Regeling vervallen per 20-12-2017

Mandaatregeling basisregistraties adressen en gebouwen

Geldend van 08-03-2012 t/m 19-12-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-09-2009

Intitulé

Mandaatregeling basisregistraties adressen en gebouwen 

MANDAATREGELING BASISREGISTRATIES ADRESSEN EN GEBOUWEN

Burgemeester en wethouders van de gemeente Westland;

overwegende:

  • -

    dat in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG), het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;

  • -

    dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervanger aan te wijzen;

  • -

    dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG;

  • -

    het delegatiebesluit van 5 april 2011 inzake de bevoegdheden Wet basisregistratie adressen en gebouwen;

gelet op de artikelen 10:1, 10:3 ,10:9 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten als volgt:

A. De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen

  • 1. Als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen de medewerker Informatie en gegevensbeheer, Afdeling Dienstverlening, Team Informatievoorziening en Automatisering

  • 2. Als plaatsvervangend beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen de informatiebeheer/applicatiebeheerder, Afdeling Dienstverlening, Team Informatievoorziening en Automatisering;

  • 3. De gegevensbeheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen mandaat te verlenen de navolgende taken en bevoegdheden namens burgemeester en wethouders uit te voeren:

    • a.

      het opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' behalve die bedoeld onder D;

    • b.

      het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • c.

      het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

    • d.

      het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;

    • e.

      het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;

    • f.

      het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • g.

      het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • h.

      het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

    • i.

      het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders;

B. Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie

Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals

bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:

  • a.

    de WOZ-coördinator, de WOZ taxateur, van de afdeling Financiën advies en bedrijfsvoering, Team Belastingen;

  • b.

    de informatiebeheer/applicatiebeheerder, Afdeling Dienstverlening, Team Informatievoorziening en Automatisering.

  • c.

    de medewerker Handhaving Bouw - en woningtoezicht, afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid, Team Bouw-en Woningtoezicht

C. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen de medewerker Handhaving Bouw - en woningtoezicht, afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid, Team Bouw-en Woningtoezicht.

D.Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:

  • a.

    de medewerker Handhaving Bouw - en woningtoezicht, afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid, Team Bouw-en Woningtoezicht;

  • b.

    de WOZ-coördinator, de WOZ taxateur, de vakspecialist III en IV en de administratief medewerker III en IV van de afdeling Financiën advies en bedrijfsvoering, Team Belastingen;

  • c.

    de beleidsmedewerker bouwen III van Team Omgevingsvergunningen en Erfgoed en de vakspecialist bouwen IV van team Omgevingsloket Administratie en Procesinformatie beiden van de afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid;

E. Ambtenaren bevoegd tot het inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid

Als ambtenaren bevoegd tot het inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid aan te wijzen:

  • a.

    de medewerker Handhaving Bouw- en woningtoezicht, afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid, Team Bouw- en Woningtoezicht;

  • b.

    de WOZ taxateur, de vakspecialist III en IV en de administratief medewerker III en IV van de afdeling Financiën advies en bedrijfsvoering, Team Belastingen;

  • c.

    de beleidsmedewerker bouwen III van Team Omgevingsvergunningen en Erfgoed en de vakspecialist bouwen IV van team Omgevingsloket Administratie en Procesinformatie beiden van de afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid;

F. Ambtenaren bevoegd tot het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

Als ambtenaren bevoegd tot het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:

  • a.

    de medewerker Handhaving Bouw - en woningtoezicht, afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid, Team Bouw-en Woningtoezicht;

  • b.

    de WOZ-coördinator, de WOZ taxateur, de vakspecialist III en IV en de administratief medewerker III en IV van de afdeling Financiën advies en bedrijfsvoering, Team Belastingen;

  • c.

    de beleidsmedewerker bouwen III van Team Omgevingsvergunningen en Erfgoed en de vakspecialist bouwen IV van team Omgevingsloket Administratie en Procesinformatie beiden van de afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid;

G. Ambtenaren bevoegd tot het verwerken van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 of verzoeken zoals bedoeld in artikel 38, zoals vermeld in artikel 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

Als ambtenaren bevoegd tot het verwerken van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 of verzoeken zoals bedoeld in artikel 38, zoals vermeld in artikel 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:

  • a.

    de medewerker Handhaving Bouw - en woningtoezicht, afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid, Team Bouw-en Woningtoezicht;

  • b.

    de WOZ-coördinator, de WOZ taxateur, de vakspecialist III en IV en de administratief medewerker III en IV van de afdeling Financiën advies en bedrijfsvoering, Team Belastingen;

  • c.

    de beleidsmedewerker bouwen III van Team Omgevingsvergunningen en Erfgoed en de vakspecialist bouwen IV van team Omgevingsloket Administratie en Procesinformatie beiden van de afdeling Ruimte Omgeving en Veiligheid;

H. Overige bepalingen

Te bepalen, dat de hiervoor onder A tot en met G verstrekte mandaten gelden onder de voorwaarden, dat geschillen omtrent de toepassing van deze mandaten aan burgemeester en wethouders worden voorgelegd.

I.Inwerkingtreding

Te bepalen, dat het besluit ingaat vanaf de datum van publiceren en werkt terug tot de inwerkingtreding van de Wet BAG op 1 september 2009

Dit besluit treedt in werking op 2 maart 2012 en geldt tot en met 31 december 2013

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van 21 februari 2012.