Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR15629
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR15629/1
Regeling vervallen per 08-07-2010
Verordening cliëntenparticipatie Wet werk en bijstand gemeente Leudal
Geldend van 26-04-2007 t/m 07-07-2010
Intitulé
Verordening cliëntenparticipatie Wet werk en bijstand gemeente LeudalArtikel 1 Begripsbepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
- a.
WWB: Wet werk en bijstand;
- b.
Ioaw: Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijke arbeidsongeschikte werkloze werknemers;
- c.
Ioaz: Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen;
- d.
Cliëntenplatform: Stichting cliëntenplatform Leudal & Thornerkwartier, samengesteld uit cliënten en/of hun vertegenwoordigers ten behoeve van de gemeenten Haelen, Heel, Heythuysen, Hunsel, Roggel en Neer en Thorn;
- e.
Cliënten: de personen, bedoeld in artikel 7 lid 1 van de WWB en de personen die op grond van de Ioaw en Ioaz een uitkering ontvangen;
- f.
Vertegenwoordigers: personen die lid zijn van een organisatie, die de belangen van de cliënten behartigt.
Artikel 2 Doelstelling
Het doel van cliëntenparticipatie is dat cliënten en hun vertegenwoordigers invloed moeten kunnen uitoefenen op het gemeentelijk beleid op het terrein van werk en inkomen.
Artikel 3 Beleidsterrein
-
1. In het kader van de cliëntenparticipatie adviseert het cliëntenplatform over het gemeentelijk beleid op het terrein van werk en inkomen.
-
2. Het cliëntenplatform houdt zich niet bezig met de behandeling van individuele cliëntzaken.
Artikel 4 Instellen en in stand houden gemeentelijk platform
Burgemeester en wethouders zijn verantwoordelijk voor het instellen en in stand houden van een cliëntenplatform.
Artikel 5 Werkwijze
-
1. Burgemeester en wethouders vragen het cliëntenplatform advies over het gemeentelijk beleid op het terrein van werk en inkomen.
-
2. Het advies wordt op een zodanig tijdstip gevraagd dat het uitgebrachte advies met een reactie van burgemeester en wethouders toegevoegd kan worden aan de aan de Raad ter beschikking te stellen stukken.
-
3. Het cliëntenplatform is ook gerechtigd uit eigen beweging advies uit te brengen aan burgemeester en wethouders.
-
4. Burgemeester en wethouders wijzen een vaste contactambtenaar aan als aanspreekpunt voor de communicatie met het platform.
-
5. Tussen de contactambtenaar en het platform vindt minimaal per kwartaal een structureel overleg plaats.
-
6. Burgemeester en wethouders dragen er zorg voor dat aan het cliëntenplatform de nodige informatie wordt verstrekt ten behoeve van het naar behoren kunnen functioneren van het cliëntenplatform.
Artikel 6 Faciliteiten
-
1. Ten behoeve van het cliëntenplatform wordt jaarlijks in de begroting een budget opgenomen.
-
2. Ten laste hiervan kunnen, ter beoordeling van burgemeester en wethouders, onder meer kosten worden gebracht die verband houden met deskundigheidsbevordering en organisatiekosten.
-
3. De leden van het cliëntenplatform ontvangen geen vergoeding. Voor het bijwonen van de vergadering wordt geen presentiegeld verstrekt.
Artikel 7 Citeertitel en inwerkingtreding
-
1. Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening cliëntenparticipatie Wet werk en bijstand gemeente Leudal.
-
2. Deze verordening treedt in werking op de dag na haar bekendmaking.
-
3. De Verordeningen cliëntenparticipatie Wet werk en bijstand van de gemeenten Haelen, Heythuysen, Hunsel en Roggel en Neer worden ingetrokken
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl