Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR184583
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR184583/1
Regeling vervallen per 23-04-2019
Verordening werkgeverscommissie griffie gemeente Eersel 2012
Geldend van 21-06-2012 t/m 22-04-2019
Intitulé
Verordening werkgeverscommissie griffie gemeente Eersel 2012Artikel 1 Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier en eventuele overige op de griffie werkzame ambtenaren, zoals die door de raad aan haar zijn gedelegeerd;
Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereiding en uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen;
De werkgeverscommissie kan de aan haar overgedragen bevoegdheden ten aanzien van het eventuele griffiepersoneel mandateren aan de griffier.
Artikel 2 Samenstelling werkgeverscommissie
De werkgeverscommissie wordt gevormd door alle fractievoorzitters. De voorzitter en diens plaatsvervanger worden door de werkgeverscommissie uit haar midden benoemd.
De voorzitter van de raad is adviseur en informant van de werkgeverscommissie en is als zodanig in principe in de vergaderingen van de werkgeverscommissie aanwezig.
Artikel 3 Taken voorzitter
De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:
- 1.
het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;
- 2.
het leiden van de vergaderingen;
- 3.
het doen naleven van deze verordening;
- 4.
het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie;
- 5.
het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als eerst verantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie.
Artikel 4 Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door de werkgeverscommissie aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de secretaris afspraken over ondersteuning.
De werkgeverscommissie bepaalt bij welke onderwerpen P&O De Kempen om advies wordt gevraagd.
Artikel 5 Besluitvorming
Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen, uitgebracht door de leden, zoals bedoeld in artikel 2;
Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.
Artikel 6 Verslaglegging
De griffier of een door de werkgeverscommissie aan te wijzen fuctionarisdraagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7 Beslotenheid van vergaderingen
- 1.
De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 10, tweede lid, onder e of f van de Wet openbaarheid van bestuur in beslotenheid gehouden.
- 2.
De agenda, de stukken en de besluitenlijst zijn openbaar, tenzij de werkgeverscommissie beslist dat op grond van een belang, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, hierop of een deel daarvan geheimhouding moet worden gelegd.
- 3.
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 8 Vergaderfrequentie
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
Artikel 9 Verantwoording
De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan, beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 11 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op de derde dag na de bekendmaking.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl