Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR216241
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR216241/1
Regeling vervallen per 30-09-2011
Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie Schijndel 2005
Geldend van 01-01-2006 t/m 29-09-2011
Intitulé
Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie Schijndel 2005De raad van de gemeente Schijndel;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 10 mei 2005;
gelet op hoofdstuk IV c van de Gemeentewet en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
gehoord de Ondernemingsraad
b e s l u i t :
vast te stellen de navolgende Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie Schijndel 2005:
Artikel 1 Instelling ombudscommissie
Er is een gemeentelijke ombudscommissie.
Artikel 2 Samenstelling commissie
-
1. De ombudscommissie bestaat uit tenminste drie leden.
-
2. De leden van de ombudscommissie worden door de raad benoemd, geschorst en ontslagen.
-
3. De raad benoemt één of meerdere plaatsvervangende leden.
-
4. De ombudscommissie benoemt uit haar midden een voorzitter en regelt de vervanging van de voorzitter.
Artikel 3 Secretaris
-
1. De secretaris van de ombudscommissie is een door het college aangewezen ambtenaar
-
2. Het college wijst tevens één of meer plaatsvervangers van de secretaris aan.
Artikel 4 Zittingsduur
De leden van de ombudscommissie kunnen eenmaal worden herbenoemd.
Artikel 5 Financiële middelen
-
1. De ombudscommissie ontvangt een vergoeding voor haar werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten.
-
2. De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van haar werkzaamheden.
Artikel 6 Bemiddeling
-
1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.
-
2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.
Artikel 7 Werkinstructie
Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.
Artikel 8 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
-
1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
-
2. Indien zij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt zij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.
Artikel 9 Inwerkingtreding en intrekking
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006 onder gelijktijdige intrekking van de bij raadsbesluit van 15 september 1998 vastgestelde Verordening Klachtencommissie Schijndel 1998.
Artikel 10 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie Schijndel 2005.
Ondertekening
Aldus besloten door de raad in zijn openbare vergadering van 9 juni 2005,
de griffier, de voorzitter,
F.G.T.W. van Kessel – van Erp H.Th.H. Opsteegh
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl