Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR23220
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR23220/1
Regeling vervallen per 01-09-2019
Klachtenregeling Uithoorn 2004
Geldend van 29-09-2007 t/m 31-08-2019
Intitulé
Klachtenregeling Uithoorn 2004Gelet op artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het noodzakelijk is dat klachten over gedragingen van bestuursorganen en van ambtenaren op een deugdelijke en zorgvuldige wijze worden afgedaan;
overwegende dat door de voorgenomen overgang van de werkzaamheden van de commissie voor de behandeling van bezwaren op de raad naar de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer de bestaande regeling aangepast moet worden:
besluiten:
vast te stellen de "KLACHTENREGELING UITHOORN 2004”
Verordening
Artikel 1
Op de behandeling van klaagschriften is van toepassing hoofdstuk 9, afdelingen 9.1 en 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht.
Bestuursorganen in deze regeling zijn het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester.
Artikel 2
De behandeling van klachten over een gedraging van een ambtenaar die in dienst is en /of werkzaam is onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan van de gemeente Uithoorn geschiedt door de gemeentesecretaris dan wel door de loco-secretaris.
Voorafgaande aan de behandeling van het klaagschrift pleegt de gemeentesecretaris of de loco-secretaris overleg met het betrokken afdelingshoofd en degene op wie de klacht betrekking heeft over de afdoening van het klaagschrift.
Artikel 3
Klachten over bestuursorganen of leden ervan worden door de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer en de burgemeester behandeld.Klachten over de burgemeester als lid van het college of als bestuursorgaan worden door de voorzitter van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Aalsmeer en de loco-burgemeester behandeld.
Artikel 4
Burgemeester en wethouders brengen jaarlijks verslag uit aan de functionele raadscommissie over de afdoening van klaagschriften als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van deze regeling.
Artikel 5
In de gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslissen burgemeester en wethouders.
Deze regeling kan worden aangehaald als "Klachtenregeling Uithoorn 2004".
Zij treedt in werking op de derde dag na die van de bekendmaking, met ingang van die datum vervalt de Klachtenregeling Uithoorn 1998.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl