Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR1876
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR1876/1
LANDSVERORDENING van de 23ste december 1997 tot tijdelijke afwijking van de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Ambtenaren (P.B. 1969, no. 44) en de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Werknemers (P.B. 1971, no. 85) ten behoeve van ambtenaren en werknemers die het lidmaatschap van een eilandsraad aanvaarden (Tijdelijke regeling vrijstelling van dienst ambtenaren en werknemers)
Geldend van 01-01-1998 t/m heden
Intitulé
LANDSVERORDENING van de 23ste december 1997 tot tijdelijke afwijking van de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Ambtenaren (P.B. 1969, no. 44) en de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Werknemers (P.B. 1971, no. 85) ten behoeve van ambtenaren en werknemers die het lidmaatschap van een eilandsraad aanvaarden (Tijdelijke regeling vrijstelling van dienst ambtenaren en werknemers)Artikel 1
Artikel 26, tweede lid, van de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Ambtenaren (P.B. 1969, no. 44) en artikel 21, tweede lid, van de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Werknemers (P.B. 1971, no. 85) worden buiten werking gesteld.
Artikel 2
-
1. Het bevoegde gezag verleent de ambtenaar op diens schriftelijk verzoek vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden met behoud van vol inkomen, indien hij zich volledig wenst te wijden aan de werkzaamheden, verbonden aan de vervulling van zijn lidmaatschap van een eilandsraad.
-
2. Tijdens de vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden, bedoeld in het eerste lid, ondergaat het inkomen van de ambtenaar dezelfde wijzigingen welke het zou hebben ondergaan indien deze vrijstelling van dienst niet zou zijn verleend.
-
3. In afwijking van hoofdstuk II, III en IIIA van de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Ambtenaren (P.B. 1969, no. 44) heeft de ambtenaar tijdens de vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden, bedoeld in het eerste lid, geen aanspraak op vakantieuren.
-
4. Tijdens de vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden, bedoeld in het eerste lid, behoudt de ambtenaar al zijn overige rechten en aanspraken.
-
5. Herstel in activiteit na het einde van de vrijstelling van dienst, bedoeld in het eerste lid, geschiedt bij beschikking van het bevoegde gezag, tenzij de ambtsbetrekking reeds eerder mocht zijn geëindigd.
Artikel 3
-
1. Het bevoegde gezag verleent de werknemer op diens schriftelijk verzoek vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden met behoud van vol inkomen, indien hij zich volledig wenst te wijden aan de werkzaamheden, verbonden aan de vervulling van zijn lidmaatschap van een eilandsraad.
-
2. Tijdens de vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden, bedoeld in het eerste lid, ondergaat het inkomen van de werknemer dezelfde wijzigingen welke het zou hebben ondergaan indien deze vrijstelling van dienst niet zou zijn verleend.
-
3. In afwijking van hoofdstuk II van de Regeling Vakantie en Vrijstelling van Dienst Werknemers (P.B. 1971, no. 85) heeft de werknemer tijdens de vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden, bedoeld in het eerste lid, geen aanspraak op vakantieuren.
-
4. Tijdens de vrijstelling van dienst wegens bijzondere omstandigheden, bedoeld in het eerste lid, behoudt de werknemer al zijn overige rechten en aanspraken.
-
5. Herstel in activiteit na het einde van de vrijstelling van dienst, bedoeld in het eerste lid, geschiedt bij beschikking van het bevoegde gezag, tenzij de betrekking als werknemer reeds eerder mocht zijn geëindigd.
Artikel 4
-
1. Deze landsverordening treedt in werking met ingang van 1 januari 1998.
-
2. Deze landsverordening vervalt op een bij landsbesluit te bepalen tijdstip. Dit tijdstip kan per eilandgebied verschillend zijn.
Artikel 5
Deze landsverordening kan worden aangehaald als: Tijdelijke regeling vrijstelling van dienst ambtenaren en werknemers.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl