Regeling vervallen per 01-06-2011

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoongegevens 2007

Geldend van 19-07-2007 t/m 31-05-2011

Intitulé

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoongegevens 2007

De raad van de gemeente Hoogeveen,

gezien het voorstel van het college;

gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

besluit vast te stellen de volgende verordening:

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoongegevens

Artikel 1

  • 1. Het college regelt de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2. Het college regelt de verstrekking van authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

Artikel 2

  • 1. Het college kan gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoongegevens.

  • 2. Het college stelt hiervoor nadere regels.

Artikel 3

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

  • 2.

    De Verordening gemeentelijke basisadministratie persoongegevens van 5 april 2007 wordt ingetrokken.

  • 3.

    Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoongegevens 2007 (Verordening GBA)

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Hoogeveen, gehouden op 5 juli 2007.

De griffier, de voorzitter,

J.P. Wind, W.P.M. Urlings