Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19041
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19041/1
Verordening inrichting Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen Stadskanaal 2010
Geldend van 11-02-2010 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 28-01-2010
Intitulé
Verordening inrichting Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen Stadskanaal 2010De raad van de gemeente Stadskanaal;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 15 januari 2010, nr. R 6741 ;
gelet op artikel 1 van de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen;
besluit:
vast te stellen de volgende verordening:
"Verordening inrichting Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen Stadskanaal 2010"
Artikel 1 Begripsbepalingen
- a.
Wet:
- b.
Besluit:
- c.
De antidiscriminatievoorziening:
-
antidiscriminatievoorziening als bedoeld in artikel 1 van de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen;
- d.
Klacht:
-
klacht bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a van de wet;
- e.
Klachtbehandelaar:
-
klachtbehandelaar als bedoeld in artikel 1 van het besluit;
- f.
Klager:
-
klager als bedoeld in artikel 1 van het besluit;
- g.
Ingezetene:
-
ingezetene als bedoeld in artikel 2 van de Gemeentewet.
Artikel 2 Zorgplicht college van burgemeester en wethouders
Het college van burgemeester en wethouders in Stadskanaal biedt de ingezetenen toegang tot een antidiscriminatievoorziening van het Discriminatie Meldpunt Groningen (DMG).
Artikel 3 Inrichting antidiscriminatievoorziening
Bij de inrichting van de antidiscriminatievoorziening worden in ieder geval de deskundigheid van klachtbehandelaars en de toegankelijkheid van de voorziening gewaarborgd.
- a.
Het DMG draagt zorg voor de klachtbehandeling en de mogelijkheid hun deskundigheid te onderhouden en verder te ontwikkelen.
- b.
De klager heeft in ieder geval de mogelijkheid om een klacht te melden:
- 1.
per post;
- 2.
per e-mail;
- 3.
telefonisch;
- 4.
op de locatie van het DMG en het Centrum voor Jeugd, Gezin en Veiligheid Stadskanaal (CJGV), zoals bedoeld in artikel 5 van deze verordening
- 1.
Artikel 4 Protocol klachtenbehandeling
Het protocol van DMG voor de behandeling van klachten als bedoeld in artikel 6 van de wet regelt in ieder geval: [ artikel 6 van de Wet moet worden gelezen als artikel 6 van het Besluit ]
- a.
de afdoeningstermijn van klachten;
- b.
de wijze van afdoening van klachten;
- c.
de registratie van klachten.
Artikel 5 Laagdrempeligheid antidiscriminatievoorziening
- 1.
Inwoners van de gemeente Stadskanaal worden in de gelegenheid gesteld een klacht te melden bij het CJGV en rechtstreeks bij het DMG.
- 2.
Het college van burgemeester en wethouders draagt zorg voor de deskundigheid van de medewerkers van het CJGV en bij het DMG zelf.
- 3.
Klager wordt door de medewerkers van het CJGV doorgeleid naar het DMG.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking acht dagen na bekendmaking met terugwerkende kracht tot 28 januari 2010.
Artikel 7 Citeertitel
Deze verordening kan aangehaald worden als: Verordening inrichting Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen Stadskanaal 2010.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl