Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR142985
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR142985/1
LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van de artikelen 2 en 8 van de Landsverordening identiteitskaarten
Geldend van 10-10-2010 t/m 11-04-2013
Intitulé
LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van de artikelen 2 en 8 van de Landsverordening identiteitskaartenArtikel 1
-
1. De identiteitskaarten hebben een formaat van 85,7 mm bij 54,0 mm bij 0,76 mm en zijn in overeenstemming met de International Standards Organization en American National Standards Institute specificaties voor plastickaarten.
-
2. De identiteitskaarten zijn ingericht overeenkomstig het bij dit landsbesluit gevoegde model I en bevatten de gegevens omschreven in het model, een foto en de handtekening van de houder.
-
3. De identiteitskaarten worden doorlopend genummerd.
Artikel 2
De Minister van Algemene Zaken, hierna te noemen: de minister, doet van de blanco identiteitskaarten die hij in voorraad heeft, een administratie bijhouden.
Artikel 3
-
1. De minister doet van iedere afgegeven identiteitskaart een administratie bijhouden, waarin de op de afgegeven identiteitskaart vermelde gegevens, foto en handtekening van de houder worden opgenomen.
-
2. De in het voorgaande lid bedoelde gegevens, de foto en handtekening van de houder, worden bewaard gedurende tenminste 11 jaren na de datum van verstrekking van het betreffende identiteitskaart.
-
3. Aan een persoon, die volgens zijn verklaring niet in het bezit is of is geweest van een identiteitskaart en die ingevolge artikel 1 van de Landsverordening identiteitskaarten reeds in het bezit had dienen te zijn van bedoelde kaart, wordt slechts een identiteitskaart uitgereikt, nadat uit een onderzoek gebleken is, dat zijn verklaring juist is. Van de uitkomst van dit onderzoek wordt een administratie bijgehouden.
Artikel 4
- 1.
Van iedere ongeldig ingeleverde identiteitskaart wordt door de minister een administratie bijgehouden.Artikel 3, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.
- 2.
Bij uitschrijving uit de basisadministratie persoonsgegevens wordt de identiteitskaart bij de basisadministratie ingeleverd.
- 3.
Bij inlevering van de identiteitskaart, bedoeld in het tweede lid, wordt een ontvangstbewijs afgegeven.
Artikel 5
Van elke mededeling van verloren gaan van een identiteitskaart wordt door de minister een administratie bijgehouden. Artikel 3, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 6
[vervallen]
Artikel 7
De minister draagt zorg, dat de door hem in ontvangst genomen ongeldige identiteitskaarten worden vernietigd.
Artikel 8
[vervallen]
Artikel 9
De minister draagt zorg voor de nodige voorzieningen van technische en organisatorische aard ter beveiliging van de gegevens, foto’s en handtekeningen tegen verlies of aantasting en tegen onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking daarvan.
Artikel 10
[vervallen]
Artikel 11
-
1. [regelt de inwerkingtreding]
-
2. [vervallen]
Artikel 12
Dit landsbesluit kan worden aangehaald als: Landsbesluit identiteitskaarten.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl