMB |
medewerker |
|
2 |
Afdeling Inwoners en Zorg (I&Z) |
||||||
A |
cluster welzijn en onderwijs (WO) |
||||||
1 |
Beschikkingen in het kader van leerlingenvervoer (inclusief afwijzingen) en opdrachten aan vervoerders |
Ver. Leerlingen- vervoer |
B en W |
WO/PBZ |
FBB |
medewerker |
afwijzingen en opdrachten niet door PBZ |
2 |
Beslissen op verzoeken om subsidies aan organisaties op basis van de in de begroting geraamde bedragen (inclusief afwijzingen) |
gemeente- begroting Algemene Subsidie- Verorde- ning en be- leidsregels |
B en W |
WO |
FBB |
medewerker |
alleen bij korte procedure of conform product- en prestatieovereenkomst |
4 |
Beslissen op verzoeken tot herstel van schade aan schoolgebouwen |
WPO/WEC WVO |
B en W |
WO |
FBB |
medewerker |
binnen begrotingsposten |
5 |
Opdrachtverstrekking in het kader van het zwem-/gymvervoer |
B en W |
WO |
FBB |
medewerker |
||
6 |
Opdrachtverstrekking in het kader van de bestrijding van onderwijsachterstanden |
WPO/ WEC/WVO |
B en W |
WO |
FBB |
medewerker |
binnen begrotingsposten |
7 |
Opdrachtverstrekking in het kader van lokaal onderwijsbeleid aan onderwijsbegeleidingsdienst Giralis |
WPO/WEC |
B en W |
WO |
FBB |
medewerker |
binnen begrotingsposten |
8 |
Registratie voorziening kinderopvang |
Wet kinder-opvang |
B en W |
WO |
medewerker |
||
9 |
Beschikbaar stellen van een bijdrage aan verenigingen voor de aanschaf van een beker |
B en W |
WO |
medewerker |
binnen begrotingspost en vastgestelde criteria |
||
10 |
Afwikkelen subsidieverzoeken op grond van de Bijlage Voorzieningen behorende bij de Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs gemeente Grave |
Verorde- ning mate- riële en financiële gelijk- stelling onderwijs gemeente Grave |
B en W |
WO |
medewerker |
binnen begrotingspost en vastgestelde criteria |
|
B |
CLUSTER BURGERZAKEN |
||||||
1 |
Adviseren omtrent verzoeken om geslachtsnaamwijziging |
Burgerlijk Wetboek |
B |
BUZ |
ambtenaar van de burgerlijke stand |
||
2 |
Correspondentie betreffende registratie van kiesgerechtigheid |
Kieswet |
B en W |
BUZ |
medewerker |
||
3 |
Uitreiken nieuwe oproepkaarten |
Kieswet |
B |
BUZ |
medewerker |
||
4 |
Procesverbaal verschreven, vermiste en onbruikbare blanco rijbewijsdocumenten |
Wegenver- keersregle- ment |
B |
BUZ |
medewerker |
||
5 |
Verstrekken van verloven tot uitstel van begraving c.q. crematie |
Wet op de Lijkbezor- ging |
B |
BUZ |
medewerker |
||
6 |
Attestatie de vita |
B |
BUZ/PBZ |
medewerker |
|||
7 |
Legalisatie van handtekeningen en kopieën/afschriften van documenten |
B |
BUZ/PBZ |
ambtenaar van de burgerlijke stand |
|||
8 |
Het in ontvangst nemen van verklaringen tot verkrijging en afstand van het Nederlanderschap |
Rijkswet op het Neder-landerschap |
B |
BUZ |
medewerker |
||
9 |
Behandelen verzoeken tot naturalisatie |
Rijkswet op het Neder- landerschap |
B |
BUZ |
medewerker |
||
10 |
Afgifte van reisdocumenten en identiteitskaarten |
Paspoort-wet en Paspoort- uitvoerings- regeling 1995 |
B |
BUZ/PBZ |
medewerker |
||
11 |
Uitvoering GBA (m.u.v. bezwaar en beroep) |
Wet GBA |
B |
BUZ/PBZ |
medewerker |
||
12 |
Afgifte van rijbewijzen |
Wegenver- keersregle- ment |
B |
BUZ/PBZ |
medewerker |
||
13 |
Aanvragen van inlichtingen uit het justitieel documentatie-register |
art. 14 Wet op de Justitiële documenta-tie en op de ver- klaringen omtrent het gedrag |
B |
BUZ |
medewerker |
||
14 |
Kennisgeving van overlijden ingevolge de Successiewet 1956 |
Successie- wet 1956 |
B |
BUZ |
medewerker |
||
15 |
(groeps)visvergunningen |
Visserijwet 1963 |
B en W |
BUZ/PBZ |
VB |
medewerker |
|
16 |
Volmachten kiezers legitimatiekaarten briefstembewijzen |
Kieswet |
B |
BUZ/PBZ |
medewerker |
||
17 |
Straatnaamgeving en huisnummering |
Verorde-ning Straatnaam-geving en huisnum- mering |
B |
BUZ/PBZ |
medewerker |
||
C |
cluster PUBLIEKSZAKEN (PBZ): Per cluster wordt mandaat van medewerkers PBZ aangegeven |
||||||
D |
cluster Sociale Zaken (SZ) |
||||||
1 |
Beslissen op aanvragen, beëindigingen, en (her) onderzoeken van voorzieningen in het kader van de WMO |
Wmo Verordening Wmo en Beleidsregels |
B en W |
SZ |
WMO consulent |
||
2 |
Beslissen op aanvragen, beëindigingen, (her) onderzoeken en opschorten van uitkeringen op basis van WWB/Bbz/Ioaw/Ioaz |
Wwb/Bbz/Ioaw/Ioaz |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
3 |
Verstrekken van voorschotten op uitkeringen Wwb/Bbz/Ioaw/Ioaz |
Wwb/ Ioaw/ Ioaz Bbz |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
4 |
Beslissen tot instellen dan wel afzien van terugvordering en verhaal c.q. afboeken van vorderingen op basis van Wwb/Bbz/Ioaw/Ioaz |
Wwb/ Bbz Ioaw/ Ioaz/ |
B en W |
SZ |
WWB Consulent |
||
5 |
Opdracht tot instellen van een bijzonder onderzoek door Sociale Recherche op basis van Wwb/Bbz/Ioaw/Ioaz |
Wwb/Bbz Ioaw/ Ioaz |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
6 |
Doen van aangifte inzake fraude met uitkeringen op basis van Wwb/Bbz/Ioaw/Ioaz |
Wwb/Bbz Ioaw/ Ioaz |
B |
SZ |
afd.manager |
||
7 |
Vertegenwoordigen van de gemeente bij rechtsgedingen m.b.t. verhaal Wwb en onverschuldigde betalingen en bezwaar- en beroepsprocedures op basis van Wwb/ Bbz/ Ioaw/ Ioaz en Wmo |
GW |
B en W |
SZ |
Beleidsmede- werker |
||
8 |
Verlenen van uitstel van betalingen en het treffen van betalingsregelingen |
Wwb/Bbz |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
9 |
Kennisgeving beslaglegging op uitkering |
Wwb Burgerlijke Rechtsvord. |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
10 |
Beslissingen ter uitvoering van de Wet Inburgering |
Wet Inburgering |
B en W |
SZ |
Consulent Inburgering |
||
11 |
Beslissen over inzet Re-integratie trajecten incl. plaatsingen op gesubsidieerde arbeid |
Wwb/ Reïntegratieverordening |
B en W |
SZ |
WWB consulent/ beleidsmede- werker |
||
12 |
Beslissen op aanvragen, (her) onderzoeken en beëindigingen van de gemeentelijke subsidie in het kader van de Wet Kinderopvang |
Wet kinder- opvang |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
13 |
Beslissen op aanvraag op grond van de verordening bijdrage- regeling welzijnsactiviteiten |
Verordening Bijdrage regeling |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
14 |
Afsluiten en ondertekenen overeenkomst van geldlening |
Wwb/Bbz |
B en W |
SZ |
WWB consulent |
||
15 |
Saldobevestiging in het kader van verstrekte leningen op basis van Wwb |
Wwb/Bbz |
B en W |
SZ |
medewerker administratie |
||
16 |
aangiften Loonbelasting |
Wwb/Bbz Ioaw/ Ioaz kostwinners en inkomsten- vergoeding |
B en W |
SZ |
FBB |
medewerker administratie |
|
3 |
Afdeling Ruimte en Wonen (R&W) |
||||||
A |
cluster Ruimtelijke Ontwikkeling (ROW) |
||||||
1 |
Artikel 17 WRO-vrijstellingen |
Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend |
|
2 |
Artikel 19 lid 2 WRO-vrijstellingen |
WRO |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend, anders alleen na besluit college |
|
3 |
Artikel 19 lid 3 WRO-vrijstellingen |
WRO |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend |
|
4 |
Vrijstelling o.g.v. bestemmingsplan (artikel 15 WRO) |
WRO |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend |
|
5 |
Tijdelijke ontheffing ex. Artikel 3.22 |
Wet ruimtelijke ordening |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend |
|
6 |
Algemene buitenplanse ontheffing ex. artikel 3.23 |
Wet ruimtelijke ordening |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend, anders alleen na besluit college |
|
7 |
Plaatsen van advertenties i.v.m. procedures ingevolge de WRO, Wro en/of de Woningwet |
WRO Wet ruimtelijke ordening Woningwet |
B |
ROW |
medewerker |
||
8 |
Binnenplanse ontheffing bestemmingsplan ex. artikel 3.6, lid 1 onder C |
Wet ruimtelijke ordening |
B en W |
ROW |
coördinator |
mits geen zienswijzen ingediend |
|
9 |
Verlenen van aanleg-vergunningen met of zonder voorwaarden |
WRO Wet ruimtelijke ordening |
B en W |
ROW |
VB |
coördinator |
in geval van samenloop met milieuzaken/of APV |
10 |
Inzenden van bestemmingsplannen c.q. herzieningen voor het wettelijke overleg |
WRO Wet ruimtelijke ordening Bro. |
B en W |
ROW |
medewerker |
mits passend in planningskader |
|
11 |
Beslissen op principeverzoeken |
Wet ruimtelijke ordening |
B en W |
ROW |
coördinator |
na overleg met port. houder |
|
12 |
Plaatsing inwoners op lijst van gegadigden voor een bouwkavel |
B en W |
ROW |
coördinator |
|||
13 |
Aanschrijven derden om zonder toestemming in gebruik genomen gemeentegrond vrij te maken |
BW |
B en W |
ROW |
coördinator |
||
14 |
Verlenen van optie op bouwgrond |
BW |
B en W |
ROW |
coördinator |
i.o.m. port.houder |
|
15 |
Voorbereiden en uitvoeren van besluiten tot aan- en verkoop van gronden(incl. eventuele opstallen) |
BW GW |
B en W |
ROW |
FBB |
medewerker |
|
16 |
Verlenen van vrijstelling van contractsbepalingen |
B en W |
ROW |
coördinator |
|||
17 |
Voorbereiden en uitvoeren van besluiten tot onteigening |
GW/ Onteige- ningswet |
B en W |
ROW |
FBB |
coördinator |
i.o.m. port.houder |
18 |
Voorbereiden en uitvoeren van besluiten tot ruiling |
BW GW |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
19 |
Voorbereiden en uitvoeren van besluiten tot vestiging zakelijke rechten, erfpacht, erfdienstbaarheid, opstal, enz. |
BW GW |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
20 |
Besluiten tot vestiging zakelijke rechten, erfpacht, erfdienstbaarheid, opstal, enz. |
BW GW |
B en W |
ROW |
coördinator |
||
21 |
Verhuren of op enige andere wijze in gebruik geven van gemeentelijk vastgoed |
BW GW |
B en W |
ROW |
FBB/VB |
coördinator |
|
22 |
Verkoop van gemeentegroen |
BW GW |
B en W |
ROW |
FBB |
coördinator |
|
23 |
Toepassen jaarlijkse huurverhoging |
Huurwet |
B en W |
ROW |
FBB |
medewerker |
mits conform wettelijke huurverhoging |
24 |
Realiseren van nutsvoorzieningen in gemeenteeigendommen (gebouwen c.a.) |
BW |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
25 |
Inzenden programma nieuwbouw en verbetering |
Woningwet |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
26 |
Aanvragen van rijkssteun op grond van de Regeling Woninggebonden subsidies |
BWS/RWS |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
27 |
Gereedmelden en verzoeken om uitbetalen van rijksbijdragen van het ministerie van V.R.O.M. m.b.t. rijkssteun |
BWS/RWS |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
28 |
Verzoek om definitieve vaststelling jaarhuur woningwetwoningen e.a. huurwoningen (premie- corporatie A.) |
Huurwet |
B en W |
ROW |
medewerker |
||
29 |
Afwikkelen en inzenden declaraties van subsidieprojecten |
Div. |
B en W |
ROW (bij ISV-subsidies) |
FBB |
medewerker |
|
30 |
Eenjarige verpachting landbouwgronden alsmede afhandelen van pachtsommen |
B en W |
ROW |
medewerker |
i.o.m. port.houder. i.o.m. FBB |
||
31 |
Verlenen van subsidie in het kader van recreatie en toerisme |
Algemene Subsidie- Verorde-ning Jaarplan Stichting Bezoekers- manage- ment Grave |
B en W |
ROW |
Stichting Bezoekers manage- ment Grave |
medewerker |
|
B |
cluster Bouwzaken (BWZ) |
||||||
1 |
Het nemen van beslissingen op aanvragen om bouwvergunning, inclusief het weigeren en aanvragen buiten behandeling stellen |
Woningwet |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
2 |
Het aanhouden van de beslissing op aanvragen om bouwvergunning vanwege de samenloop met aanhoudingsgrond en als bedoeld in artikel 50 tot en met 55 van de Woningwet |
Woningwet |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
3 |
Het nemen van een verdagingsbeslissing op aanvragen om bouwvergunning |
Woningwet |
B en W |
B WZ |
coördinator |
||
4 |
Bouwtoestemmingen en verklaringen dat wel of geen bouwvergunning is vereist |
Woningwet |
B en W |
BWZ |
medewerker |
||
5 |
Plaatsen van advertenties i.v.m. procedures ingevolge de WRO en/of de Woningwet |
Wet Ruimtelijke Ordening Woningwet |
B |
BWZ |
medewerker |
||
6 |
Overschrijven van een bouwvergunning op naam van anderen |
Bouwver- ordening |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
7 |
Wijzigen van een verleende bouwvergunning |
Woningwet |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
8 |
Intrekken van een verleende bouwvergunning |
Woningwet Bouwver- ordening |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
9 |
Verlenen van vrijstelling ingevolge de Bouwverordening |
Woningwet Bouw-verordening |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
10 |
Vaststellen van de hoogte van de bouwkosten in afwijking van de opgave van de aanvrager |
Legesver- ordening |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
11 |
Vaststelling leges bouwvergunning |
Legesver- ordening |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
12 |
Niet-ontvankelijk verklaren van aanvragen om bouwverg. wegens onvoldoende aangeleverde stukken |
Woningwet |
B en W |
BWZ |
coördinator |
||
13 |
Verlenen van vergunningen ingevolge de Monumentenwet 1988 |
Monumen-tenwet |
B en W |
BWZ |
coördinator |
mits positief advies van de Monumenten-commissie |
|
14 |
Verlenen van vergunningen ingevolge de Monumenten-verordening en uitvoering subsidieverordening monumenten |
Monumen-tenverorde-ning. Subsidiever Gem. Mon. |
B en W |
BWZ |
coördinator |
mits positief advies van de Monumenten- commisssie |
|
15 |
Verlenen van een sloopvergunning |
Woningwet Bouwver. |
B en W |
BWZ |
coördinator |
indien gerelateerd aan milieuaspecten |
|
16 |
Het nemen van beslissingen op sloopmeldingen, inclusief het weigeren |
Woningwet Bouwver. |
B en W |
BWZ |
coördinator |
indien gerelateerd aan milieuaspecten |
|
17 |
Beslissen op principeverzoeken |
B en W |
BWZ |
coördinator |
na overleg met port. houder |
||
18 |
Beoordeling welstand |
Bouwver. |
B en W |
BWZ |
medewerker |
bij aanvragen lichte bouwvergunning indien wordt voldaan aan “sneltoetscriteria” in welstandsnota |
|
19 |
Meer en minderwerk bouw- projecten, mits blijvende binnen het budget |
GW |
BWZ |
medewerker |
in overleg met afd.manager |
||
20 |
Doen van mededelingen inzake schademeldingen en het aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente-eigendommen, incl. het doen van aangifte |
BW |
B en W |
BWZ |
FBB |
medewerker |
|
21 |
Beslissen op verzoeken om een tegemoetkoming in de verhuis- en (her)in-richtingskosten bij stadsvernieuwingsactiviteiten |
GW |
B en W |
BWZ |
FBB |
coördinator |
mits passend binnen Volumebesluit |
22 |
Beslissen op verzoeken om een bijdrage bij verbetering van particuliere eigen woningen (voorlopige beschikking) |
Stado-verordening |
B en W |
BWZ |
FBB |
coördinator |
mits passend binnen Volumebesluit |
23 |
Toekennen van definitieve bijdrage op verzoeken genoemd onder 22 |
Stado- verordening |
B en W |
BWZ |
FBB |
coördinator |
mits passend binnen Volumebesluit |
24 |
Toewijzen van restauratiesubsidie-budgetruimte voor rijksmonumenten |
BRRM |
B en W |
BWZ |
coördinator |
mits passend in restauratie-uitvoerings programma |
|
25 |
Afwikkelen en inzenden declaraties van subsidieprojecten |
Div. |
B en W |
BWZ/ROW (bij ISV-subsidies) |
FBB |
medewerker |
|
26 |
Vaststellen subsidiabele restauratiekosten |
BRRM |
B en W |
BWZ |
medewerker |
||
27 |
Beslissen omtrent subsidiëring rijksmonumenten |
B en W |
BWZ |
coördinator |
|||
28 |
Ontheffing verlenen van artikel 4.11lid 1, 4.12 lid 1, 4.24 lid 3 en 4.28 lid 3 Bouwbesluit, met gebruikmaking van art. 1.11 |
Bouwbe- sluit |
B en W |
BWZ |
medewerker |
||
29 |
Uitvoering Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen |
Wkpb |
B en W |
BWZ |
medewerker |
conform collegebesluit van 23 april 2007 |
|
30 |
-Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en de registratie; -het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op grond van de lijst uit het Aanwijzingsbesluit Wkpb, op het betreffende perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn |
Wkpb |
B en W |
BWZ/PBZ |
medewerker |
conform collegebesluit van 23 april 2007 |
|
C |
cluster Civiele Techniek en Cultuurtechniek (CCT) |
||||||
1 |
Vergunning verlenen voor leggen etc. en verwijderen van kabels en leidingen op openbare grond |
B en W |
CCT |
medewerker |
|||
2 |
Vergunning verlenen voor leggen etc. en verwijderen van duikers, dammen en inritten |
B en W |
CCT |
Water- schap |
medewerker |
||
3 |
Meer- en minderwerk bij in uitvoering zijnde werken, mits blijvende binnen budget |
B en W |
CCT |
medewerker |
|||
4 |
Afhandeling aansluitingen nutsvoorziening bij evenementen |
B en W |
CCT |
medewerker |
|||
5 |
Doen van mededeling inzake schademeldingen en het aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente-eigendommen, incl. het doen van aangifte |
BW |
B en W |
CCT |
FBB |
coördinator |
|
6 |
Verkoop van houtopstand |
B en W |
CCT |
medewerker |
|||
7 |
Uitvoeren subsidieregeling bosbouwwerkzaamheden |
Bos wet |
B en W |
CCT |
coördinator |
||
8 |
Beschikkingen op aanvragen o.g.v. APV inzake riolering |
APV |
B en W |
CCT |
coördinator |
||
9 |
Verstrekken van opdrachten aan derden t.b.v. het oplossen van cultuur- en civieltechnische calamiteiten |
B en W |
CCT |
VB |
coördinator |
tot € 5.000,-- |
|
10 |
Kapvergunning, tevens weigering, opleggen herplantplicht |
APV |
B en W |
CCT |
VB |
coördinator |
beoordeling zienswijze door college |
11 |
Ontheffing inrijverbod bepaalde straten |
BABW |
B en W |
MIL |
politie |
medewerker |
advies politie |
D |
cluster Milieu (Mil) |
||||||
1 |
Verlenen gehandicaptenparkeerkaart |
BABW |
B en W |
MIL/PBZ |
medewerker |
mits positief medisch advies |
|
2 |
(Gedeeltelijke)afwijzing gehandicaptenparkeerkaart |
BABW besluit in-validenpar-keerkaart. |
B en W |
MIL |
coördinator |
||
3 |
Beschikkingen in het kader van milieu-procedures incl. uitvoeringsvoorschriften |
Wet Milieu- beheer. |
B en W |
MIL |
coördinator |
mits geen bezwaren zijn ingediend |
|
4 |
Afhandelen kennisgeving ingevolge milieuwetten |
Wet Milieu beheer |
B en W |
MIL |
coördinator |
||
5 |
Verstrekken parkeerontheffingen binnenstad, toekennen parkeerplaatsen med. noodhulpverleners, inclusief weigering |
B en W |
MIL/PBZ |
FBB |
medewerker |
conform beleid weigeringen gemandateerd aan afdelingsmanager |
|
6 |
Gehandicaptenparkeerplaats |
BABW Wegenver- keerswet 1994 |
B en W |
MIL/PBZ |
VB |
coördinator |
mits passend beleid |
7 |
Uitbetaling opbrengsten oud papier |
B en W |
MIL/PBZ |
coördinator |
|||
E |
cluster Beheer en Milieu buiten (BMB) |
||||||
1 |
Meer- en minderwerk bij in uitvoering zijnde werken, mits blijvende binnen budget |
B en W |
BMB |
medewerker |
|||
2 |
Afhandeling aansluitingen nutsvoorziening bij evenementen |
B en W |
BMB |
medewerker |
|||
3 |
Doen van mededeling inzake schademeldingen en het aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente-eigendommen, incl. het doen van aangifte |
BW |
B en W |
BMB |
FBB |
coördinator |
|
4 |
Verkoop van houtopstand |
B en W |
BMB |
medewerker |
|||
5 |
Keuring van sportvelden op bespeelbaarheid |
B en W |
BMB |
medewerker |
|||
6 |
Uitvoering Havenverordening, o.a. toestemming/vergunning aanleg boten aan de Loswal |
Havenver-ordening |
B en W |
BMB |
havenmeester |
||
7 |
Verlenen van toestemming om werkzaamheden op de algemene begraafplaatsen te verrichten |
Beheersver-ordening |
B en W |
BMB |
coördinator |
||
8 |
Verhuren of op enige andere wijze in gebruik geven van materialen |
B en W |
BMB |
medewerker |
|||
9 |
Nemen van maatregelen i.v.m. overlast honden/katten/duiven etc. |
B en W |
BMB |
VB |
coördinator |
||
10 |
Uitvoering regeling onbeheerde fietsen |
B en W |
BMB |
VB |
medewerker |
||
11 |
Verstrekken van opdrachten aan derden t.b.v. het oplossen van cultuur- en civieltechnische calamiteiten |
B en W |
BMB |
VB |
coördinator |
tot € 5.000,-- |
|
12 |
Afwikkeling vakantiewerk |
B en W |
BMB |
coördinator |
|||
F |
cluster HaNDHAVING (HV) |
||||||
1 |
Vooraankonding handhaving |
B en W |
HV |
afd.manager |
|||
2 |
Vooraanschrijving bestuurs- rechtelijke maatregelen |
Awb/ Wet Milieu- beheer |
B en W |
HV |
afd.manager |
||
3 |
Het geven van een schriftelijke voorwaarschuwing voor het stilleggen van de uitvoering van bouwwerken zonder schriftelijke toestemming |
Woningwet Bouwver. |
B en W |
HV |
afd.manager |
i.o.m. port.houder |
|
4 |
Schriftelijke stoplegging van de uitvoering van sloopwerken zonder sloopvergunning/-melding |
Woningwet |
B en W |
HV |
afd.manager |
i.o.m port.houder |
|
5 |
Aanschrijving controles en hercontroles. |
Wet Milieu- beheer. |
B en W |
HV |
afd.manager |
||
4 |
ADELING CONTROLLING |
||||||
1 |
Gegevensverstrekking overheidsaanbestedingen aan Rijksbelastingdienst |
Richtlijn 93/36 EEG |
B en W |
CT |
Budget-houders |
controller |
Ondertekening
Grave, 4 november 2008
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN GRAVE;
De secretaris, De burgemeester,
G.J.A.F. Hubers W.J.G. Delissen-van Tongerlo
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl