Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR21795
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR21795/1
Regeling vervallen per 01-01-2018
Verordening kwijtschelding gemeeentelijke belastingen 2004
Geldend van 18-12-2003 t/m 30-12-2007
De Raad van de gemeente Sint Anthonis;
gelezen het voorstel van het College van burgemeester en wethouders;
overwegende dat het wenselijk is voor de verlening van kwijtschelding van gemeentelijke belastingen regels te stellen ter afwijking van de ministeriële regeling;
gelet op artikel 255 en 255a van de Gemeentewet, alsmede de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990;
BESLUIT:
vast te stellen de navolgende verordening, regelende de verlening van kwijtschelding van gemeentelijke belastingen.
Artikel I
- 1.
Onder gemeentelijke belastingen worden verstaan de gemeentelijke belastingen genoemd in paragraaf 2 en 3 van hoofdstuk XV van de Gemeentewet alsmede belastingen waarvan de heffing krachtens andere wetten dan die in verband met de Gemeentewet geschiedt;
- 2.
Onder ministeriële regeling wordt verstaan de door de Staatssecretaris van Financiën, ter uitvoering van de Invorderingswet 1990, vastgestelde ‘Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990';
Artikel II
Op de voet van afdeling 7 van hoofdstuk II van de ministeriële regeling wordt kwijtschelding verleend voor de volgende gemeentelijke belastingen:
- a.
de ‘Verordening op de heffing en invordering van onroerende zaakbelastingen 2004’ vastgesteld bij raadsbesluit van 3 november 2003, voor zover het betreft de belasting genoemd in artikel 1, lid 1, onder a. (gebruikersheffing);
- b.
de ‘Verordening op de heffing en invordering van rioolrechten 2004’, vastgesteld bij raadsbesluit van 3 november 2003;
- c.
de ‘Verordening op de heffing en invordering van de afvalstoffenheffing en reinigingsrechten 2004’, vastgesteld bij raadsbesluit van 3 november 2003, voor zover het betreft de afvalstoffenheffing zoals vermeld onder Hoofdstuk II Afvalstoffenheffing;
Artikel III
Voor de overige belastingen en heffingen wordt geen kwijtschelding verleend.
Artikel IV
Voor de berekening of al dan niet kwijtschelding wordt verleend, wordt het totaalbedrag per belastingjaar vergeleken met de betalingscapaciteit. Derhalve worden, ter beoordeling van het kwijtscheldingsverzoek nooit belastingbedragen van verschillende belastingjaren samengevoegd.
Artikel V
Een verzoek om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen dient binnen zes maanden na dagtekening van het betreffende aanslagbiljet te worden ingediend. Verzoeken die na voormelde termijn ingediend worden zullen niet ontvankelijk worden verklaard en derhalve ook niet verder in behandeling worden genomen.
Artikel VI
Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van bekendmaking. De ‘Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen 1996’, goedgekeurd bij besluit van 20 mei 1996, wordt ingetrokken met ingang van de in werking treding van de nieuwe verordening, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
Artikel VII
Deze verordening kan worden aangehaald als ‘Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen 2004’.
Aldus besloten in de openbare vergadering van de Raad van de gemeente Sint Anthonis van 15 december 2003.
De Raad voornoemd,
de griffier, |
de voorzitter, |
mr. A.P.J.L. Keijzers. |
J.M.J. Verbeeten. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl