Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR187113
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR187113/1
Regeling vervallen per 25-01-2024
Uitvoeringsbesluit aanbieden bijzondere gevallen
Geldend van 19-08-2010 t/m 24-01-2024 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2010
Intitulé
Uitvoeringsbesluit aanbieden bijzondere gevallenUITVOERINGSBESLUIT EX ARTIKEL 12 AFVALSTOFFENVERORDENING 2010
Het college van de gemeente Papendrecht;
gelet op de artikelen 160 Gemeentewet en artikel 12 Afvalstoffenverordening 2010;
overwegende dat, het in het belang van een doelmatige verwijdering van afvalstoffen wenselijk is nadere regels te stellen omtrent de dagen, tijden, plaatsen en wijze waarop afvalstoffen kunnen worden overgedragen of ter inzameling aangeboden bij dit besluit aan te wijzen inzameldienst en andere inzamelaars, als bedoeld in de Afvalstoffenverordening 2010 van de gemeente Papendrecht
besluit:
Vast te stellen het volgende uitvoeringsbesluit ex artikel 12 afvalstoffenverordening 2010.
Artikel I Regels omtrent het in bijzondere gevallen ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen aan de inzameldienst of andere inzamelaars
-
1. Indien, in geval van wegopbrekingen of andere werkzaamheden in de openbare ruimte, de reguliere aanbiedplaats voor individuele voorzieningen niet bereikbaar is voor gebruikers van een perceel dan wel voor de inzameldienst, als bedoeld in artikel 2, eerste lid, Afvalstoffenverordening 2010, kunnen gebruikers van percelen de afvalstoffen huis aan huis ter inzameling aanbieden. De aannemer, die betrokken is bij de wegopbrekingen of de andere werkzaamheden in de openbare ruimte, zal zorgen voor het ter inzameling aanbieden van de individuele voorzieningen aan de inzamelaar en andere inzamelaars dan de inzameldienst, als bedoeld in artikel 2, eerste en tweede lid, Afvalstoffenverordening 2010.
-
2. Indien, in geval van storingen of schade aan een inzamelvoorziening, de voorziening niet gebruikt kan worden om afvalstoffen ter inzameling aan te bieden, dient de gebruiker van een perceel het afval ter inzameling aan te bieden in de eerst volgende inzamelvoorziening voor de betreffende afvalstroom danwel de afvalstof tijdelijk te bewaren totdat de voorziening weer operationeel is danwel de afvalstof op het afvalbrengstation ter inzameling aan te bieden.
-
4. Indien door, wegopbrekingen of andere werkzaamheden in de openbare ruimte, de inzamelvoorzieningen niet bereikbaar zijn voor gebruikers van een perceel dan wel voor de genoemde inzameldienst of andere inzamelaars dan de inzameldienst, als bedoeld in artikel 2, eerste en tweede lid, Afvalstoffenverordening 2010, zal de genoemde inzameldienst of een andere inzamelaar dan de inzameldienst de voorziening tijdelijk verplaatsen naar de eerst volgende, voor alle partijen, bereikbare plaats.
-
5. Ter voorkoming van calamiteiten worden inzamelvoorzieningen voor oud papier en karton en textiel, als bedoeld in artikel 3, eerste lid, d en f Afvalstoffenverordening 2010, afgesloten of verwijderd op de laatste werkdag voor de jaarwisseling en op de eerste dag na de jaarwisseling teruggeplaatst door de inzameldienst en andere inzamelaars dan de inzameldienst, als bedoeld in artikel 2, eerste en tweede lid, Afvalstoffenverordening 2010.
Artikel II Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2010.
Artikel III Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: Uitvoeringsbesluit aanbieden bijzondere gevallen.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl