Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR168244
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR168244/1
Regeling vervallen per 25-04-2013
Uitvoeringsregeling subsidie Quick win doorstromingsmaatregelen bus Noord-Holland 2012
Geldend van 21-04-2012 t/m 24-04-2013
Intitulé
Uitvoeringsregeling subsidie Quick win doorstromingsmaatregelen bus Noord-Holland 2012Gedeputeerde staten van Noord-Holland;
artikel 2 Algemene subsidieverordening Noord-Holland 2011;
Besluiten vast te stellen:
Uitvoeringsregeling subsidie Quick win doorstromingsmaatregelen bus NoordHolland 2012
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
verkeersregelinstallaties: verkeerslichten met de daarbij behorende techniek;
- b.
tijdwinst: aantal seconden dat een bus wint of verliest, ten gevolge van de maatregelen.
- c.
VAT:voorbereiding, administratie en toezicht.
Artikel 2
-
1. Subsidie kan worden verstrekt voor de uitvoering van projecten, vermeld in bijlage 1 van deze regeling, die leiden tot een betere doorstroming van de bussen en omvatten:
- a.
fysieke maatregelen aan de weg of;
- b.
optimalisering van de verkeersregelinstallaties.
- a.
-
2. De projecten dienen in de provincie Noord-Holland, maar buiten de Stadsregio Amsterdam, plaats te hebben.
Artikel 3
Subsidie wordt verstrekt aan publiekrechtelijke rechtspersonen, met uitzondering van de Rijksoverheid.
Artikel 4
Gedeputeerde staten verstrekken geen subsidies van minder dan € 5.000 .
Artikel 5
Bij subsidies van minder dan € 10.000, gaat geen subsidieverlening aan de subsidievaststelling vooraf.
Artikel 6
-
1. Een aanvraag om subsidie bevat tenminste:
- a.
een inhoudelijke beschrijving van het project waarin de huidige en de nieuwe situatie is beschreven;
- b.
een situatieschets en schetsontwerp van het project;
- c.
de tijdwinst per buslijn per rit per richting per project, uitgesplitst naar ochtendspits, avondspits en daluren.
- d.
een begroting van de kosten van het project;
- e.
een uitvoeringsplanning van het project en;
- f.
een financieringsplan van de kosten van het project.
- a.
Artikel 7
Gedeputeerde staten stellen een subsidieplafond vast.
Artikel 8
-
1. Een aanvraag om subsidie dient door gedeputeerde staten te zijn ontvangen in de periode van 31 augustus 2012 tot en met 1 november 2012.
-
2. Een aanvraag om subsidie die buiten de in het eerste lid genoemde periode wordt ontvangen, wordt niet in behandeling genomen.
-
3. Gedeputeerde staten beslissen binnen 16 weken na afloop van de aanvraagperiode als bedoeld in het eerste lid van dit artikel.
Artikel 9
Subsidie wordt geweigerd indien:
- a.
het project niet financieel haalbaar is;
- b.
het project al is aanbesteed voordat de aanvraag door gedeputeerde staten is ontvangen;
- c.
het project naar het oordeel van gedeputeerde staten afbreuk doet aan de verkeersveiligheid of;
- d.
het project geen tijdwinst oplevert.
Artikel 10
-
1. Subsidie wordt verstrekt voor de volgende, naar het oordeel van gedeputeerde staten noodzakelijke kosten voor:
- a.
de uitvoering van het project;
- b.
VATkosten tot een maximum van 16% van de uitvoeringskosten van het project;
- a.
-
2. Subsidie wordt niet verstrekt voor de kosten van:
- a.
grondaankopen ten behoeve van de realisatie van het project;
- b.
vervanging, beheer of onderhoud;
- c.
onderzoekskosten;
- d.
personele kosten van de subsidieaanvrager, die niet direct betrekking hebben op de realisatie van het project.
- a.
Artikel 11
De subsidie bedraagt 100 procent van de subsidiabele projectkosten, genoemd onder artikel 10 lid 1.
Artikel 12
-
1. Indien het subsidieplafond wordt bereikt, rangschikken gedeputeerde staten de aanvragen op de prioriteitenlijst.
-
2. Projecten worden gerangschikt op de prioriteitenlijst op basis van de gegevens genoemd onder artikel 6 lid c maal het jaarlijks aantal ritten ten opzichte van de totale kosten van het project.
-
3. Indien meerdere aanvragen op dezelfde plaats op de prioriteitenlijst worden gerangschikt en door honorering van deze aanvragen het subsidieplafond wordt overschreden, wordt de aanvraag met de meeste jaarlijkse tijdwinst gehonoreerd.
Artikel 13
De subsidieontvanger is verplicht om:
- a.
het project aan te besteden voor 1 augustus 2013;
- b.
binnen 3 weken na aanbesteding van het project hiervan schriftelijk melding te maken bij gedeputeerde staten;
- c.
het project gerealiseerd te hebben voor 1 januari 2015;
- d.
het project minstens 10 jaar in stand te houden.
- e.
bij aanpassing binnen 10 jaar van de gesubsidieerde fysieke maatregelen aan de weg, hiervan per ommegaande melding te maken bij gedeputeerde staten.
Artikel 14
Bij aanpassing van fysieke maatregelen aan de weg binnen de instandhoudingtermijn van 10 jaar, dient de subsidieontvanger 10% van de verleende subsidie, vermenigvuldigd met het aantal resterende jaren van deze termijn, terug te betalen aan gedeputeerde staten.
Artikel 15
-
1. Indien de subsidieontvanger een gemeente, of een openbaar lichaam dat is ingesteld op grond van hoofdstuk I, II of IV van de Wet gemeenschappelijke regelingen is, wordt de aanvraag tot vaststelling van de subsidie uiterlijk 1 augustus van het jaar volgend op het jaar waarin het project is voltooid, ingediend.
-
2. Gedeputeerde staten stellen voor de aanvraag als bedoeld in het eerste lid een formulier vast.
-
3. Gedeputeerde staten beslissen binnen 13 weken na ontvangst van de aanvraag tot vaststelling van de subsidie.
Artikel 16
- 1.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het provinciaal blad waarin zij is geplaatst.
- 2.
Deze regeling vervalt op 1 januari 2016.
- 3.
Deze regeling wordt aangehaald als Uitvoeringsregeling subsidie Quick win doorstromingsmaatregelen bus NoordHolland 2012.
Ondertekening
Haarlem, 10 april 2012.
Gedeputeerde Staten van NoordHolland,
J.W. Remkes, voorzitter.
G.E.A. van Craaikamp, provinciesecretaris.
Bijlage 1
Knelpunt |
Beheerder |
Probleembeschrijving |
Kosten-raming |
|
Haarlem |
- IJmond |
|||
1 |
Haarlem, Schipholweg |
Haarlem |
ontbreken linksafstrook richting Schalkwijkerstraat |
€450.000 |
2 |
Haarlem Rustenburgerlaan, 51 meter voor Buitenrustlaan |
Haarlem |
drukte bij kruising met VRI |
€ 25.000 |
3 |
Haarlem, Schipholweg |
Haarlem |
druk kruispunt door vrije busbaan en hoofdstroom op de schipholweg |
€ 25.000 |
4 |
Haarlem, Schipholweg |
Haarlem |
druk kruispunt, conflicterende, busbanen |
€ 25.000 |
5 |
Haarlem, Rustenburgerlaan, 71 meter voor Buitenrustlaan |
Haarlem |
druk kruispunt met VRI |
€ 25.000 |
6 |
Haarlem, Frederikspark, 40 meter voor Kleine Houtweg |
Haarlem |
druk kruispunt met VRI |
€ 25.000 |
7 |
Haarlem, Buitenrustlaan van Buitenrustbrug tot Rustenburgerln |
Haarlem |
slechte bereikbaarheid rechtsafstrook |
€200.000 |
8 |
Haarlem, Rustenburgerlaan |
Haarlem |
slechte bereikbaarheid haltes |
€200.000 |
9 |
Haarlem, Tempelierstraat |
Haarlem |
slechts 1 opstelstrook beschikbaar op Tempelierstraat |
€150.000 |
10 |
Haarlem, Kennemerplein, 149 meter voor Jansweg |
Haarlem |
parameterinstelling regeling niet optimaal |
€ 10.000 |
11 |
Haarlem, Turfmarkt |
Haarlem |
doorstroom |
€ 50.000 |
12 |
Haarlem, Schoterweg |
Haarlem |
parameterinstellin regelin niet optimaal |
€ 5.000 |
13 |
Haarlem, Schoterweg, 40 meter voor Kloosterstraat |
Haarlem |
parameterinstellin regelin niet optimaal |
€ 5.000 |
14 |
Heemstede, Heemsteedse dreef, 28 meter voor Bachlaan |
Heemstede |
druk kruispunt met VRI |
€ 50.000 |
15 |
Haarlem, Vondelweg, 52 meter voor Rijksstraatweg |
Haarlem |
bussen moeten bij halte op elkaar wachten |
€ 50.000 |
16 |
Haarlem, Leidse vaart |
Haarlem |
druk kruispunt met VRI, onvoldoende capaciteit |
€ 25.000 |
17 |
Haarlem, Leidse vaart, 20 meter na Grijpensteinweg |
Haarlem |
druk kruispunt met VRI |
€ 25.000 |
18 |
Heemstede, Johan Wagenaarlaan |
Heemstede |
druk kruispunt met VRI |
€ 50.000 |
19 |
Santpoort-Noord, Santpoortse dreef |
Velsen |
druk kruispunt met VRI, onevenwichtige vulling opstelstroken |
€200.000 |
20 |
Velserbroek, Velserbroekse dreef |
Velsen |
druk kruispunt met VRI |
€200.000 |
21 |
Haarlem, Florapark bij Frans Halsmonument |
Haarlem |
bus moet voorrang verlenen |
€ 75.000 |
Gooi en |
Vechtstreek |
|||
22 |
Hilversum, Schapenkamp, 71 meter na Spoorstraat |
Hilversum |
druk kruispunt, cyclustijd niet lang genoeg om alle bussen in een groenfase af te wikkelen |
€ 50.000 |
23 |
Hilversum, Schapenkamp |
Hilversum |
Wachttijd voor VRI, hoe is prioriteit voor bus geregeld? |
€ 50.000 |
24 |
Hilversum, Schapenkamp |
Hilversum |
druk kruispunt met VRI |
€ 50.000 |
25 |
Hilversum, Spoorstraat, 64 meter voor Stationsplein |
Hilversum |
capaciteit busstation |
€ 20.000 |
26 |
Hilversum, spoorstraat, 47 meter voor Schapenkamp |
Hilversum |
capaciteit busstation |
€ 20.000 |
27 |
Bussum, Brinklaan, 43 meter voor generaal de la Reijlaan |
Bussum |
wachttijd voor kruispunt met VRI |
€ 15.000 |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl