Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR220639
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR220639/1
Regeling vervallen per 01-01-2017
Regeling persoonsgebonden budget personeel gmeente Vlist 2006
Geldend van 25-01-2006 t/m 31-12-2016 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2006
Intitulé
Regeling persoonsgebonden budget personeel gemeente Vlist 2006Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist:
Gelet op het feit dat:
- -
de hoogte van het persoonsgebonden budget vanaf 1 januari 2006 is vastgesteld op € 290,00 per jaar en als gevolg daarvan artikel 2, lid 1 van de regeling dient te worden aangepast;
- -
hiervan mondeling mededeling is gedaan in het georganiseerd overleg van 22 november 2005;
B E S L U I T E N :
Vast te stellen de navolgende
Regeling persoonsgebonden budget personeel gemeente Vlist 2006
Artikel 1. Definities
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
- 1.
werknemer :de ambtenaar in de zin van de CAR-UWO, die is aangesteld voor een periode van tenminste zes maanden;
- 2.
werkgever: de gemeente Vlist;
- 3.
persoonsgebonden budget: het aan de werknemer ter beschikking te stellen budget ten behoeve van de aanschaf van goederen en/of diensten die mede dienen tot verwerving van de bezoldiging . De aanschaf dient verband te houden met de aard van de verrichte werkzaamheden van de werknemer en dient als zodanig op verzoek van de belastingdienst door de werknemer te worden aangetoond;
- 4.
jaar: een periode van twaalf maanden;
- 5.
kalenderjaar: het tijdvak van januari tot en met december.
Artikel 2. Persoonsgebonden budget
-
1. Aan de werknemer wordt jaarlijks een budget ter beschikking gesteld van € 290,00.
-
2. Het budget is voor iedere werknemer gelijk, ongeacht de formele functieomvang per week.
-
3. Het budget is besteedbaar vanaf januari van het kalenderjaar waarin het budget ter beschikking wordt gesteld.
-
4. De werknemer die niet het gehele kalenderjaar in dienst is geweest, ontvangt het budget naar evenredigheid.
-
5. Indien een werknemer het in een kalenderjaar beschikbaar gestelde budget niet of niet volledig besteedt, blijft het restant beschikbaar voor besteding in de navolgende jaren. Hierbij geldt wel de beperking dat nooit meer budget kan worden opgespaard dan over een reeks van drie jaren.
-
6. Het budget dat langer dan 36 maanden heeft uitgestaan wordt als bruto-bedrag uitbetaald.
-
7. Het budget kan op verzoek van de medewerker ook jaarlijks als bruto-bedrag worden uitbetaald.
-
8. Indien de werknemer in de loop van het kalenderjaar de gemeentelijke dienst verlaat en het budget voor het lopende jaar reeds heeft besteed, wordt het budget naar evenredigheid verrekend met de laatste salarisuitbetaling. Het niet bestede budget wordt in de maand van uitdiensttreding bruto uitgekeerd.
Artikel 3. Bestedingsdoelen
-
Het persoonsgebonden budget kan worden gebruikt voor de volgende bestedingsdoelen:
-
1. Aanschaf van een fiets voor het woon-werkverkeer
- a.
De werknemer kan eenmaal per drie jaar een fiets (met bijkomende zaken als verzekering, onderhoudscontract, accessoires en regenkleding) van de werkgever verstrekt krijgen, indien de fiets op meer dan de helft van de werkdagen wordt gebruikt voor (een deel van) het woon-werkverkeer.
- b.
De werknemer kan het budget aanwenden voor de financiering van de verstrekte fiets.
- c.
Het eventuele resterende bedrag van de aanschafprijs kan worden gefinancierd door een inhouding op het bruto-salaris, vakantietoelage of eindejaarsuitkering.
- d.
Het maximale fiscale vrijstellingsbedrag voor de fiets bedraagt € 749,00 (incl. BTW). In aanvulling hierop kan een verzekering worden verstrekt. Ook kunnen een onderhoudscontract, accessoires en regenkleding worden verstrekt tot in totaal een maximum van € 250,00. Voornoemde bedragen hebben betrekking op de cataloguswaarde (incl. BTW), waartegen de verstrekking plaats heeft.
- e.
De werkgever verrekent op het netto salaris de fiscaal toegerekende waarde (loon in natura) van het ter beschikking stellen en het in eigendom van de werknemer overdragen van een fiets. Deze waarde bedraagt € 68,00.
- a.
-
2. Vergoeding reiskosten woon-werkverkeer
- a.
De werknemer kan het budget aanwenden voor een tegemoetkoming in de reiskosten voor woon-werkverkeer.
- b.
De tegemoetkoming wordt in maandelijkse termijnen via het salaris uitbetaald.
- c.
De tegemoetkoming per kilometer woon-werkafstand bedraagt niet meer dan het door de fiscus vrijgestelde bedrag per kilometer (met inbegrip van evt. door de werkgever vergoede reiskosten).
- a.
-
3. Opbouw extra pensioenaanspraken
- a.
Het budget kan worden aangewend voor de financiering van aanvullende verzekeringen in verband met de opbouw van extra pensioenaanspraken bij ABPLoyalis.
- b.
Hierbij worden de fiscale voorschriften in acht genomen.
- a.
-
4. Koop extra vakantie-uren Het budget kan met inachtneming van het bepaalde in artikel 4a:2 van de CAR-UWO, worden uitgewisseld tegen vakantie-uren.
-
5. Deelname aan IP aanvullingsplan Indien de werknemer deelneemt aan het IP aanvullingsplan, kan de premie worden verrekend met het persoonsgebonden budget.
-
6. Contributie vakbond De werknemer kan het budget aanwenden voor een tegemoetkoming in de contributie voor het lidmaatschap van een vakbond.
-
7. Bedrijfsfitness Voor zover de werkgever bedrijfsfitness heeft ingevoerd, kan de werknemer het budget aanwenden voor de maandelijkse bijdrage voor deelname aan bedrijfsfitness.
Artikel 4. Slotbepalingen
-
1. In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het college van burgemeester en wethouders.
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als Regeling persoonsgebonden budget personeel gemeente Vlist 2006 en treedt in werking met ingang van 1 januari 2006.
-
3. Hiermee komt de Regeling persoonsgebonden budget personeel gemeente Vlist, 2005 vastgesteld op 5 april 2005, met ingang van 1 januari 2006 te vervallen.
Ondertekening
Stolwijk, 24 januari 2006
Burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris, de burgemeester,
drs. H.A. Koenen A.Z. Evenhuis-Meppelink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl