Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR21315
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR21315/6
Regeling vervallen per 01-09-2023
Mandatering bevoegdheden Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening
Geldend van 05-01-2021 t/m 26-03-2021 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2021
Intitulé
Mandatering bevoegdheden Uitvoeringsbesluit AfvalstoffenverordeningKenmerk: 1045910
Burgemeester en wethouder van de gemeente Oldebroek;
gelet op het gestelde in de Wet Milieubeheer, de Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek en het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek;
overwegende dat het uit oogpunt van effectiviteit en efficiency wenselijk is om een aantal bevoegdheden uit het uitvoeringsbesluit neer te leggen bij de teammanager Leefomgeving en deze de mogelijkheid te geven om indien nodig nader ondermandaat te verlenen aan de beleidsmedewerkers van het team Leefomgeving
overwegende dat volgens de in Oldebroek geldende mandaatsystematiek mandaat wordt opgenomen in een mandaatlijst, waarbij het mandaat wordt neergelegd bij de gemeentesecretaris, met ondermandaat aan de teammanager;
BESLUITEN:
1. de navolgende bevoegdheden uit het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek te mandateren aan de gemeentesecretaris met ondermandaat aan de teammanager Leefomgeving:
a. De aanwijzing van een woning die voor de toepassing van het uitvoeringsbesluit wordt gelijkgesteld met een niet grondgebonden woning, in de zin van artikel 1, onder h;
b. Het vaststellen en wijzigen van de afvalkalender in de zin van artikel 5, eerste lid;
c. Het bepalen van de tijden van openstelling in de zin van artikel 6, onder a;
d. Het beslissen op een verzoek van een gebruiker om meerdere minicontainers ter beschikking te stellen in de zin van artikel 8, onder o, niet zijnde een minicontainer voor medisch afval;
e. een gemarkeerde plaats aanwijzen, in de zin van artikel 9, onder b;
f. het bepalen dat afgeweken kan worden van de plaats van aanbieding, in de zin van artikel 9, onder c;
g. het verstrekken van een tweede afvalpas in de zin van artikel 14, onder h
h. aanwijzing van een locatie voor een inzamelvoorziening in de zin van bijlage 1 bij het besluit.
2. te bepalen dat voor de in het eerste lid genoemde mandaten nader ondermandaat verleend kan worden aan de beleidsmedewerkers van de afdeling Leefomgeving.
3. te bepalen dat dit besluit in werking treedt de dag na bekendmaking en terugwerkt tot 1 januari 2021.
Ondertekening
Oldebroek, 3 november 2020
, burgemeester T.H. Haseloop-Amsing
, secretaris a.i. A. Doornbos.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl