Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR16832
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR16832/1
Regeling vervallen per 04-03-2010
Ondermandaat adresbesluiten
Geldend van 19-11-2009 t/m 03-03-2010
Intitulé
Ondermandaat adresbesluitenDE DIRECTEUR VAN DE EENHEID RUIMTE:
overwegende, dat
- a)
de raad van de gemeente Leudal bij besluit van 11 maart 2008 heeft vastgesteld de "Verordening naamgeving en adressering gemeente Leudal 2008", welke verordening per 20 maart 2008 in werking is getreden;
- b)
krachtens deze verordening het college van burgemeester en wethouders het bevoegde gezag is om aan een adresseerbaar object als bedoeld in de Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen (Wet BAG) een adres - bestaande uit een combinatie van woonplaatsnaam, naam openbare ruimte en nummeraanduiding - toe te kennen, in te trekken of te wijzigen;
- c)
de onder b) genoemde bevoegdheid krachtens besluit van burgemeester en wethouders dd. 26 augustus 2008 is gemandateerd aan het hoofd van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Economische Zaken (ROEZ), waarbij tevens bepaald is dat ondermandaat mogelijk is;
- d)
naar aanleiding van een reorganisatie per 1 september 2009 thans het mandaat sub c) toebehoort aan de directeur van de Eenheid Ruimte;
- e)
het nemen van adresbesluiten organisatorisch is ondergebracht bij het nieuwe team ROV/EZ;
- f)
ter bevordering van snelle en efficiënte afhandeling van adresbesluiten via ondermandaatbesluit dd. 10 september 2008 de bevoegdheid sub b) is neergelegd bij de behandelende ambtena(a)r(en);
- g)
het thans wenselijk is om via ondermandaat de bevoegdheid sub b) eveneens neer te leggen bij medewerkers van het team Financiën en Belastingen van de Eenheid Bedrijfsvoering, dit in verband met de opbouw van een deugdelijke basisadministratie van adressen en gebouwen conform de Wet BAG;
gelet op:
- 1.
de "Verordening naamgeving en adressering gemeente Leudal 2008"
- 2.
het mandaatbesluit van burgemeester en wethouders van Leudal dd. 26 augustus 2008;
BESLUIT:
-
1. het ondermandaatbesluit dd. 10 september 2008 in te trekken;
-
2. de bevoegdheid tot het toekennen, wijzigen en intrekken van adressen als bedoeld in de "Verordening naamgeving en adressering gemeente Leudal 2008" neer te leggen bij de ambtelijke medewerkers zoals vermeld in onderstaand overzicht:
-
Eenheid
Team/Directie
Functionaris(sen)
Ruimte
Team ROV/EZ
teamleider
Ruimte
Team ROV/EZ
beleidsmedewerker ROV/EZ
Ruimte
Directeur Ruimte
administratief medewerker
Bedrijfsvoering
Financiën en Belastingen
senior medewerker belastingen
Bedrijfsvoering
Financiën en Belastingen
medewerkers belastingen
-
3. te bepalen dat gemelde ambtenaren over voorgenomen besluiten tot vernummering overleg ter zake voeren met de portefeuillehouder;
-
4. het college van burgemeester en wethouders in kennis te stellen van dit ondermandaatbesluit;
-
5. het ondermandaatbesluit op de gebruikelijke wijze openbaar bekend te maken;
-
6. de gemeentelijke mandaatlijst dienovereenkomstig te actualiseren.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl