Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR230001
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR230001/1
Regeling vervallen per 21-03-2014
Uitvoeringsregeling Subsidie BDU Gedragsbeinvloeding Verkeersveiligheid Noord-Holland 2012
Geldend van 16-11-2012 t/m 30-07-2014
Intitulé
Uitvoeringsregeling Subsidie BDU Gedragsbeinvloeding Verkeersveiligheid Noord-Holland 2012Gedeputeerde Staten van Noord-Holland
Besluiten vast te stellen:
Uitvoeringsregelingsubsidie BDU Gedragsbeïnvloeding VerkeersveiligheidNoord-Holland 2012
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
basisschool: een basisschool als bedoeld in artikel 1 van de Wet op het primair onderwijs;
- b.
school voor voortgezet onderwijs: een school voor voortgezet onderwijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op het voortgezet onderwijs.
Artikel 2
-
1. Subsidie kan worden verstrekt voor de uitvoering van activiteiten, die verkeersveilig gedrag bevorderen, gericht op scholieren van een basisschool of van een school voor voortgezet onderwijs.
-
2. De activiteiten dienen op of in de omgeving van een basisschool of school voor voortgezet onderwijs plaats te hebben.
-
3. De activiteiten dienen in de provincie Noord-Holland, maar buiten de Stadsregio Amsterdam, plaats te vinden.
Artikel 3
Subsidie wordt verstrekt aan:
- a.
stichtingen en verenigingen;
- b.
publiekrechtelijke rechtspersonen, met uitzondering van de rijksoverheid.
Artikel 4
Gedeputeerde staten verstrekken geen subsidies van minder dan € 5.000,-.
Artikel 5
Bij subsidies van minder dan € 10.000,- gaat geen subsidieverlening aan de subsidievaststelling vooraf.
Artikel 6
-
1 Een aanvraag om subsidie bevat tenminste:
- a.
een begroting van de kosten van de activiteit;
- b.
een financieringsplan van de kosten van de activiteit;
- c.
een inhoudelijke beschrijving van de activiteit.
- a.
Artikel 7
Gedeputeerde staten stellen een subsidieplafond vast.
Artikel 8
-
1. Een aanvraag om subsidie is tijdig ingediend indien de aanvraag uiterlijk op 18 januari 2013 is ontvangen.
-
2. Een aanvraag om subsidie die na 18 januari 2013 wordt ontvangen, wordt niet in behandeling genomen.
-
3. Gedeputeerde staten beslissen uiterlijk op 19 april 2013.
Artikel 9
Subsidie wordt geweigerd indien:
- a.
de activiteit niet financieel haalbaar is;
- b.
met de daadwerkelijke uitvoering van de activiteit voor 1 augustus 2012 is gestart;
- c.
het project niet is opgenomen in de Permanente Verkeerseducatie (PVE) Toolkit van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer.
Artikel 10
Subsidie wordt niet verstrekt voor de kosten van:
- a.
reizen en verblijven;
- b.
administratie;
- c.
voor- of nametingen
- d.
een praktisch of theoretisch verkeersexamen en de inzet of aanschaf van verkeerssimulatoren;
- e.
infrastructurele maatregelen.
Artikel 11
- 1.
De subsidie bedraagt 100 procent van de subsidiabele kosten tot maximaal € 100.000,- per aanvraag.
Artikel 12
- 1.
Indien het subsidieplafond wordt bereikt, worden aanvragen die voor subsidie in aanmerking komen gerangschikt op een prioriteitenlijst.
- 2.
De rangschikking wordt bepaald door het totaal aantal punten dat wordt gehaald op basis van de volgende criteria:
- a.
de doelgroep van de activiteit, waarbij een activiteit voor scholieren op het voortgezet
onderwijs 30 punten scoort en een activiteit voor scholieren op de basisschool 10 punten;
- b.
de reikwijdte van de activiteit. De reikwijdte wordt gemeten aan de hand van het aantal
scholieren dat met uitvoering van de activiteit wordt bereikt. Hoe groter het aantal
scholieren, hoe hoger het aantal te verkrijgen punten. Voor dit onderdeel is maximaal 6
punten te verkrijgen;
- c.
het regionaal bereik van de activiteit. Een groter bereik van de activiteit betekent meer
punten. Voor dit onderdeel zijn maximaal 6 punten te verkrijgen.
d de mate van aansluiting bij de leerdoelen, zoals genoemd in de matrix behorende bij de
Permanente Verkeerseducatie (PVE) Toolkit van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer. Hoe
hoger het aantal vakjes dat is ingevuld in de matrix, hoe groter de aansluiting is bij de
leerdoelen door uitvoering van de activiteit, wat leidt tot een hogere score van de activiteit.
Voorts wordt een onderscheid gemaakt tussen gehele en gedeeltelijke aansluiting bij de
leerdoelen. Op dit onderdeel zijn maximaal 24 punten te verkrijgen;
- e.
de manier van uitvoering van het project, waarbij de activiteit 2 punten scoort, wanneer er
sprake is van een uitsluitend theoretische uitvoering van de activiteit, de activiteit 4 punten
scoort, wanneer er sprake is van een theoretische uitvoering van de activiteit in combinatie
met een praktische uitvoering in een gecontroleerde omgeving en de activiteit 6 punten
scoort, wanneer er sprake is van een theoretische uitvoering van de activiteit in combinatie
met een praktische uitvoering in het dagelijkse verkeer.
- a.
- 3.
De aanvragen worden gehonoreerd naar de volgorde op de prioriteitenlijst.
- 4.
Indien meerdere aanvragen op dezelfde plaats op de prioriteitenlijst worden gerangschikt en door honorering van deze aanvragen het subsidieplafond wordt overschreden, wordt de aanvraag met de laagste projectkosten als eerste gehonoreerd.
- 5.
De aanvragen die door het bereiken van het subsidieplafond niet kunnen worden gehonoreerd, worden geplaatst op een reservelijst.
- 6.
Aanvragen die op de reservelijsten staan vermeld, worden bij voldoende vrijval van middelen naar de volgorde op deze lijst alsnog gehonoreerd.
Artikel 13
De subsidieontvanger is verplicht om de activiteit te hebben afgerond voor 1 juli 2014.
Artikel 14
-
1. Een aanvraag tot vaststelling wordt ingediend binnen 13 weken na voltooiing van de activiteit.
-
2. Gedeputeerde staten beslissen binnen 13 weken na ontvangst van de aanvraag tot vaststelling van de subsidie
-
3. Indien SISA van toepassing is, wordt de aanvraag tot vaststelling van de subsidie, conform artikel 17a van de financiële verhoudingswet, uiterlijk 15 juli van het jaar volgend op het jaar waarin het project is voltooid, ingediend.
-
4. Gedeputeerde staten beslissen voor het einde van het jaar waarin zij de laatste SISA-bijlage hebben ontvangen.
Artikel 15
- 1.
De Uitvoeringsregeling verkeer en vervoer Noord-Holland 2011 wordt ingetrokken.
- 2.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het provinciaal blad waarin zij is geplaatst.
- 3.
Deze regeling vervalt op 31 juli 2014
- 4.
Deze regeling wordt aangehaald als de Uitvoeringsregeling Subsidie BDU Gedragsbeïnvloeding Verkeersveiligheid Noord-Holland 2012.
Ondertekening
Haarlem, 13 november 2012
Gedeputeerde staten van Noord-Holland,
J.W. Remkes, voorzitter.
G.E.A. van Craaikamp, provinciesecretaris.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl